/fotboll/osk/forum/5202.aspx/fotboll/osk/forum/5202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Buck
2010-03-01 22:22
Köp Abbe och sätt han som högerback!
Blir ju grymt! Antonen lirar ju aldrig
mer än 15 mather/säsong. Och Wirtanen
är inte så kul. Abbe är snabb, teknisk,
rutinerad samt en ledare. Dessutom kan
han ju lira på alla andra positioner förutom målis typ så..... Tror det kommer bli grumt. Dessutom drar han folk, är Örebroare och kankse kan stanna i klubben och jobba efter kontrakt slut.
I like!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 22:21
Eftersom det är ett treårskontrakt Barsom är ute efter och om ingen av parterna har tvärvänt i den frågan tror jag inte ÖSK är AS-klubben. Gissar att det är BP eller Åtvidaberg.
Örebro Aspen
2010-03-01 21:59
Farsen fortsätter (igen)//Klart att laget blir bättre med Barsom. Men det kommer att gå ut över ungdomarna på mittfältet och det tycker jag är fel. Sixten kommer aldrig att bänka Roni. Det ända positionen där jag skulle kunna tänka mej Barsom är i så fall vänstebacken men även där verkar Sixten har svårt att bänka woven.
Örebro Chipset
2010-03-01 21:58
Erik Nilsson är en speluppbyggare främst kännetecknande av excellent passningsfot. Han är på något sätt motsatsen till Kilen. Det Kilen är bra på är Nilsson mindre bra på och vice versa.

Laget just nu känns rätt givet. Högeryttern och högeranfallaren kan man fundera lite över men det enda som känns helt oklart är vem som ska spela defensiv mitt. Kilen, Nobbe eller Erik N? Jag är kluven på den punkten.
Örebro Chipset
2010-03-01 21:56
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig Barsom som ett alternativ till såväl höger som vänsterkanten. Bedoya-Gerzic känns rätt givna som offensiva mittar.

En Mame Niang/Kim Olsen/Wikström i straffområdet och en Barsom vid hörnsparkarna garanterar åtminstone något extra mål på en säsong. Han är fenomenal på fasta.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-01 21:49
Med Barsom har laget en ännu större bredd och kvalité! Hoppas verkligen han skriver på för ÖSK.
Örebro Aspen
2010-03-01 21:35
Är det inte så att Sjögren har stängt dörren för Barsom. Tror det är rätt när Roni blir kvar i ÖSK.
AIK Saywee
2010-03-01 21:32
DaSa, hoppas att ÖSK är den allsvenska klubben!
Örebro DaSa
2010-03-01 21:20
Senaste om Barsom...

Undrar om ÖSK är den allsvenska klubben?!
AIK Saywee
2010-03-01 21:04
Grohl, ditt inlägg triggar igång mina tankar att drömma om ett ÖSK-guld och verkligen fundera över hur det skall nås, snarast möjligt, helst.

Det kan komma snabbt, men vad är viktigast i ett femårsperspektiv, dvs det värsta scenariot, att det tar hela fem (5!) år.

Är det ...
Spelare (=trupp), spelsystem/taktik, tränare/coachning, ekonomi, organisation, publikstöd, sponsorer, annat ....?

Vilka människor finns kvar som svartvita arbetare från dagens ÖSK, spelare/anställda/förtroendevalda etc etc, om fem år?

Det är så många ingredienser för att allt skall stämma, men vad skall man satsa mest på, köp/sälj bör väl fungera bra, om man vill nå målet, dessutom är de unga, fem år äldre och kanske mognare samtidigt som våra gamlingar är fem år äldre och kanske lite slöare.

Vad tycker ni, andra svartvita forumskribenter, vad är viktigast för att nå ett ÖSK-guld?

Attans vad svårt detta är, men jag överger aldrig hoppet och tron på ett guld för ÖSK.

GOK
Örebro oroT
2010-03-01 20:40
Hoppas bara man inte stressar in Erik i matcher! Ha med han på bänken, ge han inhopp. Och ska han starta så se till att han får spela mot "sämre" motstånd. Spela in sig helt enkelt. Att slänga in Erik mot ett topplag och bli uppsnurrad i 75minuter skulle nog stjälpa mer än hjälpa.

Hur som helst, min absolut största förhoppning iår är att Sixten släpper in yngre bänkspelare för speltid i "enklare" matcher, dags att verkligen bygga framåt nu, känns som vi har en hel drös grymma ungdomar som bara väntar på en chans!
Örebro DaSa
2010-03-01 19:51
Jag gissar att Erik kommer att göra en Bedoya i år. Börja som bänkspelare men till hösten tagit en plats i startelvan.

Angående Barsom så skulle jag kunna tänka mig ett ettårskontrkat med honom. Tror inte att Skoglund är redo att ersätta Nordin eller Bedoya ännu.

Det vi behöver är ju en snabb mittback och en back-up till Olsen. Ngn som vet om vi söker en mittback?
Örebro DaSa
2010-03-01 19:42
Fan vad kul att både Erik och Mackan får chansen i U21. Bara hoppas att de tar chansen och får vara med framöver också. Har inte superkoll på U21 men skulle gissa att Erik konkurrerar med Mårtensson (GAIS) och Gustav Svensson (IFK). Skillnaden mellan dem och Erik är ju att de första två är ordinarie medan Erik antagligen kommer att få begränsat med speltid framtill sommaren. Så tror inte att Erik är med nästa gång om Mårtensson är tillgänglig.

På högerkanten har jag ingen koll, ngn annan som vet vilka Astvald konkurrerar med?
Örebro Robban Örebro
2010-03-01 19:28
Någon som sett info om och var man hämtar ut sitt årskort? Har inte fått brev eller sätt annons om att de finns att hämta.

Har betalt sedan innan jul.
Örebro Grohl
2010-03-01 19:27
Ska vi vinna SM-Guld innan 2015 lär vi behöva satsa på yngre spelare redan nu. Kilen må ha varit min personliga superhjälte i några år, men nu är det dags för honom att kliva ner. Precis på samma sätt som jag anser att Wikström kanske borde ge plats åt O.Johansson/Bertin, här är jag dock betydligt mer tveksam till om dom håller i AS.

Nilsson och Nordback får konkurrera om den sista platsen på tremannamittfältet, för att Bedoya och Gerzic är tokgjutna denna säsong ser jag som en självklarhet
AIK Saywee
2010-03-01 19:20
Ere nån som vet nåt om ...

När kommer ÖSK´s mål för 2010 att presenteras?
När kommer medlemskorten i brevlådan?
När kommer kvällstidningarnas allsvenska bilagor?
Djurgården tryden
2010-03-01 18:30
mästarnas mästare ska koras. liga svenska fans!
Wivallius
2010-03-01 17:27
Är det inte ödets irioni att vi har värsta snövintern på 35 år samtidigt som SvFF beordrat tre veckor tidigare säsongsstart än någonsin. För er som önskar höst/vår-serie tycker jag detta också är en varning. Sådana här vintrar återkommer då och då och om inte alla lag skaffar konstgräs, vilket knappast kommer att hända, så blir det nog vädermässigt väldigt svårt att undvika spel under sommarmånaderna.

Jag antar att alla de nordliga ligorna spelar vår/höst: Sverige, Norge, Finland, Island, Ryssland. Hur är det med Kanada, USA, Kazakstan, Ukraina etc. ?
Örebro HumbertoFox
2010-03-01 16:25
hoppas att ÖSK har mer flyt än man hade i förra säsongens inledning. hänger man med i toppen från början kan det bli ett mycket spännande år... snart dags.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 16:24
Bastard on Parade//

Kan hålla med dig om att en skaderfri Kilen varit bättre som startspelare. Det som irriterade flera förra året var ju hur illa han spelade när han bara kunde använda en fot. Då började vi tjata om Erik Nilsson bl.a, samt Geflemittfältet.

Hur som helst så måste yngre spelare få chansen och det kan ju lika gärna vara från start som inhopp?
Örebro Bastard on Parade
2010-03-01 16:04
Jag ser gärna att Erik Nilsson får en hel del speltid redan den här säsongen, men han måste bli bättre defensivt om han ska ha Kilens roll. Erik är bra redan nu, men det finns ändå mycket som han kan jobba på för att bli riktigt bra och jag hoppas han tar det jobbet även om han kanske inte får så mycket speltid i år.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-01 15:46
Blå Bergen Blues//Jag kommer ihåg det där inlägget från mittåt. Men kom ihåg att det var hans åsikt vilket inte är detsamma som en sanning. Vi var flera som inte höll med honom även om han hade rätt i att han inte var mogen för AS startplats. Men jag m fl tyckte han var nog bra för korta inhopp. Han spelade 60-70 min i Sv cupen mot Halmstad och var suverän. Sen tror jag att man växer med uppgiften. Att han ibland kanske inte sprang livet av sig i KIF stämmer nog.... Sen är väl Erik inte en duellspelare direkt och det var väl på den punkten mittåt ansåg att han behöver förbättra. Men det finns saker Mackan behöver förbättra också. Det är en process och man måste inte vara fullärd för att tas upp i A-laget
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 12:35
Stelig//

Angående Barsom, det rörde sig inte om några 130.000:-/månad denna gång. Tror du blandar ihop det med hans krav när han istället gick till Norge.

Lönesumman man var överens om var en bit över snittet i truppen. Finns de som har mer. Det handlade om kontraktets längd.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 12:25
BBB//

Bör väl tillägas att jag såg den matchen ihop med en scout från ett annat AS-lag. Vi skall vara glada för att Erik Nilsson fick ett tvåårskontrakt, annars hade han varit i det laget nu.

Flera andra lag har järnkoll på ÖSK-U bl.a. Just nu har det poppat upp en stor talang där som jag tror heter Adam Johansson, ca. 16-17 år, där måste ÖSK också se upp.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-01 11:21
Wivallius// Appropå Oskar Johansson så var senaste gången jag såg honom spela just i nedan nämnda match förra försäsongen mot AIK på Skytteholm då han började som högerback. Då blev han ack så uppsnurrad av Martin Mutumba, såg otroligt långsamt och o-time'ad ut. Sixten fick göra en rockad och sätta ut Almebäck mot Mutumba och flytta in Oskar i mitten. Tror att de uppsnurrningarna tog hårt på honom.
Wivallius
2010-03-01 11:06
BBB//

Som jag tidigare sade, var jag imponerad av Erik Nilsson förra försäsongen, då han inte saknade tempo i jämförelse med övriga spelare i ÖSK. Nu vet inte jag hur många matcher Mittåt såg Erik N med KIF förra året eller om han var inne i en för unga spelare väldigt vanlig formsvacka men tydligen var Nilsson ändå bra nog för att Sixten skulle plocka tillbaks honom (och Oskar J) till detta år. Själv tyckte jag Erik gjorde bättre ifrån sig på försäsongen ifjol än Astvald. En briljant men lättskadad Bassombeng kanske ansågs som mindre konkurrens (för MaAs) än Nobbe och Kihlen (för ErNi) förra året ;-)
AIK Saywee
2010-03-01 11:05
Det blir nog så att vi inte kan köra med samma elva hela året och därför tycker jag att Abbe skulle vara ett bra förvärv. Vi får nog tyvärr räkna med småskavanker, avstängningar och kanske till och med familjeangelägenheter, etc etc, i laget. Där kommer Abbe´s allroundförmåga till nytta.

Plus det som jag med flera tjötat om tidigare, han är en pådrivare, han viker inte ned sig, han behärskar fasta situationer.

Dessutom är det köparens marknad och inte tvärtom.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-01 10:40
ÖSK-Karl// Dina ord mot Mittåts då.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-01 10:30
BBB//

Själv fick jag upp ögonen för Erik Nilsson när ÖSK slog ut HBK:s A-lag i Svenska Cupen förra året, då såg man att han både hade tempot och kvaliterna. Sedan började mitt tjat om A-lagskontrakt m.m :) Vilket han nu har ett på 2 år, varför så kort är dock för mig obegripligt.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-01 09:33
Gällande Erik Nilsson, så är det ju jätteroligt att han kommer med i U21. Måste vara en enorm sporre för honom. Man kan säkert också se det som ett kvitto på att tränar- och ledarstaben absolut tror på honom som en framtidsman. För, rimligtvis är uttagningen grundad på en dialog med Sixten m fl eftersom Erik väl knappast gjort en enda tävlingsmatch av vikt för ÖSK?

Själv har jag ingen riktig uppfattning om honom som spelare. Har bara sett honom under en halvlek (tror jag det var) i en träningsmatch på Skytteholm förra året vid den här tiden och då gjorde han det förvisso bra. I övrigt förlitar jag mig på Mittåts ord från ett inlägg i oktober (2009-10-05 13:15 - Ändrat 2009-10-05 13:17): "Erik Nilsson, som så många vurmar för, har att döma av vad han presterar hos Karlslund, inte det matchtempo som krävs för allsvenskan. Det ser trögt ut till och ifrån även hos KIF, även om han sällan slår en boll fel. Men en central mittfältare måste kunna kriga och kämpa sig till bollarna också och där är Erik inte alls än. Han har en hel del att jobba på defensivt."

Att Erik Nilsson skulle kunna gå in och på ett bräde slå ut Kihlberg alt Nordback får väl, av Mittåts klokskap att döma anses som lite väl naivt i nuläget. Men, vem vet kanske går han framåt med stormsteg den här säsongen?
Annons: