/fotboll/osk/forum/5201.aspx/fotboll/osk/forum/5201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2010-03-04 20:27
ÖSK-Karl// Om han är rädd vet du nog bättre än jag. I övrigt så vill jag mycket gärna ha en riktigt duktig sportchef. Jag är inte alls säker på att det är Sjögren, men anser inte heller att missnöjesyttringar på ett forum bör tas som sanningar.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 20:23
BoP och Sekt.E//

Ofta är det en rädsla från Sjögrens sida som gör att det blir korta kontrakt. Vad gäller Almebäck tror jag inte han ens hade en agent, han hade dessutom redan bevisat vad han gick för.

Då leker vi med tanken att Almebäck skulle bli sjuk igen. Då får han en del av Försäkringskassan och det han förlorar i mellanskillnad av ÖSK i tre månader. Sedan träder försäkringen in som tar över det som ÖSK betalar. Vi talar alltså om en del av tre månadslöner som risk.

I den sitts Almebäck var i hade en duktig Sportchef fått honom att signa för 4 år, det är jag övertygad om.

Den enda som fått ett fyraårskontrakt var Nordin, det fick han i princip fixa själv. Sjögren erkände sin saktfärdighet inför Kubanklacken.

Vad talar för att han blivit effektivare?
Örebro Henry Fiat
2010-03-04 20:16
Vilken sjukt låg nivå det är här nu för tiden!!!
detta foroum skulle bli mycket trevligare om det skulle föras konstruktiva diskussioner här istället.
Sixten förde ju ändå ÖSK till en 6e plats förra säsongen och vi spelar dessutom en hyfsat attraktiv fotboll....men det duger ju inte... vissa skulle nog inte ens vara nöjda om vi vann allsvenskan, något skulle väl finnas att klaga på! Sjögren borde väl göra något rätt ÖSK går ju ändå med vinst till skillnad mot för ett par år sedan.
Nej detta forum skulle bli mycket trevligare och intressantare om det skulle föras lite mer konstruktiva diskussioner och jag tror det finns fler som håller med mig
Degerfors Linusiuz
2010-03-04 20:13
Ämne: Du kan fan ingenting....
Jag ska motvilligt erkänna att jag inför matchen igår skrev i ett mail att jag skulle vara nöjd(eller nöjd och nöjd, aldrig nöjd vid förlust mot er) om vi bara torskade med 2 pytsar. Nu är jag mycket nöjd över en oväntad vinst, men samtidigt måste vi inse att det är försäsong.

Lag ställer inte upp med bästa laget utan vilar spelare och har andra borta(skador o annat). Så är läget och även om ni var B-lagsbetonande var det fortfarande en match för ert represenationslag och på dräkten satt ert emblem. Inte något b-lags emblem eller liknande. Vi vann om Örebro SK och det bästa lag ni kunde ställa upp med för dagen enligt de prioriteringar som er tränare gjorde...gällande kommande matcher, skador o.s.v.

Ni torskade alltså rättvist mot ett nyblivet Superettanlag och att det där till var rödvita(är det inte rätt färg ändå?) tomtar från Värmland på andra sidan måste ju vara lite extra surt. Jag förstår dessutom att det svider när spelare som Kilhberg, Nordback, Nordin, Wowoah, Wikström m.fl inte lever upp till de krav ni har på dem och speciellt mot oss! Det ska det göra...

Sen att ingen spelare i Dagens DIF skulle platsa hos er köper jag inte. Bertilsson har ni redan försökt värva och Wiktorsson skulle säkerligen peta Wowoah från er ordinarie uppställning alla dagar i veckan.

Sen undrar jag varför du jublar åt ett lägre odds för er hos spelbolagen. Blir ju mindre pengar i plånboken den dagen skrällen går in...
Örebro Bastard on Parade
2010-03-04 20:12
Jag tycker många är orättvisa mot Sjögren när det gäller värvningarna. Sjögren skulle definitivt få skit ifall en värvning som någon annan inom ÖSK legat bakom floppat, varför inte ge han lite cred när värvningen lyckas?

Som sportchef anser jag att han är ansvarig över den del av organisationen som tar in nya spelare. Om han gör det personligen, eller något under honom, spelar mig ingen större roll. Resultatet är det viktiga.

Spelare som Alvbåge, Almebäck, Bedoya, Porokara, Bassombeng osv är egentligen spelare som vi inte borde kunna värva om man ser till deras kvalitet. Visst hade vi aldrig fått Alven om han själv inte velat komma hit, men rekryteringarna har överlag hållt hög klass.

Problemet är dock att det skrivs för korta kontrakt med nyförvärven och att vi uppenbarligen har problem med att få betalt för spelare som försvinner. Jag tycker det är fel att Spelarinvest står för risken, medan ÖSK safear med kontraktslängd. Ja, jag vet att det krävs 2 för att skriva långa kontrakt men om de Allsvenska konkurrenterna kan skriva kontrakt på 4+ år, varför kan inte ÖSK det?
Örebro Sekt. E
2010-03-04 20:10
Aspen// Jag håller med dig om detta. Och har inte menat annorlunda. Men givetivs så sitter Alembäck, jag antar att du menar det fallet, på andra sidan med sin agent och vill ha ut så mycket som möjligt ur avtalet. Tänk dig ramaskriet och han gått vidare redan efter det första halvåret för att vi inte gick med på två år istället för tre.
Örebro Sekt. E
2010-03-04 20:07
osarn// Det var inte min avsikt att var smådryg. Däremot var det min avsikt att mena precis vad jag skrev. Nämligen att det är väl ganska troligt att en sportchef har en del med värvningar att göra. Jag hittar ingen paradox i att jag tror så, men inte tror att Sjögren själv värvat Bedoya. Så där tycker vi olika du och jag.
Örebro Aspen
2010-03-04 20:00
Sekt. E//Som förhandlare ska man underlång tid bygga upp en förhandling inte bara sätta sig ned vid ett bord och resonera. Argument och erbjudanden i en förhandling av denna typ byggs upp under lång tid. och det är sportchef, tränare och sponsorer som alla bidrar. Sportchefen är hjärnan och navet
Örebro osarn
2010-03-04 19:57
Sekt. E. "Menar du att han är bakbunden av organisationen och därför inte kan ta smarta initiativ och bör avgå för att han inte tar smarta initiativ?".

Nej. Jag menar att han bör avgå för att han inte vet vad han gör, samt att andra sköter hans jobb.
Det har gjorts ett antal klassvärvningar de senaste åren, Sjögren har inte haft något med dessa att göra. (Läs; Kihlen, Porokara, Alvbåge, Almebäck, eller för all del, Nordin.) Och när jag tidigare skrev att det "förmodligen inte ens var han som låg bakom värvningen av Bedoya.", så fick jag precis vatten på min kvarn genom ÖSK-Karl. Detta kommenterade du med det smådryga; "Dessutom är det väl ganska troligt att en sportchef har en del att göra med värvningar va." Sedan skriver du "Det är inte så att jag menar att Bedoya ensamt är Sjögrens verk". Smått paradoxalt. Vad menar du egentligen, Sekt. E?
Örebro Sekt. E
2010-03-04 19:46
ÖSK-Karl // Det är inte så att jag menar att Bedoya ensamt är Sjögrens verk. Inte alls. Däremot har jag ytterst svårt att tro att han inte har något med våra värvningar att göra. Bra som dåliga.

Att Almebäck var som att vinna på lotto håller jag helt med om. Men om Almebäck verkligen inte ville ha ett längre kontrakt då, vilket man kanske kan tänka sig. Skulle då Sjögren valt att inte acceptera det och låta affären gå om intet?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 19:40
Inte en chans att Bedoya varit hos ÖSK utan Thaaler, hylla den som hyllas bör.

Almebäck var ju som att vinna miljoner på Lotto för Sjögren, ändå skriver han ett alldeles för kort kontrakt med honom.
AIK Saywee
2010-03-04 19:39
Nej jag loggar ut innan jag retar upp alltför många, vill inte heller ha någon slags monolog.

Men jag önskar så starkt, från mitt hjärta, att kunna få uppleva något riktigt stort med ÖSK!

Glädjen, minnet och den svartvita gemenskapen, före, under och efter händelsen!

SVARTVITT!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 19:34
Degerfors för alltid//

Tack!

Jag är säker på att vi alla känner oss uppfriskade och utmanade av din åsikt.
AIK Saywee
2010-03-04 19:27
osarn, nej jag tycker inte att jag besvarar min egna fråga ...

"Men det hindrar ju honom naturligtvis inte från att ta smarta initiativ själv, eller?"

.... är han stark och smart och initiativrik så behöver han icke rädas de andra faktorerna.

Vilka roller har olika "aktörer" i ÖSK, hur fungerar organisationen, den måste bara fungera, så är det, annars kan jag glömma det jag drömt om ett helt liv ...

Dubbeln ?
AIK Saywee
2010-03-04 19:09
Min enkla fråga blir ...

Vad är en "sportchefs roll" och hur stor är hans makt över ... ja vadå ... och vad bör den vara?

Misstänker en massa olika svar ...
AIK Saywee
2010-03-04 19:03
osarn//

Jag tror mycket väl att både Sekt. E och Grixx förstår mina funderingar/aspekter.

Men annars, så kanske vi har ett stort organisatoriskt problem?!

Vem/vilka har den svartvita makten, pengarna och besluten? "Demokrati eller några få starka", eller kanske både och?

Denna eviga fråga? Ibland måste några få besluta och ibland måste en demokratisk mängd bestämma ... om framtiden!?!?
Örebro Sekt. E
2010-03-04 19:01
osarn// Menar du att han är bakbunden av organisationen och därför inte kan ta smarta initiativ och bör avgå för att han inte tar smarta initiativ?
Örebro osarn
2010-03-04 18:40
Saywee:

Exakt. Vad Sekt. E och Grixx inte förstår är just de aspekter du tar upp. Och Saywee; du besvarar din egen fråga: Nej, han kan inte ta smarta initiativ själv, just p.g.a faktorerna du tar upp.

Och återigen. De bra värvningar som gjorts har Sjögren inte haft ett skit med att göra. Läs: Porokara, Kihlen, Alvbåge.
AIK Saywee
2010-03-04 18:29
Detta med Sjögren och hans "beslutsrätt" och möjligheter att agera, har jag inte förstått ännu, det är för otydligt eller hemligt.
Vet helt enkelt inte hur "styrd" han är?

Han har säkert olika direktiv, och en koppling till ...

- ÖSK´s ekonomi,
- vad som spelarinvest anser,
- vad Sixten tycker kan vara lämpligt,
- liksom vad ÖSK´s ordförande och ledamöter tycker
- samt kanske flera andra faktorer

Men det hindrar ju honom naturligtvis inte från att ta smarta initiativ själv, eller?

Det kanske är det, som är en sportchefs roll, inte vet jag ...

Detta är en gåta för mig, men kanske klockrent för andra?

Hur fungerar ÖSK´s organisation, på kort och på lång sikt?

Jag vill i all fall snarast ha en dubbel :-)
Örebro osarn
2010-03-04 18:26
Hertig_Karl: Ja det låter det som. Det var exakt det jag menade. SJÖGREN ensam är ansvarig för att spelarna i ÖSK-U får för lite betalt och i princip får betala för att spela där. Jag vet spelare som tar ledigt från jobbet för att träna. De tränar utan lön och får alltså "betala" för att träna. Därför är det vanligt att spelare sticker till andra klubbar istället för att vara kvar i ÖSK där de inte får betalt.

Sekt. E. a visst.
Grixx. Ok. Antecknat.
Örebro Sekt. E
2010-03-04 18:08
osarn// Varför var det "förmodligen inte ens han som låg bakom den."? Dessutom är det väl ganska troligt att en sportchef har en del att göra med värvningar va.
Örebro Hertig_Karl
2010-03-04 17:55
Ämne: Henrik(ÖSK)

Myck....
Så snål? Det låter ju som han betalar ur egen ficka. Han borde rimligtvis ha riktlinjer uppifrån hur saker och ting ska fungera. Och eftersom han fortfarande sitter kvar så kan man väl räkna med att dom är nöjda med hans arbete?
Örebro Grixx
2010-03-04 17:55
osarn// "förmodligen" "skulle inte tro det". Skulle du inte skriva det du vet istället. Det blir lite löjligt om du ska komma med fria fantasier.
Örebro osarn
2010-03-04 17:42
Henrik(ÖSK)

Mycket lustigt. Han har lyckats med en värvning (bedoya) och det var förmodligen inte ens han som låg bakom den. Eller du kanske menar att han hade nått att göra med värvningen av Kihlen, Porokara eller Alvbåge? Skulle inte tro det. Dessutom är det för att han är så snål o inte vill ge ungdomarna betalt som dom sticker iväg till andra klubbar istället för att välja Ösk. Avgå Sjögren!
AIK Saywee
2010-03-04 17:38
Conjuration, du räknas inte, du är ju en svartvit tomte ;-)

Tror, trots allt att det kanske finns tomtar :-)
Örebro Rojas
2010-03-04 17:37
Du kan fan ingenting om fotboll om du tror att ni vann mot ÖSK. Ni mötte ett tröttkört b betonat lag.Säger väl ganska mycket om eran bästa spelare är en som inte platsa i ÖSK ?, och enligt spelbolagen ser det här året ljust ut för ÖSK ....eftersom oddsen har halverats på ett Guld jämfört med förra året
Örebro Conjuration ★
2010-03-04 17:29
Sawee// Länge sedan vet jag inte, jag är ju här ;)

Träningsmatch hit eller dit, vad som verkligen vore roligt är ju om vi skulle få spela mot Degerfors i en tävlingsmatch, svenska cupen nästa!
AIK Saywee
2010-03-04 17:24
Degerfors för alltid//
Trevligt att du tycker det är kul att läsa här, det var ju så länge sedan rövita tomtar besökte detta forum av någon anledning.

Men hade vi haft vår "ordinarie" elva med landslagspelarna med flera, då hade ni nog inte vågat visa er i text någonstans.

Det blir ett ljusare år för ÖSK´s eleganter än för brukstomtarna. Förresten vem hade skoskav, eller är det bara något som du hittat på?

Tomtar finns dom?
IFK Göteborg Degerfors för alltid
2010-03-04 16:53
Kul att läsa alla bortförklaringar: vi hade halva laget borta, den ena hade skoskav, den andra hade snö i skon och den tredje tyckte det var för kallt. Det blir ett mörkt år för ÖSK
Örebro ÖSK!
2010-03-04 16:37
Porokara---Olsen---Astvald
Gerzic---Nordback---Bedoya
Wowoah--Wikström--Almebäck---Anttonen
------------Alvbåge------------

Detta lag borde starta mot Åtvidaberg, men det var många av dem som var borta igår. Kommer samtliga vara tillbaka när Allsvenskan drar igång för ÖSK:s del?
Annons: