/fotboll/osk/forum/519.aspx/fotboll/osk/forum/519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-19 16:39
Helt tyst, sedan han (M)bombade in 2 mål i U-21 derbyt ...
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-19 13:11
Någon som har sett/hört något nytt om Yannis förresten?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-19 13:06
Han kanske menar att vi inte är i behov av en målvakt som ska starta, medan vi behöver skaffa nya startspelare i alla övriga lagdelar. Även om man som supporter såklart trivs med att ha en Rinne/Jansson-situation så tar ju det onödigt mycket lön från budgeten. Bättre då att ha en Fagerström som är billig och vet med sig att han är värvad för bänken.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2016-10-19 12:37
Texten jag skrev igår blev till ett supporterupprop. Se länktips.

ÖSK valde dock att ta bort den sista meningen i stycket nedan :-) :

"Den starka vändningen i matchen mot Kalmar innebär dock att Örebro SK har bra häng på den 4:e plats IFK Göteborg för närvarande innehar. Med tanke på att det är John Alvbåge som vaktar målet i Blåvitt vet vi att vi har alla möjligheter att passera dem."

Vi är ÖSK - Fyll Västra Stå!
Örebro dvd
2016-10-19 12:33
@BK Fåfängan:

Nordin är från väster..
Om ÖSK
2016-10-19 12:09
@Benny Böckling(obotlig optimist):

Då satsar man kanske på Douglas? Vore kul men hade såfall vart optimalt att han fick vara utlånad i höst och fått lite a-lags spel.
Örebro Benny Böckling(obotlig optimist)
2016-10-19 11:28
Enligt intervjun är man inte ute efter en målvakt heller alltså. Då sitter ändå Fagerström med utgående kontrakt? Får se om det blir en förlängning där då.
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-19 10:14
"Kikar ni mest uppåt eller neråt i tabellen inför avslutningen?"

Tycker också att det är en märklig fråga, sådana kan man ju undvika att svara på eller förklara hur mystisk den är ...

Man tittar väl normalt både uppåt och nedåt i en tabell, om man öht tittar i en tabell förstås?

Men självklart siktar man uppåt, men det är väl en självklarhet i dessa sammanhang.

Ganska onödig fråga kanske, eller ?
Örebro Örebrohetta
2016-10-18 22:42
@Om ÖSK:
Mycket intressanta spelare !! Dessutom kommer ÖSK:s kassakista att fyllas på ordentligt efter säsongen nu när placeringspengarna år kraftigt höjda. En fjärdeplats ger 12,3 miljoner, spannet nedåt är heller inte så stort längre, en tiondeplats ger 10 miljoner. Allt är avsevärt högre mot 2015 sedan Cmore kom in med betydligt mer pengar, även om det är en droppe i havet i jämförelse hur mycket de betalar till SHL och där klubbarna i princip delar lika.
Om ÖSK
2016-10-18 22:27

Sista frågan var nog den mest korkade frågade jag någonsin sett. Vad tror snubben liksom?
Om ÖSK
2016-10-18 22:24
Östersund har X antal kontrakt som går ut, de lirare som skulle kunna vara intressanta är vänsterbackarna Widengren och Bachioru och lagkapten Alex Dyer.
Örebro BK Fåfängan
2016-10-18 20:29
Erik! En annan idé till framtida ÖSK-TV-inslag; att få följa med Nordin runt på norr. Han får visa var han hängde, träffa nån gammal lärare, visa var han köpte onepiecen han gled runt i för något år sedan. Nordin är väldigt mycket Örebro och har ju också varit bäst i år.
2016-10-18 19:49
Intervju med Sköldmark
2016-10-18 18:45
@I can resist everything/anything except temptation:

Norling tycker väl inte riktigt att han har dem defensiva färdigheterna för att lira ytter i ett 3-5-2 system
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-10-18 17:58
Låg och slötittade på Elfsborg-HIF för övrigt i söndags. HIF kändes rätt trubbiga och när de väl fick omställningslägen var det alltid nån som började kladda med bollen på väg upp så Ellos hann få hem 7-8 spelare varje gång.

De kunde vara lite halvfarliga på fasta, det var väl allt tyckte jag. Nu har de haft/har mycket skador men blir de inte bättre än så där lever de farligt i kvalet, som de lär hamna i
2016-10-18 17:55

Jo jag vet att han spelade en del i våras. Men sedan tappat kollen.
Jag blev rätt förvånad över den värvningen våras (som många andra) men tyckte ändå av det jag såg att han var rätt ok spelmässigt. Men konkurrensen är alltid hård i AIK och jag undrade hur länge han skulle kunna hålla en plats.
2016-10-18 17:40
@I can resist everything/anything except temptation:

Fick lira en del under våren men sen Norling kom har det varit knapert med det.

Rapporterna har väl annars varit det vanliga. Han gör inga poäng.
2016-10-18 17:21

Vet du om han får någon speltid numera?
Örebro BK Fåfängan
2016-10-18 16:15
Någon som har koll på Mbombo? Var ju aktuellt med ytterligare en U21-match men kanske inte blev aktuellt med tanke på att ett så ungt lag möter Jönköping? Någon som sett någon träning?
Örebro Restalundsv
2016-10-18 15:50
Från AB plus:

Örebro SK
DE HAR KONTRAKT:
Målvakter:
Oscar Jansson, 2017
Försvarare:
Michael Almebäck, 2018
Brendan Hines-Ike, 2019
Martin Lorentzson, 2017
Patrik Haginge, 2017
Logi Valgardsson, 2017
Mittfältare:
Ferhad Ayaz, 2019
Alfred Ajdarevic, 2021
Nahir Besara, 2018
Maic Sema, 2017
Nordin Gerzic, 2018
Michael Omoh, 2019
Anfallare:
Victor Sköld, 2018
Jonathan Lundberg, 2017

DE HAR UTGÅENDE KONTRAKT:
Anton Fagerström, målvakt
Carl Ekstrand-Hamrén, försvarare
Sebastian Ring, försvarare
Erik Moberg, försvarare
Daniel Björnquist, försvarare
Robert Åhman Persson, mittfältare
Daniel Nordmark, mittfältare
Astrit Ajdarevic, mittfältare
Martin Broberg, mittfältare

DE KAN DUMPAS:
Erik Moberg
Sebastian Ring
Daniel Nordmark

Martin Broberg har bestämt sig för att utnyttja en klausul i kontraktet efter en svajig säsong, han lämnar och trånar efter spel utomlands. Daniel Nordmark, alla tiders bänknötare, lär definitivt försvinna bort i enlighet med båda parters önskan

DE MÅSTE SÄKRAS UPP:
Daniel Björnquist
Robert Åhman Persson
Astrit Ajdarevic

Det känns ytterst tveksamt att kreative trollgubben Astrit Ajdarevic vill tillbringa en säsong till på Behrn Arena i sitt skede i karriären. Robert Åhman Persson har fått ett nytt kontraktsförslag, kapten "Råp" betyder mycket med sin rutin och sitt slit på mitten – om han skulle försvinna måste han ersättas på något sätt. Daniel Björnquist har också fått ett nytt kontraktsförslag, och han är också en stöttepelare och karaktärsspelare som behövs i laget.
När det gäller förstärkningar behöver fokus läggas på att stärka upp defensiven med ett komplement till mittbacken Michael Almebäck, och att ta in en central anfallare som kan stötta upp hittills inte alltför lyckade Victor Sköld – är spännande belgiske provspelaren Yannis Mbombo Lokwo svaret? Redan i somras förstärktes laget med lyckosamma namn som Nahir Besara, Michael Omoh och Ferhad Ayaz.
/ Mattias Karlsson
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-18 15:44
Eller letar efter fel, men bara hos vissa ...
Örebro backseat driver
2016-10-18 15:03
@Örebrohetta:

Jag tycker alltid att det är lika fantastiskt när någon kommer in här och pekar finger åt att andra delar ut pekfingrar! :-D
Örebro Örebrohetta
2016-10-18 14:51
Jag har nog inte skrivit här på 10 år, minns inte ens vad mitt nick då var, har bättre med tid nu och skall försöka styra upp detta forum lite om det nu är möjligt ;) Har dock läst i alla år och gillar oftast inte det som skrivs. Verkar som detta forum är bland de mest otrevliga på SF och då menar jag utfall och pekpinnar mot varandra, fast det finns forumregler. Under något år var jag även admin och vill redaktionen ha min hjälp med det ställer jag gärna upp.

Det jag minns då för 10-12 år sedan var att under återtåget efter Lagrell så var forumet enat, sedan brakade det på samma sätt som man sett speciellt sista året. Det var kul med ett enat forum mot t.ex fans från Landskrona som påstod att de hade två lag i sin trupp som var bättre än ÖSK, idag ligger Landskrona i Div.I och ÖSK i AS ;)
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-18 14:45
Om ÖSK,

Tänkte ignorera dig, men eftersom du undrar över en "saklig" fråga ...

Ibland verkar han vara det, (nonshig) kanske fel ordval, men jag tror att några förstår vad jag menar ändå ...

... å det kan vara positivt, media skall inte sabba för vårt ÖSK, spelare och tränare och supportrar och andra, som förhoppningsvis gör så gott de kan eller har lust till..
Om ÖSK
2016-10-18 14:20
@ÖSK-Saywee:

Okej så du står nu för att Axen är "medianonsch"?
Om ÖSK
2016-10-18 14:19
@Marta (hane):

Hur kan Axen tycka att bänken är för defensiv.. Han har ju inte vart på alla träningar där?! ;)
Örebro Vinnartradition
2016-10-18 14:14
Örebro SK gick in i årets allsvenska med målsättningen att placera sig bland de 6 främsta lagen. Efter en plump i protokollet i premiären mot Djurgården radades segrar upp och vi befäste inför EM-uppehållet vår position som ett topplag i allsvenskan. Den fina säsongsinledningen fick oss supportrar att hoppas på titlar och spel i Europa. Förhoppningarna fick många av oss att glömma bort den ursprungliga målsättningen, att placera oss topp 6 i allsvenskan. Den fina våren följdes upp av en resultatmässigt svagare sommar och höstinledning. Den starka vändningen i söndagens match mot Kalmar innebär dock att Örebro SK har bra häng på den 4:e plats IFK Göteborg för närvarande innehar. Med tanke på att det är John Alvbåge som vaktar målet i Blåvitt vet vi att vi har alla möjligheter att passera dem. En fjärdeplats skulle innebära ett allsvenskt brons och en med marginal infriad sportslig målsättning. På söndag mot Helsingborg är det dags att vi med gemensamma krafter ser till att Västra Stå är välfylld och att vi ger Örebro SK ett stöd värdigt världens bästa Sportklubb. Vårt lag är det i allsvenskan som ökat publiksnittet mest under årets säsong. Det är tack vare oss supportrar. För att ge tillbaka och tacka för årets stöd väljer ÖSK nu att sänka priserna på alla biljetter till de avslutande hemmamatcherna. Vuxen passerar vändkorset till Västra Stå för 100 kr, student, pensioner och ungdom för 90 kr. Nu sluter vi leden! De som vill ladda upp inför matchen är välkomna till Arena Sportbar. Snacka ihop dig med polarna, bjud in dina ÖSK-vänner, sprid ordet och dela eventet. Vi är ÖSK - Fyll Västra Stå!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-10-18 13:26
Som några andra skrev där nere:

Vinnaren av cupen nästa år får ju en Europaplats. Om däremot AIK eller Norrköping (Malmö är utslagna) vinner cupen så tillfaller den sista Europaplatsen till laget som slutar 4 i år. Därför är de avslutande matcherna viktigare än man tror.

Jag har pratat om den här fjärdeplatsen sen sommaruppehållet och den är helt klart inom räckhåll, men då vill det till att vi lyckas knipa åtminstone 9/12 poäng.
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-18 13:04
...Vinnartradition, naturligtvis är sänkta priser en bra idé, för att fylla arenan, men samtidigt en signal, att något inte är helt rätt, för höga priser? För dåligt spel? Andra bättre intressen? Hockey'n? Axén's medianonsch? Kringarrangemamg?

Jag vet inte, men fotbollsintresset i Örebro, är inte det lättaste att hantera, sedan 1908 ...
AIK ÖSK-Saywee
2016-10-18 12:57
Vinnartradition, jag har inte kollat in publikstatistiken, men tycker att typ 4800 är dåligt en söndagseftermiddag i mitten av oktober, under slutspurten, när det inte spöregnar, eller regnar öht och temperaturen är väl 10+

Om andra lag presenterat skitsiffror, gör inte att jag kan luta mig tillbaka och vara nöjd, det är vår klubb det handlar om, vi skall visa Sverige att vi kan spela fotboll och att publiken bidrar med intresse och engagemang och stöd!

Det är så himla klent, när ändå en Europaplats är i sikte!

Var är stödet till klubben?

Jobba, kämpa, visa att ÖSK betyder något.
Annons: