/fotboll/osk/forum/5180.aspx/fotboll/osk/forum/5180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro icehagman
2010-03-11 10:49
KvT:
Jag hoppas verkligen du har fel i din teori om ÖSK´s värvningsstrategi.

Det kan väl knappast vara en klok tanke att endast lita till en(!!!) renodlad anfallare, den första halvan av säsongen. Särskilt inte en skadebenägen sådan. Risken är att när väl styrelsen fått "tummen ur" så har vi tappat kontakten med topplagen.
Som jag ser det är det absolut nödvändigt att värva ännu en forward, om vi ska ha minsta chans att leva upp till målsättningen på topp 5.

(Såvida inte Olsen får tillbaka formen från 2008, vilket vi kan hoppas på, men knappast räkna med...)
Örebro DanFrånStan
2010-03-11 10:48
Ämne: Ämne: För det....
Bästa inlägget på länge!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-11 10:44
Ämne: För det första: Slut....
Wivallius// "Vi är närmare tio pers härinne som analyserat ÖSK:s problem in i minsta detalj och blivit beskyllda för negativitet och hets" - Jag upplever inte er "närmare tio pers" som speciellt eniga, så att föra Blohm/Nordahl till er "falang" gör iaf inte mig klokare.

Vad som eventuellt skulle kunna förena er (de närmare tio) är väl, gissar jag att ni har viss samsyn kring typ:

• Kihlberg är dålig. Hans namn är det enda som är förtryck på laguppställningspapperet
• Wowoah är dålig
• Behandlingen av tränarna, Zäta och Rickard Nilsson var dålig
• Lennart Sjögren är en dålig sportchef. Avgå Sjögren!
• Sixten är dålig. Avgå Sixten!
• Bertin Ze borde ha en plats i laget eller åtminstone ges bra mycket mer speltid
• ÖSK:s agerande vad gäller tolkar och språkundervisning för Ze och Bassombeng var dåligt
• ÖSK är dåliga på att sälja spelare
• ÖSK är dåliga på att skriva långa kontrakt med lovande spelare
• ÖSK är dåliga på att förlänga kontrakt med spelare vars kontrakt är på väg att löpa ut. Förhandlingarna om förlängning inleds alldeles för sent

Jag bara (som sagt) gissar att det är ungefär på dessa punkter ni tycker lika?
Helsingborg Presidenten
2010-03-11 10:40
På länken hittar du ett tabelltips att antingen reta sig på eller hylla. I höst inser du dock att jag har rätt som vanligt... :)

ÖSK är bra, frågan är hur bra...
Örebro ÖSK öster
2010-03-11 10:39
Ämne: För det första: Slut....Wivallius // Hur menar du med långtidsskadad? Han såg ut att gå för fullt på träningen i måndags.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-11 10:03
Ansluter mig till KVT:s analys. Den stora försiktigheten vi sett på värvningsfronten har jag tolkat på samma sätt, att man avvaktar fram till sommaren och hoppas på att hänga med hyfsat fram tills dess med det material man har. Detta parat med den tydliga utsagan man hade om att banta truppen. Vad som eventuellt kan tala emot detta är att spelprogrammet är tufft, 14 matcher på 9 veckor vilket innebär drygt 1,5 match/vecka. Då kan det komma att behövas en stor trupp att gå runt på speciellt med tanke på att många av dessa matcher spelas på dåliga (gräs-)planer..
Örebro skoBe
2010-03-11 09:57
Hur fan har man tänkt om Olsen blir skadad??? Inte fan ska Jidsjö spela??? Sämre spelare har jag inte sett på skitlänge... det kommer att bli skit dåligt om sixten blir tvungen att lägga Bedoya eller Nordin på topp... dom två ska spela på mitten och som jag ser det just nu är det enda altrenativet...allså Bedoya eller Nordin som blir tvungna att spela istället för Olsen om det händer ngt:(
Örebro Örebro-SK
2010-03-11 09:56
Hej
Någon som såg framspelningen till Man Un. 2-0 mål igår, samma som Porokaras framspelning till Olsen vad jag minns förra året, stämmer det? eller minns jag helt fel, den var fin iaf.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-11 09:40
Jag tror ÖSK har en strategi. Man hoppas och tror att både spel och spelare skall hålla den korta delen av säsongen fram till maj före uppehållet.

Därefter öppnar de intrernationella transfersfönstren samtidigt som ÖSK under silly II kan få indikationer om spelare som Almebäck, Porokara och kanske tom Nordin & Basse kan vara på väg någonstans. Ja, även Bedoya kan ju bli aktuell, särskilt han om gör en stark vår i ÖSK och tas ut i VM truppen som blir en riktigt merit i hans CV för hans agent att visa runt.

Man har också fått ett lite grepp hur väl befintligt material håller (skador och kvalitet) i årets AS som är väldigt svårsiad.

Med allt ovan som underlag sker ev nyförvärv under perioden juni-augusti. Ev har ÖSK kanske redan scoutat upp några som kan komma då beroende på vad som händer i egna laget.

Jag skulle kunna ana att de tänker så. Medan vi vår panik pga den tunna truppen så tar ÖSK det kallt med en strategi i bakfickan.
Wivallius
2010-03-11 09:22
För det första: Sluta sätt Robin Staaf i startelvan/på bänken. Han är långtidskadad och kommer sannolikt inte att spela alls i år.

För det andra: Endast två värvningar har varit riktigt på tapeteten: Bomb 1 och Mame. Dem har ÖSK klantat bort (AVGÅ SJÖGREN!)

För det tredje: Vi är närmare tio pers härinne som analyserat ÖSK:s problem in i minsta detalj och blivit beskyllda för negativitet och hets. Ni kan nu addera Tomas Nordahl och Pelle Blohm till hetsarna. De har samma analys och ungefär samma slutplacering för ÖSK i år.

För det fjärde: För h-lv-te ÖSK. SKAFFA EN PROFESSIONELL ORGANISATION!
Örebro Marta (hane)
2010-03-11 09:21
Ej säker på afrika, men däremot relativt säker på att det är ngt på G (om inte någon blåljugit). Vore ojuste att avslöja vem det är som sagt det. Tycker du inte?
Örebro öskung
2010-03-11 09:20
Snart premiär! Med tanke på skador och form skulle jag bli mycket förvånad om ÖSK ställde upp med annat än följande mot Åtvidaberg:

---------------Alvbåge---------------
-Wirtanen--Almebäck--Wikström--Wowoah-
---------------Nordback---------------
-----------Bedoya----Gerzic-----------
-Astvald---------------------Porokara-
----------------Olsen-----------------

Avbytare:
Westman
Bertin Zé
P. Johansson
Kihlberg
Nilsson
Bassombeng
Jidsjö
Örebro mustard
2010-03-11 09:05
marta (hane)//

varifrån denna totala säkerhet över att det kommer afrikan/afrikaner till ÖSK inom kort??
Örebro Marta (hane)
2010-03-11 09:01
Ämne: Marta/
Menar du &qu....Vaga ledtrådar kring om det är en startspelare, en/flera back-up:er. Men de ska tydligen inte behöva tas in på provträning, så antingen är de välscoutade/spelare för framtid eller spelare med meritlistor som gör dem intressanta. Kanske två av dessa.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-10 21:46
one^ touch//

Återigen, bomb2 var/är ett forumrykte som skulle vara Andreas Johansson, många av oss är tvivlande till det.

Bomb1 är fortfarande kontraktslös, han kan spela på de flesta positioner, undantaget är target, mittback och målvakt. Saywee kommer att avslöja namnet när han har klart med ny klubb. Hur som helst är han inte räddningen om något händer Olsen.
Örebro jappel
2010-03-10 21:39
Jag känner mig helt säker på att den trupp vi har idag klarar sig långt i årets allsvenska. Ser gärna förlängda kontrakt på ett antal spelare, så att vi inte står utan ersättning.
Tror det kan bli riktigt bra i år. Händer något med Kim får vi väl tänka om lite frammåt. Jag tror faktiskt även att Ze skulle kunna skalla in ett eller annat mål på kimpositionen i nödfall.
Örebro One¨touch
2010-03-10 21:32
Mycket snack och lite verkstad. Det har surrats om både B1 & B2 (bomb1 & bomb2) här inne. Blindgångare som vanligt antar jag...
Örebro cellblock
2010-03-10 21:19
Hur jävla svårt kan det vara att köpa in en anfallare. Ne men okej vi litar på Staaf som inhoppare, har gjort hur många allvenska matcher då? 10?
Örebro Pintorp
2010-03-10 21:12
Walter Gigena/

Jag håller med dig helt. Jag börjar så smått få panik här. Allvarligt talat, vad gör vi om Kim blir skadad. Och vad händer om ett par spelare försvinner i sommar. Det här kan gå illa.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-03-10 21:01
Inte ett enda riktigt nyförvärv och premiären är om 5 dagar. Känns trist och oroväckande samtidigt som det knappast gynnar försöken att få den breda skaran publik att gå på fotboll i minusgrader.

Är det någon som minns tre gånger 0-3 från slutet av förra säsongen? Sedan dess har vi förlorat två forwards (Adriano, Walker) och som backup till halvskadade Kim har vi numera två skadebenägna alternativ (Staaf, Jidsjö).

Vilka var (och vart fan är) de två eller tre bomberna som folk tjoade och tisslade om en hel vinter. Ge mig en anledning att se lite ljus i detta mörker.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-10 20:39
humaS//

Jag vet inte vad du har för problem, men jag slår vad om att det är svårt att uttala.

Örebro ÖSK-Karl
2010-03-10 20:35
DaSa//

Det som är riktigt tunt än så länge är att det inte finns någon backup till Olsen. Förra säsongen fanns ändå först Emra och sedan Brasilianaren.
Örebro ÖSK öster
2010-03-10 20:23
Vad tror ni om första bänken? Är det sju pers?

Peter Westman
Magnus Kihlberg
Erik Nilsson
Eric Bassombeng
Robin Staaf
Bertin Samuel Zé Ndille
Tommy Wirtanen
Örebro DaSa
2010-03-10 20:15
Har vi verkligen en tunn trupp i år jämfört med förra året? Vi har blivit av med spelare som Walker, Näfver och Glenn. Alla medelmåttiga spelare utan potential.

I år kommer vi istället ha bättre talanger (Erik N och Per J [tänker då på vänsterbacken]), en klassmittfältare (Nobbe/Kihlen) och ett bra alternativ på ytterplatserna (Basse).

Vi saknar en snabb mittback och en ersättare till Olsen men överlag så tycker jag truppen ser bredare ut.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-10 19:52
The see//Det är inte fel på anfallarna det är fel på spelsystemet men endast en forward (Roni och Mackan är yttrar allena med primär uppgift att slå inlägg (läs intervju Sixten NA)) och för lite djuplöpningar av centrala mittfältare.

Med det sättet att spela måste du ha en extremt bra central forward med väldigt brett register. Det blir ett väldigt stort ansvar för en spelare att producera.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-10 19:47
Dagens träning stormad av Hammarbysupportrar
Enligt uppgifter från SvD stormades dagens AIK-träning av 16-talet Hammarbysupportrar. Målet var AIK:s nyförvärv, ex-hammarbyaren Sebastián Eguren.

AIK:s onsdags-träning fick ett tråkigt slut då uppskattningsvis 16 Hammarbyspportrar stormade Skytteholm och hotade Sebastián Eguren. Övriga AIK-spelare bildade då en mur runt Eguren för att skydda spelaren mot inkräktarna. Polis tillkallades men anlände efter att Hammarbyarna lämnat platsen.

(citat)
Örebro The seer
2010-03-10 19:22
Conjuration/
Tack för tippset! Jag förstår och håller med dig.
Det här är mitt första inlägg men det kommer fler.
Angående de kommande afrikanerna är dina synpunker,rirobban, mycket visa.
Örebro rirobban
2010-03-10 19:14
The seer/
Håller helt med dig. Man har haft en hel vinter på sig att hitta en anfallare (vilket är den mest kritiska positionen just nu). Kanske avvaktade man att Porokara skulle säljas, kanske ville man ha in de pengarna för att starta en ordentlig jakt på en ny ytter och en anfallare?

Även om det nu kommer en eller ett par afrikaner på fredag morgon så skall de skolas in. Och just afrikaner vet vi ju att de tar lång tid på sig innan de lyckas anpassa sig.

EDIT: Välkommen förresten:) Såg att det var ditt första inlägg.
Örebro Conjuration ★
2010-03-10 19:12
The seer// Använd styckeindelning nästa gång du skriver ett sådant långt inlägg, blir lättare att läsa då :)

humaS// Malmö FF är en av få svenska storklubbar medans Helsingborg står lägre än oss i hierarkin ;)
Örebro The seer
2010-03-10 19:09
Förra säsongen hade ÖSK vissa problem med sitt anfall. Sett till alla lagdelar var enligt min uppfattning anfallet den svagaste delen. Nu fick ändå ÖSK en god placering men det fråntar ändå inte att lagets anfall stundtals fungerade mindre bra. Den här uppfattningen delas av många fotbollsexperter bl a av Pelle Blom och Tomas Nordahl. Med vetskapen om förra säsongens stundtals sviktande anfallsspel finner jag det märkligt av ÖSK:s ledning inför den här säsongen inte tycks ha legat före och i god tid sonderat spelarmarknaden. Min uppfattning är att ÖSK minst behöver en anfallare av god klass som direkt går in i startelvan utan minsta tvivel. Jag förstår att ett inköp av en klasspelare kostar en hel del pengar och frågan är om det finns pengar till sådant köp? Eftersom jag inte har någon inblick i ekonomin kan jag inte yttra mig ifråga. Till det som borde ha prioriterats efter förra säsongens slut är dock förstärkning på anfallssidan. Nu hoppas jag naturligtvis att det går bra med det material som finns. Mot den bakgrunden delar jag Tomas Nordahls mindre optimistiska uppfattning om en topplacering säsongen 2010.
Annons: