/fotboll/osk/forum/5179.aspx/fotboll/osk/forum/5179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henke(Old Boys)
2010-03-11 15:11
Ämne: Henke//

Tror jag ....
ok,får väl gå tillbaka till Nov och lusläsa alla inlägg så kanske t.o.m jag kommer på vem det är:)
Örebro micro_42
2010-03-11 15:01
Var kan man läsa om lediga spelare mm. ?
Örebro worldfarm
2010-03-11 15:00
Jag tror vi blir rekordmånga på Satin! Intresset är på TOPP i supporterleden.
Wivallius
2010-03-11 14:55
Henke//

Tror jag inte ÖSK-Karl menar. Däremot om man har läst alla inlägg noga sedan november bör man kunnat lista ut det.
Örebro Henke(Old Boys)
2010-03-11 14:54
Ämne: KCMarten//

Förstå....
menar du att vi som inte räknat ut vem bomben är är dumma i huvet?jag har ingen aning vem bomben är?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-11 14:40
KCMarten//

Förstår att du kunnat räkna ut vem bomb1 är. Det borde vara uppenbart vid det här laget.

Vad gäller Mame tänker jag inte vara kritisk till att inte ÖSK köpte honom när prislappen var för hög. Däremot fattar jag inte varför man tog hit honom utan att ta reda på priset först. Oerhört amatörmässigt Sjögren.
Örebro SkiStar
2010-03-11 14:32
Skulle inte Berra kunna vara ett bra alternativ bakom Kim?
Wivallius
2010-03-11 14:09
"Tåget stannar till och med i Vetlanda". Skönt att få le en liten stund :-) ... och att såna här kul grejor får förknippas med vår lilla klubb.
Örebro Grixx
2010-03-11 14:01
Ämne: Har svårt att se att....
Tycker du inte det behövs förstärkning på hörnor och vinnarskalle;-)

...så otroligt många hörnor och i princip inget resultat...jo en jäkla fin nick från Emra.
Örebro Örebro-SK
2010-03-11 13:25
Ämne: Ämne: Hur mån....
hoppas på minst 150 :)
Örebro Henke(Old Boys)
2010-03-11 13:11
Ämne: Hur många kommer til....
mellan 50-150st kanske?vet du?;)
Wivallius
2010-03-11 12:51
Henke//

Bomb 1 kan inte anses vara avskriven förrän när fönstret stänger (31 mars?).

Fanns det egentligen några fler bomber än den, förutom långskottet med Adde Johansson till sommaren?
Örebro Henke(Old Boys)
2010-03-11 12:48
Ämne: Jag har räknat ut ve....
släng upp namnet på den avskrivna bomben.
Örebro KCMarten
2010-03-11 11:27
Jag har räknat ut vem B1 är för länge sedan och är övertygad om att han är avskriven sedan länge.

Jag hoppas att jag har fel..

I övrigt är inte den första delen av Allsvenskan så kort. 14 av 30 matcher skall spelas innan sommaruppehållet så det är i prIncip halva säsongen. Tät matchning i kombination med ovanligt hög kyla gör dessutom skaderisken betydligt högre än vanligt.

Jag upplever dock inte att ÖSK är ett dugg svagare som lag i år än förra året. Flera spelare har tagit många kliv framåt och spelare som t.ex Erik Nilsson har klivit in i A-lagskostymen.

Däremot är det ju, som många skriver, uppenbart att Kim Olsen behöver en back-up. Han kommer garanterat bli skadad och då tappar vi en hel del framåt.

Men ÖSK brukar ju överraska med något sista dagen av Silly season så hoppet är det sista som försvinner.

Örebro Marta (hane)
2010-03-11 11:09
Känns som B1 är rätt kall just nu för ÖSK. Annars borde det redan hänt ngt. Känns mer som de hamnat allt längre från varandra. Frågan är dessutom hur B1:s matchtempo ser ut för tillfället.
Örebro Örebro-SK
2010-03-11 11:09
Hur många kommer till satin på måndag?
Örebro Nikki Sixx
2010-03-11 11:05
Har svårt att se att den här "Bomb 1" ska vara någon annan än en kille med Forward som moderklubb och som redan har spelat sex månader i ÖSK för något år sedan.

Att ÖSK där inte öppnar plånboken på vid gavel och förstärker på en position där det egentligen finns rätt många alternativ är väl bara klokt.

Därmed inte sagt att jag skulle ha något emot att han spelade i Sport under året. Men förstärk först där det behövs.
Örebro Bastard on Parade
2010-03-11 11:04
B1 existerar och kommer namnges när han bestämt sig. Det är inte Saywees fel att det dragit ut på tiden. Saywee har väl mest skrivit att han hoppas att spelaren bestämmer sig till exempelvis innan lägret, inte att han namnger spelaren då.

B2 har syntes till på ett hotell i centrala Örebro när ryktet började spridas. Han har utgående kontrakt och kopplingar till länet, samt en flickvän/sambo/fru som vill flytta hit. 1+1 blir vad ni själva gör det till.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-11 10:55
Saywee sitter aldrig och medvetet ljuger eller hittar på. Säger han att den finns så finns den.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-11 10:54
Henrik(ÖSK): Jo den existerar. Jag vet vem det är.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-03-11 10:54
Wivallius: Bomb 1 är inget annat än ett forumrykte och att beskylla Sjögren för att ha "slarvat bort värvningen" är rätt besynnerligt. Inget vet ens om bomben existerar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-11 10:52
icehagman //Naturligvis kan jag ha fel och jag spekulerade bara i hur de ev kanske tänker. Och det kanske, trots allt, ramlar in en anfallare i 11:e timmen.

Men forwards är ofta billigare att hitta internationellt (och Sjögren & SIxten får nog i det långa loppet äta upp att de frånsagt sig nyförvärv från utanför norden). Och nu har ÖSK hela våren på sig att scouta.

Personligen tycker jag ÖSK tittar alldeles för lite i SE. Eller då gör man det men inte hittat något av värde.

Sedan vill man kanske också se hur Staafs skada utvecklar sig. Blir det operation är han borta resten av säsongen.

Och Mame ville man också i första hand bara hyra till sommaren med en ev option. Tyder också på att man vill invänta uppehållet för ny analys av läget.
Örebro Chipset
2010-03-11 10:51
Wivallius// En sak som stör mig väldigt mycket med ÖSK är just att servicen och öppenheten är på väg att försvinna totalt. ÖSK har faktiskt ännu inte svarat på något av mina tre mail jag skickat det senaste halvåret. Kanske är det bara dålig arbetsfördelning på kansliet men anledningen är ju egentligen skitsamma. Det sänder hur som helst dåliga signaler.

Är det fortfarande ingen som vet vad den nya ÖSK-låten (Örebro-låten) heter som spelades tre gånger 15 minuter innan matchen mot Mariehamn? Har inte lyckats hitta den...
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-11 10:49
BBB// Korrigering, Sammys namn är den enda som är förtryckt på laguppställningspapperet enligt mittåt:s uttalande en gång ;)
Örebro icehagman
2010-03-11 10:49
KvT:
Jag hoppas verkligen du har fel i din teori om ÖSK´s värvningsstrategi.

Det kan väl knappast vara en klok tanke att endast lita till en(!!!) renodlad anfallare, den första halvan av säsongen. Särskilt inte en skadebenägen sådan. Risken är att när väl styrelsen fått "tummen ur" så har vi tappat kontakten med topplagen.
Som jag ser det är det absolut nödvändigt att värva ännu en forward, om vi ska ha minsta chans att leva upp till målsättningen på topp 5.

(Såvida inte Olsen får tillbaka formen från 2008, vilket vi kan hoppas på, men knappast räkna med...)
Örebro DanFrånStan
2010-03-11 10:48
Ämne: Ämne: För det....
Bästa inlägget på länge!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-11 10:44
Ämne: För det första: Slut....
Wivallius// "Vi är närmare tio pers härinne som analyserat ÖSK:s problem in i minsta detalj och blivit beskyllda för negativitet och hets" - Jag upplever inte er "närmare tio pers" som speciellt eniga, så att föra Blohm/Nordahl till er "falang" gör iaf inte mig klokare.

Vad som eventuellt skulle kunna förena er (de närmare tio) är väl, gissar jag att ni har viss samsyn kring typ:

• Kihlberg är dålig. Hans namn är det enda som är förtryck på laguppställningspapperet
• Wowoah är dålig
• Behandlingen av tränarna, Zäta och Rickard Nilsson var dålig
• Lennart Sjögren är en dålig sportchef. Avgå Sjögren!
• Sixten är dålig. Avgå Sixten!
• Bertin Ze borde ha en plats i laget eller åtminstone ges bra mycket mer speltid
• ÖSK:s agerande vad gäller tolkar och språkundervisning för Ze och Bassombeng var dåligt
• ÖSK är dåliga på att sälja spelare
• ÖSK är dåliga på att skriva långa kontrakt med lovande spelare
• ÖSK är dåliga på att förlänga kontrakt med spelare vars kontrakt är på väg att löpa ut. Förhandlingarna om förlängning inleds alldeles för sent

Jag bara (som sagt) gissar att det är ungefär på dessa punkter ni tycker lika?
Helsingborg Presidenten
2010-03-11 10:40
På länken hittar du ett tabelltips att antingen reta sig på eller hylla. I höst inser du dock att jag har rätt som vanligt... :)

ÖSK är bra, frågan är hur bra...
Örebro ÖSK öster
2010-03-11 10:39
Ämne: För det första: Slut....Wivallius // Hur menar du med långtidsskadad? Han såg ut att gå för fullt på träningen i måndags.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-11 10:03
Ansluter mig till KVT:s analys. Den stora försiktigheten vi sett på värvningsfronten har jag tolkat på samma sätt, att man avvaktar fram till sommaren och hoppas på att hänga med hyfsat fram tills dess med det material man har. Detta parat med den tydliga utsagan man hade om att banta truppen. Vad som eventuellt kan tala emot detta är att spelprogrammet är tufft, 14 matcher på 9 veckor vilket innebär drygt 1,5 match/vecka. Då kan det komma att behövas en stor trupp att gå runt på speciellt med tanke på att många av dessa matcher spelas på dåliga (gräs-)planer..
Annons: