/fotboll/osk/forum/5172.aspx/fotboll/osk/forum/5172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:13
rirobban //Precis
Örebro rirobban
2010-03-14 11:10
Angående Barsom, är det inte roligare att spela i Allsvenskan än Superettan?
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:02
Grixx //Ok då ;) Men när ÖSK ville behålla honom efter hans sejour här då styrde banne mig pengarna att han tackade nej. Och nog vill han mjölka ur så mycket som möjligt i det kontraktet som kan vara hans sista. Det tror jag absolut. Och det kan ju vara allt från en hög lön i 2 år eller en något lägre i 3. Samt sociala värden (jobb efter karriären mm). Dessa attribut tillsammans ville han naturligtvis optimera. Jag tycker han säger det också i intervjun för ett tag sedan.

Det behöver ju inte vara något fel i det men jag har alltid upplevt Barsom som väldigt "Affärsmässig". Alltså att han mer ser på sig själv som en produkt än en fotbollsspelare. En produkt som han försöker generera inkomster på mer än bara spela fotboll. Sedan får ni lägga vilka värderingar ni vill i det.
Örebro Grixx
2010-03-14 10:56
Kurt von Traatt// Das stimmt nicht.
Örebro Kronblom
2010-03-14 10:55
Ämne: Tycker Åtvids tränar....
ser man avståndet till de lagen så får man hålla med men hoppas ändå Mjällby håller sig kvar,laget spelar en rolig fotboll och att komma till strandvallen är bara det en upplevelse.I morgon smäller det!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 10:53
Bastard on Parade//För att vänta in i det sista för att se om någon bjöd över
Örebro rirobban
2010-03-14 10:47
Synd att det inte blev något med bomb 2 (Andreas Johansson). Barsom hade varit ett tillskott, men vi klarar oss också utan honom.

Imorgon smäller det... taggggggggggga:)
Örebro Godfoten
2010-03-14 10:34
Hehe, underbart pepinlägg Grixx. Jag skall skrika mig harmynt i morgon i alle fall. :)

Finns ju ingen anledning att diskutera startelvor egentligen förresten. Vi vet alla vilken elva som Sixten kommer att ställa på benen och den är rätt överensstämmande med min optimalelva just nu. :)

Med sju spelare på bänken torde det finnas plats för Erik Nilsson. Tror verkligen han får ett stort genombrott i år även om han inte imponerade jättemycket på mig i Karlslund förra säsongen.
Örebro Grixx
2010-03-14 10:30
Grabbar i morgon smäller det. Allsvenskan börjar tidigt och slutar sent i år...och ett jäkla lång uppehåll. Det ser ut som en evighet men likväl kommer det att bli som alla år.

Som vanligt kommer det att vara över så jäkla fort och säsong 2011 ligger och väntar...alla matcher som såg så oändligt många ut är fenito och allt är plötsligt över. Vad hände? Är allt slut...inga matcher kvar????

Ta vara på varje sekund av fotbollsåret och njut. Skrik och heja på laget så att "dagen-efter-hesheten" avslöjar för alla att ni är hängivna positivhalare till Örebro SK.
Örebro Godfoten
2010-03-14 10:24
Tycker Åtvids tränare var skön i intervjun med Herman. Hoppas också att ÅFF klarar sig kvar i serien. Lagom bortamatch och trevligt spelande lag. Hellre ÅFF än Gais, Gefle, BP eller Mjällby.

Men imorgon hoppas jag de får en fotbollslektion som heter duga. :)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-14 10:13
Charlezz//

Detta med bomb myntades inför säsongen 2009 för duktiga nyförvärv, sedan blev det en rolig grej även inför 2010.

Zavadil kom från mig, så det var inte Saywees fel, jag kallade honom dock inte bomb, utan en mycket duktig fotbollspelare. Det tycker jag fortfarande om Zavadil och även Barsom.

Att vi sedan fick Bedoya istället förra året är jag glad för. Även Bamberg var nära innan honom.
Örebro Grixx
2010-03-14 10:09
Jag kan tycka att en viss rannsakan till de som lyssnat på rykten om bomb1 och sedan beklagar sig på Saywee. Redan från början talade han om att folk kunde tycka annat och undrade vilka kriterier som skulle krävas till epitetet Bomb. Kanske var det "bara" en nyårssmällare men bara det smällde var det en bomb. Att sedan andra går och lägger haussande ord och fabulerar rykten om Bomb1 kan ju inte Saywee hjälpa. Skulle han "tillrättalägga" alla inlägg och förklara sig så fort någon skrev något?

Själv kan jag tycka att en spelare som Abbe är en kvalitetsindikator på laget...om han knutits till ÖSK. Att en klasspelare råkar komma från Örebro och tränar med laget ska vi vara stolta/glada över....och åldern på honom är absolut inget problem.

Jisses han spelade med det bästa lag jag sett i Sverige och var riktigt populär bland fansen, men tränarkemin gjorde att han försökte med ett grekiskt lag...som det var lite kaos med.

Tick tack tick tack...åren går fort och nu ville han avsluta i ÖSK. Det hade med garanti betalat sig...men den som bara ser honom som en mittfältare bland övriga måste se vidare än så.

Bollkär var det någon som sa, hmm det säger man om många som kan hantera 2 fötter och en boll samtidigt. Faller lätt sa någon annan och säger att frisparksmålet kom på ett sådant fall...som dessutom var felblåst....det sistnämnda exemplet småler jag bara åt.

Forza svartvitt!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps Grattis Familjen Alvbåge
Örebro Charlezzz
2010-03-14 09:35
Haha... Så bomben var Barsom!! Vad besviken jag blir på mig själv. Jag trodde verkligen att det handlade om en riktigt duktig spelare, en som gick direkt in i startelvan. Jag måste ändå ge Saywee kred, han är fantastiskt duktig på att få bomber att framstå bättre än vad de egentligen är. Förra året var det Zavadil, i år Barsom. Trots min besvikelse tycker jag ändå att det är kul att han skriver, det är ju knappast Saywees fel att jag hade väntat mig någon annan. Jag menar en färg har flera nyanser, det som vissa ser som gult ser somliga som orange.
Örebro D. McGrain
2010-03-14 09:20
Självklart hade Barsom varit en förstärkning. MEN, med tanke på en begränsad budget är mittfältet inte prio 1 och därför känns det ända bra att han inte skrev på, trots allt. Bättre lägga pengarna på (skadefri) forward som kan konkurrera med Kim, andra hand en mittback.
Örebro Stelig
2010-03-14 07:10
Sen det här med musiken, en låt är väl vad man gör av den.. kolla bara "alla heter Glenn", var menat som ett hån, nu är dom ända som sjunger det från Götet.
Örebro Grixx
2010-03-14 04:51
Ämne: Vem har rätt att kal....
"....från Söder har för självutplånande inmarschmusik (knarkarmusik) är väl knappast vårt problem."

Hmm vet inte vad du menar, men tydligen har du många problem med låten som de flesta nu vill ha för ÖSK;-)

Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-03-14 03:51
Fruktansvärt skönt att Sjögren inte signade Barsom. Måhända att han har temperament, vilja samt drar 100 syrianer extra till Örebros hemmamatcher men utöver det är han ingen tillgång för klubben. Vi har gott om stabila mittfältare som är minst lika bra som den gode Barsom. Att värvas som en backup till Wowoah/Nordback vore ett totalt slöseri på resurser. Satsa på talanger från de egna leden ropar folk samtidigt som de frustar sig våta över en såkallad bomb vid namn Barsom. Skämmes!

Barsom är enligt min mening en bra spelare men är alltför bollkär, tappar ofta bort bollen, och till det så ramlar han på tok för lätt i de flesta närkamper (vill minnas att det så omtalade drömmålet på frispark mot Gays föranleddes av en filmning från Barsom).
Han är en legoknekt modell äldre som säljer sig till den som betalar bäst. Att han nu skrev på för "klubben i hans hjärta" säger allt. Han kommer säkert hålla hög kvalitet i superettan och folk kommer lika säkert skrika "titta vad han äger, han hade gjort 100 mål i Ösk tröjan om bara inte usel Sjögren varit så dum och inte gav honom ett tre års kontrakt". INSE att det är dina och mina pengar från årskortsförsäljningen som till viss del går till att finansiera spelarlönerna och var glad att Sjögren är eftertänksam och inte skriver kontrakt som dräper vår klubb.

Jag är trött på onödiga och kostsamma skabbvärvningar - ge oss en bomb värd namnet och inte en blöt kina puff från 99'.

Ses på vallen Måndag. Sjungandes.
Örebro Bastard on Parade
2010-03-14 03:43
Kurt von Traatt//

Vad har du för inblick i Barsoms resonemang avseende klubbval? Jag menar: om han är så himla penningkåt som vissa tror sig veta, varför har han gått kontraktslös utan lön i nästan ett halvår?
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 01:04
Barsom är en fotbolls-vagabond och har alltid gått till bäste betalare
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 00:55
ÖSK-Karl//Vadå, söp Putte Kock? Var han påverkad i sändning?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-14 00:28
DaSa//

Nej, Barsom krävde 3 år och Sjögren erbjöd 2 år. Sedan gick det väl prestige i det hela antar jag.

Sedan kan vi här diskutera till leda vilket som var rätt eller fel. Personligen anser jag att Barsom är den typ av spelare och personlighet som ÖSK idag saknar. Att han sedan dragit ett antal 100 personer mer till varje match tror jag vi alla kan enas om.

den oumbärlige/
Jo,på frågan om landskamper var svaret ja. Sedan var det ingen av oss som visste vem "bomben" var som svarade A-landskamper ;)
Örebro den oumbärlige
2010-03-14 00:02
vilket antiklimax. Nåja, alla visste ju att Barsom på något sätt ville till ÖSK men jag hade för mig att vår kära B1 hade landskamper i sin meritlista.

Barsom hade breddat truppen men har svårt att se honom ta plats på innermittfältet om han inte ska peta Be-No. Vi behöver en def. mitt. och tycka vad man vill om Barsom så är han inte det.

Nåja. Jag är ändå glad att det ej gick vägen.
Örebro Stelig
2010-03-13 23:47
Ämne: Stelig//

Nej, som....ja skrev att jag hyllar han om han sa nej till 4 år, men tydligen har jag missuppfattat nånting, vete inte vart jag läst att B1 ville ha 4 år, sjögren ebjöd 3år.. kanske är jag inne på fel forum.
Örebro DaSa
2010-03-13 23:35
Inga nya rykten om de nya afrikanerna? Konstigt att det ryktas om flera, hoppas verkligen inte att vi värvar ngr fler afrikanska defensiva spelare.

Hoppas att Simon L får lite speltid mot Åtvidaberg då jag inte har sett honom spela innan. Han verkar ju ha varit bra i senaste ÖSK U matchen.
Örebro widemarsh
2010-03-13 23:33
Tror det är så enkelt att Barsom tjänar mer pengar i Syrianska än i ÖSK.
Örebro DaSa
2010-03-13 23:29
Konstigt att Barsom tackar nej till ett 3-års kontrakt då han vill ha 4-år och sedan skriver ett 2-års kontrakt med Syrianska:)

Sen ryktas det även att Sharbel är så gott som klar för ett korttidskontrakt fram till sommaren. För Syrianska alltså...
Örebro Conjuration ★
2010-03-13 23:07
Jäkligt synd att inte Barsom anslöt sig till oss, verkligen ingen "bäst före spelare". Nåja vi får hoppas att oskyldiga Bedoya går bärsärkagång istället ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-13 23:02
Stelig//

Nej, som Wivallius redan skrivit. Högerback, vänsterback, vänsterytter och högerytter, samt i Nordins roll de gånger han kör fast.

Huvudsaken att han funnits på planen för fasta situationer och som pådrivare.

Han ville ha ett treårskontrakt. Då hade han spelat till han är 35 år. Kihlberg är väl 37-38 år nu och lär väl bli en bänknötare för 60.000:- i månaden innan alla arbetsgivaravgifter. Detta beroende på ett idiotiskt skrivet kontrakt.

Men hylla Sjögren du, det lär han behöva.
Örebro Stelig
2010-03-13 22:53
så ni ville ha barsom som bänknötare? tror inte det är vad han tänkt sig, var det han som ville ha 4års kontrakt? om det var det så måste jag höja sjögren till skyarna som inte ville erbjuda det.

Örebro ÖSK-Karl
2010-03-13 22:46
Wivallius//

Ja och när S-G larsson fick huvudet spräckt på Wembley var Putte Kock för onykter att se vilken spelare det var. Tog honom minst 5 minuter att se, medans vi andra, speciellt ÖSK:are med bävan satt framför TV:n och såg honom vrida sig i plågor.

Då rök det säkra guldet och vad vi har väntat.
Annons: