/fotboll/osk/forum/5162.aspx/fotboll/osk/forum/5162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-03-17 15:31
KUNGaGuero// Träningsshemat.
Örebro Chipset
2010-03-17 15:25
länk
Örebro Chipset
2010-03-17 15:24
Kul med Nigerianen. marta (hane) verkar sitta på en del info.

Saywee och CO// Jag har ju bara andrahandsuppgifter från en gammal man vars minne sviktar. Så jag tar det med en nypa salt.
Örebro KUNgAGUERO
2010-03-17 15:24
Hej, skulle någon kunna säga vart man kan kolla Ösks träningsschema? hittar det ingen stanns...
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 15:21
Chipset//

Vissa saker minns jag väldigt väl. Från början rusade det in ca. 30 stycken som vinkade in fler. Sedan när den "smarte" speakern ropade ut exakt som du skrev bara vällde de in.

Reine Almqvist som då spelade i Göteborg påstods också ligga en del bakom det hela.
AIK Saywee
2010-03-17 15:13
Chipset, denna speaker kan inte jag komma ihåg alls. Fattar inte varför han isåfall skulle tjöta om detta när de var på väg av planen, konstigt värre.

Stämningen var mycket hotfull, stökig och bråkig, även med slagsmål på läktarna. Det urartade totalt, vilket var det val som de blåvita supportrarna gjorde.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-17 15:10
Ämne: Pratade med en gamma....Chipset// Överensstämmer inte riktigt med mitt minne som snarare säger att de var rätt många redan från början. Sedan är det helt riktigt att speakern sa' att matchen skulle avbrytas om de inte "omedelbart" lämnade planen. Givetvis eldades de instormande IFK-supportrarna på av detta.
Örebro Chipset
2010-03-17 15:04
Pratade med en gammal ÖSKare igår om matchen 1970. Han var involverad i ÖSK på den tiden. Han berättade att det från början bara var några få som stormade planen och som sedan var på väg av planen när ÖSK intelligenta speaker säger: "Går ni inte av planen genast blir det omspel". Då stormade resten in...
Örebro mustard
2010-03-17 15:04
jag vill se Örebro!!
Örebro Marquis de Sade
2010-03-17 14:40
Ämne: Marquis de Sade//
....
-Ljungskiles böter för felplacerad reklamskylt: 100 000:-
-Sillstryp betalar svarta löner: ingen bestraffning
-Örgrytes banderoll om Dawit Isak:böter(drogs tillbaka eftersom den var politiskt korrekt).
osv...
Rekomenderar widemarsh inlägg 13.26.

Ja, man jobbar väldigt effektivt med att stoppa problemen i svensk fotboll.
AIK Saywee
2010-03-17 14:30
ÖSK-Karl//
Men de är ju vidriga nuförtiden också, många av dem ...

... fast inte hopplösa, i vart fall inte på Gamla Ullevi, de hoppar sönder stadsdelar ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 14:27
Saywee//

Det glömmer jag aldrig, men preskrebisationstiden har gått ut ;)
AIK Saywee
2010-03-17 14:13
....
ÖSK-Karl///

Du glömde IFK GÖteborg, vars s.k. fans uppfann svensk huliganism för fyrtio år sedan ...
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 14:09
widemarsh//

Djurgårdens hämd blir ju inte särskilt stor, detta då alla som vill se matchen kan göra det på TV.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 14:06
Marquis de Sade//

Jag vet inte vad de gjort i England, de har ju uppenbarligen kommit tillrätta med de större problemen. Men på något sätt måste Djurgården som ofta har fans som uppträder ofattbart illa komma tillrätta med problemet. En domare nedsparkad, nerslagna motståndare o.s.v. De måste bli av med den svansen. Gäller väl i stor mån även Hammarby och AIK.
Örebro Marquis de Sade
2010-03-17 13:28
ÖSK-Karl// Nu ska väl inte VI ropa på straff som statuerande exempel.
Örebro widemarsh
2010-03-17 13:26
Kan fortsätta lite på ämnet SvFF-idioti.

SvFF har redan nu bestämt att DIF-IFK i augusti kommer att vara en högriskmatch och har därför beslutat att matchen ska spelas på Råsunda av säkerhetsskäl.

Efter matchen DIF-IFK på Stockholms stadion 2009 stod det såhär i matchdelegatens rapport:
"väl fungerande organisation som svarar för ett bra arrangemang såväl engagemangs- som säkerhetsmässigt”

Efter DIF-IFK på Råsunda (dit SvFF vill flytta matchen) 2008 skrev matchdelegaten såhär:
"säkerheten sattes under matchen på ett par svåra prov ... evenemangets problem överskuggade idag det positva ... det räckte inte med långt över 100 poliser och långt över 100 värdar och vakter. Det blev bråkigt och stökigt ändå"

Trots detta vill SvFF ha matchen på Råsunda.
Djurgården har inte ens Råsunda som sin reservarena, det är Grimsta IP och Söderstadion!

SvFF är hyresvärd på Råsunda och eftersom Hammarby åkt ur har dom färre derbyn att håva in pengar på...varför inte flytta några fler matcher dit utan anledning?

SvFF - Svensk Fotbolls Fiende!
Örebro KCMarten
2010-03-17 12:54
//Widemarsh

Bra att du lyfter upp detta.SvFF pajasförbund har förlorat fotfästet, fast det visste vi ju redan.

Frågan är hur de reagerar på landskamperna?

Om någon tänder bengaleldar på en landskamp, bötfälls Svff då?

Eller om det blir bråk på läktaren vid en landskamp, kommer då landslaget få spela för tomma läktare nästa landskamp?

Knappast..

Avgå Lagrell!!
Örebro Rocky Dennis
2010-03-17 12:52
Jag personligen har aldrig tidigare (vad jag kan minnas) skrivit något ont eller dåligt alls om wovven. Fast jag blev spontant förvånad över att han var med i DNs elva, mest på grund av att jag inte tyckte han utmärkte sig alls mot ÅFF, insatsen var OK men inte mer. Vilket förstås beror på flera saker, bl.a. ÅFFs svaga offensiv. Utan att ha sett alla matcher i premiäromgången, blir det, precis som du säger omöjligt att bedöma hans prestation parallellt med övriga vänsterbackar i allsvenskan.
Örebro widemarsh
2010-03-17 12:32
....
ÖSK-Karl// Tycker själv det är helt idiotiskt att straffa Djurgården som klubb för det ett antal individer gör, när de dessutom uppfyllt alla säkerhetskrav. Likaså är det idiotiskt att straffa alla de djurgårdsanhängare som sköter sig genom att stänga dom ute från matchen mot Helsingborg.
Djurgården kommer dock "hämnas" genom att även stänga ute förbundets slipsnissar och pressen från matchen. Bra gjort!

"Dels har man valt att i strid med sitt eget och Riksidrottsförbundets regelverk dubbelbestraffa Djurgården. Detta genom att tillämpa två olika regelverk på samma händelse och därigenom bestraffa föreningen med såväl böter som spel inför tomma läktare under sin premiärmatch. Därutöver har man valt att bortse från att Djurgården i sitt säkerhetsarbete följt samtliga direktiv från såväl SvFF som polisen. Det var till exempel på polisens order som Djurgården lät bli att omgärda spelplanen med staket, något som SvFF i sin dom väljer att klandra föreningen för. Så även om de åtgärder som föreningen har vidtagit sker på direkt anvisning av polis, vilket man enligt svensk lagstiftning är skyldig att följa, duger inte detta för SvFF. Frågan blir: Vågar någon arrangera fotbollsmatcher i framtiden om den som lyder polisens direktiv och följer svensk lag ändå kan dömas till miljonbestraffningar av SvFF?"

Se länken.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 12:25
loopy//

Tänkte inte på det. Så måste det naturligtvis vara. Jag fick det inte att gå ihop ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 12:22
Marquis de Sade//

Antar att de inte fick sätta upp staket med tanke på risken att folk skulle kunna bli klämda till döds när pöbeln trycker på.

Jag tror att hårda straff är det enda som hjälper. Då börjar huvuddelen av publiken att visa civilkurage och sätta stopp för dårarna. Tre hemmamatcher utan publik tycker jag hade varit på sin plats. Det hade kostat betydligt mer än de "dubbla" straff de nu fick.
Örebro loopy
2010-03-17 12:21
Ämne: Rocky Dennis//

Ja....på veckans elva jämförs ju spelare per position. Samuel var helt ok, inga problem i defensiven, slutade köra sin "parad" dribling efter ett par halvmisslyckade försök. Dessutom var han uppe i offensiven några gånger och krönte det med ett fint målpass.

Utan att veta motiveringen så ligger det nära till hands att han kom med tack vare assisten, stabila defensiva prestationer finns det säkert flertal i bla de fyra 0-0 matcherna.

Någon som på rak arm har en mer välförtjänt vänsterback, eller är det som vanligt att man måste klaga på Samuel efter varje match.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-17 12:08
Appropå fullständigt ingenting så kom jag av en slump att tänka på ett väldigt trevligt idrottsminne i Örebro. ÖIK-LHC 27-3 i Div I Östra våren 1980. Se länk..
Örebro Marquis de Sade
2010-03-17 12:06
Ämne: DaSa//

Du har hel....
ÖSK-Karl// Nu så gjorde ju iofs djurgårn allt de FICK för att förhindra inrusningen. Man ville sätta upp staket, men fick inte för polisen. Hur skulle de gjort tycker du? Spelat inför tomma läktare? Dessutom är dubbel bestraffning inte applicerbart enligt SvFF, som ändå dömer böter OCH tomma läktare.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-17 11:56
Ämne: Saywee//

Ok, då ä....
..och i Västerås: Swedbank Park
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 11:53
Se länken och spelarbetygen, de tycker jag ligger rätt och speglar insattsen av respektive bra.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 11:47
Rocky Dennis//

Ja, man kan undra vem som DN har som expert, Lagrell kanske? Wowoha med i veckans elva, vilket skämt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 11:44
Saywee//

Ok, då är det väl Swedbank Stadion i Malmö och blir Swedbank Arena i Stockholm. Bättre än vad de håller på med i Göteborg.
AIK Saywee
2010-03-17 11:41
ÖSK-Karl, som du ser i mitt förra inlägg, hade jag hittat svaret "Swedbank Stadion" (enligt SvFF´s sida), när jag kollade upp kommande omgång.
Annons: