/fotboll/osk/forum/5161.aspx/fotboll/osk/forum/5161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro VapoRoy
2010-03-16 01:43
Nytt klipp på FANTV.SE /
hahaha han är för skön Nordin :D
Örebro Miroslav kuba
2010-03-16 01:18
Skönt med tre premiär poäng bra jobbat.Visst Åtvid ska man vinna mot hemma men premiär är aldrig lätt. Extra skönt att kunna konstatera att det bara var fyra lag som tog 3p i första rundan. KROSSA MALMÖ!!!!!
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-03-16 01:09
ÖSK-TV Uncut, del 6: "Nordins stora passion..."
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-03-16 01:08
ÖSK-TV Uncut, del 5: "Vart är Dimitrij?"
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-03-16 01:05
ÖSK-TV Uncut, del 4: "Porokara och Bassombeng"
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-15 23:51
Wivallius//

Publiksiffran var ganska lättippad, vi drar något mindre än Helsingborg. Med tanke på att deras match gick i plussgrader så var vår publiksiffra väntad.

Värre då med rätt slutresultat som du och få andra fick in!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-15 23:51
Wivallius//

Publiksiffran var ganska lättippad, vi drar något mindre än Helsingborg. Med tanke på att deras match gick i plussgrader så var vår publiksiffra väntad.

Värre då med rätt slutresultat som du och få andra fick in!
Örebro den oumbärlige
2010-03-15 23:40
Riktigt härligt faktiskt!
Å andra sidan var det här ett måste men 3 poäng i premiären är inte så vanligt. Vi måste slå lag som Åtvidaberg, Mjällby, Gefle, BP och numera även GAIS gärna borta och hemma. Något kryss på bortaplan typ mot Mjällby är OK. Men ska vi nosa på toppen är det ett krav.
Wivallius
2010-03-15 23:34
Ämne: "ÖSK hade ett B....
rirobban//

Det blir nog inte så många som kommer att jämföra oss med Barcelona detta år, så det gäller att suga i sig.

... och så vill jag passa på att gratulera dem som tippade 6000 i publiken (Saywee, ÖSK-Karl?) till fingertoppskänslan.

Mina stjärnor idag:
***** Gerzic
**** Bedoya
*** Wikström
** Olsen
* Astvald

Övriga utom Vovven och Wirtanen var bra, Vovven och Wirtanen var godkända. Kihlberg och Staaf saknade tempot och var tyvärr ovän med bollen. Men jag är inte orolig för Staaf. Han behöver matchträning.

Med beröm godkänt även till Sixten.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-15 23:27
Hoppas de flesta av er såg planet som cirkulerade över stan timmarna innan matchen med banderollen: ÖSK till Europa, det var mäktigt!
Wivallius
2010-03-15 23:26
ÖSk-Karl//

Kylan var OK. Jag körde heltäckande ylleunderställ, Dubbla yllesockor, tre lager kläder på benen, fem på överkroppen och ÖSK:s vackra tvärrandiga vintermössa på flinten ;-)

Ja, det skall bli härligt att se dem spela mot Mjällby men jag ser redan fram mot en hamburgare och tre öl på O'Learys nästa vecka.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-15 23:14
Wivallius o andra//

Här kommer återigen sången via länken. Nu kan vi ju inte byta (skrockfull). Nu öser vi hemma mot Mjällby!
Örebro rirobban
2010-03-15 23:11
"ÖSK hade ett Barcelona-liknande bollinnehav (61-39) och ÅFF mäktade bara med ETT skott på mål under hela matchen."
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-15 23:09
Wivallius//

Du som gillar vinter tänkte väl inte på kylan?

Själv var jag påpälsad med nyinköpt skidunderställ som affären sa var det bästa, riktiga vinterskor, vantar o mössa. Ändå frös jag så jag skakade. Tyvärr hjälpte inte ens spelet som borde värmt!

Men visst var inmarchsången fin? ;) Tyvärr verkade bara jag kunna den hos oss på raden, får bli sångövning imorgon.
Wivallius
2010-03-15 23:04
Undrar hur truppen mår i morgon. Olsen blev otäckt stämplad på ena hälsenan i mitten på första och Bedoya fick rejält ont i en fot fram emot slutet på matchen.
Wivallius
2010-03-15 22:49
Får svara på min egen fråga. ÖSK ligger trea i publikligan efter AIK och Helsingborg.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-15 22:35
Rojas//

Jadu, hur det Sixten funderar ut vet jag knappt om han själv kan svara på, säkerligen ingen fotbollsexpert kan göra den analys du efterfrågar.

Själv skulle jag vilja veta vad som fick honom att ta in Kihlberg före Erik Nilsson när matchen i princip redan är avgjord.

I övrigt gäller väl för oss alla att komma ner på jorden snabbt nu, för ÅFF var långtifrån bra.
Örebro TIC-TAC
2010-03-15 22:30
Skön seger Mina plus idag
Bedoya/Nordin samarbete med härliga skarvar.
Rätt målskyttar, viktigt
Bra hörnorsparkar fattades bara killerinstinkt/tajming från att bli mål.
Stabilt och tryggt bakåt.
Hoppas motståndet var så OK som ÅFF kändes men det får framtiden utvisa.
Örebro Sekt. E
2010-03-15 22:28
Nästa match blir en riktig värdemätare. Och sedan Mjällby hemma som imponerade, iaf på mig, i sin premiär på jordhögen i solna.

Fyra poäng på de två kommande matcherna vore fint som snus.
Örebro Rojas
2010-03-15 22:25
Ämne: Rojas//

Du får fi....
Haha klart det firas vilt här nere!!!, men retsina är faktiskt inte min grej, då är tsipporo finare :) och kryddat lamm med en mythos får det bli imorn för att fira svartvitt segern !
Wivallius
2010-03-15 22:24
Hur ligger ÖSK i publikligan hittills i år? På andra plats där också?

FORZA SVARTVITT!
Örebro Rojas
2010-03-15 22:23
Måste bara fråga någon förståsigpåare, varför valde Sixten att gå ner på 5 backslinje när ÅFF såg slutkörda ut och deras försvar var en hönsgård. Rädd för 2-1 istället för att satsa friskt på 3-0 ?
förstår inte den taktiken ...
Wivallius
2010-03-15 22:21
Rojas//

Du får fira med en souvlaki och en kall lager ... och en kitron till kaffet. Eller har du hittat någon bra retsinasort?
Örebro Ericson
2010-03-15 22:21
W// Jag vet det, använder det så själv men är det inte dumt att ha en dålig läsare?
Wivallius
2010-03-15 22:20
Ericson//

Om man lägger länken i fältet för "länktips" kan ALLA webläsare användas. Skall det vara så svpårt att lära sig?
Örebro Rojas
2010-03-15 22:19
Skönt med vinst ! j*vligt skönt även om SR :s radiosändning var minst sagt dålig.Men det lät som att det var skön stämning iaf ! Forza Svartvitt :)
Wivallius
2010-03-15 22:18
Enligt Sportbladet nickade Astvald in 1-0 (se länken). Drömmer all storstadspress ihop artiklarana om ÖSK?

Härligt att vara så hes igen! MFF på O'Learys nästa vecka, någon?
Örebro Ericson
2010-03-15 22:17
Ni som klagar på länkar och text som sabbar sidbredden i forumet: Byt webbläsare, alt. uppdatera den ni har...

OT: Bra match idag iallafall första halvlek, kändes som att de Svartvita kontrollerade andra utan att förta sig.
Örebro S&V
2010-03-15 22:17
sjukt skönt med seger i premiären
Örebro S&V
2010-03-15 22:16
sjukt skönt med seger i premiären
Annons: