/fotboll/osk/forum/5140.aspx/fotboll/osk/forum/5140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2010-03-20 18:15
Sekt. E//Det var vinklat FÖR VD Karlsson som bör för krediten. Problemet är att inte VD fick den hyllning han ska ha.
Mitt inlägg var INTE vinklat mot Sjögren utan mot ER som INTE hyllar VD.
Örebro Aspen
2010-03-20 18:12
Bastard on Parade//Jo men det är INGEN som tidigare har hyllat organisationen.
VD har gjort en prestation med enonomin, varför ska han inte få kredit.
Duktiga spelare får kredit efter varje match.
Är Du snål med beröm åt en byråkrat?
BRA JOBBAT VD!!!
Örebro Sekt. E
2010-03-20 18:12
Det känns lite märkligt att några ständigt letar saker som kan vinklas mot Sjögren. Vi fick hit Pålle och vari ligger problemet?
Örebro Aspen
2010-03-20 18:10
BP:s konstgrän invigdes i onsdags
Örebro Bastard on Parade
2010-03-20 18:04
Spelar det någon roll vilken person det var som lyckades knyta ihop säcken? ÖSK:s organisation löste det, räcker inte det?
Örebro Aspen
2010-03-20 18:00
Undrar hur Paulinho värvningen gick till:
1) Agenten ringer Bajen och ÖSK och ger ett bud
2) Bajen svara slut på pengarna
Sjögren kollar budgeten och hittar en miljon
3) Alla applåderar Sjögren
4) Men det är VD Karlsson som sett till att det finns marginal i budgeten. Karlsson får inte ens ett hedersomnämnade. Otack är fansens lön till den som presterar.
5) Jag vill tacka VD Karlson till hans insats för att ÖSK kan satsa på spelare
6) Vidare vill jag ge Sixten och Spelarinvest kredit för att dom (var och en på sitt sett) skapat den positiva stämningen kring ÖSK som gjorde att agenten ringde oss.
7) Vad gjorde Sjögren för märkvärdigt?? OSA
Wivallius
2010-03-20 17:25
Självklart tillhör jag dem som tycker Sjögren gjort ett svagt jobb under förutsättning att han är chef över det sportsliga, vilket borde vara sportchefens roll. Att värva Paulinho är givetvis ett plus i kanten under förutsättning att Guará inte är fet som en padda och otränad. Men Sjögren har mer att bevisa för mig (vilket ju inte ÖSK skall bry sig om) ... och det står jag för eftersom våra åsikter är fria.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-03-20 17:03
Konstgräset på Grimsta har inte godkänts än. Det är därför Lagrell tvingar dom att spela på råsundas "gräs". Sjukt att det ska ställas högre krav på konstgräs än vanliga gräsplaner. Man kanske borde börja med studs och rulltester på naturgräs också. Men då skulle vi knappt ha några godkända planer i det här landet.
Örebro Rojas
2010-03-20 16:38
Haha sådär ja !
Örebro widemarsh
2010-03-20 16:36
Rojas// BP har nyss lagt konstgräs på Grimsta så deras plan ser nog bättre ut :)
Örebro Rojas
2010-03-20 16:31
Fin gräsmatta BP har... hur kan man inte förespråka konstgräs ?

Oj märkte nu att det var Råsunda, katastrof ...om råsunda är sådär dålig hur ser då BP:s plan ut !
Örebro Rojas
2010-03-20 16:28
Jag är nöjd så länge det är innan 2012 och världen tydligen går under.. :) Klart finns inget som är viktigare.Redan bokat flyg för att se Mjällby och Paulinho, känns lite hetare än Majsan o Mellberg trots allt ;)
AIK Saywee
2010-03-20 16:26
Rojas, aha, jag är trög, självklart är Erik med när vi firar guldet, vilken fest det det blir, då måste du lämna Grekland, en sådan fest kan man inte missa .... en vecka i slutet av året, (november), men vilket år, blir det?

2010, 2011 eller senare ?
Örebro Rojas
2010-03-20 16:20
våran supertalang :) erik nilsson
AIK Saywee
2010-03-20 16:16
Rojas, vadå Erkan, Who ... ;-)
Örebro Rojas
2010-03-20 16:09
Saywee//

Haha kan bara instämma ! Var inte Bedoya d.y en ytterback ?, vilket i sådana fall skulle vara aktuellt efter sommaren, om han nu är bra.

Jag funderade på om man kunde omskola Danny till ytterback? Hur som haver tycker jag trots allt att Wowoah är en bra spelare det är väl framförallt Wirtanen som känns osäker som back om inte Anttonen kommer tillbaka. Fast det är ju blott min enkla åsikt...

Forza Erkan
Örebro Deemus
2010-03-20 16:06
Ngn som vet hur det gick för Ungdom idag i Linköping?
AIK Saywee
2010-03-20 16:03
Rojas//

Redan "de gamla grekerna" funderade över hur det skulle gå för ÖSK, 2010 år efter Kristi födelse.

Jag är fundersam efter det att Paulinho är lånad 2010, och undrar om det inte vore lämpligare med en back, gärna ytterback, men vad vet jag ..

... kan bara tro och hoppas!

FORZA ÖSK :-)
Örebro Rojas
2010-03-20 15:55
Saywee din gamle räv, vi försvann i myllret gällande Danny. Vill du se ett godtro förvärv eller inte ? :)
AIK Saywee
2010-03-20 15:53
Besserwissern, eftersom du verkar ha gäspat i några eftermiddagsinlägg, föreslår jag att du vilar en liten stund, sover helt enkelt, ärligt, tydligt och lugnt.

Tycker du att inläggen är ointressanta för ÖSK´s framtid, så kan du ju skrålla, det kan ju förresten alla göra ...

PAULINHO!
Örebro KCMarten
2010-03-20 15:44
//Besserwissern

Om du konstant väljer att läsa in saker som inte finns i andras uttalande så är det naturligtvis din sak.

Faktum kvarstår dock att vi uppenbarligen är fler som funderar på samma sak som Saywee, utan att för den saken skull ta ställning i någon funktionärs ev duglighet, vare sig Sjögrens eller någon annan.

Frågor om hur organisationen fungerar visar på engagemang och inget annat vad du än försöker påskina.

Vill du ha igång en debatt gällande Sjögren så föreslår jag att du istället pratar med ÖSK-Karl, som till skillnad mot Saywee, har deklarerat en klar uppfattning i frågan.
Örebro Rojas
2010-03-20 15:39
Men det kan komma ljusare tider....de stavas tydligen Thomas Bodström, han är ju aikare men är väl sossarnas man för Örebro ?, kanske känner nån lojalitet mot ÖSK?, skönare det än den giriga smålänningen som vart köpt av assyrierna
AIK Saywee
2010-03-20 15:34
Åter efter en liten urloggning och Besserwissern, du verkar repetera inlägg, utan att fortfarande förstå vad som efterfrågas eller skrivits.

Kan du någonsin svara på raka enkla frågor, eller vill du fortsätta att undvika dessa?

Vad är den "sportsliga biten i ÖSK?"

Än en gång, det är inte så himla viktigt vem som gjort exakt vad, men som medlem funderar man ju ibland hur organisationen fungerar, dvs, den man stödjer på olika sätt, det är inget konstigt med det.

Tror att både jag och KCMarten har en neutral inställning till Sjögren, medans andra hissar eller dissar honom.

Att bry sig om hur organisationen ÖSK fungerar bakom kulisserna tror jag har viss betydelse, annars kan man ju totalt strunta i medlemmar över huvud taget ....
Örebro Besserwissern
2010-03-20 15:30
DaSa//Jasså....ännu en liten missundsam gnällnärking....gäsp...
Det kallas självironi...
Örebro DaSa
2010-03-20 15:26
Bessernwissern// Passande nick du har...

Läste föjande på text-tv:
"I dag väljs Lars-Åke Lagrell, 70, på
nytt som ordförande för svenska
fotbollförbundet för 20:e gången. "

Grattis Lagrell!

Men roligare är följande:
"Lagrell kände inte till att han var
ifrågasatt: -Nej, det har jag inte
hört någonting om, säger han. "

:)
Örebro Besserwissern
2010-03-20 15:17
KCMarten//Då tar vi det igen...gäsp...Sjögren är sportchef,alltså har han ett övergripande ansvar för den sportsliga biten i ÖSK.Självklart har han en stor del i att Paulinho kommer till ÖSK.Varför är det så viktigt vem som gjort exakt vad...?Jag antar att ni inte gillar att Sjögren lyckats igen...
Örebro KCMarten
2010-03-20 15:04
//Besserwissern

Jag förstår faktiskt inte hur du kan få Saywee:s ganska enkla fråga om vad Sjögren har för arbetuppgifter till att han är negativ till Sjögren?

Det verkar som om du bestämt dig för att läsa in något i Saywee:s frågor som inte finns. Jag hittar inget negativt gentemot Sjögrens i Saywees frågor.

Däremot vet jag som säljare och företagare att det sällan eller aldrig är en enda person som lyckas eller misslyckas. Det är oftast en laginsats.

Så jag frågar samma sak som Saywee..

Vad har Sjögren gjort i denna affär och vad har övriga i ÖSK gjort? Äras den som äras bör och är det Sjögren som bär det största ansvaret för att Paulinho kommit till ÖSK så är det Sjögren som skall ha äran.

Men det har väl, som Saywee ganska tydlig påvisat, inte framkommit via de officiella uttalanden.

Så Saywees fråga kvarstår ju: Vad är Sjögrens roll och vem skall ha äran?

När det gäller t.ex Kim Olsen så vet vi ju att det var Lars Larsen som fanns bakom den kontakten.

Mot SM-Guldet och vidare!!
AIK Saywee
2010-03-20 14:49
Besserwissern, du har totalt missupfattat mig och mina inlägg, läs, läs och läs, i förhållande till mågna andra som verkligen dissar Sjögren.

Jag har ju skrivit så tydligt att jag inte har några åsikter om Sjögren, han gör bara sitt jobb, vilket det nu är? Varken dissar eller hyllar honom, eftersom jag inte vet hans roll.

Nu börjar vår diskussion spåra ur, och ditt påhopp om medicin var inte speciellt roligt, men OK, jag har tagit den enda medicin jag behöver för att mitt hjärta skall slå i takt på väg mot guldet.

Att det finns så elaka människor ...

... jag loggar ur ett tag :-(
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 14:48
Hehe - Ja. Men beloppen är nog inte jättefel.

Angående sportchef så kan nog den detaljerade skilja från klubb till klubb. Men generellt är den som Malmös Vd säger:

Sportchefen är högste chef för sportorganisationen, dvs är ansvarig för hela den sportsliga verksamheten, och rapporterar till mig.
(dvs till VD/Klubbdirektörer).

Har ÖSK två vd? Eller? Halva föreningen är ju ideell och andra ett ett AB. Har lite svårt att förstå vem som egentligen bestämmer högst upp
AIK Saywee
2010-03-20 14:42
Kvt, kul historia, sedan kanske inte beloppen stämmer, men vad gör det ...
Annons: