/fotboll/osk/forum/5137.aspx/fotboll/osk/forum/5137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-03-20 13:50
Besserwissern//
När blev det oviktigt för ÖSK, var inkomsterna kommer ifrån ????
AIK Saywee
2010-03-20 13:47
Ämne: Saywee //Nja. Det ve....
KvT, jag delar flera av dina tankegångar, 0ch att den svåraste biten handlar om pengarna, så är det nog bara, tyvärr, idag ...?

Där måste Sjögren ha OK, från andra inom ÖSK´s organisation, eller, åtminstone en "ram", jag tror att han utför det han skall göra, och det är OK för mig?

Vem/vilka som scoutar i ÖSK, vet jag inte ...

Och i detta fall, har jag förstått via några att det var Paulinho själv som ville åter till Sverige, så övertalningsförmågan borde ha varit enkel.

Jaja, jag är fortrfarande lika glad :-)
Örebro Besserwissern
2010-03-20 13:47
Nordahl-Fantast//En budget är väl planerade inkomster och utgifter?Sen var inkomsterna kommer ifrån är ju oviktigt.
Örebro Nordahl-Fantast
2010-03-20 13:42
saxat från nerkingen.

Är det en dyr affär för ÖSK?
– Den ryms inom ramen för vår budget säger Lennart Sjögren.

Men det är väll ändock Örebro Spelarinvest AB som stått för kulorna och inte ÖSK som förening!?!

Örebro Spelarinvest AB är ett riskkapitalbolag som ska stödja och utveckla elitfotbollsverksamheten i Örebro. Sedan bolagiseringen av ÖSK´s verksamhet är Spelarinvest också delägare i ÖSK Elitfotboll AB (90% av kapitalet och 47,4% av rösterna).
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 13:40
Stavar som en kratta idag. Wisktröm , sprotchef etc ;) Orkar inte ändra
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 13:37
Saywee //Ja. Naturligtvis är utskott, tränare, styrelse, sprotchef och hela faderullan inblandad.

Men sen i slutändan ska ju någon träffa spelaren och övertala honom att komma till Sverige förträffligaste klubb. Och det till så bra ekonomiska villkor för klubben som möjligt. Sjögren måste ju sälja in det hos Paulinho. Och det lyckades ju han tydligen med. Det är nog den svåraste biten.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 13:34
Blå Bergen Blues//Wisktröm till Vänster och Berra till höger på ytterbacksplatserna! Sen Nordback som mittback!! Vattentätt! ;)

Apropå Nordback som mittback. Jag fick en flashback till det i matchen mot Åtvid.

En ÅFF spelare hade gjort bort Sammy nere vid hörnflaggan som istället för att jaga ÅFF spelaren stod kvar och klagade som vanligt på linjedomaren.

Så Nordback gick in i straffområde för att täcka upp. ÅFF spelaren gick rakt på Nordback. Vickade lite på kroppen och sen var han förbi. Just like that. Urenkelt. Nordback stod kvar med ketchup i hela ansiktet. Det här har jag sett förut.

Därför vill jag inte ha Nordback som mittback ;)
AIK Saywee
2010-03-20 13:31
KvT, aha, men jag vill nog mena att det är "ÖSK" som skall ha äran av detta lån, som bara dimper ned på ett bord eller via ett mail, som en överaskning i senaste timmen som vanligt, eller?

Fast vi behöver ju kanske "främst" backar om vi tänker efter?

Himla röra, men jag är glad ändå :-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 13:25
Eller heter det "Äska" pengar ...hm ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 13:24
Saywee //Nja. Det vet jag ju inte egentligen. Men jag förmodar att det inte är säljarna eller styrelsen som gjort jobbet att få hit honom. Så jag tar för givet att detta hamnade på Sjögrens bord. Sjögren tog nog inte beslutet att försöka få hit honom. Jag antar att han måste få det sanktionerat av styrelsen och eska pengar till det. Men i princip kan det varit Sjögren + fotbollsutskottet (och kanske också med LarsSix) som först tog beslutet att gå till Styrelsen.

Men jag är ganska säker på att det är Sjögren som i slutändan sytt ihop allt.
AIK Saywee
2010-03-20 13:21
KvT, så det var alltså Sjögren som gjorde jobbet?

"Sjögren har gjort mindre bra saker. Han har gjort bra saker. Detta var en mycket bra sak."

Om detta är sant vill jag bara skriva ...

FORZA SJÖGREN!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-20 13:20
Ämne: Vovven får ta vänste....
Nä.. tänkte just det, Wikström som vänsterback, hujedahmej..
AIK Saywee
2010-03-20 13:16
Ämne: Astvald - Olsen - Gu....
Gillar din offensiv, med dessa fyra anfallare behöver vi inget försvar :-)
Örebro Chipset
2010-03-20 13:16
Paulinho är ingen dribbler. Ingen man-mot-man spelare. Han är klassisk avslutare av mer skandinavisk karaktär än brasiliansk. Självklart är det Olsen han ska konkurrera med. Det han kan tillföra är förutom avslutet är en viss speed i djupled.

Danny verkar däremot vara en spelare som skulle kunna vara av ytterkaraktär. Men hur det går med honom står skrivet i stjärnorna. Hur presterade han på sin andra träning?
Örebro Nordahl-Fantast
2010-03-20 13:15
Vovven får ta vänsterkanten för där kan juh inte Wikström spela.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 13:15
mustard//Nej precis. Enligt vad jag läst mig till på otaliga ställen så är denna värvning, precis som du säger, inte frukten av scouting. Vore ju rätt konstigt att skicka Arvi till Korea för att scouta en spelare som inte får speltid och som dessutom förmodligen inte ens fanns i ÖSK:s tankevärld.

Vad jag förstått om man sammanställer allt är att hans klubb helt enkelt skickat ut förfrågningar för ca tre veckor sedan till Sverige/AS om intresse att hyra honom säsongen ut. ÖSK nappade på detta.

Sen tror jag man ska ta med en nypa salt Paulinhos uttalande att anledningen att han inte fått spela är att tränaren bara vill satsa på inhemska spelare. Det skulle kunna vara så iofs men de flesta tränare vill ju ändå nå resultat och spela med de bästa spelarna och de som bäst passar in i rollerna och då tror jag nationaliteten spelar mindre roll.

Sen något uttalnde här igår om ÖSK tar hit en gammal avdankad tror jag inte alls på. Som någon nedan skrev, se Kim Olsen som satt på bänken i ett div 1 lag i Danmark och kom hit och gjorde totalsucce. Det är så¨mycket runt omkring som påverkat. Inte minst förtroende. Men också miljö och lagets sätt att spela på samt ledarna etc.

Men en liten varningsflagga har kommit från flera Bajare om att han inte var så bra sista tiden. Jag vet inte om det är sant och kommer inte själv ihåg. Men det kan väl vara rimligt att han får slussas in successivt och börja på bänken och ta det därifrån. Jag tror att trion längst fram
Poro-Kim-Astwald är svårpetad. Men skador kommer att komma och då ha Paulinho att kasta in som central forward är ju förmodligen oerhört starkare kort än Jidesjö just nu.

Sjögren har gjort mindre bra saker. Han har gjort bra saker. Detta var en mycket bra sak.
Örebro Nordahl-Fantast
2010-03-20 13:12
Astvald - Olsen - Guará - Porokara

Medge att ett fyrmanna anfall med den här kedjan skulle sätta skräck i allsvenskan. :-D
Örebro Nordahl-Fantast
2010-03-20 13:11
Väntad startelva (4-3-3) ???
eller (3-3-4) :-D
Nej det är bara en utopi.
Men fantisera får man juh. Men då måste försvarare och mittfältare skaffa sig ardenner lår med en acceleration som en ferrari. :-D

John Alvbåge
Wirtanen - Almebäck - Wikström
Bedoya - Nordback - Gerzic
Astvald - Olsen - Guará - Porokara
Örebro Nordahl-Fantast
2010-03-20 13:10
Ämne: Paulinho eller Kim......
Paulinho på topp eller på kanten?

Frågorna är många.
Är Paulinho bättre en vad är Roni Porokara och Marcus Astvald på kanterna?
Tufft läge för Staaf och Jidsjö att ta plats nu.
AIK Saywee
2010-03-20 13:03
Tackar för forumtipset, Krontorps, men jag är fortfarande inte "helt med" ...

"I och med att han hyrs med en engångssumma till Sydkorea är det inte tal om arbetsgivaravgifter. Lönen har han kvar av sin klubb. "
(ÖSK-Karls avslutning)

Ärligt skrivet, jag förstår inte fotbollsekonomi ... och hoppas att vi inte krånglar till enkla (?) skatteregler ...

Finns det några kostnader på hemmaplan?

Men, jag är som tidigare skrivet, himla glad och tror verkligen att han kommer att betala igen vad han kostar ...

Längtar mycket till nästa hemmamatch!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 12:57
slak //Är inte fönstret öppet till 31 mars?

Edit: Vilket redan Wivallius skrivit ;)
AIK Saywee
2010-03-20 12:51
Detta med flipp eller flopp, jag inbillar mig att det även (förutom fotbollskunskaperna) handlar en hel del om hur man förhandlat, hur man välkomnas till den nya klubben, hur man omhändertas, hur man accepteras i gemenskapen, vilket fortroende man får etc etc. Det är så många, men viktiga ingredienser, för att det skall bli riktigt lyckat!

Men när Paulinho stiger in på BA´s fina gröna konstgräs, då kommer nog pulsen att öka i Saywee´s hjärta.

Jag tror alltid på en FLIPP :-)
Örebro KCMarten
2010-03-20 12:34
//Chilie

Allbäck har väl knappast floppat? innan han blev skada förra året så var han bra. Dessutom lirar man väl inte i landslaget om man floppar?

Litmanen och Quirino hade aldrig spelat i Allsvenskan innan de kom så ingen visste ju hur det skulle gå. quirino hamnade ju dessutom i talangknäckarklubben nr 1,Djurgården, så det var väl inte så konstigt. De har ju ett oslagbart rekord i att förstöra talanger.

När det gäller Pålle så vet han vilken liga han kommer till och vi vet vad han har presterat tidigare, så det är skillnad.

Som någon tidigare så klokt påpekade så gick Kim Olsen direkt från bänken i Danmark till succé i Sverige så varför skulle inte Pålle kunna göra detsamma?

Nu måste vi ha nya ytterbackar!

Mot SM-Guld och dubbeln!
Örebro Petter H forever!
2010-03-20 12:32
Om ni vill diskutera av er ytterligare så har jag upptäckt att det finns en ny blogg på Nyheter24.se om ÖSK som kan bli intressant.
Fortfarande uppfylld av den senaste värvningen. Har fått gratulationer igår och idag från gamla polare i andra städer som inte håller på ÖSK. Oavsett vad man tycker så har nyheten inte gått ombemärkt förbi...
Örebro Krontorps
2010-03-20 12:29
Ämne: Detta med lån, hur f....
se ösk-karls inlägg från 23:35:26 igår
Örebro chilie
2010-03-20 12:23
Örebro chilie
2010-03-20 12:23
inte för att vara negativ men....
spelare som litmanen, albäck, querinio har haft bättre meriter än paulinio men floppat så än så länge bör vi inte tro att vi ska ta hem dubbeln utan att vi måste jobba för det.
AIK Saywee
2010-03-20 12:07
Besserwissern, och vad innebär det i klartext?
Örebro Besserwissern
2010-03-20 12:06
Saywee//Sjögren är ju sportchef och därmed chef över den sportslig biten...
AIK Saywee
2010-03-20 11:50
Detta med lån, hur fungerar det egentligen ekonomiskt?

Paulinho skall väl ha typ 7,5 månadslöner för säsongen 2010 som lånad spelare?

"Ägaren" som lånat ut hono,m skall väl ha någon slant, kanske med ränta?

Övriga kostnader, finns det?

Jag är i alla fall glad och tror, att han kommer att betala bra för sig, genom extra publik och flera mål, vilket innebär bättre tabellplacering och extrapengar, samt ett större medialt intresse för vår fina klubb, etc etc.

FORZA PAULINHO!
Annons: