/fotboll/osk/forum/5134.aspx/fotboll/osk/forum/5134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-21 12:52
Bra jobbat korvgubbar!!! :)
Örebro Aspen
2010-03-21 11:15
DaSa//Även om lånet av Paulinho inte blir så bra. Så är det ändå ett bra iniativ och en bra satsning.
Hoppas vi får hit en vältränad spelare. Tror inte koreanerna ligger på playan och jäster. Komihåg Japan-VM där var koreanena rappa som sjutton.
Vill också fortsätta jämna ut berömmet till personerna i ÖSK:s organisation: BRA JOBBAT VD!!!
Örebro DaSa
2010-03-21 10:27
Som tillägg till nedan så tycker jag att Paulinho sportsligt är en mycket bra värvning.

Ngn som vet om det är en träningsmatch inplanerad? Vore kul om Danny fick visa upp sig i en match också.
Örebro Grixx
2010-03-21 10:27
Saywee// Lite kul att du nämnde Bofinken, hade nyss min första här nyss också.

Vi går mot ljusare tider, både ÖSK och Nerike då snön faller "Ner" på Alvens "Rike" just nu ;-)
Örebro DaSa
2010-03-21 10:25
Om man struntar i vem i organisationen som är ansvarig för lånet av Paulinho så är ju fakta att det är omöjligt att bedöma om det är en bra eller dålig affär innan man vet hur mycket P kostar ÖSK. Sjögren sa att affären låg inom de ekonomiska ramarna, men det kan ju betyda allt från att vi lägger varenda krona vi kan på honom till att vi fått honom nästan gratis.

Sen vore det intressant att veta om ÖSK i fortsättningen skall anlita den eminenta agenten Carbera (stavning?!) för att sköta våra spelareförsäljningar eller om vi kan övertala Sjögren att ta hand om dem?

Var lite ironisk i stycket ovan, men jag hoppas verkligen att ÖSK utreder vad som gick fel i Porokara försäljningen. För det jag har svårt att tro att det beror på ngt annat än pengar är Roni försöker antyda annat.
AIK Saywee
2010-03-21 10:17
Jag repeterar mitt gårdagsinlägg

"Då skriver jag som jag tidigare antytt ...

... med, ett stort tack till ÖSK som lånat Paulinho!

Ingen glömd, ingen nämnd!"

Skulle kanske ha varit tvärtom, dvs ingen nämnd ingen glömd, som frostbite skriver ...?

I går var det vårdagjämning och idag ser jag bofinken för första gången i år, gräset växer i Halland (8 plusgrader och solen lyser igenom de tunna dimmolnen lite då och då, samt den allsvenska tabellen ljuger inte!

Nu går vi mot ljusare tider :-)
Örebro Grixx
2010-03-21 09:32
Wivallius// Sixtens utalande på årsmötet att svenska cupen var viktig kunde man nog tolka som att han reagerade på missnöjet som nådde honom.

Häckenmatchen var kanske inte helt fel tänkt av Sixten men en något bättre uppställning kunde man def kräva när man är så nära cupen och möter ett AS-lag.

...ett bättre lag redan från början utan att vara toppat eller chansa med småskadade spelare kan man nog förvänta. Hur uppställningen blir allt efter vi förhoppningsvis närmar oss cupkvartar/semi hänger lite på hur långt upp vi ligger i AS-toppen. Medalj/guldkänning eller Gud förbjude S1-känning ger troligen en annan prio.
Örebro Grohl
2010-03-21 09:24
Känns som att allt gnäll på Sjögren bottnar i att ÖSK-Karl äger andelar i spelarinvest, andelar som blir mer och mer värdelösa i takt med att Sjögren låter spelarinvestspelarna försvinna gratis.
= ÖSK-Karl med vänner förlorar pengar

Hur ÖSK i övrigt går (vilket definitivt tillhör saker som Sjögren gör riktigt bra) spelar ingen roll, "avgå Sjögren" lär upprepas enda fram tills ÖSK-Karl m.fl. får lite ROI.

Jag kan förstå detta, ett professionellt företag ska inte missköta relationen med aktieägarna. Men det är en jävligt tradig diskussion.
Wivallius
2010-03-21 09:16
Lite intressant om svenska cupen på följande länk (ovan). ÖSK går in under perioden 18-20 maj. Skall bli intressant att se laguppställningen.
Örebro Grixx
2010-03-21 08:45
Frostbite*// Bra inlägg som borde vara riktmärke i div gnäll.

Div.Gnäll......ligger den i i gärdesgårdsserien eller därunder?...;-)

I allt, organisationer, lag och material så finns det någon/något som är en svagare länk än övriga, om den svagare länken är en svag länk är en annan sak...om ni förstår vad jag menar.

I det här fallet ser organisationen själv det bäst om någon faller utanför ramarna och faller ut efter en tid. Det finns så jävla mycket inf som inte går fram om varför det ena eller andra sker eller inte sker.

Sjögren är inte ofelbar, ingen annan heller i ÖSK.
Måhända är Sjögren urkass, kass, inte kass, medelbra, riktigt bra eller kanonbra....eller variationen av alla beroende på dagsformen;-)

Själv tror jag att det är Larsen som är dålig och Alvbåge.....jag minns att Alven var urkass mot Kalmar för några år sedan;-)

Satt nyss och lyssnade på Sex Pistols och avslutade med deras My way...helt osökt;-) bytte jag till en Frank Sinatra platta och snacka om positiva vibbar...precis som för Örebro Sport Klubb...det finns positiva vibbar för det mesta i klubben just nu.

...men smaken är som baken för musikval, Sjögren och ÖSK´s AS-placering 2010. Själv föredrar jag att lyssna på folk som hyllar någon en gång för mycket än någon som dissar en gång för mycket...det blir bara skavsår i öronen eller som här i forumet grus i ögonen....men visst behövs nyanserade röster i både neg/pos anda.

..för att knyta ihop påsen, bra inlägg Frostbite* och även några andra det senaste dygnet.
Örebro Frostbite*
2010-03-21 07:31
Haha, lustigt att det gnälls på Sjögren. Och de som gör det har inte förstått ÖSKs organisation med Fotbollsutskottet. När värvningar görs eller inte görs är det fotbollsutskottet som har misslyckats, vilka ingår där?

Hur faller beslutet om Sjögren inte vill värva en spelare samtidigt som resten av utskottet vill det? Eller tvärtom?

Aspen är inne på att vi även ska tacka VD:n. Ska vi inte då även tacka alla på marknadssidan som gjort det möjligt? Killar och tjejer som säljer kaffe i kioskerna? Publikvärdarna som jobbar gratis? Nä vafan, tack till mig som köper min biljett, jag gjorde denna värvning möjlig. :-)

Jag är riktigt nöjd med hur ÖSK har utvecklats de senaste åren, både sportsligt och ekonomiskt! Ingen nämnd ingen glömd!

Svartvitt mot SM-Guld 2015!
Örebro Rojas
2010-03-21 00:50
KvT// Du får komma längst upp i klacken, där blir du inte blöt, men garanterat varm :)
Örebro S E
2010-03-21 00:48
Jag har svårt att hylla en "VD" pga vad jag vad det betyder på engelska. Men jag hoppas att alla verkställande direktörer har ändrat sina visitkort när de är och gör affärer i de engelsktalande länderna.

Efter Lagrells övertramp, så tycker jag att ÖSK har fixat det ekonomiska och styrt upp organisationen på alla plan. De inom organisationen har gjort ett bra jobb, det känns mer stabailt än på länge. Det räcker med en häst-svans i Sverige som styr och ställer med det ekonomiska. Vi har tyvärr haft en för mycket i ÖSK.

Angående Paulinho, så vet vi inte om det är en kina-puff eller bomb. En sak är klar iaf, det var en blixt från klar himmel, frågan är om den träffar rätt och gör skada för våra motståndare?
Örebro Bolego
2010-03-20 23:02
Kan meddela att Mame Niang spelade för sin nya klubb Kongsvinger i premiären och enligt uppgift missade han massor med chanser.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 22:51
Farsen fortsätter //Vem tänker på mattan. Jag tänker på mig själv att står frysa och bli blöt ;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-20 22:19
Ska bli jävligt kul och intressant att se Paulinho hemma mot Mjällby. Hoppas han gör succé. Hoppas. Mot MFF är han väl inte med?
Örebro den oumbärlige
2010-03-20 22:08
Vad jag förstått var det Paulinho's klubb som tog kontakt med ÖSK och inte vice versa.

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-20 22:04
Kurt/ Du glömmer att Behrns matta är en av Sveriges bästa allvädersmatta! Enda gången den är lite tveksam är när det är 30+ och strålande sol, då bollen lätt fastnar. Hur ofta är det sånt väder här? Råsundas matta idag var bland det sämsta jag skådat! Hade det inte varit bättre att spela på en grusplan?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-20 21:55
KvT//

Tack ;) Hade egentligen inte tid att skriva det inlägget.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 21:29
Kolla in Eguren pinsamma filmning som gav honom rött kort direkt (syns väldigt väl i reprisen).
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 20:53
Tur att ÖSK inte har hemmamatch imorgon:

"Klass 1-varning från SMHI. På söndag kommer det att snöa kraftigt i ett bälte som sträcker sig från från Värmland över Dalarna och Örebro län och vidare över Västmanland till Uppsala och Stockholms län."

Suck, jag som gladde mig så åt senaste dagarnas tö
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-20 20:42
En mycket, mycket bra debattartikel i dagens DN! Se länk
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-20 20:39
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 20:35
ÖSK-Karl//Tror du har ett "feltryck" i ditt inlägg 20:00.

"När Sjögren fick reda på att Zäta skulle bli assisterande gick han i taket. " ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 20:27
ÖSK-Karl//Ja du har rätt. Med facit i hand är jag glad att det vart Kim och inte doktorn. Undrar vad han funderar på när han ser ÖSK allt starkare för varje år medan BP förmodligen kommer att få slita med hull & hår för att överleva i AS
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 20:24
ÖSK-Karl //Jo jag vet. Personligen har jag ingen direkt uppfattning. Mer än att jag tidigare tyck Sjögren varit för saktfärdig med kontrakt och förhandlingar. Och det har han ju tom själv erkänt tex i Nordin fallet.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-20 20:21
Aspen //Ok, då missförstod jag ditt inlägg. Sorry. Menade bara att i detta fall har väl ändå Sjögren lyckas med något bra även om det både på kort och lång sikt är många som bidrar till en lyckad organisation.

Trodde du endast ville höja VD till skyarna samtidigt som du frågade vad LS uträttad. Vilket verkade lite märkligt. Missförstod inlägget för att du skrev "Vad gjorde Sjögren för märkvärdigt??".
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-20 20:09
Dagens match mellan BP-AIK fick mig inte direkt att ändra mitt tips ;)

AIK åtta och BP åker ur.

Tackar dessutom högre makter att inte Sjögren lyckades värva doktorn. Han ville ju inte gå till en bottenklubb.
Örebro MangeSvartAndVit
2010-03-20 20:06
Min dotter på 2 bast går å sjönger Jag vill se örebro nån stopp härhemma;)
Havva på youTube funkar bättre än teletabbies just nu
Örebro Simon78
2010-03-20 20:02
Bra jobbat VD..!
Tack för att du värvade Paulinho Guará.
Avgå Sjögren...!
Annons: