/fotboll/osk/forum/5131.aspx/fotboll/osk/forum/5131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 16:45
Saywee//

Atleter? Där ser man, får lära sig något nytt varje dag!
AIK Saywee
2010-03-22 16:39
Mjällby´s matta hade väl en viss nyans av grönt?
De andra naturmattorna (bortsett från Swedbank Stadion), verkar ha olika nyanser av brunt ;-)

ÖSK-Karl, jag tror att makrillarna är "Atleter" inte "Allmänna", men det har inte märkts ännu ...

... Atlet, känns som förkortning för Atletippen, eller stavas det Atlettippen ;-)
Örebro Rojas
2010-03-22 16:38
Såg på FanTV och deras så kallade expertstudio !, såg den största n*rden jag har sett i mitt liv,

en Miss*npas*ad 25-30 åring i målbrottet som påstod att ÖSK var överskattade och han tippade oss på 10 onde plats, det är när jag ser såna "experter" man drömmer om att komma topp 4...och hoppas dem lägger ner skiten snart..
Wivallius
2010-03-22 16:34
För er som inte sett det tidigare så såg gräsmattan i Malmö oförskämt bra ut redan för två veckor sedan. Se länken!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 16:34
Saywee//

Ja, vad gäller Göteborgs Allmänna Idrottssällskap så börjar de nog snart ropa efter Benny Lennartsson igen, frågan är om han kommer den här gången?
AIK Saywee
2010-03-22 16:15
Är Mjällby bättre än Malmö?
Går GAIS att använda som värdemätare?

Nej, GAIS är som vanligt, en tippares mardröm.

Men det spelar ingen roll, för i morgon kväll vinner ÖSK med enda målet och i Påskveckan får vi väl se Pauhlinho i den eleganta dressen!

Härliga tider :-)
Örebro Henke(Old Boys)
2010-03-22 15:55
det råkar inte vara några som ska ner till Barcelona den 13/4 och se på Barcelona-Deportivo?pm:a så möts vi upp isåfall om möjligt:)
Wivallius
2010-03-22 15:25
Biopower//

Kolla med Pitchers. Kan möjligen finnas där men nog bäst att slå dem en signal eller kolla deras hemsida.
Örebro Biopower
2010-03-22 15:13
Någon som vet om någon mer än O;Learys visar matchen, har tidigare säsonger "hängt" på Wasakrogen som är lagom stor i min smak, men dom har enligt uppgift klappat ihop
Örebro ÖSK KRILLE
2010-03-22 15:03
ÖSK-Karl //
haha Ok :).
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 15:00
ÖSK KRILLE//

Sluta skrämmas så där. Blev skraj för att det skulle vara Anttonen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 14:58
Biopower o Wivallius//

Ta det lugnt med foppa, grabben är bara 17 år, kan ju mycket väl vara Kilens äldste son? Klart man vill försvara farsan ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-03-22 14:56
Kolla vem som är skadad igen. Han har ju blivit en vandrande sjuktransport.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 14:51
Biopower//

Tack (angående Rille), men tänk på att du måste ange källa ;)

foppa/
Kram på dig!
Örebro Biopower
2010-03-22 14:24
foppa//Det är ju det som är poängen, är han lika bra som -08 ska han spela! Men inte ens du kan väl kräva att en spelare som inte varit i form sedan -08 ska bli uttagen 2010 bara för att han var bra 2008.
Wivallius
2010-03-22 14:18
foppa!//

Vad aggressiv du är. Ta ett piller eller skrålla förbi.
Örebro foppa!
2010-03-22 14:12
ÖSK-Karl//

Om han presterar bättre än Nordback på träningarna är det väl fan självklart att han ska spela istället för honom? FAKTUM är att Kihlberg var ÖSKs viktigaste spelare 08 och blev utsedd till Matchens Lirare match efter match. Fan vad du ska hålla på, kan du inte bara hålla k*ften istället för att skriva sånna inlägg.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 14:10
Rudolf...//

Håller med dig helt, men glöm inte heller Albåges storspel i den matchen.
Örebro Biopower
2010-03-22 13:59
Hej Forumvänner, nu börjar fjärilarna att fladdra runt i magen igen, så här kommer det att hålla på tills efter Malmömatchen
Jag hoppas liksom flera här inne att vår vän Sixten törs hålla fast vid ett mittfält med både Nordin och Bedoya, om han sedan väljer Nordback eller Kihlen kan göra detsamma där får formen avgöra. Men att byta ut Nordin eller Bedoya blir ju liksom ett systemskifte, från konstruktivt till destruktivt, från offensivt till defensivt. Idag är det kanske så att vi bara har dessa två alternativ (Nobbe och Kihlen) på en defensiv mittfältsposition men vi måste också våga pröva Erik N på den platsen då först kan vi få ett alternativ som är både defensivt och konstruktivt. Ja jag vet att Kihlen har en hel del konstruktiva kvalitéer men det var ju ett bra tag sedan han visade dem (hösten -08).
Vill också passa på att berätta att ÖSK-Karls utsagor när det gäller behandlingen av Rille och orsakerna till att han lämnade stämmer mycket bra med mina källors, däremot har jag ingen info om Zäta.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-03-22 13:58
Bolego// Vore väl otroligt korkat om Sixten petar någon av Bedoya och Gerzic som var dom två bästa mot Åtvid. Vill inte se samma passiva spel som förra året på Swedbank stadion. Då var det bara MFF oförmåga att göra mål som räddade oss från att få stryk.
Örebro Bolego
2010-03-22 12:56
Vad tror ni, kör Sixten med Nordin och Bedoya tillsammans från start? Eller blir det Kilen och Nobbe med ett offensivt alternativ mellan dem? Borta mot Malmö känns det som att Sixen skulle köra lite mer försiktigt, men jag hoppas han avänder sig av den gamla slagdängan Anfall är bästa försvar".
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 12:24
Mustard//

Det om Kilen skrev du bara för att skrämma mig hoppas jag?!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 12:22
BBB//

Ja, AIK är ett riktigt tråklag, ändå är det vi som fått den stämpeln ;)
Örebro Sekt. E
2010-03-22 12:09
Jag tror faktiskt att vi gör två strutar i morgon. Det känns som det som tidigare var oskriven lag, att vi viker ner oss borta mot "storlag", nu håller på att förändras. Jag tror inte för en sekund att Mike, Nordin, Bedoya, Poro eller Kim tänker ge upp något på förhand.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-22 12:08
Ännu mer notabelt från 1998 är att AIK gjorde minst antal mål av ALLA lag i serien det året!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-22 12:03
Ämne: BBB//

Ändå gjorde....
ÖSK-Karl// Nästan rekord kan jag tänka, men de var ännu värre 1998. Vann allsvenskan med 25 gjorda på 26 matcher. Under ett i snitt alltså! Fem gånger mållösa, sjutton gånger ett mål och fyra gånger två mål...
Örebro mustard
2010-03-22 12:00
Wivallius// Angående Bassombeng var han bitvis med men gick av och signalerade "yrhet" och någon kände på panna och puls.. sen var han med i tvåmålsspel men såg inte het ut tyvärr..

Mittfältet vet jag inte.. Blir inte förvånad om det blir som senast. Men Kilen var klart aktiv får jag säga!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 11:58
BBB//

Ändå gjorde ÖSK bara tre mål mindre än AIK förra året, men deras facit bör väl nästan vara rekord för att bli svenska mästare?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-22 11:50
Ämne: Jag noterade även at....
DaSa// Jag noterade också ifjol att ÖSK gjorde mer än två mål i endast en allsvensk match, men är det ändå inte än värre att man gick mållösa från inte mindre än nio matcher? Alltså närmare 1/3-del av matcherna. Alldeles för mycket om man ska vara ett topplag! Däremot vann ÖSK åtta av de matcher i vilka man gjorde 2 mål eller mer (det sistnämnda som bekant endast en och i den vann man med 3-1, så 2 mål hade räckt i den matchen också)) och spelade oavgjort i två. Slutsats: Två mål räcker för det mesta till seger, noll mål räcker bevisligen aldrig till seger.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 11:48
mustard//

För mig hade han gärna fått spela vänsterback och Wirtanen på högerbacken. Blev riktigt glad där ett tag ;)

Hur såg mittfältet ut att formeras?
Annons: