/fotboll/osk/forum/5125.aspx/fotboll/osk/forum/5125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro vadårå?
2010-03-23 23:41
//pemo!!
Schyst inlägg på forumet ikväll...
Håller med tillfullo!
Forza svartvitt!!!!
Örebro Hertig_Karl
2010-03-23 23:33
Finns ju även en Paolino i Trellborg, fast jag vet inte om det uttalas likadant=)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 23:28
Saywee//

Du har rätt, gäller att vända allt till det positiva!

Men det finns bara en riktig Paulinho och han är nu klar för ÖSK ;) Den billiga kopian spelar i Häcken!
AIK Saywee
2010-03-23 23:25
ÖSK-Karl//
Undrar hur media, framförallt radiosporten kommer att referera när ÖSK och Häcken möts ...

... med tanke på Paulinho´r
AIK Saywee
2010-03-23 23:23
Trots förlusten finns det massor att glädjas över …

- Torsken är historia
- Dagarna är längre än nätterna
- Snön är snart helt borta (i alla fall i Halland)
- Koltrasten sjunger i trädtopparna vid gryning och skymning
- Paulinho-febern stiger
- Nästa hemmamatch på fina Behrn Arena närmar sig
- ÖSK är på övre halvan av tabellen

… och mycket, mycket mer :)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 23:19
Saywee//

Vi får verkligen hoppas att Paulinho kommer i matchform snabbt. Minst 30 minuter mot Mjällby, sedan skulle jag vilja se honom med Kim från start mot AIK borta med ett 4-4-2.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 23:15
Saywee//

Ja, det var ju just som vinnarskalle, pådrivare och fasta situationer vi så gärna ville ha honom. Dessutom skulle han inte göra bort sig som vänsterback.

Men, men, nu är den värsta bortamatchen avklarad. Två riktigt svåra kvar, IFK Göteborg och Häcken.
Malmö FF Michaloff (den yngre)
2010-03-23 23:10
Ville bara komma in och tacka för en god och underhållande match.
Chanser åt bägge håll och en allmänt trevlig match.

Förhoppningsvis så rycker ni upp er efter detta och radar upp lite vinster, för till skillnad från vissa andra lag så verkar det som att ni faktiskt vill SPELA fotboll.

Lycka till i framtiden och tack igen för en trevlig, underhållande match.
AIK Saywee
2010-03-23 22:53
KvT, ja en som inte viker ned sig, vet att jag tjötar, men en kväll som denna kanske B1 hade varit bra att ha ... en allround dessutom, det var det jag syftade lite på i mitt förra inlägg, men OK skall försöka sluta älta, men det är trots allt något jag saknar i "vissa" matcher ...

... men framtiden ser bra ut, jag tror på ÖSK i topp, svåraste bortamatchen är avklarad, punkt slut.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 22:43
Dagens match gav mig faktiskt vibbar att spela Nordin som defensiv mitt.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 22:41
Sen vill jag återigen ger beröm till Nordin även om NA inte höll honom högt. Tycker han var klart bäst i ÖSK i första och den som när han hjälpte till i försvaret verkligen inte hade panik när han vann bollen utan försökte vara kall och konstruktiv.

Första och andra passet är mycket viktiga och ÖSK slog bort en uppsjö av dessa. Då får man kort bollägande.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 22:38
För det var uppenbart före 1-0 att laget började falla. Att glappet mellan lagdelarna ökade. Att modet minskade och aggressivitet efter förlorad boll försvann och att passningspelet började mer och mer bestå av antingen rensningsbollar eller långa chanspassningar. Det är ingen efterhands konstruktion. Vi var flera som sa det till varandra bakom TV:n. Att det märktes.

Då behövs en röst på banan som håller ihop trupperna och manar på. En riktig ledargestalt.

Sedan underpresterade flera spelare idag tycker jag. Inte minst Bedoya som förvisso kämpade väl.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 22:33
Saywee //Jag håller med dig. Inte en back men en riktig pådrivare mellan Bedoya och Nordin idag. Tyvärr klarar inte Nordback att vara den personen. Kilen ligger närmare. Men en riktigt ardenner mellan dem som piskar på laget.
AIK Saywee
2010-03-23 22:31
Det svänger så fort ...

Idag kanske det hade varit bra med en pådrivare, en vinnarskalle och kanske vi hade någon fast situation som hade kunna innebära något?

Men, jag funderar fortfarande på alla som vill att vi skall ha en anfallare till, typ Danny.

Känns väl annars som att ÖSK borde jobba för att hitta en back av något slag, eller? Det har ju de flesta här på forum önskat en längre tid.

Men det svänger hit och dit, nu tar vi Mjällby av bara farten och välkomnar Paulinho som inhoppare :-)

FORZA ÖSK!
Örebro Godfoten
2010-03-23 22:29
Jag är mycket nöjd med hur aggressivt och offensivt ÖSK spelade de första tjugofem minuterna. Sedan fick Malmö ett billigt (nåväl, moståndares mål tycks alltid vara billiga?) och det var bara att konstatera att vi inte räckte till.

Tungt, tungt att förlora. Vi gör det dock mot ett för dagen betydligt bättre lag och finns inga bortförklaringar. Positivt dock att vi SPELAR i inledningen. Svårt att hitta positva spelarinsatser.

Nu kluriga Mjällby på Behrn Arena. Ingen enkel match men förhoppningsvis får Paulinho visa upp sig. :)

mrNi//

Tack för de fina orden. Vi försökte spela boll och bjuda upp till dans men klarade bara i 20-25 minuter. Efter 1-0 var det utskåpning.

Örebro TIC-TAC
2010-03-23 22:27
Tung men väntad förlust. MFF visade vår svaga del med snabbt spel längs marken mot Wikström/Samuel.
Sedan får man återigen se Samuels markeringsspel som är likt knattefotboll. Tyvärr verkar urusle Basse inte vara ett alt. till Astvald.
Har dock tippat MFF i toppen iår så en förlust idag kan jag ta.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 22:19
one`touch//

Kanske det, tre öl är mycket för en gammal man ;)

Ligger väldigt mycket i ditt inlägg 22:11.

Samtidigt vet vi ju som varit med länge, att lika svårt som vi har för MFF, lika lätt har vi för Helsingborg, märkligt att traditionens makt är så stor?
Örebro E.Shams
2010-03-23 22:17

Visst var jag medveten om att ÖSK skulle få det svårt mot Malmö men detta var något tuffare än vad jag hade räknat med. Ingen fara på taket då det gäller att tänka långsiktigt/30 omgångar.

Örebro Chipset
2010-03-23 22:16
Förlusten var ju väntad men det var tråkigt att vi föll igenom totalt i andra halvlek. Första 20 var dock de bästa ÖSK gjort borta mot MFF på nästan 10 år så det får vi ta med oss.

Nu väntar obehaglia Mjällby. Ett tidigt mål och vi har dom i brygga men annars blir det tufft.
Örebro Conjuration ★
2010-03-23 22:14
//Pemo ha, resultatet du gissade på gör dig till den sämsta tipparen på hela svartvittsforum ;)

Håller med dig i mycket av vad du skriver, bättre att blicka framåt nu.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 22:13
Ropesin//

Och vänsterback framför allt. Det har vi inte haft någon sedan Riddez försvann. Vi kan lika gärna köra med 3-4-3. Mindre oroande.
Örebro One¨touch
2010-03-23 22:12
Ämne: Trots att jag var in....
Är du aprak Kalle? Läs igenom ditt inlägg och be edit om hjälp.. :-)
Örebro One¨touch
2010-03-23 22:11
Smärtsamt att förlora. Men MFF var oerhört mycket bättre ikväll.
Man kan tycka väldigt mycket om vissa spelares prestationer ikväll, och visst ser man en del av dessa brister i match efter match...

Vet inte riktigt... Men jag tycker att Sixten har kommit ganska långt med sin vison om ett spelande lag.. Men samtidigt är det smaklöst på något vis. Jag saknar det där fula spelet som får vissa motståndare ur balans. Saknar den där syniska jävligheten som älskas av de egna men hatas av övriga..
Förmodligen en utopi att hoppas på..
Malmö FF mrNI
2010-03-23 22:06
Trevlig match idag. för vår del iaf, men de kommer gå bra för er i år! Vi, ni, elfsborg och till viss del HIF spelar samma spel och hade hela allsvenskan gjort det så hade det varit bättre publiksiffror! Tack för idag, hoppas ni kommer 2a!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 22:05
Trots att jag var inställd på förlust så är coatsningen och taktiken svårsmälld. Trodde Mosander fått Sixten på bättre tankar, men oj vad man bedrog sig.

Någon som vet om Per Johansson är i speldugligt skick? Inte för att Sixten kommer att låta Vovven stå över, men man hoppas att Vovven själv borde be om det för ÖSK:s bästa.
Örebro Ropesin
2010-03-23 22:05
Någon som vet Anttonens status? Det behövs en ny högerback omgående och då menar jag direkt till Mjällby-matchen. Wirtanen var uppe på läktaren hela matchen, totalt bortspelad. Det håller inte mot något allsvensk lag, förutom möjligen Åtvidaberg.
Örebro pemo
2010-03-23 22:00
Hej gubbar. ( och tjejer ) Deppa inte ihop helt nu. Vi har i alla fall tre poäng och gjort två mål efter två omgångar! Och första halvlek gav trots allt lite hopp om framtiden.
MFF var väldigt bra. Eller, vi gjorde dem bra. Ett par rejäla bröstvärmare a-la-Nordback 1998 kanske hade gett gult kort, men garanterat fått dribbelpellarna ur humör.

Men en sådan fotboll vilj jag inte se. Nä, den stora skillnaden var anfallet.
När vi anfaller på kanterna finns "bara" en medspelar i boxen. Kolla in MFF:s först mål. Två stycken på samma boll och dessutom en lite släpande. 2 - 0 så finns det någon nedför den blåe som sliter med Almebäck.
När ÖSK får liknande chanser så är det tomt!!!!

Sedan blev laget väldigt långt ( som det heter ) och Bedoya fick springa i tomrum.
Tack för att det var en brasse som slog straffen.
Brassestraffarna har väl inte varit så lyckade i allsvenskan hittills.

Slutligen, hade det varit litet k-k i Roni så hade han jobbat sig in ,ot mitten när allt spel gick på Astvald. Nu blev han totalt osynlig, trots bra spel av ÖSK de första 20.

Nåja, livet är inte alltid enkelt. Därför är man ÖSK:are. Nu skjuter vi Mjällby i sank hemma i stället.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 22:00
Bilngual illterate//

Förklara det för vår envisa finne till tränare.

Vilket jobbigt nick du har?
Örebro Conjuration ★
2010-03-23 21:53
Första förlusten på den nya säsongen. Det suger hårt som vanligt och det är svårt att glädjas över något.

Tycker synd om Wirtanen som är en duktig fotbollsspelare men som måste spela ytterback pga Anttonens skadebesök.

Vi är iaf dubbelt så bra som Halmstad ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 21:51
ÖSK-Karl//Nästan så man börjar tro det. Tom NA webbrapportering (läste den i efterhand) gnällde över varför Porokara fick vara kvar på banan och fattade ingenting när Astvald fick gå först
Annons: