/fotboll/osk/forum/5121.aspx/fotboll/osk/forum/5121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 21:35
I NA:S betyg var Wikström och Almebäck lika dåliag som Wirtanen. Sammy bäst i hela backlinjen. Vidare säger kommentatorn efter 34 min att "Nordin varit hel osynlig".

Man undrar ju om vi sett samma match
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 21:33
Nu är gravölen uppdrucken, tur man var inställd på förlust, men ändå några reflektioner.

Varför måste Sixten envisas med 4-3-3 när vi spelar borta mot lag som MFF?

Har finnarna i laget förtur på platserna, varför byttes Astvald före Porokara, varför fick Nordback spela kvar, varför fick inte Anttonen komma in istället för Wirtanen?

Slutligen, i över ett år har jag nu tjatat om hur dålig Wowoah är, glad att fler inser det. Frågan är bara när Sixten skall inse samma sak?
Örebro go_osk
2010-03-23 21:26
kim for ever//
Jag bedömer att chansen till att ÖSK tar guld är ungefär den samma som att DIF klarar sig kvar i år :-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 21:24
zxcv //Jag håller med. Såg också att ÖSK bjöd på enorma ytor på mittfältet. Fats det tror jag mer bero på att ÖSK hade sådana glapp mellan lagdelarna och de glappen började komma en stund innan MFF gör 1-0.

Men Sixten framhäver styrkan att ÖSK kan spela med tre centrala mittfältare för att det bla ger en man mer mot 4-4-2 lagen. Problemet är bara att det knappt finns kvar några lag som spelar 4-4-2. Allt fler har 5 man på mitten.
Örebro Karlssson
2010-03-23 21:23
Om vi ska ta guld bör vi förbättra rätt många saker...
Örebro Karlssson
2010-03-23 21:22
Härligt... hade precis skrivet ett långt inlägg som var nästintill perfekt(enligt mig i allafall;)) så försvinner det. Surt, men fan inte så surt att vi gjorde förhoppningsvis vår sämsta match iår.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 21:18
kim for ever //Nja - Vi ylade nog efter guld pga Pauhlino
Örebro KCMarten
2010-03-23 21:18
Äsch , ÖSK spelade bra första kvarten.

Sen är Malmö alltid hopplöst bra när de får första målet. Förra året spöade de Elfsborg hemma
med 5-1. Trots det kom de inte före oss i tabellen..
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 21:17
Jag ger godkänt till Nordin. Tycker faktiskt han var bra. Liksom Kilens inhopp. Bedoya jobbade hårt men var inte vän med bollen och tog en del dåliga beslut.
Djurgården kim for ever
2010-03-23 21:16
Var det inte ni som ylade om guld efter en 2-0 seger mot åtvid?

efter att sett dagens match där ni blir utspelade måste jag nog bara säga;

DET BLIR SVÅRT.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 21:15
M!ke//Precis. Och det är i sådana här lägen en coach måste coacha. När Wirtanen gång på gång blir överspelad måste han vidta åtgärder.

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-23 21:14
INGEN var godkänd. Man såg ju redan innan match att de såg ängsliga ut. Var fanns inställningen??
Örebro KCMarten
2010-03-23 21:13
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 21:13
Paulinho lär inte hjälpa så mycket i sånna här situationer. Även han behöver ett spelande lag bakom sig som kan hålla bollen mer än två pass.
Örebro KCMarten
2010-03-23 21:12
Porokara gjorde verkligen ingen glad idag.

Det vore kul att se ett anfall som består av:

Astvald Pauliho Bassombeng

Porokara måste ta sig i kragen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-23 21:12
Försvarsspelet som brukar vara ÖSK:s starka sida var idag pinsam att se på. Var är Wirtanen på väg på första? Hur är det med Anttonen?
Örebro huggorm
2010-03-23 21:11
ÖSK har nog inte det där lilla extra för att vara ett topplag i år heller.
Örebro Närkes Maradona
2010-03-23 21:10
tycker 2-0 var i överkan i halvtid. ÖSK var minst lika bra och spelade boll ganska fyndigt, men det var inget jävlar aqnamma i straffområdet. MFF hade två chanser och satte dem, båda efter lite slarv från ÖSK. Sen gjorde ju MFF sig förtjänta av målen retroaktivt. varför byter han ut Gerzic hela tiden? Låt karln spela hela matcherna så orkar han väl till slut. Ut med Porokara och in med Kronblom!
Örebro KCMarten
2010-03-23 21:07
Wirtanen syndabock vid första målet.

Alven hade oflyt vid tredje.

Malmö grymt bra när de får första målet på hemmaplan.

Slutsats: skitmatch och vi behöver nya ytterbackar.

Nu tar vi Mjällby!!

Örebro Ösk_#09
2010-03-23 21:06
den oumbärlige// ja Wikström och Wowoah var verkligen inte bra idag! och skulle gärna se att vi skulle göra en förstärkning på framför allt vänsterbacken och även mittbacken.
Och angående Staff`s Allsvenska Tempo så är den inte så svårt att förstå, hur många minuter har han spelat det senaste året? ta det lungt med han, det kommer!
Örebro M!ke
2010-03-23 21:02
Det som avgjorde matchen hände i ca 3dje minuten när Aubynn(tror det var han) blev utbytt och in kom Durmaz! Övertag på Wirtanen hela matchen och skapade vad som kändes som 100 chanser för MFF... :( Matchens lirare! :/
Örebro zxcv
2010-03-23 21:02
En match som är omöjlig att vinna.
Malmö visade från minut 1 att det inte går att spela med en så offensiv taktik emot Malmö.

Det såg ut som ÖSK spelade med en, stundtals två man utvisade. Sådana ytor fanns på mittfältet.

Jag gillar Sixtens konsekvens, men att inte vara flexibel är ett stort problem. 4-5-1 hade kännts vettigare.

Nordback och Porokara var mer än dåliga idag.
Wowwen är en säkerhetsrisk som vanligt.
Wirtanen hade ingen chans emot Durmaz.
Örebro widemarsh
2010-03-23 21:01
Pinsamt...
Underkänt på samtliga spelare, förutom Kihlen kanske som iaf visar lite vilja. Men han kom ju in i ett gynnsamt läge, det gick ju liksom inte att vara sämre än dom som redan var på plan.

Wikström, borde vara brottsligt att vara så långsam.

Nä, usch. Mot Barcelona kanske man kan köpa att ÖSK blir såhär utspelade, men fan inte mot Malmö.
Örebro Sekt. E
2010-03-23 21:00
En sak till. Ett kungarike för bra ytterbackar.
Örebro Sekt. E
2010-03-23 20:59
En riktigt pinsam insats idag. Malmö spelar riktigt bra och vi är inte ens fyra på bollarna.

Men... det innebär inte att vi inte kan bita ihop och få en bra vår ändå. Kvalitet finns i mängder, även om det inte visades idag.

Gör om, gör rätt.
Örebro go_osk
2010-03-23 20:59
Värdelös match, uruselt spel osv. Men jag hade inte räknat med några poäng idag. Bara att se fram emot måndagens match mot Mjällby för då SKA det bli 3 pinnar.
Örebro Pintorp
2010-03-23 20:58
Fy fan. Hur kan man ha gått och sett fram emot allsvensk start. Lika bra att ställa in sig på bottenstrid. Skönt att sändningen la av efter ett tag. Tack C-Sports!
Örebro den oumbärlige
KVT// Vad fan gör Wowoah på plan undrar jag och har gjort i 2 år snart. Grejen är inte bara att han ej hinner med anfall på sin kant eller att han saktar ner tempot varje gång han har bollen utan grejen är att vid varje inspel från höger så är han alltid nån meter ifrån spelaren som han bör hålla.

Wowoah och Wirtanen är vår akilleshälar. Och Kim, bra i boxen, men sämst i övrigt (mest oteknisk i AS?). Magnus Wikström är heller inte mycket att hänga i granen heller.
Örebro M71
Wowoah är åter igen sämst på plan!!
Örebro Kronblom
2010-03-23 20:57
Ämne: Fy fan vad Nobbe, Wi....
vem har påstått att man ska hamna topp 3?Man lär hamna på en liknande placering förra året,tycker kvällens match bara visar att det i bästa fall blir en femteplats.Topp3 är endast önsketänkande i dagsläget!
Annons: