/fotboll/osk/forum/5106.aspx/fotboll/osk/forum/5106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 00:49
ÖSK-Karl//Ja. Därför jag nämner psykolog. För när jag läste detta i Alvbåges blogg så tänkte jag att det är nog inte första (eller sista) gången laget inte tror på sig själv. Och då har ledningen misslyckats med den mentala biten.

Det kan räcka att spelet går i stå (som idag) så kryper negativa tankar fram.

Ja, jag minns vårt tidigare resonemang
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 00:46
KvT//

Fast det med viljan skall en någorlunda bra tränare kunna ta fram.

Minns du att vi var inne på samma sak i höstas? Att det nu fortsätter och att spelare inte förlänger är obehagligt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 00:42
den oumbärlige o Adde M.//

Jag inser att det inte är lätt att få hit Gerhardsson, men vi har lyckats få framgångsrika tränare förr i hård konkurans. Grip, Hodgson och Zetterlund t.ex.

Det är avsevärt dyrare att åka ur AS och/eller tappa publik och sponsorer.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 00:40
Det kanske är dags att kalla in en idrotts psykolog? Fast en del påstår att det behöver man bara i framgång och att en sådan i motgång snarare förstärker krisen. Men det var väldigt uppskattat i DIF i fjol av spelarna.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 00:36
ÖSK-Karl//Tycker inte det bara handlar om att ÖSK är sönderlästa. Det handla mycket om viljan och prestationen. Många individuella misstag och för lite attityd. Känns som om en hel del ligger på det mentala planet.

Alvbåges blogg efter MFF matcher gav mig kalla kårar "Ingen av oss trodde på oss själva i pausen. Det är för sorgligt"

Jag tror du har nyckeln där.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 00:34
den oumbärlige//

Ja, det heter ju att ÖSK spelar så rolig och offensiv fotboll. Rolig för motståndarna så klart, för det syns absolut inte i gjorda mål för oss.

Vi gjorde ju fler mål under den så kallade grisfotbollens tid och det är ju mål gjorda av ÖSK vi vill se?

Fortsätter den här utvecklingen med knappt en poäng i snitt per match, då får vi vara glada om vi spelar allsvenskt nästa år. Så illa är det faktiskt och det går inte att blunda för.
IFK Göteborg Adde M.
2010-03-30 00:30
ÖSK-Karl /
Allt handlar dock om pengar nuförtiden..Häcken omsätter ca 100 miljoner (mycket mer än ÖSK), och kan betala högre löner....Gerardssons nästa mål är snarare utomlands, än en landsortsklubb.
Örebro den oumbärlige
2010-03-30 00:29
ÖSK-Karl// Häcken har cash och lär inte släppa Gerhardsson. Just nu är Häcken mer sexigt än ÖSK. Och om han skulle vilja gå så tror jag andra lag hade varit mer intressanta för honom än ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 00:28
pemo//

Det otäcka är utvecklingen eller snarare avvecklingen. 9 poäng på de senaste 10 Allsvenska matcherna får mig skraj. Hur skall det brytas? ÖSK är ju mer sönderläst än en öppen bok.

Jämför den utvecklingen på tio matcher med de lag du räknar upp.
Örebro den oumbärlige
2010-03-30 00:28
alltså det ÖSK spelade var inte offensiv fotboll...
man spelade som bollförande lag och försökte spela offensivt men det var tamt och tråkigt. Hellre kontringsfotboll med lågt försvar än det ÖSK hade idag.
Örebro VapoRoy
2010-03-30 00:24
Hellre Sixten än Hammar är min åsikt. Sixten har ett fotbollstänk som jag gillar. Sedan att Kim underpresterar är ju inte så mycket han kan göra, mer än å värva in nytt vilket han gjort. Tycker det är kul att se ösk spela offensiv fotboll. Tyvärr så är det sista tredjedelen som bara saknas nu och lite osis med att backlinjen underpresterar (har blivit sämre) saknar Hagge och Riddez :-(...
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 00:23
KvT//

Jag har absolut inget emot Nanne förutom åldern, det är därför jag förespråkar Gerhardsson. Gissar också att han är lättare att ta ifrån Häcken som väl inte är ett så sexigt lag att träna?
Örebro widemarsh
2010-03-30 00:20
Tyckte inför säsongen att ÖSKs schema på hemmaplan innan uppehållet såg riktigt bra ut med matcher mot Åtvidaberg, Mjällby, GAIS, Halmstad, Häcken, Djurgården och Trelleborg.
Såg framför mig 7 raka hemmasegrar mot svagare lag, med undantag för Häcken där jag kunde vara nöjd med ett kryss.

Nu är den förhoppningen redan körd :(
Örebro pemo
2010-03-30 00:19
Hallå i mörket.
Jag ser ljust på saken
AIK har bara två poäng och ett mål. IFK Ica har samma poäng sopm vi. BP och Djurgårn kan inte gå om och Häcken slår TFF så ligger prahls gäng kvar också.
Själva matchen vill jag sova på, men visst var det skönt att se Anttonen tillbaka.
Men det är kanske dags för en "solbränd" mittback att komma in och markera lite fysisk närvaro.....
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 00:17
ÖSK-Karl //Gillar också Gerhardsson. Liksom BP:s Källström. Men allra mest gillar jag min favorit Nanne. En sorts fotbollens motsvarighet till ishockeyns och numera framlidne Tommy Sandlin.

Nanne tror inte på en spelide. Han tror på kontroll. Kontrollera motståndaren och förlägg spelet på hans planhalva. Har vi inte kontrollen. Byt spelide. Mitt under matchen.
Kan vi vårt spel? Ok, dags att vidareutveckla!

Hela hans ide svävar på något sätt ovan alla inkörda 4-3-3 eller vilka system du vill. Målet är kontroll. Medlen helgar ändamålet.

Det föregick en diskussion i detta forum för en kort tid sedan hurvida ett lag skall överge sin spelide för att anpassa sig till motståndaren.
Vissa tycker det, vissa tycker att man delvis kan det. Så här skrev Kalmars Henrik Rydström på sin blogg efter matchen mot Trelleborg:

"Vi visste att TFF gärna sökte långt på Jensen och vi visste att Drügge är deras passningsläggare och de där två sakerna plockade vi bort ur TFF:s spel. "

När ÖSK fick storstryk på BA av kalmar under Hammar sa han att ÖSK totalt vart taktiskt bortkollrade. "De stod hela tiden på rätt position. De skar av allt" (ungefärligen sa han så)
Djurgården harkranken
2010-03-30 00:13
Spela grisfotboll nästa gång mot aik. Planen ska se ut som en familj vildsvin bökat runt en hel dag efter första kvarten.
Då kan ni också fixa 0-0.
Örebro TIC-TAC
2010-03-30 00:03
Ämne: Hehe - Nu kollade ja....
KurtvonTraat
Stämmer ofta in i dina analyser och även denna var intressant. Även om 2-0 målet mer är Wikström som inte är alert så är Sammy ändå närmast returen. Tyvärr så finns ingen konkurrens till vår svagaste del (ytan mellan Wiken och Sammy)
Åtminstone inte i Sixtens ögon.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 00:02
Henrik(ÖSK)//haha - Precis den tanken slog mig. Nu kanske jag målar faan på väggen men precis ikväll tänkte jag tanken att fortsätter det här får vi snart kalla in Hammar :)

Nu kanske vi ställer orimliga förhoppningar på Paulinho. Orättvisa förhoppningar. rent spelmässigt kan inte en spelare höja laget. Möjligen kan attityd göra det. Men jag vet inte om han är en sådan spelare.

Men precis en sådan spelare som Grahn skulle ÖSK haft. Bara att gratulera Mjällby till ett strategiskt bra valt nyförvärv.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 00:01
Henrik(ÖSK)//

Jag tycker det är väldigt förmätigt av dig att smäda Urban Hammar som kom in och räddade oss kvar i AS. Dessutom var han populär inom klubben.

Av Urban och Sixten väljer jag Urban sju dagar i veckan, men han har kontrakt med Gefle. Därför ser jag helst att ÖSK försöker kontraktera Benny Lennartsson innan det är för sent.

Den tränare som ÖSK har råd med och som jag sedan helst vill ha är Peter Gerhardsson.
Örebro VapoRoy
2010-03-30 00:01
Wowen tappade markeringen. Men han bar inte ensam, tyvärr föll lotten på honom. Sedan kan jag tycka att wowen inte ska ha den markering som han får. Men men inte mycket att göra. Urban Hammar i ösk - nej tack
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-29 23:54
Henrik(ÖSK)//

Du är väl antagligen nöjd med att riksmedia talar väl om ÖSK. Men om jag räknat rätt så har vi nu tagit 9 poäng på de senaste 10 matcherna i AS.

Om inte det får en ÖSK-anhängare att fundera över var felet ligger så vet jag inte om intresset för klubben existerar?

Fortsätter det så här så får vi i bästa fall ställa in oss på kval och det skall absolut inte behövas med denna trupp. Eller har du något annat att tillföra?
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-29 23:54
Hehe - Nu kollade jag om på målen i NA TV. ÖSK har nu släppt in 5 mål. Och Sammy är i närheten av alla 5! Även om man kanske inte kan skylla honom för tvåan idag. Men på 0-1 fattar jag inte vad han sysslar med. Ekenberg störtar fram på inspelet och Sammy försöker stillastående obstruera Ekenberg. Detta misslyckas och Sammy står kvar. Det gör inte Ekenberg.

Bör inte en försvarare löpa MED anfallaren, styra ut honom samtidigt som man själv skall försöka nå bollen först? Eller är jag bara full?

Jag tycker Sammy visar upp passivitet återigen
Örebro oroT
2010-03-29 23:49
Klockan tolv på kvällen blir dessvärre stavning lidande!

ÖSK-Karl du har PM! =)
Örebro oroT
2010-03-29 23:48
Min egen summering av dagens match:

- Wikström under isen, dags att ge Berra chansen. "Ansvarig" för båda målen idag.

- Spontana känslan är att det fanns ett enda lyckat inlägg idag(Kim Olsens nick), resten av inlägen var rent ut sagt bedrövliga.

- Domaren var helt fantastiskt underbart klapprutten! En av de absolut sämsta domarinsatserna jag sett på flera år. Hade ÖSK haft en lika "vild" klack som AIK hade den domarn antagligen levt under skyddad identitet från och med ikväll.

Avslutningsvis hoppas jag innerligt på 3 saker till nästa match:
1) Berra får chansenoch Wikström får peppa till sig vid sidan.
2) Khilen från start ist för Nordback.
3) En inbytt brasse i ÖSK bjuder på sambatakter i andra halvlek!
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-03-29 23:33
ÖSK-Karl gör entré med klockrena analyser. Kanske läge att rycka i Urban Hammar?
Sarp (red)
2010-03-29 23:24
Yeah// Första gången med spelarbetyg och jag erkänner att jag är ovan.
I Italien kör man 1-10 gradskala men den blev nog för kompakt.

Erik Staaf ska ju vara Robin Staaf.

Skyller på FM. Har nämligen en Erik Staaf, 17 år , supertalang i truppen :P

Mvh
/Sarp
Örebro widemarsh
2010-03-29 23:17
Sen tycker jag vi ska byta till naturgräs, spelarna behärskar ju för fan inte underlaget.

Och så ska Eija avgå!
Örebro widemarsh
2010-03-29 23:15
Jaha, nu har man sett båda målen i repris.
1-0 släpper ju Wowoah markeringen på Ekenberg alldeles för lätt. Sen att vi spelar med Wirtanen istället för en högerback skapar ju hela situationen från början.

2-0 blir Wikström mördad av Robledo, borde kanske blåsts av där. Riktigt vårdslös i nickduellen.
Sen är det riktigt dåligt av Alvbåge att släppa en retur rakt ut på den enkla nicken.

Sen blir vi bestulna på två solklara straffar, men det är sånt man får räkna med när Stålhammar dömer.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-29 23:13
VapoRoy//

Idag går även jag till försvar för Wovoha. Han är kort i jämförelse med Ekenberg och vid 0-1 står Wiken och sover bakom honom utan att ta markering och nicka bort bollen. Dessutom tillhörde han dem som kämpade.

Wiken har inlett säsongen uselt och en normal tränare skulle ge Berra en chans.
Örebro Yeah
2010-03-29 23:10
Varför dessa konstiga spelarbetyg? Har man en tiogradig skala är det väl onödigt att börja ge 4,5, 5,5, osv? Ser ju dock omöjligt ut för en spelare att få 1-3 om spelaren inte står still hela matchen.
Och vem är Erik Staaf?
Annons: