/fotboll/osk/forum/5105.aspx/fotboll/osk/forum/5105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godfoten
2010-03-30 21:50
Påstår att Häcken har en bättre trupp än ÖSK gör jag enkelt.
Vi har Almebäck som är skitbra. Resten är på sin höjd duktiga allsvenska fotbollsspelare. Chatto, Henriksson, Ranegie och Östberg är några av de spelare som enkelt tagit en plats i ÖSK:s startelva.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 21:50
Ropesin//

Det är lätt att vara efterklok, men Westman borde med facit i hand stått i mål igår, Alvbåge var halvsjuk.

Men en frisk Alvbåge kan aldrig Westman konkurera ut.
Örebro Godfoten
2010-03-30 21:48
Jajamen, Berra mot AIK borta borde bli sevärt i alla fall. Han kan säkert imponera med några fina yttersidor till ytterbackarna. Att han inte har spelförståelse för fem öre gör ju inget för en mittback. :)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 21:47
Pintorp//

Jag såg också Häcken-TFF, vilket bländande spel av Häcken och inte kan väl någon påstå att de har bättre trupp än ÖSK på pappret. Vilket jobb Gerhardsson har gjort.

Trist att inte Göteborgarna går och ser dem bara, för det är de värda.
AIK Saywee
2010-03-30 21:47
Igår var det ingen finsk afton precis, anfallaren Roni, backen Tommy, kapten Fredrik och ledaren Sixten, kunde inte få laget att tända till.
AIK Saywee
2010-03-30 21:42
Grixx, jag vet att isarna är mycket svaga så här års ... och att kritik är svårt att både ge och ta.
AIK Saywee
2010-03-30 21:37
Sitter här nere i det gröna, sköna Halland, nio plusgrader för närvarande och koltrasten slutade sin fantastiska vårsång för en timme sedan :)

ÖSK-Kepsen döljer mitt okammade hår och den fina Bertin Samuel Ze Ndille t-shirten värmer min överkropp, när jag sitter här och trycker på tangenterna, på min "kust-dator".

Kan man hoppas på att få se "gummisnoddsberra" i någon mer allsvensk match för eleganterna, eller är denne lojale talang bortfintad i de egna leden?

FORZA BERRA!
Örebro Ropesin
2010-03-30 21:37
Startelvan på Råsunda:

------------------Westman-----------------
Anttonen---Bertin Ze---Almebäck---Wowoah--
------------------Kihlberg----------------
----------Gerzic-----------Bedoya---------
Astvald----------Paulinho-------Porokara--

Motivering:
John har stått för flera riktigt tveksamma ingripanden, båda målen igår exempelvis, även om han inte kan ta fulla ansvaret för dom. Även tredje målet mot Malmö var tveksamt. Är inte alls Sveriges bästa målvakt.

Kommentarer kring att Bertin Ze ersätter Wikström behövs väl inte, solklart. Jag sa innan säsongen att jag ville ha Nordback före Kihlberg alla dagar i veckan, nu har jag ändrat mig. Nordback har inte visat någonting, samtidigt som Kihlberg vinner mycket dueller och fightas bra. Anfallstrion är svårast. Astvald får starta med kravet att han måste våga utmana, att stå ute i hörnet och skicka in inlägg på första stolpen varje gång går inte. Vågar han utmana sin back så får han starta. I mitten är det lika bra att testa Paulinho direkt. Finns inget att förlora!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 21:30
TIC-TAC//Jo jag håller med.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 21:29
Grixx //Hehe - Precis - det har varit uppe några ggr. Folk som gnäller på de som gnäller på de som gnäller på de som....

:)
Örebro TIC-TAC
2010-03-30 21:28
Ämne: TIC-TAC//De kan myck....
Det jag menade var att Kim och Wiken som är de bästa i luften har uppgift att gå på boll i sin zon. Kan ha fel men har själv styrt det så i mina lag om jag haft bra huvudspelare.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 21:27
Porokara är en spelare jag egentligen inte tycker har utvecklats nämnvärt sedan han kom till ÖSK. Precis som Sarp skriver (har tänkt samma sak) så har han blivit lättläst efter två säsonger för försvararna.

1: Alltid utmana
2: Går alltid på utsidan

Iofs vill ju Sixten att de skall utmana. Men det skulle inte skada om han varierade med att gå på insidan och skära in alternativ plötsligt slog en oväntad passing.
Örebro Grixx
2010-03-30 21:25
Saywee// Nu kommer du in på den svagaste av isar där folk som kritiserar tex styret eller Sixten inte själva tål att andra har motstridiga åsikter och kritiserar kritikern...som i sin tur kritiserar de "nya" kritikerna att de inte tål kritik;-)

Ett typisk upplägg för ett avsnitt av Seinfeld:-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 21:21
TIC-TAC//De kan mycket väl vara så att det är Wiken som skall ta Ekenberg egentligen. Och att han borde byta plats med Sammy.

Men när väl frisparken slås så tycker jag det ser ut som om Sammy är den som ligger närmast Ekenberg och dessutom tar ett idiotbeslut. Han försöker stillastående obstruera Ekenberg vilket inte alls lyckas. Ekenberg springe runt Sammy och knoppar in bollen. Tittar man på NA bilderna noga och flera ggr har jag svårt att se något annat.
Örebro TIC-TAC
2010-03-30 21:20
Gårdagens match blir inte bättre av att man kommer på att Mjällbys försvarsrese "bagarn" var borta och killen med tofsen gick in från vänsterbacken. tyckte han var väldigt osäker förövrigt men det räckte mot vårt uddlösa spel.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 21:18
Vill ff se en 4-4-2 mot AIK med diamant

================ALVBÅGE=====================
ANTTONEN======WIKEN=====ALMEBÄCK=======PERJ=
===================KILEN====================
====ASTVALD=======BEDOYA=============NORDIN=
=============OLSEN====PAULINHO/STAAF/=======

Jag bänkar Poro och Sammy t.v men vill ha med båda på bänken.

Örebro TIC-TAC
2010-03-30 21:17
Ämne: Så ni menar att Wiks....
Som jag ser det verkar Kim ha ansvar för yta vid främre stolpe och Wikström vid bakre vid hörnor/frispark för inlägg. Några tar markering därutöver. Så svaret är i så fall att det är Wikens ansvar vid båda målen. Sedan kan man naturligtvis förlora någon gång.
Örebro Grixx
2010-03-30 21:10
Sammy och Wiken såg BÅDA väldigt tveksamma ut var de skulle vara, och vem de skulle hålla av 2 mjälbyspelare inför hörnan.
AIK Saywee
2010-03-30 21:08
Godfoten, se upp, så att du inte hamnar i "belackarnas skara" ...

... så vitt jag har förstått finns det typ två forumskribenter, som inte tål det minsta lilla, av negativ kritik mot Sixten. Allt Sixten gör och har gjort verkar vara oantastligt, eller verkar helt enkelt vara perfekt, alltid, oavsett ...

Detta tycker jag verkar lite "sjukt" ...

Sixten är nog så pass vuxen att han förstår kritik vare sig den är negativ, positiv eller kanske neutral, om det finns sådan?

Han har en oerhört viktig roll för att vårt kära ÖSK skall nå målen, genom att ta ut rätt startelva, bästa bänk och coacha och tända laget, samt förändra spelet och taktiken om det skulle behövas.

Jag tror på hans spelidé, men han måste väl klara av att omsätta idén i en verklighet som gör de flesta av "fansen" lite mer nöjda och att de svartvita eleganterna kan bjuda på lite rolig underhållning för inträdet, eller tänker jag fel?

Nu börjar även jag undra om Sixten är alltför envis och prestigefylld och vad Mosander skulle kunna göra/våga för att påverka?
Örebro Pintorp
2010-03-30 21:01
Såg precis Häcken-Trelleborg. Ojojoj vad stryk vi kommer få på Rambergsvallen.
Örebro DaSa
2010-03-30 20:58
Näfver på gång till Landskrona...
Örebro Bastard on Parade
2010-03-30 20:51
Godfoten//

Wowoah är i alla fall helt fel person att markera Ekenberg...
Örebro Godfoten
2010-03-30 20:18
Vete tusan vilken elva jag vill se mot AIK. Men hoppas på mer speltid för Erik Nilsson och Staaf åtminstone. I övrigt skiter jag i hur tråk-Sixten ställer upp.
Örebro Godfoten
2010-03-30 20:16
Så ni menar att Wikström borde skulle markerat Robledo och Ekenberg i samband med målet som gav 1-0? Det var Nobbe som hade Ekenberg vid nästa frispark i alla fall.
AIK Saywee
2010-03-30 19:48
Igår såg jag Paulinho på läktaren, han har en stark tro, hoppas att det hjälper ...

GOK!
Örebro den oumbärlige
2010-03-30 19:09
Jag håller med om att Wowoah är lika skyldig vid 0-1. Det där med pressen är ju lätt hänt när laget 1. inte är tillräckligt vana med aggressiv press och 2. inte har självförtroendet. Då blir det något mittemellan vilket är det sämsta alternativet. Då släpper man för mycket yta framför sig som bakom. Bättre att hålla sig till det man kan och vågar.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-30 19:02
KvT//

Jag gav Wiken skulden för 0-1 målet redan igår direkt efter matchen. Han har varit direkt dålig i de senaste två matcherna. Det är hög tid att ge Berra chansen från start.

Dessutom behövs Berras krossbollar på läppen för att bryta mönstret imellanåt.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-30 18:39
den oumbärlige//

Håller med.Bra krönika (som alltid) från Henrik. Fast jag propsar nog på att Sammy får dela på skulden med Wiken vid 0-1. Hans kulle ha löpt med och styrt/stört Ekenberg även om Sammy skulle förlora en ren luftduell mot Ekenberg.

En annan sak som Henrik skriver också är att (förmodar att det avser första halvlek) "ÖSK kan inte bestämma sig. Ska vi sätta hög press eller ska vi falla tillbaka med laget?"

Jag vet inte om dylika saker mitt under match skall styras och anmodas av spelare i ÖSK eller från bänken. Men skall det kommenderas av spelarna tror jag man måste ha Kilen på banan. Det är nog den enda jag ser bland utespelarna med både kunskap och pondus att piska och kommendera laget.

Men det är det nog ältat om nu för min del. Jag försöker se fram mot AIK matchen nu. Risken är att man (eller redan gjort) "analyserar" sönder allt.

Örebro den oumbärlige
2010-03-30 18:18
deportivista// Det faktum gör det inte mera logiskt. Varje match har ett eget liv och det bästa är att analysera en match utifrån just den och inte jämföra med matcher från förra året.

Du jämför Mjällby och Åtvidaberg med Häcken och Hammarby. Det är stor skillnad på lag som gått upp och de som under samma säsong flyttats ner. Hur som helst, onödigt att diskutera.

Vill du jämföra matcher gör det från närmast idag. Dvs. förra matchen, matchen innan det och innan det. På de 10 senaste allsvenska matcherna har ÖSK tagit 9 poäng samt förlorat med 3-0 i fyra av dem.

Visst kan ÖSK rycka upp sig och nå fin placering men då måste något ske med laget för det är _inte_ tillfälligheter ÖSK förlorar pga. Det verkar vara ett mentalt(glöden) och strukturellt(sixten) problem.
Örebro den oumbärlige
2010-03-30 18:12
Vill propsa för en krönika på Expressen om just ÖSK-matchen. Det intressanta är att Rydström skrivit den och fokuset är på ÖSK. Håller med i mycket.

Annons: