/fotboll/osk/forum/5097.aspx/fotboll/osk/forum/5097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2010-04-04 10:22
Coolt, Strömgodset har värvat en spelare som enbart är tänkt för att bytas in i slutet för att ta hand om inkasten.

Inkasten är ju för övrigt ytterligare en anledning till att spela Anttonen istället för Wirtanen.
Örebro DaSa
2010-04-04 10:17
Måste vara Sixtens fel att det är så dött på forumet, eftersom han alltid kör samma taktik och enbart byter ut ngn spelare i startelvan om det är en skada eller avstänging:)

Men om man skall spekulera om morgondagens startelva så måste Anttonen få chansen från start. Han var ju bäst på plan senast och besitter ett lugn som Wirtanen inte är i närheten av.

Sen så tror jag att det var nära att Kihlen fick starta mot Mjällby efter sitt inhopp mot MFF men Sixtens kontinuitetsprincip gjorde att Nobbe fick starta. Men nu kan väl inte Sixten blunda längre? Kihlen från start!!

Angående "kontinuitetsprincipen" Sixten använder så känns den vettig när det går bra, men som nu när vi har två sketförluster i rad så måste man ju ändra om i startelvan. Finns ju för och nackdelar med förändringar, t.ex. så borde startspelarna vara revanschsugna men jag tror det är tvärtom för tillfället. T.ex. så tror jag Wirtanen tyckte det var skönt att få kliva av mot Mjällby efter sin start. I Nobbes fall så tyckte jag han spelade som han var revanschsugen mot Mjällby, men är för dålig/"ur form" så han räcker inte till.

Sen så hoppas jag även att Basse och Paulinho får gott om speltid. Basse verkar vara på väg att komma i form samtidigt som Mackan inte orkar hålla sin höga klass i hela matcherna. Paulinho måste börja matchas in nu så att han blir ett riktigt hot mot Olsens givna plats i startelvan.
Örebro Aspen
2010-04-04 08:44
Nytt på ÖSK-fronten:
1) Alvbåge ökar träningsdosen. Den "nya" träningsmetoden använde Tord Grip i Degerfors förra århundradet. Back to basic.
2) Jag har ställt in min Solna-resa då LAGLEDNINGEN inte kan bestämma sig för att köra med Anttonen (enl NA). Satt på L-sektionen sist och led de första 20 då vi spelade med en hf som hb.
Örebro micro_42
2010-04-04 06:55
Det finns ett alternativ till de båda diskuterade låtarna.
En äkta ÖSK-sång gjord av supportrar för supportrar provlyssna gärna!!
http://www.youtube.com/watch?v=pqhNxPtXdbc
Örebro pemo
2010-04-03 23:51
Någongång skall väl mitt tips slå in.
Har alla farit till Blåkulla? Här det lugnt som i graven.
Är det någon mer träning innan de åker till Stockholm? Kommer truppen ut innan de åker, eller är alla friska med?
Hur blir det med de ny unga som ingår i truppen?
Blir det spel i ÖSK-ungdom eller finns det någon annan klubb som de kan få matchträning i?
Eller är livet som allsvensk fotbollsspelare i ÖSK så att man kan gå en hel säsong utan att få spela något? Visst ja, det blir ju svenska cupen. där samlas väl alla som inte har gjort någon match ännu. När går ÖSK in i den?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-03 13:05
VapoRoy/ Inte varje dag du skriver här heller!
Örebro VapoRoy
2010-04-03 12:21
Snart 15 om du inte hade skrivit något ;-)
Wivallius
2010-04-03 08:38
13 timmar utan någon kommentar här. Wow!
Örebro ÖSK öster
2010-04-02 21:53
Kurt von Traatt // Han ser bra ut. Tydligt att han kan verkligen är vän med bollen. Kommer ner från sin topposition, möter bollen och går mot mål. Han kommer ant. inte ha samma target-roll som Olsen med höga bollar för skarv. Pålle saknar säkert en hel del matchtempo fortfarande.

Se till att anmäla er till AIK borta! Hjältarna behöver vårt stöd mer än nånsin. Ses på södra stå.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 20:30
Aspen //Instämmer! Är väl egentligen det man saknar allra mest.
Örebro Aspen
2010-04-02 19:22
Kurt von Traatt//det jävlar annama som den apliknade figuren visar skulle jag vilja se hos ÖSK
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-02 19:18
KvT//

Det avslöjar jag aldrig. ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 19:15
ÖSK-Karl //Vad fasiken kan man byta till det?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-02 19:09
Jag testar att köra med bortastället nu, hoppas det får den negativa trenden att vända ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 18:34
Om ni minns diskussionen om ÖSK hade bästa laget i SV cupen eller inte och att man är tvungen att ha det enligt tävlingsbestämmelserna, liksom i AS.
Samma regler gäller i premier leauge och nu har har ett lag blivit anmält för att inte använt sig av bästa laget.

"West Ham har lämnat in en protest mot att Fulham vilade fem av sina nyckelspelare i mötet med Hull.
Klubben och managern Roy Hodgson riskera nu böter på uppe emot 275 000 kronor."

Tydligen har det hänt någon gång tidigare att ett lag fick höga böter av samma orsak
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 18:12
EH// Passar väl Djurgården bäst ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 18:10
ÖSK öster//Hur verkade Paulinho i två-målsspelet?
Örebro Aspen
2010-04-02 18:09
EH//Sätt på "varelsen" en ÖSK tröja och kör videon på storbildskärmen vid inmarsch.
Given succe!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 18:06
Wivallius //Jag har sett Pr J två ggr som ytterback. En gång på vä backen en hel match (träning) med en gedigen insats och väldigt bra på att lägga sig hårt i rygg på motståndar yttern. Följsam i offensiven också.

En gång som hö ytterback med sämre insats. Tror det var i en AS match. Den sämre insatsen bestod i att gick bort sig några ggr mot tekniska motståndare. Men det är ju mycket en rutingrej. Det syntes i hans sätt att tjurrusa mot anfallaren som vek bort honom.
Örebro EH
2010-04-02 17:10
Här är ett kompromissförslag när det gäller inmarsch. Varken Millencolin eller Havvas.
Örebro ÖSK öster
2010-04-02 16:45
Paulinho verkar helt återställd från magproblemen och tränade för fullt idag, så även Wirtanen som gick av med befarade knäproblem. Sixten var ordentligt på hugget idag och manade på killarna "Ni måste vara mer bestämda i ert agerande", "Mittfältarna måste ta djupledslöpningar" osv osv.

Per J och Basso hade ett par duster på sin kant. Per skötte sig faktiskt helt ok. Men närmast ny i startelvan tycker jag Staaf är, då i förmån för Porokara.

Jag vet inte om det var det träningen gick ut på, men efter två lag mött varandra under 20 minuters spel va det ingen som lyckades göra mål. Staaf närmast med ett rungande ribbskott.
Örebro Djäflun
2010-04-02 16:30
Om jag kan lita på andrahandsuppgifter från bekanta och Alvbåges blogg så skulle det vara mycket märkligt om vi inte får se -åtminstonne- ett inhopp av Bassombeng på måndag. Enligt vad jag har hört ska han vara i fin form på träningarna.

Ändringarna i startelvan från Mjälbydebaclet bör bli att Antonnen är tillbaka på högerbacken och att Kihlberg startar istället för Nordback. Vill även se inhopp av Erik Nilsson och Paulinho på måndag. Om det inte lossnar för Porokara på måndag (vilket jag tror det kommer att göra) så vill jag att Staaf får komma in och visa vad han går för.

Har en bra magkänsla inför matchen! Tror det lossnar framåt på måndag därav min något optimistiska tippning av resultatet.
Wivallius
2010-04-02 15:38
ÖSK-Karl//

Mitt minne är inte så mycket bättre än ditt. Några träningsmatcher försäsongen 2009 och 2010 har jag för mig, kanske cupmatchen mot Halmstad, men det kan ha varit Sessay som spelade då. Var inte Vovven avstängd någon match också 2009? Sen var inte jag och såg den beramade cupmatchen mot Häcken 2009? Men Saywee var ju på Rambergsvallen, så han kanske minns.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 14:13
Förhoppninsgvis ger Sixten hintar om att Pauhlino också aspirerar om en plats till vänster med tillåtelse att spela mer in i banan. Då får vi för första gången ett hot mot Poros plats.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 14:09
Henrik(ÖSK)//Fast ett mittfält har väl ansvar för så mycket mer än bolltransport fram till sista tredjedelen? Kunde du hålla räkningen på alla djupledslöpningar de gör för att underlätta för Olsen?

När det gällde Poro var han möjligen marginellt bättre sist men sett över tid har han ju inte alls varit bra. Framförallt tycker jag han fastnat i utvecklingen sedan han kom till ÖSK. Jag ser faktiskt inte en enda punkt han är bättre i idag jämfört med när han kom. Han skulle nog må bra av antingen bänken ett tag eller ett miljöombyte. Jag tror inte det är bra för en spelares utveckling att inte behöva känna pressen att prestera för att platsen alltid är säker.

Örebro E.Shams
2010-04-02 14:03

Jag tänkte tippa AIK-ÖSK här på SF. Ser dock i historiken att ÖSK-Mjälby tydligen slutade 0-0. Det har trots allt gått många dagar nu sedan den matchen. Ska inte den informationen vara uppdaterad?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-02 12:52
Henrik(ÖSK)//

Angående det självklara i varför Paulinho inte skall starta skulle jag gärna förklara det för dig, men är då rädd för att din hjärna skulle explodera. Det vill jag inte ha på mitt samvete.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-04-02 12:37
ÖSK-Karl: ifrågasätta mitt fotbollsomdömde? Är du från vettet? Lägg dig ner och ett vila ett slag.

Även om jag kommer döpa samtliga mina barn oavsett kön till Sixten Boström är jag inte alltid överrens med min läromästare. Att Olsen får spela match efter match efter match är en av dom. Därför vill jag in Paulinho omedelbart. Det kan knappast bli någon försämring. Jag spelar samma mittfält eftersom spelet ändå har varit bra fram till sista tredjedelen. Det kommer att lossna med lite självförtroende. Porokara är på gång och får en chans till av mig,sen är det kanske läge att markera och peta honom. I övrigt,in med Anttonen som var riktigt bra senast.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-02 12:35
Laget och uppställningen måste ställas om för kamp på en leråker:

___________________Alvbåge________________________

Anttonen_______Almebäck______Berra_______Wowoha___

____________________Kilen_________________________

___Bedoya________________________Per Johansson____

___________________Nordin_________________________

___________Astvald___________Olsen________________

Första bytet: Astvald lämnar plats åt Paulinho med 30 minuter kvar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-02 12:12
Wivallius //Ja tragiskt. Tydligen dog båda hans bröder och pappa i samma hjärtåkomma.
Annons: