/fotboll/osk/forum/5095.aspx/fotboll/osk/forum/5095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-04-04 17:37
ÖSK-Karl//

Om du letar på den oumbärliges senaste inlägg och klickar på hans tips "AIK-ÖSK" så kommer hans tidigare tips upp till vänster. Där ser man att han tippat 1-1 mot Mjällby och att resultatet blivit 0-0 och man kan också se att det är enda sättet han kunnat få ihop sina fyra poäng.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-04 17:25
DaSa//

Eftersom den taktiken 4-4-2 användes med framgång borta mot Kalmar antar jag att den är intränad?

Sedan kan nog alla elitspelare lira diamant, det är säkert något de gjort så ofta så det sitter i ryggraden.

Sedan detta med oflyt. Jag tycker inte vi kan skylla på oflyt i 10 AS-matcher i rad. ÅFF undantagen, tycker inte de håller för AS.
Örebro DaSa
2010-04-04 17:22
Angående Wovven så kanske han har sina brister defensivt, men skall vi hitta en vänsterback som är lika trygg med bollen och bra offensivt som Wovven så får vi nog leta eller plocka fram stora plånboken. Jag ser hellre Wovven än motsatsen, alltså en duktig defensiv vänsterback som inte är bra offensivt eller trygg med bollen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-04 17:20
Wivallius//

Var ser du vad systemet visar?

Skicka ett mail till centralredaktionen, då ändrar de det säkert omgående.
Örebro DaSa
2010-04-04 17:18
Vill vi verkligen att vi skall spela 4-4-2? Vad jag kommer ihåg så har inte Sixten använt den taktiken sen KFF borta för ngt år sedan. Vet inte heller om vi har tränat på den?! Så det känns konstigt att då testa 4-4-2 bara för vi har haft lite oflyt. Men tycker det är synd att inte Sixten har tränat in ngn reservtaktik, nu användes träningsmatcherna till att träna in hög press. Inget fel med det men hade varit trevligt om vi kunde ha en överraskningstaktik att sätta in i svåra bortamatcher och andra matcher där vi kört fast.
Wivallius
2010-04-04 17:14
KvT//

Jag vet men eftersom ÖSK förlorade med 0-2 mot Mjällby så skall ju inte de som tippat 1-1 ha poäng vilket är fallet nu eftersom systemet talar om att matchen slutade 0-0. Jag har ingen lust att tippa om det kommer upp fel resultat i systemet och därmed poäng till dem som egentligen tippat lika fel som jag.
Örebro Aspen
2010-04-04 17:12
Som någon sa tidigare - denna attityd från ÖSK behövs.
Frågan är om LAGLEDNINGEN kan skapa den
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-04 17:05
KvT//

Det var inte så mycket att krypa till korset, men tack ändå!

Det jag mest ville belysa är att det inte är så farligt att erkänna att man hade fel, gäller i många fall. För mig har det fungerat bra att göra så genom livet, vissa man känner erkänner aldrig ett fel trots att man kan överbevisa dem.

Tyvärr verkar Sixten med största säkerhet tillhöra dem som aldrig skulle kunna säga att han hade/gjorde fel.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-04 17:02
ÖSK-Karl//Tycker Sammy var riktigt dålig på försäsongen i fjol och ofta inblandad i baklängesmål. Väldig nonchalant i sitt arbete. Precis som han inlett säsongen i år.

Men förra året tyckte jag hann spelade upp sig trots allt och hela backlinjen var ofta bästa lagdelen. Som tränare petar man inte gärna i en lagdel som funkar. Särskilt inte backlinjen.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-04 17:00
Wivallius //Man får poäng för både tippa rätt (1,X,2) och för resultatet.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-04 16:59
KvT//

Den spelare som fått spela sanslöst flest matcher på en position han inte passar för är Wowoha.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-04 16:58
ÖSK_karl: Sen tycker jag inte du skall behöva krypa till Korset som ville ha bort Kilen från banan. För han var ju faktist inte bra i höstas av olika skäl. Jag trodde också han var på klar nedgång.

Men vi har ju inte varit med och sett alla träningarna och han har ju inte heller setts mycket i träningsmatcherna. Då är det inte så lätt att veta att han ligger i stigande form. Han har gjort riktigt bra inhopp och kommit in med lite attityd i närkamperna tycker jag. Bla attityd är något ÖSK behöver nu.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-04 16:57
den oumbärlige//

Nu gör du mig extra orolig, för du brukar ha rätt. Varför tror du Sixten går tillbaks till No-Ge-Ki igen?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-04 16:54
Wivallius //Precis
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-04 16:52
Men annars är ju det jag jag har lite svårt för vad ni kallar "Kontinutetsprincipen" (jag har kallat det "Förtroendeuttagningar" tidigare)

Personligen anser jag alltid de i bäst form och de som presterar bäst ska spela.

Men "Kontinutetsprincipen" har sina anhängare. Lagerbäck var ju en.
Wivallius
2010-04-04 16:52
KvT//

Så är det nog med många av oss att vi inte är ute efter spelaren utan den roll han har. Som med Kihlen ifjol. När han är skadad och därmed dålig skall han inte spela. Däremot nu, när han är hel och visat sig bättre än Nobbe, då ska han spela. Det har inget med person att göra utan roll och form.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-04 16:49
Elliot2007 // Nej, jag får väl erkänna att det kanske var dumt att tro på NA. Självklart startar Kilen och Anttonen om de är friska.

Wivallius : Precis som du skrev. Det står och väger lite och man vet inte riktigt var ÖSK står.
Jag har varit lite pessimistiks för jag tycker att man sett samma brister ff i de första matcherna. Brister som jag trodde hade jobbats bort. Men i fjol fungerade ju iaf försvarsspelet många matcher som en kompensation.

Om Wirtanen skall jag väl inte vara för orättvis. Som högerforward tycker jag han många gånger klarats sig finfint med fina inspel till boxen och han verkar också vara en bra kille. Som ÖSK-Karl brukar säga: Det är inte spelarens fel att han får en roll och position han inte är mogen.
Wivallius
2010-04-04 16:48
den oumbärlige//

Det verkar var något skumt med ditt respektmärke. Hävdar att ÖSK-Mjällby slutatde 0-0 och att du fick poäng för att ha tippat 1-1. Jag vet att det inte är ditt fel men Svenska Fans måste fixa felen annars är det ju inget kul att fortsätta tippa.
Örebro den oumbärlige
2010-04-04 16:45
Jag tror Sixten går tillbaka till No-Ge-Ki igen. Tyvärr.
Wivallius
2010-04-04 16:25
För er fotbollsälskare som inte gillar vintern och dess utomhusidrotter har TFF en liten kul krönika på sin hemsida som handlar om fotboll och andra vintersporter. Parallellerna mellan ÖSK och TFF är flera, bland annat en tränare som under sin tredje säsong äntligen skall ha lärt laget spela framgångsrik fotboll. Se länken!
Wivallius
2010-04-04 16:21
Ja, AIK borta vore ett bra test att köra 4-4-2 med diamant, i alla fall efter 30 min om vi kört fast. Tror faktiskt Olsen och Paulinho borde komplettera varann riktigt bra på topp. Sen måste Porokara också bytas ut redan efter 30 min om han inte presterar bättre än hittills i år.

Tycker det var märkligt att Nordin inte hade någon självkritik i intervjun i NA när det gäller allt bolltapp på mitten. Antingen var det medspelarna som förväntar sig att Nordin transporterar boll eller också var det domarens fel som inte blåste för att Grahn tog bollen av honom.
Örebro Matta
2010-04-04 15:44
Gratis Spotify Premium här.
Örebro Elliot2007
2010-04-04 14:54
Men snälla KVT, du kan väl ändå inte vara så dum att du tar det som skrivs i na som sanning och håller det emot Sixten!?!? Ingen tränare går väl ut med startelvan innan match, det är klart att Antonnen startar. Jag tror verkligen att vi vinner mot AIK, Pålle gör mål knappt en minut efter att han blivit inbytt!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-04 14:39
In med Anttonen och Kihlen så ska nog detta orda upp sig! Vore ju fantastiskt om Paulinho kunde få stänka in ett mål också.
Örebro Sekt. E
2010-04-04 14:13
ÖSK-Karl// Jo det är sant. Anttonen är bra även utan kontinuerlig matchning. Det har varit så sedan han fick gå ner på backen känns det som.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-04 14:02
Wivallius//

Du talar säkerligen för många.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-04 14:01
Aspen//

Kontinutetsprincipen är ju bara löjligt. Det är ju också så att vissa spelare passar bättre mot mot vissa lag. MFF borta skulle givetvis ha spelats 4-4-2 med diamant.

Det borde ÖSK visserligen göra i alla matcher, men det vet vi ju att det aldrig kommer inträffa under Sixten.
Örebro Aspen
2010-04-04 13:55
Wivallius//Du är min talesman. Trots det åt h-e med LAGLEDNINGENs överdrivna kontinuitetsprincip.
Örebro Aspen
2010-04-04 13:53
Åt h-e med kontinuitetsprincipen in med Kilen från start. Han kan väl få spela när han INTE är skadad i år.
Nytt blod även offensivt, Basse i ställer för Roni ???
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-04 13:53
Sekt.E//

Men du och jag som varit med länge vet ju att Anttonen på något underligt sätt är bra fast han är matchotränad?

Det har han ju tvingats bevisa många gånger :)
Annons: