/fotboll/osk/forum/5065.aspx/fotboll/osk/forum/5065.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-12 10:13
En annan intressan reflektion från Pelle Blom på frågan varför det plötsligt var sådan fart på Kim Olsen mot AIK. Han slet som aldrig förr så svarade Pelle: "Paulinho".

Även om det kanske bara är delvis sant så ligger det nog något i det.

Jag funderar på att om även Porokara och Sammy kunde få en sådan konkurrens så kanske det skulle bli lite mer fart på vår vänsterkant också. Och kanske lite mer fokus i markeringspelet defensivt. För jag tror Pelle har en liten poäng.

Örebro Kurt von Traatt
2010-04-12 10:04
Min kommentar om Sixtens uttalande är att jag nog tycker det luktar lite efterhandskonstruktion. Passade inte underlaget Berra lär det knappast passat Wikström heller.

Nordback har defenitivt inte varit bra som innerback tidigare och i vissa matcher varit mindre bra som innermitt (T ex MFF borta då han var totalt osynlig och inte alls kom till i duellerna. Eller rättare sagt: Vilka dueller?)

Men det kan mycket väl vara så att Berra är aktuell om det är torrt i backen, sol och inte blåser mer än 3 m/s. Men det verkar inte vara något han lyckats förmedla till Berra med tanke på att han nästan somnar på bänken. Och det tyder på stor brist på fokus och att inte känna sig som en del av lagets prestation.

Ovan är en subjektiv åsikt. Inte en sanning.
AIK Saywee
2010-04-12 10:04
Idag är jag lite hes, efter gårdagens hockeymatch, den som spelades på Hovet.

Dessutom, är de gulsvarta numera topp tre i innebandyn.

Tror nog att AIK kommer smygande i AS vad det lider. Förra året var det ingen som snackade om AIK i semestertider, det var som vanligt bara tjöt om IFK och Elfsborg. Dock kan det blir problem att nå Europa.

Men, nu till ÖSK, som faktiskt har en god chans att haka på lite grann i toppen ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-12 09:59
I dagens pappers NA finns en artikel om Berra. Trots "Behandlingen" kastar han ingen skit på Sixten eller någon annan men medger att han är i en "komplicerad situation".

Sixten får frågan om han sett NA:s inslag och Sixten fnyser: "Det är dagens roliga stund att att titta och lyssna på när folk som tror de vet allt talar. Berra fick inte komma in mot AIK pga av underlaget som passar honom illa"

- "Så Berra är aktuell ff som inneback då?"
- "I högsta grad"

Och Sixten fortsatte: "Nordback gjorde det väldig bra mot AIK och är en spelare som sällan spelar dåligt. Jag har bara sett Nordback mindre bra i en match. BP borta".

(Ovan är inget exakt citat utan jag tog ifrån minnet. Men ungefärligen var det som ovan)
Örebro Aspen
2010-04-12 09:42
Jag vill se Paulinho från start som vänster forward i kväll
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-12 09:08
BLACK RAT//

Klarar du av att läsa en tabell?
Wivallius
2010-04-12 08:58
Mer angående Sköldmark på GAIS forum:

Namn: Gårda Centrum » Svara inlägg
Sänt: 2010-04-11 17:16
Kan tilläggas att det var löjden Sköldmark som dök upp full som ett ägg i Hawaiiskjorta till ett möte med vår dåvarande samarbetsklubb i Brasilien. Fortaleza uppskattade inte den fulle svensken och vi hade väl inget samarbete efter det va?
Wivallius
2010-04-12 08:54
Black Rat//

Roffe Zetterlund har aldrig lirat här, däremot Lasse Zetterlund.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-12 08:05
BLACK RAT// Snacka skit och snacka skit. AIK är inte bra just nu - Faktiskt riktigt dåliga. Det är väl inte skitsnack utan fakta? Och det oavsett när ÖSK var bra sist.
AIK BLACK RAT
2010-04-12 07:47
ÖSKKARL/

Ösk har ju inte varit bra sen Roffe Zetterlund &
Dala lirade hos er så snacka inte skit om AIK
Örebro Grixx
2010-04-12 06:20
Riktigt gräs är ju ändå fantastiskt...när man kan ha det.
Örebro micro_42
2010-04-12 03:46
Tror på ÖSK vinst idag också.
Örebro Djäflun
2010-04-11 23:51
Anders Svensson är inte nöjd med Olympias usla gräsplan. Det är märlkigt eftersom helsingborgarna själva gärna hävdar att deras gräsplan är finast i sverige. Kanske dax att de satsar på nåt fint plastgräs istället?

I länktipset kan man läsa att Anders S skäms över svensk fotbolls framtid pga av de usla gräsplanerna.

Örebro Dejmon
2010-04-11 23:03
KvT//
Riktigt positivt med Almebäck!

Nån som vet varför de står i NA att eventuellt Kilen plockas in i startelvan om inte Pålle är redo för 90 min spel? På vad sätt tänker dom då?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-11 22:47
Nu verkar det som att Almebäck kommer spela imorgon så jag är försiktigt optimistisk. Hoppas förövrigt att Porokara känner Paulinhos flås i nacken och skärper till sig..
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-11 22:39

*Almebäck klart bättre. spelar ev.

*Rosen skall fortsätta spela för Väsby och bara pendla till ÖSK:s matcher för bänken. En bra kompromiss för båda parter även om det kommer innebära en hel del resande för honom.
Brommapojkarna Karel Meduna
2010-04-11 21:27
Ämne: Till förmiddagsfikat....
Tack för dom där guldkornen! :-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-11 20:12
AIK kan iaf glädja sig åt att man fick upp hockeylaget i elitserien idag
Örebro Lascaux
2010-04-11 19:59
Inga optimala resultat for OSK´s del idag (om man vill vara ett topplag). Hade viljat sett ett kryss mellan HIF och Elsfborg, samt vinster for Halmstad och Kalmar. Ska bli spannande med match imorgon, synd man inte ar pa plats (far folja matchen pa natet har i Caracas). Men till nasta match ar jag hemma igen, ska bli superkul att se laget live for forsta gangen for sasongen.
Nu kor vi, mot toppen!

Örebro Aspen
2010-04-11 19:50
Dagens publiksnitt var 5166
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-11 19:28
Sekt. //Ja det hoppas jag också. Väderprognosen ser bra ut med sol och + grader. vardagsmatch drar dock lite mindre famniljer. Men nu börjar ju vädret bli normalt för fotboll. Jag tror på bästa siffran hittills och slår till med: 7150
Örebro Sekt. E
2010-04-11 17:28
Hoppas på ett lyft av publiksiffran i morgon. Kanske dags att kolla upp Satin innan match också.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-11 17:27
Imorgon gäller om vi skall bli med i toppstrid eller bottenstrid. Såg det mesta av AIK:s match mot Gefle och de är som väntat riktigt dåliga.

Tippar med hopp om att Almebäck kan spela, annars hade jag haft 1-1.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-11 15:01
Jag har just sett första halvlek HBK-Mjällby 1-2. Mjällby imponerar trots många skador.
Örebro Grixx
2010-04-11 14:31
Saywee// :-)
AIK Saywee
2010-04-11 14:19
Till förmiddagsfikat, fick jag tag i en VARBERGSPOSTEN, (en så´n där gratistidning med en massa annonser).

På en sportsida kunde jag läsa lite "lustiga" grejer under lillrubriken "Tränarkommentarer" för olika lag i lite lägre divisioner.

Träslövsläge IF (Div 5 Norra Halland)
"Det är tur att det bara är träningsmatcher ännu. Vi har inte kunnat träna."

Rolfstorp/Skällinge (Div 6 Norra Halland)
"Det är ett ungt lag. Vi bör vara på övre halvan och hitta ett spel. Alla går på gymnasiet utan fyra, fem."

Tofta GIF (Div 6 Norra Halland)
"Jag har lovat att värre kan det inte bli, men jag är inte säker på det. Jo, jag kan nog garantera att det blir bättre."

Tofta GIF (Div 3 Halland Damer)
"Klarar vi av att hänga kvar ska vi ha bragdmedalj."
AIK Saywee
2010-04-11 14:09
Ämne: Grixx, KvT, Ropesin/....
Wivallius, tänk att du är uppe så tidigt på morgonen?

Nåväl, märkligt att du skriver detta om Sköldmark. Jag känner två "urgaisare" väldigt väl och passade igår på att fråga vad de tyckte om Sköldmark utan att avslöja något om "övergången" till ÖSK.

Den ene tyckte att han kanske hade varit lite för länge och den andre sade att han har varit osynlig några år .....

Då jag nämnde de duktiga brassarna som värvats till GAIS, så berättade de, var för sig, att detta var mr X´s förtjänst. Han är en gammal trogen GAIS´are som är bosatt i Brasilien och följer fotbollen därnere, och tipsar troligtvis GAIS (av kärlek till klubben) om tänkbara förvärv.

En av dem tyckte att man kunde avlöna en sådan scout med en miljon om året, och utöka arbetsfältet till Latinamerika. Sådant betalar sig menade han. Visste dock inte vilket jobb mr X hade i det civila.

Lite västkustskvaller bara, jag vet ingenting om någonting :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-11 13:05
Aspen //Glöm inte ta med serietidningar på franska till Berra!
Örebro Aspen
2010-04-11 12:27
ÖSK öster//Bra att Paulinho ser bra ut. Då får Roni sitta på bänken och snacka finska med Sixten och Mosander.
Tror vi inte ska chansa med Mike om han inte är helt ok. Bara friska och glada ska spela.
Örebro Marta (hane)
2010-04-11 12:16
Aspen/Iron-mike är gjord av rostfritt
Annons: