/fotboll/osk/forum/5064.aspx/fotboll/osk/forum/5064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro skoBe
2010-04-13 08:14
Ni måste inse att Nordin är 75% av ösk... Fattar inte hur i helvete man kan hylla spelare som Bedoya...finns ju minst 50 st sådana i Örebro...

Nordin och Paulino på plan om vi ska vinna...
Örebro crille.
2010-04-13 07:26
Komigen nu. Gräv inte ner er fullständigt nu.. Efter regn kommer det solsken. Krossa BP så känns allt bättre.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-13 07:22
anställ Benny som rådgivare!
Örebro den oumbärlige
2010-04-13 07:20
Kajanus// Är det inte lite konstigt att vi bedömer vår enda centrala anfallare efter hur pass bra defensivt arbeta han gör?

Örebro Kurt von Traatt
2010-04-13 07:18
En fördel var ju att vi fick Nordback skadad. Skador är ju enda vägen till förändring
Örebro Aspen
2010-04-13 07:12
Jag saknar bomb nr 1 - Barsom. Hans ledarskap saknas på planen. Även hans skott gav anfallsspelet en dimmension till.
Örebro Erkan
2010-04-13 05:50
Nu laddar vi för torsdagens revansch(?)....vi ska visa att vi kan bättre än vi visat än så länge.
Satt fart på spelet för tusan, o våga fylla på framåt. Till sist: koncentration när det gäller inspel/inlägg...bedrövligt just nu.
Örebro micro_42
2010-04-13 04:40
Ämne: Havva-låten borde sp....
Håller fullständigt med angående Svartvit är vår kärlek.
Lyssna och njut.
http://www.youtube.com/watch?v=pqhNxPtXdbc
Örebro Kajanus
2010-04-13 03:51
Stefan Johannesson är domare på Grimsta på torsdag.
Det tackar vi för.
Örebro Kajanus
2010-04-13 03:44
Ämne: Ignorera gaisare som....
Det finns pajaser i alla lag, självklart i ÖSK-leden också :).

Nordin har ett kontrakt som löper över 2011.
Kim har varit rätt bra trots de tre förlusterna. Mål mot Atvid i premiären och starkt defensivt spel därefter. Han har dessutom blivit en hyggligt stark passningsspelare nu, även i mittzon.
GAIS Bornet
2010-04-13 03:16
Ignorera gaisare som är här och spellar pajas. Jag vet vad ni tycker om oss, ni vet verkligen vad vi tycker om er vid detta laget. 0-2 speglade knappast matchen, men sett ur min synvinkel så gör det knappast ont.

Nåväl, till det väsentliga; hur långt har ni kontraktet på Nordin Gerzic och hur bra har Kim Olsen egentligen vart denna säsongen (bortsett målet mot gnaget)?
Örebro gazzettadellosport
2010-04-13 02:28
Det är synd att vi inte lyckas bättre vad det gäller resultaten med tanke på den trupp vi har. Stundtals underbart spel och vi har även otroligt mkt boll men målen uteblir. Hur många matcher har vi råd att förlora innan europachansen är helt borta? 7? Vi har nu alltså vunnit 2 / 5 matcher, det håller inte. Fan, kom igen nu sport!!!
Örebro Kajanus
2010-04-13 02:20
Fotbollskväll finns nu på SVT-Play med extramaterial. Mycket prat om Örebro och jättehyllningar till Nordin.
Örebro worldfarm
2010-04-13 01:40
Trotsa dagens missöde. Trots motgångarna. Stå upp för Sportklubben. Åk till Grimsta!
Örebro kenya
2010-04-13 01:26
Kanske saknades dessa två herrar idag? (se länk)
Jag talar om Nordin och Bassombeng, tycker dock att både Nilsson och Astvald skötte sig bra den här matchen och kan inte lastas för resultatet.

Har funderat både en och två gånger över vem man ska lasta för förlusten om man nu ska göra det.

Den lätta vägen som många tycks välja är att skylla på Sixten. Helt ärligt nu, vad kan han göra annorlunda???

Både Porokara och Astvald rundar sina spelare flertalet gånger precis som de ska men de renderar inte i mål. Vi ser farligare ut på fasta situationer, dock inga mål. Sixten laddar sista 20 minutrarna med tre anfallare + Wikström på topp - inga mål...

Viljan finns men effektiviteten saknas, och jag har svårt att se att Sixten inte har tränat skotträning efter förra säsongen.

BP kryssa mot Götet borta och ÖSK torskar hemma mot GAIS, luktar bortavinst med 4-0 i nästa såsom allsvenskan har visat sig hittills.
Örebro VapoRoy
2010-04-13 01:24
Sixten har gjort några sköna värvningar och därför kan man inte skylla på att han har en bra trupp då han ligger bakom truppen. Bedoya och Nordin har verkligen växt i ÖSK tröjan. Dock så var det iofs Axen som trodde på Nordin och fixade killen till ÖSK. Dessutom tror jag Axen hade gjort ett bättre jobb i ÖSK än finnen.
Örebro Storm_90
2010-04-13 01:19
Nu är tyvärr Alvbåge riktigt usel, han har fan inte gjort någon ordentlig räddning i år:(
Örebro Kajanus
2010-04-13 01:06
Nordback borta hela våren.

http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.788749-nordback-brot-fot-borta-varen
Örebro den oumbärlige
2010-04-13 00:57
att ÖSK har As bästa målvakt är en myt. Han var bäst halvåret efter att han kom men har inte varit bäst sedan dess.
Örebro TIC-TAC
2010-04-13 00:43
Ämne: Storm_90//

På de ....
ÖSK-karl
Medias positiva syn kan vara att ÖSK varit ovanligt målglada i egen bur på sistone. Nästan 2 insläppta i snitt sedan 0-3 eländet förra säsongen. Och det fast vi har kanske Allsvenskan bästa måvakt och mittback.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-13 00:25
Storm_90//

På de tolv (12) senaste matcherna i AS har vi nu tagit tolv (12) poäng, så att skrika efter Sixtens avgång är inte för tidigt, snarare för sent. Kan inte finnas en tränare i ÖSK:s historia som lycksts så dåligt med så bra resurser.

Men, men, vissa tycker ju det är så kul att vi har ett eget spel (vad det nu är) och spelar så offensivt (trots så lite mål). Men media-Sverige gillar oss och det är väl kul?
Örebro widemarsh
2010-04-12 23:40
Domaren återigen kass. Var håller Sveriges bra domare hus? Finns dom?

Missade handsar, knuffar i ryggen, hemåtpass till målis, ofattbar avblåsning på Olsen när han själv blir fasthållen och missade fasthållningen av Wikström när han skulle nicka in bollen vid bortre stolpen i slutet.
Örebro TIC-TAC
2010-04-12 23:29
Nästa match skulle jag prova med Erik som vänsterback. Klart snabbare i tanken och dessutom rejäl fart på passningar från båda fötterna med bra precision vilket skulle bli ännu bättre i den positionen då han får någon sekund till på sig. Hörnor och frisparkar kan han inte slå sämre heller. Sedan skulle jag gärna prova Paulinho från start istället för Kim då vi får mer rörelse. Han hade i alla satt returen idag som Kim hårresande dynga till istället för att chippa över en liggande målvakt som en van målskytt gör.
Örebro pemo
2010-04-12 23:23
Jaha, då blir det en hel natt med tankar kring Bedoyas avsaknad av vänsterfot. Skjuter man med höger i detta läge så missar man målet i 99 fall av 100. För övrigt håller jag med de flesta här inne angående det låga tempot. Varför kan vi inte blåsa på? Det är vår hemmaplan och alla lag skall darra de första 20 minuterna.

Kihlberg gör sig bäst på grus/gräsplaner. I kväll var han för långsam. Gör om Kim till mittback.
Jag önskade skott och snabbat inkaast. Men det kan man väl se sig i stjärnorna om.

Anttonen bäste ÖSK:are i tät kamp med Micke. Resten tycker jag var krampaktiga. Astvald försöker. Bedoya springer, men Roni och Wovven gör allt för att få ner tempot.

Nu kommer Thomas N att säga det jag tycker: ÖSK saknar en ledare på planen. Hoppas att Sixten törs röra om lite till BP borta. Där lär vi i alla fall inte vara favoriter.

Vi har bara slagit allsvenskans två sämsta lag.
Men vi har i alla fall sex poäng.
Skulle vara kul att se den här uppställningen mot BP. Snacka om att förvilla dem.
Målvakt ( ta den som är frisk ! )
PA Micke Kim Per J
Astvald Nordin Erik Bedoya
Staaf och Paulinho

Det kan i alla fall inte bli sämre än i dag.
Örebro Storm_90
2010-04-12 23:21
Alltså när ska ÖSK agera? Sixten bevisar gång på gång att han inte är en bra tränare. Alltså ÖSK kan fan aldrig spela bra mot SKITLAG på hemmaplan och när det sker gång på gång så måste börja fundera och jag kommer fram till Att Sixten har en stor del i det hela. Tycker att han kan få någon match till på sig men om det inte blir ett okej resultat där så är det bara att sparka han. Visst kan det låta hårt att sparka han efter ca 7 matcher men är väl bättre det än att kasta bort hela säsongen och sparka han efter 15 omgångar när vi ligger 11 i tabbelen och har 10 poäng upp till europa?
Örebro Walter Gigena
2010-04-12 23:09
Ämne: Ämne: Walter ....
Precis, för ÖSK spelar med 2st offensiva mittfältare, då är det deras ansvar att ta sig in i boxen och precis som du säger så tycker jag att Poro, ska vara med kylig och vänta vid den bortre ytan! Men porokar är under isen nu och är så mål-kåt
Örebro widemarsh
2010-04-12 23:05
Alvbåges bruna målvaktströja var i alla fall jäääävligt snygg.
Forza St. Pauli! Vann med 3-0 över Augsburg idag :)
Örebro TIC-TAC
2010-04-12 23:02
Ämne: Walter Gigena// Förs....
I grunden skall väl Poro gå på bortre ytan om Astvald går för inlägg. Eftersom båda mittbackarna ofta följde Kim till främre ytan ser jag inte att det är Astvalds fel alla gånger om Poro står och tittar istället för sätta fart mot bortre ytan.
Örebro Detektiven
2010-04-12 22:52
Vad jag inte kan förstå är varför det ska ta Alvbåge uppemot 40 sekunder att slå en inspark, och det i underläge dessutom. Alternativ fanns både i mitten och på kanterna men likväl valde han att dra långt gång efter gång. Hört Sixten gå igång flera gånger på detta.
Örebro Walter Gigena
2010-04-12 22:40
Ämne: Walter Gigena// Förs....
Ropesin// Jag håller med om att hans inlägg kan förbättras. Men om du var där och tittade på matchen så måste du ändå tycka att han var den av ÖSK's anfallare som ställde till med mest oreda i GAIS försvaret. Han kom runt och utmanade sin back hela tiden vilket jag gillar..
Annons: