/fotboll/osk/forum/5063.aspx/fotboll/osk/forum/5063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2010-04-13 11:54
Såg nyss fotbollskväll på svt play.
Trelleborg fick ett mål bortdömt vid ställningen 0-0. Horribelt domslut! Jag kan kanske köpa om det är en halvmeter på rätt sida och det går snabbt, men nu står alltså Fredrik Jensen 4 meter (!) på rätt sida när skottet går! Domarna håller samma klass som Stockholms planer i mars.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-13 11:47
gazzettadellosport// Jag tyckte det var varken offensivt eller roligt att se matchen igår. Måste vara en myt att ÖSK spelar offensiv fotboll. Glenn tyckte väl säkert att Bassombeng var bäst i ÖSK;)
Örebro Frostbite*
2010-04-13 11:36
gazzettadellosport//Bollinnehave betyder bara att man har otroligt svårt att komma till avslut.

Tycker att GAIS vann rättvist.
Örebro Frostbite*
2010-04-13 11:33
Tror faktiskt att Nordback gjorde sin bästa match på 5 år innan han fick kliva av igår.
Ett stort minus till Alvbåge som tar så otroligt lång tid på sig istället för att sätta igång spelet snabbt på tex Astvald som flera gånger ville ha bollen snabbt.

Även bollkallarna hade svårt att leverera bollen snabbt och åtminstone en gång missade vi en snabb omställning.

Stort plus till Anttonen som är den spelare som ska vara säkrast på att få spela nästa match.

Wowoah spelar som vanligt med hybris och tror att han är 10 gånger bättre än vad han är.

Minus till domarteamet speciellt linjedomaren vid nya läktaren. Nåväl ett bra lag ska vinna trots dåliga domare och igår var vi allt annat än bra.

Porokara bör bänkas nästa match.

Kaffet i pausen var gott men dyrt, det tar vi med oss!
Örebro Aspen
2010-04-13 11:14
Vem vill köpa Porokara?
Örebro gazzettadellosport
2010-04-13 11:05
Ja, vi ska utan tvekan fortsätta på detta spår, med en roligare och mer offensiv fotboll. Det kommer löna sig förr eller senare, var så säkra. Vi var KLART bäst på plan igår och både Ola och Glenn i Fotbollskväll sa att med tanke på hur matchen såg ut borde ÖSK ta git 3 poäng. Jag menar GAIS hade 35 prov bollinnehav?

Ingenting är kört ännu, några vinster på rad nu och vi är snart ikapp!

Örebro crille.
2010-04-13 11:02
Chipset / Deportivista : Bra skrivet båda två..
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-13 10:52
Brinkewall//

Ja, igår var jag säker på att Erik Nilsson skulle få spela från start.

Porokaras snabbaste löpning igår måste ha varit när han blev utbytt.

Blir så trött att varje gång ÖSK kan haka på toppen så faller man ihop. Sedan 1 poäng i snitt på de senaste 12 matcherna måste bara analyseras.
Örebro Brinkewall
2010-04-13 10:51

Deportivista; Jag håller fullständigt med på ALLA punkter. Just punkt 6 är klockren.

Örebro deportivista
2010-04-13 10:48
Några funderingar efter ÖSK-GAIS.

1. Jag håller med chipset nedan.

2. ÖSK gjorde en dålig första halvlek, det sa Sixten själv - att forceringen i slutet ledde till ett baklängesmål istället för kvittering var oturligt men en sån grej som händer ibland.

3. ÖSK kunde faktiskt lätt ha gjort 3 mål på slutet (Anttonens skott, Olsens retur, Bedoyas läge) - hade vi då sett matchen (säsongen?) med andra ögon?

4. Det är en miss att tappa poäng hemma mot GAIS där vi brukar ta 3 poäng - men om ÖSK vinner mot BP borta (där vi brukar ha svårt) så är det kompenserat.

5. ÖSK har en långsiktig plan. Om man tror på det, så ska man INTE ändra så fort man når en liten motgång. Jag tror fortfarande på långsiktighet.

6. Det är märkligt att ÖSK verkar få mest kritik för att man INTE säljer sina bästa spelare. Jag vill att ÖSK ska ha så många bra spelare som möjligt (t om på bänken) så den kritiken tycker jag är obefogad.

7. Av samma anledning hade jag också gärna sett Barsom i klubben, men då hade å andra sidan Erik Nilsson förmodligen inte fått plats på bänken...
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-13 10:47
Saywee//

Ja, detta med vinnarskalle är så oerhört avgörande många gånger.

Sedan vet jag inte hur många gånger flera av oss har skrivit att det inte funkar med Kilen och Nordback tillsammans på mitten. När man såg det var första tanken att gå hem direkt.

Jag tycker dessutom så synd om Per Johansson som aldrig får en chans. Man kan undra hur många benbrott som krävs.
Syrianska FC Supersyrianen.
2010-04-13 10:44
Om ni tror att det enbart är "bollarna som inte vill trilla in" så har ni fel. Flera spelare har hittills inte kommit upp i normal standard. Speciellt Porokara som varit snudd på usel i de inledande matcherna. Även Bedoya var riktigt dålig igår. Nej, en rejäl skärpning är på plats! Varför inte ge Bassombeng chansen nu när flera spelare underpresterar? Jag tror knappast han skulle göra bort sig, snarare tvärtom.
Örebro Brinkewall
2010-04-13 10:27

Chipset; Så sant. Bra skrivet. Vi har fört spelet, men fallit på eget grepp. Tids nog ramlar bollarna in och då kliver vi raskt upp i tabellen.

För övrigt... Erik Nilsson! Vilket grymt bra inhopp! Han vågade direkt ta de där svåra passningarna och några långa svepande á la Kim Källström. Här har vi all anledning till att ha tillförsikt och framtidstro.

När vi dessutom har spelare som Paulinho och Mål Göran på bänken, redo att spetsa till i kommande matcher, så är inte läget så mörkt som man ändå kan tycka såhär en tisdag efter en snöplig förlust.

Och dessutom var kaffet på "Vallen" riktigt bra igår...
Örebro Chipset
2010-04-13 10:18
skobe// Finns det 50 st Bedoya i Örebro? Allt är verkligen svart eller vitt på det här forumet efter vinst/förlust. Tycker Bedoya tillför en extra dimension i vårt spel. Tyvärr har han en tendens att försvinna i matcher då ÖSK inte lyckas driva upp tempot. Igår hade han en dålig dag men det var många som hade. Till och med en av de heligaste: Alvbåge. Att Bedoya skulle vara en i mängden tror jag du får äta upp så småningom.

Vi måste vara ärliga mot oss själva. I tre av fyra matcher i år har vi fört spelet och fallit på eget grepp. Vi spelar bra men omsätter inget eller lite av det vi bygger upp i sista tredjedelen. Det finns fler bra lag som har samma problem, t e x Kalmar och Elfsborg. Såvida den ringa poängskörden inte sätter sig i skallen så har vi alla förutsättningar att lyfta i tabellen. Allsvenskan är jämn i år och än är det bara några pinnar till tredje/fjärdeplatsen. Vår tid kommer.
Örebro Marquis de Sade
2010-04-13 09:21
Ämne: pemo, Aspen,Conjurat....
Saywee// Kan bara instämma i varje stavelse i ditt inlägg. Känns ändå bra att Bedoya lyfter detta lite i sin ursäkt till suportrarna i dagens tidning.
AIK Saywee
2010-04-13 09:08
pemo, Aspen,Conjuration//
Jag har skrivit det tidigare och gør det igen ...

ØSK har ingen "vinnarskalle"

Vi vinner ibland, men det beror i oftast på att "hela laget" spelar på en skaplig nivå, men en vinnarskalle, en kæmpe, en ledare, en Abgar, nej det har vi inte ....
Wivallius
2010-04-13 09:06
KvT//

Tyvärr blev det inte bättre även om Nordback var borta i 55 min. Vi skall inte önska våra spelare olycka. En dag kan vi stå där med massor av skador och då hade vi nog önskat ha en frisk Nobbe.

Har hållit mig tyst sen före matchen igår. Är nog bäst att fortsätta så ett par dagar till. Det är så lätt att häva ur sig något ogenomtänkt utan riktig analys. Håller dock med om att om vi spelat med samma glöd de första 75 som de sista 15, så hade inte Wandersons 1-0 räckt för GAIS.

Vilken hål i luften Alvbåge slog! Tur Micke redde upp den situationen.
Örebro Conjuration ★
2010-04-13 08:54
Håller med dig Aspen. Med facit i hand så vore Barsom den ultimata värvningen
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-13 08:46
skoBe //Det var inte bättre mot Mjällby med Nordin på banan och Nordin brukar vara osynlig när inte Bedoya är med. Dom är som Bill & Bull på något sätt.

apskallen//Klart det är synd att Nordback är skadad för honom personligen. Mitt uttalande var lite sarkastisk. Jag avsåg väl egentligen en liten långsökt avsikt att visa att med hans skada kanske den som f.n är bättre mellan Kilen och Nordback få spela. Dvs Kilen. Och när Kilen inte riktigt orkar sista kvarten ger det värde full rutintid till Erik. För skador och avstängningar är enda sättet att få in spelare i bättre form i laget. Det vet vi ju alla.

Örebro apskallen
2010-04-13 08:38
Jag gör två reflektioner från gårdagens match:

* Många tvingas nu släppa hybris och se verkligheten som den är. Ett allsvenskt topplag förlorar inte hemma mot både Gais och Mjällby.

* Tvärtom vad KvT och andra säger så tycker jag det är synd att Nordback blivit skadad. Han får enligt mig oförtjänt mycket skit och är en viktig spelare. Lyckligtvis har vi Kihlberg som backup, men nu är det lite känsligt läge med ytterligare skador.
Örebro skoBe
2010-04-13 08:14
Ni måste inse att Nordin är 75% av ösk... Fattar inte hur i helvete man kan hylla spelare som Bedoya...finns ju minst 50 st sådana i Örebro...

Nordin och Paulino på plan om vi ska vinna...
Örebro crille.
2010-04-13 07:26
Komigen nu. Gräv inte ner er fullständigt nu.. Efter regn kommer det solsken. Krossa BP så känns allt bättre.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-13 07:22
anställ Benny som rådgivare!
Örebro den oumbärlige
2010-04-13 07:20
Kajanus// Är det inte lite konstigt att vi bedömer vår enda centrala anfallare efter hur pass bra defensivt arbeta han gör?

Örebro Kurt von Traatt
2010-04-13 07:18
En fördel var ju att vi fick Nordback skadad. Skador är ju enda vägen till förändring
Örebro Aspen
2010-04-13 07:12
Jag saknar bomb nr 1 - Barsom. Hans ledarskap saknas på planen. Även hans skott gav anfallsspelet en dimmension till.
Örebro Erkan
2010-04-13 05:50
Nu laddar vi för torsdagens revansch(?)....vi ska visa att vi kan bättre än vi visat än så länge.
Satt fart på spelet för tusan, o våga fylla på framåt. Till sist: koncentration när det gäller inspel/inlägg...bedrövligt just nu.
Örebro micro_42
2010-04-13 04:40
Ämne: Havva-låten borde sp....
Håller fullständigt med angående Svartvit är vår kärlek.
Lyssna och njut.
http://www.youtube.com/watch?v=pqhNxPtXdbc
Örebro Kajanus
2010-04-13 03:51
Stefan Johannesson är domare på Grimsta på torsdag.
Det tackar vi för.
Örebro Kajanus
2010-04-13 03:44
Ämne: Ignorera gaisare som....
Det finns pajaser i alla lag, självklart i ÖSK-leden också :).

Nordin har ett kontrakt som löper över 2011.
Kim har varit rätt bra trots de tre förlusterna. Mål mot Atvid i premiären och starkt defensivt spel därefter. Han har dessutom blivit en hyggligt stark passningsspelare nu, även i mittzon.
Annons: