/fotboll/osk/forum/5059.aspx/fotboll/osk/forum/5059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-04-14 16:59
Wivallius, detta var både roligt skrivet men även tragiskt, vem är denna förträfflige kemiske skribent!

Själv hette jag under 1990-talet Aurum, på detta forum ;)
Wivallius
2010-04-14 16:54
NU har jag smält senaste matchen och tänker nu uttrycka EN åsikt inför BP-matchen, samma åsikt som inför GAIS, så att ni inte tycker jag är en ännu större dystopist än tidigare. Här kommer åsikten:

4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2

Örebro Lekiller
2010-04-14 16:51
Jag gillar Tungsten Wolframium startuppställning inför morgondagens BP match.

Men risken är väll minimal med Sixten vid rodret.

Förstår inte riktigt honom ibland.

Visst, det är skit bra att han vill att ÖSK skall spela ett offensivt spel, vilket han också utvecklat i ÖSK sedan han kom. Men förstår inte riktigt varför han kör sitt huvud in i stenmuren hela tiden. Man kan väll spela attraktiv fotboll med andra uppställning än 4-3-3? en uppställning som det känns tveksamt om ÖSK har kvalitet i truppen för att klara av.

Att ha endast 1 forward i Kim som springer helt själv på topp känns ju dömt att misslyckas.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-14 16:43
Porokara och Bassombeng var ju höstas de hetaste debattnamnen i tex fotbollskväll. Deras namn var ju det enda som diskuterades så fort vi tagit 3 poäng. I det läget hade ÖSK kunnat få in över 10 miljoner för de båda. Vad ger de nu? En drar med rivet kontrakt, den andra har nog sjunkit i värde så att man kanske skulle kunna få 2 miljoner. Nä nåt topplag känns inte ÖSK som. Snarare 8-9:a.

Tänk vad lite kommunikation kan göra för en spelare... Sixten känns envis, sur och ja envis igen. Jag gillade hans sätt att pränta in 4-3-3 och positiv fotboll i ÖSK men nu börjar de negativa faktorerna väga över tyvärr.
Wivallius
2010-04-14 16:42
Saywee//

En kemist Tungsten Wolframium har uttalat sig på Svartvitt :-). Se länken!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-14 16:32
Tycker det är tråkigt att vi går miste om en sån spelare som Bassombeng. På nåt sätt tror jag faktiskt på hans egna berättelse angående strulen. Att han varit utfryst av Sixten senaste tiden är ju uppenbar. Att han blev uttagen till matcherna var ju nästan ett hån då han absolut inte skulle få chansen ändå. Nu är det Berras tur att packa antar jag. Vad håller Sixten på med!?
Wivallius
2010-04-14 16:30
Lekiller//

Trist som sagt men lika bra. Vi kan inte ha spelare i truppen som inte sköter sig som han skall. Spelar ingen roll om han får spela eller inte. Lojalitet krävs om man uppbär 40 000 Kr/mån.

Betydligt mycket tråkigare med Berra tycker jag.
Örebro Lekiller
2010-04-14 16:22
Jahopp!

Hej då Bassombeng!

Vad skall man tänka om detta då?

Inte direkt oväntat. Men surt att ÖSK inte lyckades få en slant för honom.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 16:07
Gårda Centrum//

Tack för all info, det var intressant att ta del av, dessutom verkar du väl insatt i GAIS.

Men som sagt, i ÖSK har han bara fått en kortare projektanställning, så vi får se vad som händer.
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 15:38
BBB: Naturligtsvis menade jag Dundee. Det var där han fick detta tveksamma pris av supportrarna

*edit: Står lite om det här, även om den engelska länken inte finns längre. https://www.flashback.org/t199000
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-14 15:17
Ämne: pemo: Blandar du iho....
Gårda Centrum// Har inget minne av att Sköldmark spelat i Hearts. Wikipedia säger heller inget om det. Men, han kanske var utlånad?
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 15:04
ÖSK Karl: Vårat återtåg från division lingon hade han inte mycket med att göra. Det var Christer Wallins som styrde upp det ekonomiska och Roland Nilson som skötte fotbollskunnandet.
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 15:02
Saywee: Ja en en Göteborgare som bor i Fortaleza och har ett stort intresse för fotboll och GAIS har hjälpt till med scoutingen där nere. Han har även mycket kontakter i Brasilien så han har hjälpt till med övergångar.

Vad Sköldmark gjorde i GAIS? Ja det är det nog inte så många som vet riktigt. Han var anställd som nån slags sportchef men utan den kunskap inom det administrativa som krävs för den positionen. Han fick jobbet i GAIS lite som tack efter aktivb karriär och styrelsen hoppades väl precis som ni att han skulle ha kontakter och lyckas locka till sig utländska spelare.
Det visade sig vara helt fel. Istället var det Mr D i Brasilien och Rolle Nilsson som genom scouting och kontakter fixade alla de jag räknat upp till GAIS.

Sköldmark kommer mest bli ihågkommen i GAIS som han som förstörde vårat samarbete med Fortaleza och sin ansträngning att försöka ta död på läktarkulturen inom GAIS.

För av någon anledning var det även han som skötte avstängningar av supportrar. Flera stycken på väldigt tvivelaktiga grunder dessutom.

Som sagt, alla jag känner inom GAIS är väldigt nöjda över att han är borta..
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 15:01
Gårda Centrum//

Som det låter på dig kanske vi skall vara tacksamma för att Sköldmark bara har någon form av en kortare projektanställning (provanställning)?

Men ni var väl långt ned i serieträsket när Sköldmark kom in, så någon nytta måste han väl ha gjort?
AIK Saywee
2010-04-14 14:47
Gårda Centrum, så vitt jag har förstått, så har någon Mr X, boende och verksam i Brasilien, "ordnat" värvningarna av åtminstone Figureido och Wanderson.

Vad har Sköldmark pysslat med i GAIS, vet du något om detta?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 14:42
Gårda Centrum //Klarts som faan jag är bitter för att ni har EN spelare som är bättre än våra elva tillsammans! Jag är flyförbannad! Skulle inte du vara det? ;)
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 14:35
Pemo. Nej det var Wandersons brorsa som spelade i måndags (kolla länk)
http://www.gardakvarnen.se/nyheter.asp?NewsID=1503&DocType=News

Nej men seriöst. GAIS har de senaste åren tagit in spelare som Prince Ipke Ekong, Markus Halsti, Wilton Figureido, Wanderson, Khari Stephenson, James Keene, Per Erikson och Mattias Lindström. Under denna perioden så jobbade Magnus Sköldmark som ansvarig för nyförvärv i GAIS. Ändå hade han inget med dessa värvningar att göra. Det säger väl det mesta.
Örebro pemo
2010-04-14 14:27
Ämne: pemo: Blandar du iho....
Ja, visst blandade jag i hop dem. För det var väl Wandersson som spelade i måndags?
Annars anmäler vi er till förbundet ;)
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 14:18
pemo: Blandar du ihop Wanderson med Wilton Figureido nu? För vi hämtade Wilton Figureido från fortaleza samtidigt som vi inledde ett långtgåendes samarbete med Fortaleza. Detta bröts tyvärr när Sköldmark dök upp på ett möte där nere i Hawaiiskjorta och shorts full som ett ägg.

Efter det så var han inte önskvärd i GAIS och även om den officiella förklaringen är att GAIS och sköldmark var överens om att bryta så går rykten om att han fick sparken.

Kan tilläggas att han efter sin sejour i skotska Hearts så blev han av fansen utsedd till sämsta utländska spelare genom tiderna där..
Örebro pemo
2010-04-14 14:13
Ämne: KvT: Axén är en stjä....
Ja, det måste jag erkänna. Trots att jag är v ä l d i g t svart/vit imponerades jag av Wilton. Ett klassmål helt enkelt.
Jag tror att om samma läge skulle komma för Sveriges landslag så finns det max två pers som skulle göra om bravaden.
Anders och Zlatan.
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 14:02
KvT: Axén är en stjärna jämfört med Sköldmark tro mig! Jag säger inte det för att håna er på något sätt. Men jag skulle inte önska Sköldmark på min värsta fiende. Historien om hur han fuckade upp vårt samarbete med Fortaleza som vi hämtade Wilton ifrån är ett bra tecken på det.

Sen så behöver du inte vara så bitter. Jag förstår att det är tufft för dig att vi har en spelare som är bättre än era 11 tillsammans..
Örebro Walter Gigena
2010-04-14 13:52
Jag hoppas verkligen att Sixten har förstått att Erik Nilsson ska starta nästa match...
Brommapojkarna CBC666
2010-04-14 13:37
Hej på er, hur ser det ut i ÖSK-truppen inför morgondagen med skador/avstängningar?

Hos oss fattas Mikkel Jensen, Benny Lekström och André Möllestam p.g.a. skador, inga avstängda.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 13:29
Gårda Centrum //Och ni fict Axen - Haha Så fort Wandersson blir såld börjar er resa nedåt. För han och Målvakten är de enda som presterar i ert lag. Resten bildar köttvägg
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 13:27
GAIS har hämnats för ert skamfulla uppträdande förra hösten. Ni fick Sköldmark haha! Lycka till med det!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 13:23
RockSoldier //Främst skrev jag "Framtida tränare" och han har precis samma meriter som Axen hade när han tog över GAIS. Dvs asssisterande på allsvensk nivå en säsong.

Det finns många tränare som inte haft särskilt stora meriter på hög nivå men som klarat sig utmärkt. Lagerbäck hade väl som merit något träsklag i div II innan han började inom förbundet. Vilka meriter hade Stahre som huvudtränare innan han förde AIK till Guld? Huvudtränare i Väsby, ett lag som knappt fick ihop 11 spelare när ÖSK spelade i SE 2006

Jag säger inte att Rille absolut skulle lyckas. Men han är ett intressant framtida namn.

Han är omtyckt OCH en bra tränare enligt de Karslundare jag talat med. Vissa källor säger också att ÖSK spelarna tycket han höll i bra träningar och att det var stor uppslutning när Rille hade extrapass.

Det optimala hade naturligvis varit att Rille stannat som assisterande och på sikt tagit över med kanske Z som assisterande.
Örebro crille.
2010-04-14 12:18
Chipset // Precis, hörnorna är bra, fast vi behöver spelare som vill o vågar offra en tand eller så för att få in den...
Örebro pemo
2010-04-14 12:12
Ämne: pemo//

Fast det ä....
Frågan är väl hur mycket spelarna kan/vill hantera. En tränare med uttalad filosofi eller en hoppjerka. Tryggheten i att alltid veta positionerna eller att sitta i omklädningsrummet och höra en helt ny spelidé.
Haglund i Elfsborg kan man väl räkna till den första kategorin. Han har varit envis och kört samma race men klubbens goda minne, och tagit några hundår.

Personligen tycker jag att man måste kunna byta spelstil i åtminstone två varianter . Men jag är ju ingen proffstränare....

Det jag saknar är folk som fyller på framåt. PA är överlägsen Wirtanen i det fallet ( som back ) men det kantra när vänsterkanten inte gör samma sak. Alltså. på motståndarns sida vill jag se mer folk typ Roni, Kim Astvald , Wovven, PA, Bedoya och Nordin. Men när vi anfaller saknar jag väldigt ofta Sammy och ytterligare en anfallare.

Jag tror att Roni lider mycket av det obefintliga samarbetet mellan Sammy och den vänstra mittfältaren.

Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 11:53
pemo//

Fast det är just för att man ser vilka vi har bakom oss i tabellen som gör mig extra skraj. Rätt som det är tror jag många av dem kommer farande uppåt.

Vet att jag är tjatig, men med våra 12 poäng på de senaste 12 AS-matcherna känns det som vi inte då har något att sätta emot, förutom att snarast möjligt byta tränare. Jag skulle vara mycket förvånad om inte Jan Karlsson, Björn Åqvist, Sportcheferna och styrelsen diskuterar det flitigt just nu.

Vi får se.
AIK Saywee
2010-04-14 11:47
Ämne: Det är roligt att se....
ÖSK-Janne, det är tyvärr inte helt ovanligt att "vissa behandlar folk olika", det är en del av verkligheten överallt på vår jord, det är inte roligt alltid :(

Även jag blir behandlad olika av olika personer, men det får jag finna mig i till en viss gräns ....

Jag vill ärligt skriva, att jag inte "hinner med" att alltid läsa allt som skrivs här, för jag har faktiskt inte sett ÖSK-Karl´s dumma formulering.

Jag hade med all sannolikhet reagerat och slängt in ett motangrepp på något sätt, det kan jag försäkra, för detta uttryck hade passerat gränsen.

Så var det med det!
Annons: