/fotboll/osk/forum/5054.aspx/fotboll/osk/forum/5054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grohl
2010-07-28 15:30
// KvT
Självklart.. Stämmer det här med kontraktet är det ju katastrof. Samma farhågor hade jag när Belles kontrakt presenterades, blir det succé så sticker han. detta skulle ju isf vara exakt lika dant som Astrits.

Just därför är jag lite fundersam till att det verkligen är ett så enkelt kontrakt som pressen skriver, varför skulle man presentera 2 lika dana kontrakt (med oprövade spelare) som båda skrivs under samma period på helt olika sätt? Jätteskumt
Örebro Dejmon
2010-07-28 15:29
Grohl//
Det är ju just det som är problemet. De flesta av oss ville ha kvar Olsen också efter en succehöst. Och kolla vad det kostade oss! Hade klubben haft lite framförhållning där hade vi kunnat tjänat in en hel del i det fallet. Nu är det som du skriver bara ett par matcher de handlar om men om det fortsätter någolunda lär vi få hosta upp sanslösa pengar, vilket vi då iofs kanske kan få tillbaka, men det hade ju kanske kunnat undvikas med lite framförhållning! Man tycker ju dom borde tänkt på det till denna gång, men icke!

ÖSK-Karl//
Blir skapligt irriterad av dessa klåparfasoner! Sportchefen/erna ska ha cred för att dom får hit bra spelare och vårt lag är väldigt slagkraftigt nu men ska de va så svårt att få till ett optimalt kontrakt ur ÖSK's synvinkel nån gång?? Den här gången känns det lite amatörmässigt, precis som det gjort vid vissa uttalanden tidigare, men nu är dom ju 2 st som ska sköta det här!

Sen vet vi ju inte om Astrit hade det som krav för att över huvud taget komma hit och då är det ju en helt annan sak. Om det som står i artikeln stämmer måste det ju nästan vara så..

Det jag skrev nu menar jag förstås bara om Hermans artikel stämmer. Om inte kan dom ju fara å flyga på NA-redaktionen (igen)! Förresten stör jag mig så otroligt på alla dessa "läckor". Vill såklart veta så mycket som möjligt, men inte om det på nått sätt går ut över klubben!
Örebro Kronblom
2010-07-28 15:27
Ämne: //rirobban

Ska vi....Astrit har ju varit över förväntan hittills,man hade ju egentligen inga förväntningar alls på honom.Själv tycker jag han har varit underbar att titta på men alltid finns det olyckskorpar som snackar om hype,flytmål osv...
Jag seglar inte på moln och drömmer att han ska ösa in mål i varje match,nätar han inte mot Åtvid så kliver ngn annan fram istället.Laget är viktigare än jaget!
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 15:19
Ropesin //Tror också ÖSK kommer skaka fram en anfallare till senast lördag. Hoppas bara inte det blir en chansspelare man får i sista stund. Trots allt har man haft ganska god tid på sig att leta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 15:16
Grohl //Jag tror alla förstår att Astrit är inne i ett stim och att det inte kan hålla sig. Och han ska inte ha någon fantasilön heller.

Utan det är mer sättet som ÖSK formaterar kontraktet på för en som KAN vara, en av de mer lovande unga talanger ÖSK fått in på länge.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 15:14
rirobban //Hade verkligen Kim 250 000 per månad? Det tycker jag låter otroligt?
Örebro Grohl
2010-07-28 15:14
ÖSK-Karl//
Vem ska ersätta Sjögren enligt dig?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 15:12
ÖSK-Karl //Det är precis vad jag försökt att säga härinne.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-28 15:10
Tänkte väl att Sjögren inte kunde förhandla fram ett vattentätt kontrakt, amatör. Det hade ju bara varit att skriva in en fastställd, skapligt hög lön, med ensamrätt för ÖSK de kommande 3 åren för att ta in honom. En ensidig option alltså.

Vi kommer aldrig att bli en etablerad toppklubb så länge Sjögren är kvar.
Örebro Grohl
2010-07-28 15:08
//rirobban

Ska vi erbjuda Astrit en löneökning med 220.000 i månaden för att han har presterat över förväntan under 56 minuter allsvenskan? Han har gjort 3 klassmål på kort tid, men det var inte direkt så att hans övriga prestationer sist har var i nyckelspelarklass.

Jag tycker att vi borde sansa oss lite här nu, killen har precis som han själv säger även haft lite tur och bra hjälp vid målen. Han kan säkert bli sjukt grym om han matchas in bra i laget, men det finns fortfarande många spelare som än så länge är mil viktigare för laget än Astrit. t.ex. Bedoya, Nordin, Antonnen, Alvbåge och Almebäck

Sen att det var ett klantigt skrivet kontrakt och att alla (inkl. jag) verkligen vill ha kvar honom är en helt annan sak.
Örebro rirobban
2010-07-28 14:40
Jag tror att Astrit gör fel om han återvänder till Europa redan efter denna säsong. Han är fortfarande ung och måste etablera sig ordentligt i allsvenskan innan "storklubbar" kommer att höra av sig. Sen lättade ju en rejäl lönepost när Kim Olsen försvann från klubben (ca 250 000 kr/månad), och det är pengar man kan erbjuda Astrit antar jag.

Att gå till annan allsvensk klubb har han inget att vinna på. Han är redan i en av Sveriges bästa klubbar. Jag tror att han stannar kontraktet ut, men därefter får ÖSK lika mycket pengar som vanligt, alltså 0 kr då de inte lyckas sälja innan kontraktstiden är över.
Örebro Ropesin
2010-07-28 14:32
Jag tror faktiskt vi kommer att få se en ny central anfallare innan transferfönstret. ÖSK ser ju givetvis sin chans till en riktigt bra placering den här säsongen och då duger inte bara Paulinho och med en skadad Staaf som backup. Det vet både vi och ÖSK. Därför känner jag mig rätt säker på att vi kommer att få se ett nyförvärv till även om det kanske blir en liten chansning på någon. Jag sätter mina pengar på Gulsvik.
Örebro Dejmon
2010-07-28 14:25
Är det inte väldigt ovanligt med en klausul där både spelaren och klubben kan bryta kontraktet såhär? Berukar det inte oftast vara klubben som sitter med trumfen i liknande lägen? Jag tror aldrig jag hört talats om det tidigare. Tydligen hade även Näfver ett sådant kontrakt med Landskrona men det är nog det ända liknande jag sett..
Örebro Magister mundi sum
2010-07-28 14:20
Är det någon som har en länk till öskshoppen? jag hittar faktiskt inte på ösk:s hemsida
Örebro Dejmon
2010-07-28 14:19
Jag vet inte om jag riktigt tror allt i den där artikeln stämmer.. När Astrit skrev på för oss var det ju ytterst noga med att poängtera att han skrivit på för 3.5 år och att i princip hela resten av denna säsong skulle änvändas till att återfå kondition och spelas in lugnt och fint. Jag blev väldigt förvånad att han faktiskt fick spela matchen borta mot ellos över huvud taget, med tanke på Sixtens konservatism, och att han kom in så tidigt hemma var ju ren slump.

Nu vet man ju tyvärr inte med de som har hand om kontrakt i klubben men visst bör de kunnat utformats ett lite bättre kontrakt (ur ÖSK's synvinkel då) än det NA påstår? Om det stämmer är det givetvis tråkigt, speciellt som det kändes som detta kunde bli riktigt bra för både Astrit och oss, men då får vi väl istället glädjas över att ha han här över hösten och hoppas att han kan fortsätta producera liknande det hysteriska han gjort hittils.

Om han inte isåfall väljer att göra en Iron-Mike såklart, vilket inte heller är omöjligt :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 14:06
0REBR0 //Tycker inte ÖSK ska "Låna" unga talanger på halvårs basis utan de skall vara långsiktiga vilket även Sixten vill vara med Astrit uttryckte han igår. Och det är svårt att ha långsiktiga strategier med halvårskontrakt som det i praktiken handlar om här.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 14:03
Ropesin //Om skadornna fortsatt skulle inte ÖSK utnyttja klausulen. Om det fortfarande bra ut skulle ÖSK utnyttja den. Så skulle klauseln skrivits.

Sen kan han bli skadad nästa år. Men det kan ju vem som helst bli.
Örebro 0REBR0
2010-07-28 13:42
Ämne: ÖSK testar United-an....
Kul rubrik där från NAs sida...
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-28 13:31
ÖSK testar United-anfallare!
Örebro Godfoten
2010-07-28 13:28
Hehe, rätt intressant målfirande :)
Örebro Grohl
2010-07-28 13:09
Precis... dom borde ha sagt ett halvår med möjlighet till förlängning, precis som med Henri Belle. Dom sa det ju faktiskt med Belle, varför inte med Astrit? Kan ju vara så att det är rent skitsnack också..
Örebro Ropesin
2010-07-28 12:55
Kan hålla med om att det nu i efterhnad känns korkat att ha med en sån här klausul. Men tänk om skadorna hade fortsatt och han hade floppat, då hade det varit ett genidrag. Det var en chansning från ÖSK:s sida och hittills ser det ut som att det var en miss. Å andra sidan håller jag med den som skrev tidigare att Astrit är otroligt hype:ad nu. Tre mål, visst, men det gör honom inte till någon världsmästare. I spelet var han ganska medioker i måndags och imponerade inte det minsta. Han har långt kvar till att bli en toppspelare i allsvenskan och även i ÖSK. Alla vet ju att målsnittet kommer att sjunka rejält. Folk ser bara målen, intresserade klubbar ser säkert helheten och faktum är att han inte var speciellt bra i spelet senast.
Örebro P.O
2010-07-28 12:20
Wowoah med i "Goal of the week" på imscouting.
Det skrivs även lite om Astrit.
Örebro TIC-TAC
2010-07-28 12:03
Om man nu ger chansen till en spelare att få en nystart kan man som jag ser det kräva viss kompensation. Jag tror och förutsätter att en ÖSK åtminstone lagt en viss summa vid en vidareförsäljning. Annars ser jag inte vad ÖSK säkrat mer än att spelaren har en relativt låg lön i 6mån och kan prestera under denna korta tid.
Med tanke på Astrids påstådda fyskiska status har man väl inte räknat med denna start utan att han skulle kunna börja leverera om typ en månad.
Örebro widemarsh
2010-07-28 11:54
Största felet tycker jag är att ÖSK går ut med att man skrivit ett flerårskontrakt med denna unga talang när man i själva verket bara skrivit ett halvår med möjlighet till förlängning. Känns lite fult att "lura" klubbens supportrar på det sättet.

Annars kan en sån klausul från ÖSKs sida vara befogad med tanke på skadehistoriken, och vi kanske aldrig hade fått Astrit i laget om inte han fått den här klausulen heller.

Bara hoppas han fortsätter med fina insatser i sportklubben och att Europaspel och höjd lön kan hålla kvar honom i klubben.
Örebro 0REBR0
2010-07-28 11:30
Astrit kanske aldrig hade skrivit på utan den här klausulen och då KANSKE vi hade haft noll eller ett poäng på de här två matcherna mot elfsborg. Det är ett ganska billigt och poänggivande "lånekontrakt" isf som sträcker sig över hösten. Jmfr gärna med AIKs lån av eguren...
Örebro Grixx
2010-07-28 11:29
...och en sista undran. Skriver alla klubbar så här eller har de andra alternativ???
Örebro Grixx
2010-07-28 11:15
Vad Astrit gör efter dessa månader är det ingen som vet, givetvis är det beroende på hur det går för honom.

Jag förstår inte riktigt kontraktsupplägget om detta var en önskan från ÖSK. Vill klubben både ha bälte och hängslen för säkerheten att inte göra någon ekonomisk förlust på Astrit? Är det misstron att han inte är speciellt bra och inte platsar eller är det rädslan att han skadar sig som är den drivande faktorn?...Hur fungerar försäkringskassan vid långtidsskador, är det inte så att de träder in och betalar lön?

Gäller "ångerrätten" både klubb och spelare så är läget att om det går dåligt så drar klubben sig ur...och vice versa är att går det bra så drar sig spelaren ur....och klubben står som ett ledset barn, stampandes och säger vill ha, vill ha!!!!

Har man då räknat in att han ska omförhandla sin lön...och räknar in försäljningspengar i totalsumman för affären?

Hoppas man att alla spelare som skriver liknande kontrakt vill vara snälla och stanna kvar för att man tycker att man fått en chans...och så så fall varför gäller det båda vägar?...det måste ju ändå betyda att man vill låta spelaren dra om det går bra;-)...hmm kontraproduktivt så det förslår!!!

...ähh många osammanhängande tankar utan att veta exakta kontraktet, men lite besk känsla ligger och gnager.
Örebro Kronblom
2010-07-28 11:12
Ämne: Jag tror inte att As....
håller helt med dig i ditt resonemang,tror Astrit kört med öppna kort gentemot ÖSK-ledningen och med det menar jag att han kommer ge allt under tiden i ÖSK men att han sedan vill ut i proffs-Europa igen.Astrit har gjort succé hittills och då är han ändå inte i form,en hundraprocentig Astrit kommer vara alldeles för bra för Allsvenskan.Självklart kommer han lämna ÖSK när tillfälle ges,det tråkiga i detta är såklart att ÖSK troligtvis går miste om pengar vid en vidareförsäljning!
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-28 10:58
Magister mundi sum //Nej. Det är sant. Jag har utgått ifrån att tidninsguppgifterna stämmer i mitt resonemang.
Annons: