/fotboll/osk/forum/5053.aspx/fotboll/osk/forum/5053.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 18:05
ÖSK-Karl//Ja till och med de som förkastade 4-4-2 totalt tidigare börjar skruva på sig
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 18:03
KvT//

Verkar som de flesta är eniga om att ÖSK nu skall spela 4-4-2 och anpassa sig till materialet.

Allt ifrån rena amatörer, fd ÖSK-spelare och tränare på hyggligt hög nivå. Alla säger 4-4-2. Men det lär vi väl inte få se under Sixten?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 18:03
ÖSK-Karl//Tror du Benny hinner med att jobba med detaljerna:

*Rörlighet
*Bolltempo
*Hålla ihop lagdelar
*Mod att passa fort och offensivt
*Snabbare beslut
*Skjuta betydlig oftare och gå på retur
*Fasta situationer
*Tillslag överhuvudtaget
*Snabbare spelvändningar
*Djupledslöpningar

;)
Örebro nibor
2010-04-14 17:59
Skönt att Bassombeng lämnar! Även om han var riktigt bra i sina bästa stunder verkar han inte ha alla knivar i lådan. Nu när han äntligen har fått kicken kan jag meddela att han har blivit påkommen att sno grejer av andra i laget som han sedan har skickat hem till Kamerun.. Det finns flera grejer som han har misstänkts för men jag behöver nog inte gå in på detaljer.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 17:58
Kul att höra på NA-TV att Benny kan tänka sig jobba med detaljer för ÖSK. Hoppas vi slipper vänta för länge bara.

Men den som väntar på något gott...
AIK Saywee
2010-04-14 17:57
Farsen och go_osk, jag har gjort så gott jag kan via min tröga "kustdator" ... ni har förhoppningsvis PM

Ni som är irriterade över mina inlägg - varför har ni inte bara skrållat förbi?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 17:46
Då har vi en lönepost för 40 000 Kr/mån ledig ;)
Man har förstått att något inte är som det ska med tanke på att han inte ens suttit på bänken.

Förmodligen är nu Wirtanen andra valet på hö kanten. På vä sidan finns egentligen ingen efter Poror förtum att Sixten sätter Paulinho där.

Håller med Tungsten Wolframium artikel och skrev det häromdagen. Det är resursslöseri att hålla Antingen Paulinho eller Kim på bänken (eller malplacera Paulinho). Ibland måste en tränare forma laget efter sitt material och inte efter sin önske-spelide för att få ha med de bästa spelarna på planen på sina bästa positioner samtidigt.

4-4-2 ger ingen garanti för bättre spel i sig själv. För det är långt ifrån bara spelsystemets fel att de spelat så illa mot Mjällby och GAIS. Men det ger bättre förutsättningar med gällande material som jag ser det.
Örebro bison
2010-04-14 17:42
Kanske bara jag som inte ser hur det ligger till, men känns det inte som att både Staaf och Paulinho gör sig bättre i boxen.
Frågan är alltså varför värva Paulinho och inte en utpräglad vänsterytter?
Örebro go_osk
2010-04-14 17:37
Saywee//
Jag är också intresserad av ett PM, för vad är ett forum utan spekulationer och skvaller?
AIK Saywee
2010-04-14 17:33
God kommunikation, trivsel, konkurrens, "anda", etc. etc. är oerhört viktigt om vi skall nå målet!

Klack och publik, likaså, så många som möjligt till bortamatcher och alla vallfärdar till hemma-BA, när det bjuds på svensk elitfotboll!

.... och att vi spelar med "friska" spelare ...

Jag ger aldrig upp, mot målet ÖSK :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-14 17:29
Saywee/ Jag vill ha PM! Men kan nog räkna ut ett och annat ändå...
Elfsborg epiphone
2010-04-14 17:17
tråkigt med Bassombeng, såg han mot Hammarby för något år sedan, var i princip bäst på plan.
Alldeles för bra för att vara så korkad..
AIK Saywee
2010-04-14 17:17
Jag har varit nära att skriva om en annan som fått sparken, men har förstått att det finns så många som irriterar sig på "skvaller" så jag struntar i det. PM´ar i stället.

Vi kanske skall ha ett mer "formellt/korrekt" forum och undvika skvaller och insidergrejer, vi tar sådant via PM istället. Då kanske vi får fler skribenter och många blir lite nöjdare, eller?
Örebro Lekiller
2010-04-14 17:15
Intressant att lyssna på Benny Lennartsson i dagens inspark angående ÖSK:s hörnor.

Så små saker men ändå ganska så självklart.
Wivallius
2010-04-14 17:03
Saywee//

Tänk om det är SyreAtom ;-)
Wivallius
2010-04-14 17:02
Saywee//

Jag förstår att du inte orkar hålla upp det standaret längre. Ett nytt namn skulle kanske kunna vara Stannum efter materialet i de svartvita soldaterna på Berhns gröna gräsmatta.
Wivallius
2010-04-14 17:00
Sportbladet slår på stora trumman:

"Örebro sparkar skandalspelaren"
AIK Saywee
2010-04-14 16:59
Wivallius, detta var både roligt skrivet men även tragiskt, vem är denna förträfflige kemiske skribent!

Själv hette jag under 1990-talet Aurum, på detta forum ;)
Wivallius
2010-04-14 16:54
NU har jag smält senaste matchen och tänker nu uttrycka EN åsikt inför BP-matchen, samma åsikt som inför GAIS, så att ni inte tycker jag är en ännu större dystopist än tidigare. Här kommer åsikten:

4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2

Örebro Lekiller
2010-04-14 16:51
Jag gillar Tungsten Wolframium startuppställning inför morgondagens BP match.

Men risken är väll minimal med Sixten vid rodret.

Förstår inte riktigt honom ibland.

Visst, det är skit bra att han vill att ÖSK skall spela ett offensivt spel, vilket han också utvecklat i ÖSK sedan han kom. Men förstår inte riktigt varför han kör sitt huvud in i stenmuren hela tiden. Man kan väll spela attraktiv fotboll med andra uppställning än 4-3-3? en uppställning som det känns tveksamt om ÖSK har kvalitet i truppen för att klara av.

Att ha endast 1 forward i Kim som springer helt själv på topp känns ju dömt att misslyckas.
2010-04-14 16:43
Porokara och Bassombeng var ju höstas de hetaste debattnamnen i tex fotbollskväll. Deras namn var ju det enda som diskuterades så fort vi tagit 3 poäng. I det läget hade ÖSK kunnat få in över 10 miljoner för de båda. Vad ger de nu? En drar med rivet kontrakt, den andra har nog sjunkit i värde så att man kanske skulle kunna få 2 miljoner. Nä nåt topplag känns inte ÖSK som. Snarare 8-9:a.

Tänk vad lite kommunikation kan göra för en spelare... Sixten känns envis, sur och ja envis igen. Jag gillade hans sätt att pränta in 4-3-3 och positiv fotboll i ÖSK men nu börjar de negativa faktorerna väga över tyvärr.
Wivallius
2010-04-14 16:42
Saywee//

En kemist Tungsten Wolframium har uttalat sig på Svartvitt :-). Se länken!
2010-04-14 16:32
Tycker det är tråkigt att vi går miste om en sån spelare som Bassombeng. På nåt sätt tror jag faktiskt på hans egna berättelse angående strulen. Att han varit utfryst av Sixten senaste tiden är ju uppenbar. Att han blev uttagen till matcherna var ju nästan ett hån då han absolut inte skulle få chansen ändå. Nu är det Berras tur att packa antar jag. Vad håller Sixten på med!?
Wivallius
2010-04-14 16:30
Lekiller//

Trist som sagt men lika bra. Vi kan inte ha spelare i truppen som inte sköter sig som han skall. Spelar ingen roll om han får spela eller inte. Lojalitet krävs om man uppbär 40 000 Kr/mån.

Betydligt mycket tråkigare med Berra tycker jag.
Örebro Lekiller
2010-04-14 16:22
Jahopp!

Hej då Bassombeng!

Vad skall man tänka om detta då?

Inte direkt oväntat. Men surt att ÖSK inte lyckades få en slant för honom.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 16:07
Gårda Centrum//

Tack för all info, det var intressant att ta del av, dessutom verkar du väl insatt i GAIS.

Men som sagt, i ÖSK har han bara fått en kortare projektanställning, så vi får se vad som händer.
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 15:38
BBB: Naturligtsvis menade jag Dundee. Det var där han fick detta tveksamma pris av supportrarna

*edit: Står lite om det här, även om den engelska länken inte finns längre. https://www.flashback.org/t199000
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-14 15:17
Ämne: pemo: Blandar du iho....
Gårda Centrum// Har inget minne av att Sköldmark spelat i Hearts. Wikipedia säger heller inget om det. Men, han kanske var utlånad?
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 15:04
ÖSK Karl: Vårat återtåg från division lingon hade han inte mycket med att göra. Det var Christer Wallins som styrde upp det ekonomiska och Roland Nilson som skötte fotbollskunnandet.
GAIS Gårda Centrum
2010-04-14 15:02
Saywee: Ja en en Göteborgare som bor i Fortaleza och har ett stort intresse för fotboll och GAIS har hjälpt till med scoutingen där nere. Han har även mycket kontakter i Brasilien så han har hjälpt till med övergångar.

Vad Sköldmark gjorde i GAIS? Ja det är det nog inte så många som vet riktigt. Han var anställd som nån slags sportchef men utan den kunskap inom det administrativa som krävs för den positionen. Han fick jobbet i GAIS lite som tack efter aktivb karriär och styrelsen hoppades väl precis som ni att han skulle ha kontakter och lyckas locka till sig utländska spelare.
Det visade sig vara helt fel. Istället var det Mr D i Brasilien och Rolle Nilsson som genom scouting och kontakter fixade alla de jag räknat upp till GAIS.

Sköldmark kommer mest bli ihågkommen i GAIS som han som förstörde vårat samarbete med Fortaleza och sin ansträngning att försöka ta död på läktarkulturen inom GAIS.

För av någon anledning var det även han som skötte avstängningar av supportrar. Flera stycken på väldigt tvivelaktiga grunder dessutom.

Som sagt, alla jag känner inom GAIS är väldigt nöjda över att han är borta..
Annons: