/fotboll/osk/forum/5052.aspx/fotboll/osk/forum/5052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Frostbite*
2010-05-04 18:43
ÖSK-Karl//Såg Helsingborg mot GAIS sist och då imponerade de inte, men det berodde förmodligen på underlaget.
Örebro Frostbite*
2010-05-04 18:42
Ovanstående länk bevisar hur korrupt SvFF är...
för övrigt går det rykten om att Lagrell vågade visa sig i Örebro idag.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 18:14
Bat Back//

Kanske du är nöjd med en tredjeplats, det är inte jag, jag vill ha Guld! Det har jag aldrig fått upplevt!

Sogen/
Varför skall de slå långa löpbollar på Kim? Är det inte bättre att slå dem på Paulinho, alternativt att Kim skarvnickar till han? Jag har sett Helsingborg två ggr i år och det kommer att krävas oerhört mycket om det skall bli poäng på torsdag.
Örebro Conjuration ★
2010-05-04 17:33
Cabrera skulle kunna prata omkull Megan Fox samtidigt som han minglar med Tila Tequila. Jag ser fortfarande att han blir av med sin licens, all skit som han gjort måste bestraffas med konsekvenser.
Örebro jappel
2010-05-04 16:38
Ämne: Jag tycker nog att d....
Känns det vettigt att han lyckats med konstigheter i samtliga affärer han syslat med på senaste tiden?
Man "råkar" väl inte skriva fel på ett dokument som möjliggör en affär för 10000000kr?? det kan kanske vara värt att se över det en gång extra innan man sätter dit sin signatur.
Men som sagt hoppas jag att jag har fel och att alla hans affärer är korrekta. För på så sätt har ÖSK bara skadats så tillvida att vi inte fått pengar för spelaren i fråga....vilket inte är småpotatis det heller, men det är en annan historia.
Örebro Grohl
2010-05-04 16:32
Jag tycker nog att det Cabrera säger om Porokara-affären känns ganska vettigt. Men så är han ju duktig på att prata också.
Örebro jappel
2010-05-04 15:53
Ämne: Jappel/ Kanske rädda....
Visst är det så, han säger ju tydligt att ingen kännt till att han representerat Porokara...så självklart kan ösk inte ha någon aning om det. Fast det verkar ändå konstigt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-05-04 15:26
Jappel/ Kanske räddar han ÖSK?
Örebro jappel
2010-05-04 15:18
Klippet säger ju ingenting, i alla fall inget som på något sätt rentvår cabrera. Han är synbart nervöst.
Han säger även en del konstigheter.
T.ex. att han fortfarande är Porokaras agent (första meningen i första delen) eller rättare sagt säger han att dom båda kommit överens om att de ska ligga lågt! hur kan man ligga lågt när man har ett utgående kontrakt?
Sedan i Del3 Porokara delen, så säger Cabrera att han aldrig varit Porokaras agent!!! låter som att han och Roni i efterhand kommit överens om detta och slängt alla kontrakt dom haft!!
Hal som en ål.
Hoppas verkligen att detta inte är fallet. För kan Cabrera och Roni visa att de aldrig jobbat tillsammans så är det inget problem för Örebros del i alla fall.
Han säger även att Örebro sagt att det är ok att han skriver på det suspekta kontraktet i fråga. Men jag är helt säker på att ÖSK inte ok:at att han skriver att han är Porokaras agent! Jag tycker att han ska stå för att det är han som felat i detta fall.
Örebro Aspen
2010-05-04 14:53
All verksamhet som ska utvecklas måste förändras. Även om man är glad och nöjd just nu. Är det så?
Örebro Bastard on Parade
2010-05-04 14:33
FAN-TV klippet ger inte svar på alla frågor som jag har. När blev Cabrera Porokaras agent? För de har ju uppenbart haft ett avtal eftersom Porokara sagt upp det.

Och jag köper inte Cabreras förklaring till det där dokumentet. Ett misstag att skriva dit Porokaras namn? Kanske. Ett misstag att Porokara signerat dokumentet? Nja...
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-04 14:01
Ämne: Den där Carbrera är ....
Med risk för att riktigt hamna i skamvrån så måste jag faktiskt säga att Cabrera gjorde ett helt vettigt intryck på mig...
Bat Back// Jag upplevde det inte som att Per J blev ratad av Djurgården, utan att det snarare var Per som ville hem till Örebro. Han trivdes inte i Sthlm. Jag tycker att det är synd att vi inte får se mer av honom. Dock använde DIF honom fel, som back..
Örebro Sogen
2010-05-04 14:00
Ämne: Mot Helsingborg bort....
Ja för långa bollar på en svinsnabb Kim är ju kanon......

Tur du inte är tränare du!
Örebro Frostbite*
2010-05-04 13:56
Bat Back//Du sammanfattar mina tankar i ett inlägg! Klockrent!

Att ändra till 4-4-2 mot Helsingborg borta vore väl att erkänna att vår modell inte håller. Jag ser fram emot 4-3-3 mot Helsingborg på en fin gräsmatta!

Örebro Frostbite*
2010-05-04 13:48
Om någon mer har problem med att köpa biljetter på ÖSKs hemsida och har Swedbank som bank är denna länk ett bra tips för att få det att fungera.
Örebro Bat Back
2010-05-04 13:45
Ösk karl. Jag fattar ej hur du resonerar, vi spelar en attraktiv fotboll som är rolig att se.Vi ligger 3:a och du fortsätter att gnälla. Per J , Erik , och bertin Ze håller inte måttet än. Jag är glad att du inte är tränare då du verkar vara mera sugen på att se b-lagspelare på plan. vi skulle droppa divisioner med dig vid rodret.nya och unga spelare har spelats in bedoya ,astvald, almebäck, Gersic under sixtens tid och de har lyft laget. endel andra har provats och inte tagit chansen. per j vart ratad av djurgården kan du gissa varför ?.
Antalet unga som kommer fram i Ösk är varken färre eller fler än andra lag på dessa år där Sixten har varit vid rodret. Så summan blir ÖSKKarl att du får gå på B lags matcher så får du se grisfotboll och b lags spelare. Vad det gäller bertin Ze så spelas han nog in på sin plats till nästa år.Han är inte så gammal och är valpig i sitt spel men han har en jävla potensial.
Falander berömde ÖSK: ledning idag i tidningen , sug i er. SIXTEN ÄR KUNG JUST NU
Örebro Godfoten
2010-05-04 13:43
YounesRahim//

Jag tycker Mackan var grym mot Häcken. Utan att ha sett speciellt många andra matcher denna omgången så kan jag bara konstatera att övriga högeryttrar måste ha varit riktigt bra för att konkurrera ut honom.

Jag är ingen Kim-favorit men tycker det är synd att ha en anfallare på planen vars främsta syfte är att nicka undan hörnor och frisparkar i eget straffområde. För mycket nytta offensivt (tre mål till trots) tycker jag inte han gör. Men smaken är som baken.

En dimant med Kihlen som defensiv. Bedoya och Wirtanen som hårdjobbare och Gerzic som offensiv vore intressant borta mot Helsingborg. Mackan och Pålle på topp. :)
Men som någon sa, Sixtens 4-3-3 är ristat i sten på gott och ont.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-04 13:30
Den där Carbrera är riktigt kuslig. Han har svar på allt och har aldrig gjort något fel. Mer självgod människa måste vara svårt att hitta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-04 13:01
Jag tycker verkligen ni ska se FAN tv:en med Cabrera. En tredjedel av programmet handlar om Porokara affären och varför den sprack.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 12:59
Mot Helsingborg borta skulle jag vilja se riktig "grisfotboll" av ÖSK. 4-4-2, oerhört defensivt och långa bollar på Kim och Paulinho.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 12:39
Sekt.E//

För mig är det ganska uppenbart att det endast blir ändringar i laget vid avstängningar och skador.

Detta oavsett hur djup formsvacka en eller fler av startspelarna befinner sig i.

Förövrigt tycker jag det är synd att det är Almebäck som står på två varningar istället för Wiken. Det skulle vara oerhört intressant att se Berra en hel match bredvid Almebäck. Men det kommer vi bara att få se om Wiken blir avstängd alternativt skadad, om ens då?
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-04 12:30
ÖSK-Karl //Håller med
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-04 12:30

Cabrera talar ut
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-04 12:25
Skönt att vi inte har några avstängningar när det nu vankas toppmöte. Dom som står på två varningar och riskerar avstängningar väl Kihlen, Anttonen och Almebäck va?
Örebro YounesRahim
2010-05-04 12:05
Såg att Astvald blev uttagen till veckans 11:a här på Svenska Fans. Jag gillar killen, men hypar man han inte lite väl mycket. Kändes som att han drev på spelet mycket, men konkreta chanser skapade han sällan mot Häcken.

Kul förövrigt att Simon för första gången fick chansen att sitta med på bänken. Hoppas att det snart kommer en match lämplig att kasta in honom i.
AIK Saywee
2010-05-04 11:58
Ursäkta att jag blev lite "neråt" i går (idag), när jag såg att hånen, riktades mot AIK i stället för att hoppas och tro på våra egna eleganta giganter!

Jag har ju lite dubbla sympatier, kan inte hjälpa detta, det sitter liksom i ryggmärgen ...

Det är ju dessutom fler än mig som har ,,,?
dvs lite broblem i rygggmärgen med andra lag som inspirerar, intresserar et, etc ...

Helsingborg dock, rycker starkt i AS, AIK sladdar i nuläget, men om tre omgångar, i snar framtid, skall nio (9) päng fördelas till alla lag, några lag blir oroliga, utan poäng, medans andra tar full pott, nio (9) pinnar!?

ÖSK mot dubbeln, i år vill jag verkligen detta, och chansen finns !!!!!

SVARTVITT!!!

Edit "stavar", och påminner mig om bokstäver som blir fel ..... men innebörden är densamma :)
Örebro Frostbite*
2010-05-04 11:53
ÖSK-Karl//Väldigt lätt att spekulera i vad som kunde ha varit/hänt osv. För att bli proffs krävs inte bara fotbollskunskaper utan att vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt.

Tycker för övrigt att Kihlberg precis som Wowoah tidigare hyllas för mycket trots att vi har mött väldigt passiva lag som inte satt dem riktigt på prov. Men å andra sidan kanske det kommer att bli vardag, dvs att andra lag blir passiva mot ÖSK. :-)
Helsingborg Stolt HIF:are
2010-05-04 11:40
Vill bara välkomna alla Öskare till sundets pärla och Olympia. Ni kommer in lika billigt som övriga stå plats på arenan. Lyckas ni ta er förbi vårt defensiv? Bara Malmö och Elfsborg lyckats. Återigen välkomna på torsdag!

Förresten hur många blir ni? Väl mött!
Örebro Sekt. E
2010-05-04 11:33
ÖSK-Karl// Det enda vi vet om Astvalds position i laget är att han är riktigt etablerad i startelvan nu. Att anta att han utan Basses strul eller Wirres skada skulle vara bänkad känns som ett ganska grovt spekulerande.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 11:30
KvT//

Just det där med Kim får man förklara för en del människor till leda. Dessutom är han fantastiskt bra när ÖSK får fasta emot sig. Specialbevakade honom senast på dessa och han gör en enorm nytta för laget.
Annons: