/fotboll/osk/forum/5050.aspx/fotboll/osk/forum/5050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-16 15:14
Tycker det finns stora fördelar när Almebäck bryter framåt. Motsåndarna blir förvirrade av det annars statiska spelet. Sedan är han oerhört snabb hem igen.
Örebro Marquis de Sade
2010-04-16 14:39
Ämne: Kurt von Traatt// Ap....
BBB// Apropå backar som driver på framåt: Lilian Thuram vm 98 i Frankrike. 2 mål i semifinalen mot Kroatien. Frankrike låg under med 0-1 efter en blunder av L-T, som sedan bestämde sig "för att reparera skadan". Det grymaste jag sett i fotboll.
Örebro gazzettadellosport
2010-04-16 14:32
Ämne: Jag är inte speciell....
Precis.
Örebro Thlumman
2010-04-16 13:54
Jag är inte speciellt orolig för denna säsong. Det är ganska lite som fattas. Det är det sista måste lossna. Hoppas ni förstår vad jag menar när jag säger att även fast vi förlorade mot GAIS med 0-2 är vi inte långt ifrån att vinna matchen med 3-0. Med lite flyt 3-0, nu med lite mer oflyt 0-2.
Örebro Bat Back
2010-04-16 13:18
Tråkigt att Ösk: spel är lite en dimessionellt och att inga djupledslöpningar mot straff området sker. endast mot hörn flaggan sker dom. dessutom är oftast inläggen höga och lösa så motståndarna får för mkt tid på sig. Skillnaden var du anttonens inlägg nu , det var hårt och välriktat. Hoppas Paolinho kan medföra en dimession med att göra centrala djupledslöpningar så anfallen kommer bakom backlinjen. Kim är ruggig på huvet men inte så rapp .
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-16 13:00
Kurt von Traatt// Appropå mittbackar som driver framåt så kommer jag aldrig att glömma Peter Larssons 1-0-mål i EM-kvalmatchen mot Italien på (ett iskallt) Råsunda 1987. Det mål som också blev segermålet.
I ÖSK har Patrik Haginge stått för två fina sådan mål.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-16 12:35
Jag har också sett Almebäck driva upp bollen för att det finns överhuvudtaget ingen för honom att passa. Ingen ÖSK:are rör sig.

Men jag gillar att han ibland driver upp bollen. Det försvårar för motståndaren att det plötsligt kommer in en till på mittfältet. Men viss kan det bli farligt om han går bort sig.

Hammarbys fd mittback "I will kill u" gick ju ända in i straffområdet (iofs utan boll men ändå)ibland. Vilket även Brasilianska mittbackar kan göra.
Örebro den oumbärlige
2010-04-16 12:20
Jag håller med om att Almebäck ibland kan vara nonchalant. Speciellt när han kliver upp och bryter samt tar bollen och driver upp den. Det händer ju att bollen fastnar och då skapas riktigt farliga lägen. (ex. MFF-matchen)

Nordin är väldigt viktig för lagets spel offensivt. Han har dessutom blivit mycket bättre på att täcka yta och jobba hem defensivt. Men mot BP var han lite för osynlig i första halvlek, men det var med andra ord alla andra också.
Örebro Thlumman
2010-04-16 11:55
Bra poängutdelning om man kollar på gjorda mål men få mål om man kollar på klara målchanser. :)

Lite som det alltid ser ut i Örebro?
Örebro Storm_90
2010-04-16 11:54
Ämne: Hej
Hur mycket Ösk ....
Svårt att säga, men skulle tippa på ca 130 kanske.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-16 11:03
Sekt.E//

;)

Förövrigt, vilken otrolig utdelning vi haft så här långt med tanke på spelet och endast 4 gjora mål, det har gett 9 poäng ändå!
Örebro Sekt. E
2010-04-16 10:48
ÖSK-Karl// Du menar väl inte att vi ska behöva jämföra oss med skattefuskare för att ligga lite före...:)
Örebro Kronblom
2010-04-16 10:46
Ämne: Att tänka på: När vi....
Finns ingen i Allsvenskan som är en Messi med fötterna,isf skulle man nog inte lira i en skitliga som Allsvenskan!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-16 10:45
Till alla som tycker det gnälls för mycket här inne. Titta in på Göteborgs forum. Där sågas tränare och spelare med fotknölarna överlag.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-16 10:42
pemo//

Nej ingen avstängning.
Örebro pemo
2010-04-16 10:40
Att tänka på: När vi vinner håller vi nollan
när vi förlorar kan vi inte spräcka nollan.

Visst, Almebäck är ingen Messi med fötterna precis, men jag hoppas i alla fall att han kan bli en ny Thomas andersson när det gäller att bestämma.

Hoppas BP-matchen går i repris på Canal + så man kan kolla alla Ronis lägen. När jag läste referatet i NA så verkar han ha bränt ett antal chanser igen.

Hur är det med de gula korten?
Någon som är avstängd mot Gefle?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-16 10:31
Thlumman//

Håller med dig om vikten av Nordin, vad gäller Almebäck har jag bara sett det vid något enstaka tillfälle.

Men fortfarande skrämmer spelet, tur det är trepoängare istället för enpoängare vi fått mot AIK o BP, annars hade tabellen sett väldigt obehaglig ut.

Läste att några Göteborgare börjar skrika efter den tränare jag vill ha, Peter Gerhardsson, hoppas ÖSK är med och hugger. Annars nöjer jag mig gärna med Stefan Rehn.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-16 10:21
ÖSK-Karl// ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-16 10:20
BBB//

Ja, inte trodde jag det var så illa, men man lär sig av misstagen och jag kommer inte att gå i närheten av en dator direkt efter en usel förlust mer.

Jag har redan bett om ursäkt och det inlägget var otroligt korkat.
Örebro Thlumman
2010-04-16 10:17
Att tycka det är obegripligt att Nordin får 5p är obegripligt för mig. Visst, han slog ett par dåliga passningar men jag tycker att Nordin är den viktigaste spelare i laget som det ser ut nu. Ja, viktigare än Almebäck.
Det finns ingen som kan hålla i bollen som Nordin, vilket förmodligen är hans viktigaste egenskap i sin roll i ÖSK. Den bästa spelfördelaren då han ofta hämtar bollen ganska djupt och med sin förmåga att hålla i bollen nästan alltid hittar ett bra och kreativt spelalternativ och snabbt gör sig själv spelbar. Finns ingen annan som kan ta sig förbi 2-3, till och med 4 spelare och komma till ett bra avslut. Han gör inga poäng? och? Hur många poäng gjorde Vieira i Arsenal? Iaf mindre än 1 mål var tionde match. Nordin ser också ut att ha en rigtigt bra inställning, rör sig på stora delar av planen, springer mycket och orkar faktiskt nuförtiden göra så en hel match. Hoppa nån håller med mig =)

Vidare,
Är det nån som håller med mig om att Almebäck ibland kan kännas lite nonchalant? Lite som att han överskattar sig själv i vissa lägen?

3 poäng mot Gefle och vi är med igen!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-16 10:17
KvT//

Känner du igen mig nu? ;)
Örebro Lascaux
2010-04-16 10:16
Skönt med tre poäng, givetvis! Men jag ser ändå fler minus än plus. Bara Åtvidaberg (åh, fan) AIK och BP har gjort färre mål. 4 mål på 6 matcher är riktigt uselt för ett lag som ÖSK. Ska Paulinho spela ska han spela på topp, center! Inte på någon j*vla kant. Skärpning!
Örebro N:o 6-10
2010-04-16 10:08
Presenterar mig nu under mitt nya nickname, som tydligt visar var jag står i mina sympatier för för Ösk. Laget som alltid varit i mitt hjärta och som alltid kommer att vara det. Mitt ställningstagande speglar istället min syn på hur laget sköts/coachas respektive hur spelare utvecklas/behandlas. Basseaffären är enligt min uppfatning endast en uppflammande låga i en pyrande brandhärd.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-16 09:12
Ok, hittade nu också detta:

"Namn: Alan Cork » Svara inlägg
Sänt: 2010-04-15 21:42
Ämne: Alan Cork//

Det i.... (2 inlägg)

ÖSK-Karl// Vi glömmer detta och gläds över segern i stället."

Sorry...
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-16 08:58
Ämne: Man häver ur sig ski....
Kurt von Traatt// Jag antar att du syftade på mitt inlägg? Det var ett svar på ÖSK-Karls inlägg (kopierar in det här). Han önskade se sitt tidigare inlägg "i sin helhet", då var jag honom behjälplig i det, inget mer än det.

Namn: ÖSK-Karl » Svara inlägg » Tippar IFBP-ÖSK 0-1
Sänt: 2010-04-15 21:39
Alan Cork//

Det inlägget skulle jag vilja läsa i sin helhet.
Örebro Sersant
2010-04-16 08:44
Ämne: Jag fastnade oxå för....
Albornoz går inte loss för under 10 miljoner. BP har lärt sig att ta betalt för sina talanger.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-16 08:28
Man häver ur sig skit i stridens hetta och när känslorna svallar. Ska man bli påmind om det sedan tills man dör?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-16 08:12
ÖSK-Karl// Angående din dialog med "Alan Cork", så här skrev du efter GAIS-matchen, har du glömt det?:

Namn: ÖSK-Karl » Svara på inlägg
Sänt: 2010-04-12 21:35:03
Alla "läktarcoatcer" visste att vi lätt skulle slå Gais med 4-4-2 och diamant. Samtidigt vet vi hur värdelösa vi är med Nordback och Kilen på samma mittfält (Kilen får ok) ändå skall den envisa finnen få köra oss i botten.

Jag tror inte jag missat en hemmatch på 20 år, tränare har kommit och gått. Men nu är det nog, jag sätter inte min fot på "Vallen" innan denna totalt värdelöste finn#ju"ul har lämnat vår fina klubb.
Örebro Örebro-SK
2010-04-16 08:06
Jag fastnade oxå för denna Miko Albernoz... kanske värt och kolla upp vad han kostar?
Örebro Örebro-SK
2010-04-16 08:05
Hej
Hur mycket Ösk supportrar var det på grimsta igår?
Annons: