/fotboll/osk/forum/5046.aspx/fotboll/osk/forum/5046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2010-04-22 15:39
ÖSK-Karl//
Det stämmer att ÖSK spelar borta oavsett vilka som står för motståndet.
Örebro go_osk
2010-04-22 15:35
Hoppas på Västerås i Svenska Cupen, dels av sportsliga skäl, men även för att det vore kul att slå ut dem.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 15:34
Rojas//

Men de Allsvenska lagen har väl per automatik bortamatch när de går in i cupen? Skulle vara kul med bussresa då till Västerås eller Norrköping.
Wivallius
2010-04-22 15:25
Rojas//

Ja, tre dagar kvar och skrämmande få biljetter sålda (länken).
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-22 15:06
Inte nordin heller ser jag nu. Det måste vara var man är född som avses
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-22 15:03
Är inte Sammy av svensk nationalitet? Se länk
Hammarby Kill your darlings
2010-04-22 14:33
Kan detta verkligen vara på riktigt!?!
Örebro Rojas
2010-04-22 13:41
om det blir Västerås alltså.. :) lär ju bli en del duster runt om i stan. Minns när västeråsarna vandaliserade BA för några år sen...en träningsmatch då..FAN att man missar den..kanske kan bli degen ?efter att vi besegrat vsk/peking
Örebro Rojas
2010-04-22 13:37
skojjar du tirofijo ?, som millwall-west ham ! den här matchen har man längtat på i 10 år.....................
Tirofijo
2010-04-22 13:28
Det blir Vsk eller Peking i cupen.
Örebro Rojas
2010-04-22 13:13
Bara ett par dagar kvar till match...
AIK Saywee
2010-04-22 11:42
Idag har alla(n) i Göteborg namnsdag
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-22 09:45
Nån som vet vad som hänt med sportklubben.net? Tillfälligt nere eller?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-22 09:44
BBB// Det hade jag helt glömt bort. Eller ska man säga att man valt att glömma den matchen kanske ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-22 09:26
Ämne: Saywee// Tyvär så ve....
Rudolf Blodstrupmoen// Bassombeng gjorde dryga 25 minuter i bortamatchen mot MFF.
Wivallius
2010-04-22 08:11
BBB//

Tack för besked.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-22 07:57
Wivallius// Ingen ÖSK:are med i veckans DN-elva som fanns med i dagens papperstidning.
Örebro Aspen
2010-04-22 07:36
loopy//Helt klart vad Sköldmark ska jobba med. Normalt tar det mycket längre tid att bygga upp en fungerande organisation än dessa 4 månader. Vidare startar transferfönster den 1 juli, så det är en månad av verklig drift för organisationen. Och bara under halva fönstret. Det vore bra om anställningen sträckt sig över ett helt fönster. Förlängning är väl lämplig och möjlig.
Det man som medlem undrar över är det bara en projektanställning eller är det en provanställning. Vem betalar ÖSK eller arbetsförmedlingen?
Jag tycker huvudsaken är att man gör något för att förbättra situationen. Nuvarande organisation är för passiv.
Största fördel med nuvarande org är att den fördet mesta är nykter, hoppas det fortsätter så. Åtminstånde när arbete pågår.
Örebro loopy
2010-04-22 07:17
Ämne: Förresten Alan Cork,....angående vad sköldmark ska jobba med så är det väl ganska tydligt enligt info från pressmeddelandet

"ÖSK Fotboll projektanställer Magnus Sköldmark fram till den sista juli 2010. uppdraget är att bygga upp en organisation och ett nätverk samt kompetens internationellt som kan vara användbart vid spelarförsäljning och spelarrekrytering.

– Ett mycket spännande och konkret uppdrag som det ska bli intressant att arbeta med. Det finns bra kompetens inom organisationen som jag nu ska förstärka och samarbeta med. "

sen är det väl ganska uppenbart att sjögren fortsätter att jobba med den nu existerande nationella organisationen där nu sköldmark ingår fram till sommaren.

Efter sommaren så har man förhoppningsvis en fungerande internationellt organisation och slipper förlita sig på spelarnas agenter i förhandlingar
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-22 00:57
Saywee// Med all respekt Saywee för dig men förmodligen kommer ingen någonsin härinne kunna ge dig de exakta arbetuppgifterna Sjögren har eller hur dessa möjligen är uppdelade mellan Sjögren och Sköldmark. För att kunna delge dig dessa måste de antingen vara publicerade offentligt eller då måste forumskribenten vara med i den innersta kretsen. Det enklaste, vilket föreslagets dig förr, är nog att kontakta ÖSK och be dem maila dig det.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-21 23:34
Alan Cork//

Du verkar sitta på en massa info. Varför slutade Sköldmark i Gais och vad har han sysslat med senaste åren?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-21 23:25
Saywee//

Har du glömt att du måste ha källa när du skriver? ;)

Men gissa får man göra, jag gissar att Lennart Sjögren har nicket Alan Cork.
Örebro den oumbärlige
2010-04-21 23:21
Det blir nog inte aktuellt att flytta forumet till hemsidan. Det hade iaf inte varit bra för någon part.
Örebro Robert Walker
2010-04-21 23:08
Vi borde stötta BERRA i nästa hemma match!! KUBANERNA gör någonting!! Jag lider med Berra, han är en sådan ung och lovande talang som aldrig får chansen..
Örebro starkmat
2010-04-21 22:34
har
AIK Saywee
2010-04-21 21:53
Förresten Alan Cork, om du har NA kvar (= vinklad sanning), kan du förklara tydligt vilka arbetsuppgifter som ligger på Magnus och vilka arbetsuppgifter som ligger på Lennart, den närmaste tiden, det vore väldigt intressant att få veta detta? ... och möjligtvis hur förtsättningen kan tänkas bli?

Förlåt att jag bryr mig, men jag vill alltid ÖSK´s bästa!
AIK Saywee
2010-04-21 21:45
DaSa, håller med om att det är jobbigt att läsa vitt på svart ;)

Alan Cork, ursäkta om jag störde dig, men jag förväntar mig mer info från en officiell klubbsida. Dessutom har jag inte spridit några osanningar och rykten, hade bara några enkla funderingar ...

.. eller vilket inlägg har du hakat upp dig på?
Örebro Chipset
2010-04-21 21:42
Ämne: ÖSKs hemsida har fåt....
DaSa// Tanken med att flytta över detta forum till ÖSKs officiella hemsida fanns för några år sedan (när man själv var i gamet). Men efter närmare funderingar så var alla överens om att oberoendet i kombination med tillgång och utbytet från fans till andra lag inte var värt att riskera.
Örebro Alan Cork
2010-04-21 21:24
Ämne: När börjar Sköldmark....
Saywee// Vad menar du med att allt är så himla hemligt ? Om du går in på ÖSK;s hemsida finns all info om det du undrar om, dessutom skrev NA en hel del om vad Sköldmark skulle jobba med under sin 4 månader långa projektanställning.
Sprid inte en massa rykten och osanningar helt i onödan.
Örebro DaSa
2010-04-21 21:23
ÖSKs hemsida har fått en del skit på sistone. Men jag tycker den är riktigt snygg, det enda jobbiga är att läsa den vita texten mot den svarta bakgrunden.

Sen finns det ju en del trevligt material där också, bl.a. så finns en intervju med Anttonen där nu.

Till sist så sponsrar ni ju även ÖSK när ni går in på sidan. Blir väl ngr ören i reklamintäkter för varje besök. Jag hade kunnat tänka mig att flytta över forumet dit också. Men risken är väl att Sjögren stänger ned det rätt så snabbt när sågningarna kommer igång:)
Annons: