/fotboll/osk/forum/5045.aspx/fotboll/osk/forum/5045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2010-04-19 10:41
tror på knapp ÖSK-vinst,tror på en liknande matchbild som mot BP,att man får ett ledningsmål i första halvlek för att sedan bevaka ledningen sista 45.Att det återigen spelas på plastmatta gynnar självklart ÖSK ,gäller såklart att se upp för Gefles snabba omställningar och i synnerhet snabbe Lantto och vasse Gernt.Berg är farlig på fasta situationer!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-19 10:35
Nu måste Paulinho få en chans från start och på sin rätta position som center. Olsen har väl inte direkt varit dålig men för en spelare vars enda uppgift är att göra mål så kan man inte vara helt nöjd med två mål på sex matcher.
Örebro Sekt. E
2010-04-19 10:30
Tuff match idag. Vid seger är vi kanske på väg uppåt igen, på riktigt. Jag gillade Anttonens uttalande i na-tv, rätt inställning. ÖSK-Karl, glöm ej rätt klädsel framför tv´n.
Örebro Thlumman
2010-04-19 10:29
Som vanligt är jag positiv inför match. 1-2, 17' Astvald, 73' Kim på straff. Nordin blir planens bästa spelare.
TAGGATAGGA!!
Örebro Frostbite*
2010-04-19 10:03
Tom Hell//För mig är placeringen i tabellen intressant under hela säsongen, inte bara efter 30 spelade omgångar.
Örebro pemo
2010-04-19 09:21
Ämne: pemo // Per Johansso....Tack för svaret. Kul att Köpingssonen visar framfötterna.

ÖSK-Karl// Tack för ditt svar. Är "hemliga klubben" en anledning till att samarbetet med forward inte fungerar? Har det alltid varit störst rivalitet mellan Forward och ÖSK?

Läste tidigare i våras om rykten gällande KIM. Tillbaks till Danmark i sommar pga familjen? Är det därför vi värvade Paulinho?
Ser fram mot en nervös kväll framför dator och sportradio. Gör vi första målet vinner vi, men jag antar att Hammar / Olsson sätter all press på vår vänstersida. Det skulle jag göra i alla fall.
Övriga kommentarer onödiga, eller hur?
Wivallius
2010-04-19 09:14
ÖSK-KArl//

Nu har väl du fått 3 poäng för mycket. Har du tagit upp det med Redax? ;-)
Örebro Tom Hell
2010-04-19 09:10
Frostbite: Men vad är vitsen med att titta på specifika placeringar i detta skede? Vad det gäller vårsäsongen (och nu kanske jag låter som en tränare) är jag mer intresserad av att se hur detaljer i spelet fungerar, hur man får igång spelare (Paulinho, Pororkara m fl), samt hur truppens mentalitet håller.

Sedan är det förstås viktigt att hålla jämna steg med, alternativt närma sig, toppskiktet men de specifika placeringarna känns väldigt ointressant. I mina ögon!
Dessutom är Gefle en av de knepigare matcherna på säsongen, något jag också tar upp i mitt senaste blogginlägg.
Örebro Grohl
2010-04-19 09:05
// Frostbite

Det har varit min känsla om ÖSK denna säsong.. När jag känner att nu har vi fan chansen att haka på så gör vi en plattmatch, men så fort det inte är någon press på oss så levererar vi. Är ju även därför det har varit katastrof i hemmamatcherna.

Dags för en idrottspsykolog?
Örebro ÖSK öster
2010-04-19 08:53
pemo // Per Johansson, Simon Gideonsson och Johannes Skoglund representerade a-laget i lördagens vinst. Per fick dock bara spela första halvan. Johannes gjorde det bra i lördags, han var även framstående i b-lagsmatchen mot forward.

Bertin, som också står på övergångslistan, var inte med.

Både Rikard Nilsson och Lars Zetterlund återfanns på läktaren.
Örebro Frostbite*
2010-04-19 08:13
Vid vinst idag har vi goda förutsättningar att ta en fjärde plats, dvs om Häcken-Mjällby inte slutar oavagjort. Om den matchen slutar oavgjort så hamnar vi på en femteplats på tolvpoäng, samma poäng som trean och fyran.

Allt detta talar som bekant emot ÖSK. Sämst när det gäller! Dags att bryta den trenden?
Örebro Bastard on Parade
2010-04-19 01:46
ÖSK-Karl//

Jag hittade faktiskt värderingsdokumentet på min gamla laptop häromdagen. Spelarinvest lade ut 5,550,000 på truppen, men bara drygt 60,000 på Näfver (om de inte betalat mer senare?).

ÖSK värvade för övrigt Fredrik Samuelsson för drygt 700,000 kr och Ricardo Costa för 1,100,000. Nog kunde man ha investerat de pengarna liiite vettigare?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-18 23:34
pemo//

ÖSK har väl egentligen alltid varit hemliga klubben, nu kanske mer än någonsin.

Det var det som gjorde att jag började "läcka" för några år sedan, jag gillar inte hemligmakeriet, frånsett viktiga förhandlingar.

Som du skriver, syns du inte så finns du inte.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-18 23:29
DaSa//

Om jag minns rätt så var det 6 miljoner som ÖSK o Spelarinvest kom överens om. Det är ju inte direkt något överpris för en AS-trupp. Minns att på vissa av de äldre spelarna sattes priset till bara några tusenlappar. Men ta en fd. stortalang som Näfver, tror priset sattes på 750.000 på honom. Han skänkte bort. Om inte Spelarinvest då får kvitta honom mot vinsten på t.ex Riddez så är det helt sjukt?

Men snart är väl alla pengar borta för spelarinvest, detta då inga verkar vilja förlänga eller gå att sälja. Frågan är varför?
Örebro pemo
2010-04-18 23:22
Händer det inget i ÖSK? Jag saknar lite info för oss supportrar. Jag läser här, FD ,Fotbollskanalen och NA, men saknas något tycker jag.
Visserligen kör Sixten med samma uppställning jämt, men lite "skvaller" kan väl släppas ut.
Var någon av de fem A-lagarna med i ÖSK-U i premiären? Hur är läget med Per och Jidsjö? Nye killen från Köping. håller han tempot?

Detr är lite saker som jag saknar att läsa om. Har full förståelse för att de som jobbar ideellt eller så med SF inte hinner allt, men har inte ÖSK:s hemsida en skyldighet att meddela fansen lite hur det går?
Jag kan tänka mig att "marginal-fans" tappar intresset och kanske hoppar en match eller två när det hörs så lite om klubben.

En gammal sanning: Syns du inte , finns du inte.
Örebro rirobban
2010-04-18 22:54
2007: Oavgjort (0-0)
2008: Vinst (1-0, Haginge)
2009: Förlust (2-0 till Gefle)
2010: ? (Oavgjort, det börjar om igen?)
Örebro Chipset
2010-04-18 21:56
EH//1 pinne är en bonus alltså...
Örebro EH
2010-04-18 21:29
2009 hade vi 3 vinster och 3 förluster efter 6 omgångar. I omgång 7 mötte vi Gefle. 2010 har vi 3 vinster och 3 förluster efter 6 omgångar. I omgång 7 möter vi Gefle. Hoppas på ett annat resultat i år.
Örebro Conjuration ★
2010-04-18 21:20
Även fast Eddie blivit skadad (krya på dig mannen!) så tror jag ändå att Alven inte ens är nära att få vara andremålvakt efter Isak.
Örebro Grixx
2010-04-18 20:43
För övrigt ser ser stämplingen av Eddie Gustafssons ben rent äckligt ut:-/

All editering pga skit under tangenterna.
Örebro Grixx
2010-04-18 20:33
Nej, nya arbetet ligger på Djurgården, S-holm....inte Skansen men nära inpå;-)
AIK Saywee
2010-04-18 20:00
Grixx, du menar väl ändå djurvårdare ...?
Örebro Grixx
2010-04-18 19:46
Saywee// Kan diskuteras, för själv blir jag djurgårdare om någon månad och får bra betalt för det, men jag håller på ÖSK...lite snurrigt kan tyckas;-)
AIK Saywee
2010-04-18 19:21
Ämne: Angående besserwissr....
Grixx, så sant, så sant ... men forumskribenter är inte avlönade för sina tankar och tyckande, ej heller styrda ;)
Örebro rirobban
2010-04-18 19:10
Ämne: Riktigt pisk för GAI....
Men straffen som Halmstad gjorde 1-0 på var horribel. Hur kan man döma straff där?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-18 19:09
En konkurrent mindre för Alvbåge idag sedan Eddie Gustafssons bröt benet. Han lär ju vara borta ett halvår minst. Inte lätt med en sån skada när man kommit upp i åldern. Eddie är 33 år
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-18 19:05
Riktigt pisk för GAIS mot HBK (3-0)
Malmö FF Chicko ♥
2010-04-18 18:48
-------------------Alvbåge-------------------
---Anttonen---Almebäck---Wikström---Wowoah---
-------------------Kihlberg------------------
------------Gerzic----------Bedoya-----------
------Astvald------Paulinho-----Porokara-----

Bänk:
Rosendahl

Johansson
Nilsson
Wirtanen
Olsen
Staaf

Btw, det behövs en ny vänsterback (av klass), fast det visste ni kanske? ;) Riddez kom tillbaka...

1-1 Imorgon. Gernt och Paulinho målskyttar.

Forza!

Örebro DaSa
2010-04-18 16:52
Såg att GAIS låg under mot HBK, gött!!!:)
Örebro DaSa
2010-04-18 16:50
MSLink// Riktigt fina bilder. Skickar ett PM senare...

ÖSK-Karl// Okey då är jag med. Kan förstå lite hur skatteverkat tänker. Har för mig att 6 miljoner var den summan som ÖSK hade i skulder, att sedan vår trupp säljs för samma summa kanske är lite mer än en slump?! Detta innebär ju att SI kanske betalade ett överpris, men när blev skatteverket experter på att värdera fotbollsspelare? T.ex. Kevin kanske skulle ha varit värd ett antal miljoner för tillfället om han skulle ha hållit sig skadefri.

Spontant känns ju 500 000 kr för en ungdomslandslagspelare riktigt billigt...
Annons: