/fotboll/osk/forum/5044.aspx/fotboll/osk/forum/5044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2010-04-28 15:53
Ämne: Tittar på KFF:s even....
R Santos är jäkligt svår att få grepp om i boxen så han är självklart det farligaste de har i anfallsväg,dock så är det största hotet inte med(Sobralense),vilket är tacksamt!
Örebro Miroslav kuba
2010-04-28 15:53
Ikväll hoppas jag att vi tar några steg till närmare den absoluta toppen.Mitt tips är 1-1 men hoppas ÖSKarna visar att jag är en usel tippare och vinner :) KÄMPA ÖSK!!!!
Örebro rirobban
2010-04-28 15:51
Ämne: Jag tycker att Poro ....
Staaf är absolut ingen kantspelare, han ska vara centralt i ett 4-4-2.

Porokara har blivit bättre och bättre och ska absolut starta. Vi ha absolut inget bättre att slänga in till vänster. Poros högklassiga finter förra matchen visar att hans spelhumör börjar komma tillbaka rejält.

Bedoya har varit utmärkt i mitten och bör således inte flyttas ut till vänster. Tycker Sixten gör rätt om han fortsätter med samma elva. Däremot kan han ändra ifall det låser sig i matchen, och då kan det vara läge att byta till 4-4-2 med en stor stark Olsen och en målfarlig Paulinho där framme:)
Örebro Thlumman
2010-04-28 15:47
Att sätta Porokare på bänken nu för att han har ett utgående kontrakt vore väl jävligt dumt när det är en månad kvar på vårsäsongen.
Örebro jappel
2010-04-28 15:44
Ämne: Det är klart som kat....
Vet inte om jag tycker att han är bra nog i dagsläget för att ha en given plats. Fast å andra sidan vill jag inte ändra på ett vinnande koncept, så jag vill se samma elva som senast.
Örebro Sekt. E
2010-04-28 15:43
Jag tycker att Poro har en uppåtgående trend fn. Och sedan så har han ju gått ut med att han brutit med agenten. Det känns som om han ska starta. Men jag är nyfiken på vad Staaf kan göra på kanten också.
Örebro Conjuration ★
2010-04-28 15:38
Det är klart som katten att Porokara ska spela när vi har chans på guldet.
Malmö FF Chicko ♥
2010-04-28 15:37
Rudolf //

Miss av mig, givetvis ska han finnas med i truppen. Men tycker han behöver vila, så han får vara bänkad dårå. :)
Örebro jappel
2010-04-28 15:37
Ämne: Chicko// Är det Cabr....Jag vet inte hur Chicko tänker, men porokara har helt klart varit ordentligt ur form. Med tanke på det och det faktum att han sitter på utgående kontrakt gör att även jag skulle placera honom om inte på läktaren så på bänken i alla fall. ..visserligen skulle signalen bli väldigt tydlig om han inte ens får bänkplats..klubbarna måste bli tuffare mot spelare som vill ha alla pengar själva (läs bossman, de pengar som hela klubbar tidigare använde för att bygga sitt varumärke och lag, vill spelare nu ha själva för egen vinning! det är inte ok om ni frågar mig!)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-28 15:28
Chicko// Är det Cabrerasoppan som gör att du kickar Porokara ur 18-mannatruppen?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-28 15:28
Vi var inne på det härom veckan, och nu hittade jag det här (se länk) reportaget igen. Det var Sixten som trodde på Nordin och därför är den, tillsammans med Axén förstås som har fått Nordin att blomma ut till den stora spelare han är!

"Nej, Kevin (sic! min anm) Walker trodde inte på mig och jag fick mest hoppa in. Jag hade svårt att förstå det. Men Sixten (Boström, nuvarande tränaren) har en tydlig filosofi som stämmer överens med min. Jag vill spela fotboll, inte sparka fotboll"

Det är förstås Robert, nae, Patrick Walker han syftar på!
Örebro Godfoten
2010-04-28 15:19
Håller nästan med Chicko. Enda ändringen jag vill göra är ett postionsskifte på Gerzic och Bedoya.
Malmö FF Chicko ♥
2010-04-28 15:17
Skulle vilja se följande uppställning ikväll:

-------------------Alvbåge---------------------
----Anttonen---Almebäck---Wikström---Wowoah----
-------------------Kihlberg---------------------
-------Astvald--------------------Gerzic--------
-------------------Bedoya-----------------------
------------Paulinho--------Olsen---------------

Bänk:
Rosendahl

Skoglund
Nilsson
Wirtanen
Staaf
Jidsjö (?)
Örebro Godfoten
2010-04-28 14:45
Tittar på KFF:s eventuella laguppställning här i införrapporten av deras redaktion. Man får inte direkt skrämselhicka även om Tobias Ericsson, Ermin Nouri och Daniel Mendes är väldigt duktiga.

Hoppas/tror på minst en poäng i dag.
Örebro Aspen
2010-04-28 14:44
ÖSK-Karl//Sliskiga typer som Cabrera blir man inte av med så lätt.
Roni lär inte bara förhandla med ÖSK. Han måste få veta sitt marknadsvärde. Vem hanterar dom andra klubbarna? Min gissning Mr Slusk Slisk.
Roni är i en knepig situation som han har förorsakt själv.
Örebro oroT
2010-04-28 14:43
Blir det nåt folk till Kalmar idag? Och var har ni/dom tänkt ladda upp? Jag sneåker från Växjö!
Örebro pemo
2010-04-28 14:41
var står det i NA om Kims fru?
Örebro Thlumman
2010-04-28 14:36
Dagens Thlumman-tips:
Kalmar-Ösk 0-2
IFK-Malmö 1-3
Barcelona-Inter 3-0
Örebro Grixx
2010-04-28 14:36
Astvald gjorde ett kraftmål förra året i Kalmar, oerhörd vilja och kraft i ett matchavgörande läge med tunga ben hos båda lagen.

Astvald 2 mål, Bedoya 1, det innebär minst 3 mål framåt....gärna fler...Kim o Pålle ingår visst i laget...oj oj.

Viss problematik med tungt,blött inte helt perfekt naturgräs. Blåser det + regn också så är det jobbigt för alla, mindre jobbigt för kamariterna....men visst vore det kul om vi kan fortsätta vår kamp i toppen:-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 14:32
Aspen//

Eller också är det bra för Roni att vara av med Cabrera.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 14:31
Kronblom//

Såsom Kilen uppträder numera så får han nog lätt Rydström ur balans. Dessutom, det jag sett av Kalmar detta år så är Rydström slut. Verkar som att Nanne kör både honom och Wastå på gamla meriter.

Om man nu kan säga att Wastå har några meriter, har alltid ansett honom som en av de sämsta målvakterna i AS.
Örebro Aspen
2010-04-28 14:25
Ingen bra uppladdning för Kim eller Roni.
Örebro widemarsh
2010-04-28 14:05
Kalmar ligger näst sist, vi ligger 3:a. Vore underbart om ÖSK kunde visa upp den skillnaden på planen idag! Låt Olsen åka till sin sjuka fru, vi har ju Paulinho!

För övrigt helt värdelöst att gräset inte blir utbytt i sommar, planen är inte bra och borde bytts redan inför den här säsongen.
Örebro Thlumman
2010-04-28 14:03
Eller..
Får en lite kvickare Paulinho chansen från start mot ett darrigt Kalmarförsvar?
Örebro Thlumman
2010-04-28 13:59
Ja, Bedoya och Kim gör matchens 2 mål ikväll!
Örebro fohlis
2010-04-28 13:57
Ämne: Med risk för att bli....
haha du är inte den enda som är skrockfull när det gäller ritualer innan match. Men jag tycker halsduk låter fint att bära. Har själv inte på mig några andra ösk-saker på mig längre än en halsduk. Gick ju åt pipan när jag hade tröjan.
Örebro Kronblom
2010-04-28 13:56
tror inte man mäktar ta alla tre pinnar men poäng blir det.kalmar har faktiskt visat upp ett spel som borde placera dem högre upp i tabellen än vad som är fallet för tillfället och mot bättre motstånd brukar de höja sig så gäller för ÖSK att få första målet om det ska bli poäng.Viktigt för ÖSK att få retstickan Rydström ur balans då mycket av kalmars spel går via honom,tror Ale nätar ikväll!
Örebro Sersant
2010-04-28 13:50
Ämne: Ryktet säger att Kim....
I NA står det att han åker till Kalmar från Danmark.
Örebro Sekt. E
2010-04-28 13:50
Med risk för att bli än mer vidskeplig. Vid förra matchen premiärbar jag en ny ÖSK-halsduk. Borde den sitta på även framför tv´n ikväll tänker jag nu.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 13:40
Matchdag och vi är inte med på forumtoppen ännu.

100år/
Du kan säkert se matchen i lugn o ro, jag har motvapen. Förövrigt är jag inte lika orolig för kvällens match. Värre att möta skräckmotståndaren Häcken på söndag.
Annons: