/fotboll/osk/forum/5034.aspx/fotboll/osk/forum/5034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 21:31
Kronblom//

Men såg du inte hur mycket Kim avstyrde sista kvarten? Annars skulle Paulinho kommit in, men för en gångs skull förstår jag Sixtens samtliga byten.
AIK Saywee
2010-04-19 21:29
Ämne: Underbart, ta med de....
jappel, du beskriver även min framtidsönskan så enkelt och tydligt!!!

Instämmer till 100%
Örebro Godfoten
2010-04-19 21:27
Nej SkoBE
Örebro skoBe
2010-04-19 21:25
Är Nordin avstängd igen eller????
Örebro skoBe
2010-04-19 21:23
Vad skönt!!! alla gör det bra, men ändå var Wowe och Almebäck nog bäst...Sixten har vaknat också:) han gör bra byten och undrar vad fan har sagt till spelarna när dom presterar så bra:) 10 till alla:)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 21:23
pemo//

Jo, jag byter om när/om ÖSK skulle förlora en bortamatch. Jag tiger och lider men glädjs ändå!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-19 21:20
Att ÖSK faller i andra är inte så konstigt. Gefle satsar allt framåt samtidigt som ÖSK försöker spela på resultatet. Ganska väntad utveckling i andra.

Stort plus till ÖSK:s förmåga detta år hittills att hålla så högt bollinnehav. Passningsspelet faktiskt bättre i år. Det som fattas är bättre känsla i sista avgörande passningen. Och lite mer bolltempo. Om man nu får kosta på sig att vara lite kräsen ;)

Rätt byte Astvald-Wirtanen med tanke på ytorna och de långa löpvägarna (satt faktiskt och tänkte på det bytet när det kom). Rätt att behålla Olsen på banan med tanke på Gefles slutforcering vs ÖSK:s luftrum. Lite försent byte av Poro.. Rätt att byta Nordin som tröttande och började komma med efterslängar titt som tätt och han hade gult kort.

Så till Sixtens coaching idag: +++++

Jag blev väldigt imponerad av Alexander Gerndt löpningar. Han läste väldigt snabbt och drog mot bollens nedslagsyta före någon annan ens fattar att passningen var på väg. Tacksamt att vara passningsspelare med långa bollar med honom i laget.

Minus till Hammar/Olsson som lät Gerndt hela tiden ta de flesta löpningarna på ÖSK:s högersida där han fick jobba mot Anttonen och Almebäck. Hammar borde ha styrt över Gerndt till ÖSK:s vänstersida och låta han ta löpningarna mot Sammy och Wikström istället.

Dumt av Hammar att överge den kompakta modellen (som ÖSK bevisligen haft svårt emot i år) och istället bjuda ÖSK på så stora ytor hela första.

Hammars coachning: -
Örebro Örebro-SK
2010-04-19 21:20
Straffen var ett skämt, länge sedan man såg en sådan billig straff...
In med Paulinho från start på söndag .. och hoppas publiken tar sig till Behrn nu också ...
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 21:19
Nu åker jag på att gå till BA på söndag med mitt löjliga klädesplagg, men det är det värt!
AIK Saywee
2010-04-19 21:18
KFF-torsken 0-3 på Fredriksskans, glädjer mig också en hel del, finns mycket fisk vid kusterna ;)
Wivallius
2010-04-19 21:17
Grattis, Wovven, till en riktigt bra match!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 21:17
go-osk//

Nej, det jämnar aldrig ut sig med straffar. Vi fick för många genom Tore Lennartsson för ca. 30 år sedan. Sen dess har jag aldrig sett ÖSK få en billig straff. Till råga på allt fick Almebäck varning.
Örebro Grixx
2010-04-19 21:16
Snyggt jobbat alla!!!
Örebro go_osk
2010-04-19 21:16
ÖSK-Karl//
Det inträffade en gång under förra säsongen. Det var när Kalmar bortaslogs med 3-1. Förhoppningvis gör vi 3 mål eller mer i fler matcher i år!
AIK Saywee
2010-04-19 21:14
Nu är vi väl äntligen topp fyra?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 21:13
När gjorde ÖSK tre mål senast?

Sedan vill jag hålla fram Wowoha som en av de bästa ikväll och det handlar inte om målet, tycker han var felfri.
Örebro go_osk
2010-04-19 21:12
Starkt gjort av ÖSK att åka upp till Gävle och ta tre poäng. Roligt med tre nya målskyttar dessutom.

Tycker dock att det är anmärkningsvärt att ÖSK alltid får billiga straffar emot sig. Det som gör det hela än mer speciellt är att Almebäck ofta är inblandad i den typen av situationer. I fjol så var det Oremo som fick med sig en straff när han sparkade på Almebäcks hälsenor för att sedan ramla själv. Har även för mig att Almebäck var i duell med Ajsel Kujovic när denna plötslig fick för sig att lägga sig ner vilket resulterade i en ytterligare tveksam straff. Nog eltat om tveksamma straffar, det jämnar förhoppningsvis ut sig under säsongens gång!
AIK Saywee
2010-04-19 21:12
Ämne: ÖSK vinner fast vi h....
Pelle E, kul med lite sarkasm i glädjen ;)

Tycker nog (liksom du?) att Sixten var bäst i kväll, blir la fem getingar i morgondagens GT :)

FORZA SIXTEN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 21:11
För en gångs skull förstod jag Sixtens byten, sa det till de upprörda kompisarna. Olsen är ju grym som mittback!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 21:09
Var f-n hittade domaren straffen och varning på Almebäck?
AIK Saywee
2010-04-19 21:08
Underbart, i kväll fick jag en dubbel ...
... svartvitt och gulsvart, talgoxen hälsar :)))

Men bombade lite fel, men det gör inte ett dugg en sådan här fantastisk kväll!

"HEMMA BRA MEN BORTA BÄST", känner ni igen det gamla fina ordspråket, eller hur var det nu igen?

Nu blir det kvällsmål :)
Örebro Brus-Nilsson
2010-04-19 21:08
Skulle vara kul att höra domarens motivering till varför Gefle fick straff.
Örebro KCMarten
2010-04-19 21:07
Skit i byten och allt.

Huvudsaken är att ÖSK vann och satte tre strutar.
Kul att se Wirtanen på sin riktiga position.

Forza ÖSK! Nu är vi i tabellen där vi ska vara..

TOPP FYRA!!

Örebro Godfoten
2010-04-19 21:06
... och tippade ju 3-1 till ÖSK också. Så tack domarj-l.
Örebro Pelle E
2010-04-19 21:05
ÖSK vinner fast vi har Sixten som tränare........

HEJA ÖSK och SIXTEN
Örebro gazzettadellosport
Fyra nu :) 3 poäng mot Halmstad, det SKA VI BARA HA, så ligger vi mycket bra till.
Örebro Godfoten
Kan man bli avvinkad för offside när man är fem meter in på egen planhalva (Astvald) så är jag inte ett dugg förvånad över att domaren hittar en straff till Gefle.

Härligt ÖSK! Mycket bra första halvlek, svag andra halvlek men tre sköna mål och tre ljuvliga poäng. Tycker Kihlen var bra på nytt och Alvbåge säkerheten själv.

Krossa Halmstad!
Örebro Gummianka
Fan vilket bra avslut - trodde inte wirtanen om det.
Örebro Grohl
2010-04-19 21:04
ÖSK på fjärde plats.. Det var som fan
Örebro Kraków
2010-04-19 21:04
Det som känns mest absurt och underbart är nog att slippa de, för ösk, klassiska oavgjorda matcherna. Keep it up!
Annons: