/fotboll/osk/forum/5033.aspx/fotboll/osk/forum/5033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 22:29
Lascuax//

Nejdå, jag kommer att nästan likna en clown, men det är hemmadebut, kanske den bara hjälper på bortamatcher? ;)
Örebro GT
2010-04-19 22:29
Nu har vi sett "straffen" från olika vinklar. Det måste var Allsvenskans billigaste straff på många år ! Kan någon förklara vad Wiken & Iron Mike gör för fel ?

Skit samma, ÖSK var överlägsna, nu tar vi TRE poäng på söndag !!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-19 22:27
ÖSK-Karl// ok tack då då fattar jag varför det stod så i grafiken.
Örebro kubajonte
2010-04-19 22:26
Måste skriva något helt ovidkommande inlägg bara för att Örebro ska äga forumet ikväll ; )
Örebro Lascaux
2010-04-19 22:25
ÖSK-Karl//

Sant. Men glöm för alldel inte din matchoutfit! (Du har ingen blogg? Dagens outfit? Hade vart kul att se!)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 22:21
Lascaux//

Nej, med vår historik betyder det snarare att vi får stryk på söndag ;(
AIK Saywee
2010-04-19 22:21
Detta var en underbar fotbollskväll, men efter att ytterligare beskådat "förspelet" till GEFLE´s straff, blir jag totalt förvirrad och förvånad och förb*nnad.

Varför blir det straff? Vad är förklaringen?

Ställ domarna mot väggen, eller utbilda dom, för detta verkar ju vara helt sjukt dömt, slumpmässigt, eller, jag finner inte ord, vad tänkte han, varför blåste han?

Enligt tevesporten och dess experter var dessutom straffen "OUTGRUNDLIG".

För att tjöta och gnälla vidare, denna underbara kväll, sådana här dundertabbar kunde ha fått ett helt annat avslut.

Thank god, för att rättvisa skipades.

Men bevare mig i framtiden, om sådana dumslut skall kunna avgöra den allsvenska tabellen!

SKÄRPNING!
2010-04-19 22:18
Ropesin// Räkna inte in några säkra segrar. Man vet aldrig med ÖSK.
Örebro Lascaux
2010-04-19 22:18
Vilken horribel gefla straff! Synd för Alven som hade kunnit hållt sin 4 nolla.

Underbart med seger!

Kära vänner, detta betyder dock inte att vi kör över Halmstad på söndag.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 22:17
Rudolf//

Ja, Nordin var nollad inför matchen.
Örebro kubajonte
2010-04-19 22:16
Haha så sanlöst roligt med media Sverige Örebro vinner över Gefle med 1-3 borta och när man kollar fotbollskväll vad händer jo dom gnäller på tråkigt spel och utvecklar inte örebro någonting pinsamt nästan =)
Gefle Dac
2010-04-19 22:14
Vilka vann?
Örebro helldandy
2010-04-19 22:14
Så fint med en säker seger. Wowoah bra, Antonnen bra och Porokara får näta... äntligen! Kul att Wirtanen fick komma in också.

Men den där domaren har sannerligen inte alla cornflakes i paketet.
Örebro Ropesin
2010-04-19 22:07
Mycket trevlig första halvlek där Gefle inte hängde med alls kändes det som. 0-2 var fullt rättvist, kanske i underkant? Roligt att Porokara verkar vara på gång även om han slarvade alldeles för mycket i och runt straffområdet, distinktare och mer bestämt, tack! Tycker att Astvald gör sin bästa match hittills och ändå inga poäng från redaktionen, märkligt! I dag var det lite kvalitet på det han gjorde med bollen. Han vågade utmana, fick till dom där passningarna snett bakåt istället för att slå ballongerna som gjorde mig så förbannad mot Gais.

Något som redaktionen gjorde rätt i var att ge Wowoah bäst betyg. Idag gjorde han inte ett enda misstag i försvarsspelet och jävlar vad roligt det var att se. Dessutom målskytt vilket ju aldrig är fel!

Straffen var helt ofattbar? Kunde ha blivit en av tidernas största skandaler om Gefle hade fått in en boll till. Surt att Almebäck ska behöva dras med en varning också bara för att domaren gör fel? Men det ska vi inte ödsla någon energi på nu.

Halmstad hemma ska vi bara ha tre poäng, tre raka förluster på hemmaplan är givetvis inte acceptabelt. Nu fyller vi Behrn!
2010-04-19 22:07
Det stod i tv-grafiken att det var Nordins första gula kort. Räknas han som "nollad" nu efter avstängningen mot Gais?
Örebro Grixx
2010-04-19 22:06
....och som alla skriver, det ska bli riktigt intressant att höra domarens motivering på straffen och gula kortet!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 22:05
Vet inte om det är rätt läge att föreslå en ny Sportchef, men skitsamma, tror Hammar skulle vara ypperlig i den rollen och villan tror jag han har kvar i Örebro.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-19 22:02
Återigen visar Nordin hur viktig han är, synd att han drar på sig onödiga varningar bara.
2010-04-19 21:59
KvT// Precis, man ska inte klaga på riktningen. Det viktiga är att våga skjuta. Vi hade trots allt 8 skott på mål och det är mycket bra.
2010-04-19 21:57
Alla till Behrnanbeu på söndag!! Nu är det dags för en hemmaseger igen!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-19 21:56
Och så ett plus til att ÖSK för en gångs skull sköt lite. Ok, lite spridningar på skotten men det viktiga är att man skjuter. Börjar man klaga på riktningen slutar de skjuta helt. Men jag tycket inte Kim låg i språnget som han brukar på skotten för att hugga på ev returer.
Örebro bison
2010-04-19 21:51
Theorin (stavning?) i Gefle måste ha rökt på i paus när han på frågan hur det kom sig att ÖSK lyckades luckra upp det annars så täta Gefleförsvaret, svarar att ÖSK inte kom till så många lägen.
2010-04-19 21:49
Chicko// Det verkade inte bara bra, det var bra också:) Jag har nog aldrig känt mig så trygg med ett en 2-0 ledning som i den här matchen. Det var bara den sjuka straffen för Gefle som skapade lite spänning.
Örebro bison
Bara att hoppas att ÖSK redan haft sin svacka i år. Hoppas på ett kryss i Skåne i morgon så har vi ju tätkänning.

Alsén måste vara allsvenskans sämsta domare. Skönt att kunna säga det efter en vinst så det inte bara känns som en bortförklaring.

Luktade det inte ordentligt med tavla på Wovvens 1-0?
Örebro Kurt von Traatt
Kilberg spelade fram till Bedoya som spelade fram Poro som gjoder 2-0. Kilberg spelade fram till Wirtanen som gjorde 3-1.

Avdelning Kilberg vs Nordback. Gubben skötte sig riktigt bra idag.
Malmö FF Chicko ♥
2010-04-19 21:45
Underbart! Såg inte matchen, men spelet verkade vara bra. Nu tar vi halmstad hemma, 2-0.
FORZA ÖREBRO!
2010-04-19 21:43
Skön borta seger och 4:de placering i tabellen!! Suveränt ÖSK! I år slåss vi i toppen!! FORZA!!
2010-04-19 21:41
Jag har varit lite kritiskt till det mesta senaste tiden men idag finns det fan inget att klaga på!! Hela laget gör en riktigt riktigt bra match. Man håller uppe laget och rullar bollen på en förträffligt sätt bollen längs marken. Det är precis det här spelet med ett högt passningstempo jag vill se. Wirtanens 3-1 mål var så oerhört vacker också. Så talar en målskytt.
AIK Saywee
2010-04-19 21:36
Ämne: Vad skönt!!! alla gö....
skoBe, håller med dig, idag var alla bra och det är skönt att Sixten vaknat i omgång sju.

Tror mig kunna ana att han fått tillsägelser att försöka förbättra stämningen lite grann ...?

... å, då blir det genast lite trevligare, sådant har betydelse för resultat, ofta större än man tror, "vi" är ju ändå i ett kollektiv "varandras arbetsmiljö".

FORZA ÖSK!
Örebro Skägget
2010-04-19 21:35
Ämne: Nu åker jag på att g....
...men du skulle ju aldrig gå på ÖSK:s matcher så länge som Sixten var tränare. Hur ska du ha det?
Annons: