/fotboll/osk/forum/5029.aspx/fotboll/osk/forum/5029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-04-22 21:32
Alan Cork, förklara nu tydligt vad som kommer att skilja mellan Magnus och Lennart´s arbetsuppgifter, eftersom det är så himla tydligt.

Men skit i Medias info, för det kan ju betyda vad som helst, eller ingenting!

Jag är bara lite intresserad, eftersom jag bryr mig om klubbens framtid!
Örebro Disasterpiece
2010-04-22 21:28
Såg på SMHI att det blir klockrent fotbollsväder på söndag! 11 plusgrader & strålande solsken i hela svealand :D

Alla till BA
Örebro Aspen
2010-04-22 21:25
DaSa//Det märkliga är att Magnus bara är anlitad under halv transferfönstret!!??
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 21:24
DaSa//

Vad jag tror många är intresserade av är nog snarare på vilka grunder och villkor Sköldmark anställdes. Sedan har jag förstått av en massa pm hit och dit att Sköldmark snarare stjälpte Gais mot att han hjälpte dem.

Men förhoppningsvis kostar han ingenting för klubben och gör nytta nu när han fått en andra chans.

Själv var jag från början väldigt positiv, men har förstått att det finns anledning att se upp.
AIK Saywee
2010-04-22 21:16
Alan Cork// att skriva att jag kommer med rykten och osanningar tycker jag är ganska lågt, när jag funderar över vilka arbetsuppgifter Magnus skall tänkas ägna sig åt, speciellt som även Lennart finns kvar i klubben. Det är väl inte så himla konstigt att man funderar över hur klubben sköts, eller planeras i framtiden.

Skriv rakt på sak vad du hakat upp dig på i stället!
Örebro widemarsh
2010-04-22 21:14
Ämne: VSK ligger under med....
Matchen började väl 19.00 och är väl färdigspelad?
1-2 stod det att det blev på text-tv.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 21:12
Sekt.E//

Jo, det borde vara som du skriver. Men många har senaste hemmamatchen på näthinnan. De betalar ju inte entré för korvens skull.

Men vädret spelar en oerhörd stor roll också, en på kansliet sa att skillnaden mellan fint väder och regn gör minst 1.000 personer.
Örebro DaSa
2010-04-22 21:02
Jag tycker att det är riktigt bra att vi anställde en till för att sköta förhandlingar i sommar. För om vi fortsätter vinna lär det ju betyda att våra spelare är i form och då också är säljbara till sommaren. Kommer få många emot mig nu men jag HOPPAS att vi säljer 3-5 spelare under sommaren och till hösten.

- Porokara kommer ju säkert att lämna, förhoppningvis blir det till sommaren så vi kanske får ett par miljoner. Jag kommer inte att sakna honom, kommer bli svårt att hitta en anfallare som gör färre mål.
- Kommer Bedoya med i USAs VM-trupp och får speltid där så skall vi aktivt jobba för att sälja honom. Hans marknadsvärde kommer att vara maxat och om han inte säljs då så måste han säljas till hösten då han bara har 1,5 år kvar på kontraktet och jag vill inte rea ut fler spelare.
- Sen så tror jag min favoritspelare Nordin kan försvinna. Egentligen är det mest för hans egen skull, jag tror verkligen att han måste byta klubb för att ta ytterligare ett steg i sin utveckling. Sen så har han ju varit en av ÖSKs bästa spelare under säsongen, skulle gissa att han går till en norsk/dansk klubb för ca 5 miljoner.
- Sen har vi vår mittbacksklippa, han kommer nog bli den som är svårast att ersätta. Men han har gått ut och sagt att han vill vidare och det betyder att han inte kommer att förlänga så skall vi sälja så måste vi sälja till sommaren eller hösten. I Mickes fall kan jag tänka mig att han blir kvartvingad till hösten.
- Till sist så tror jag att om Alven vill ut på en proffssväng till så måste han gå snart. Tycker att han är värd det och hoppas att han gör en bra vår så att han får ngt bra erbjudande.

Lägg även till att Basse och Berra försvinner samt att Wiken kanske ställer skorna på hyllan. Sen så vet man ju inte om Weggen kommer tillbaka efter sin skada och även Olsen kan ju försvinna till sommaren (missade honom i min sammanställning ovan). Så jag tror att Sjögren kan behöva lite hjälp...
Örebro Aspen
2010-04-22 20:58
VSK ligger under med 0-2 i halvtid mot Norrköping i Svenska cupen
Örebro DaSa
2010-04-22 20:46
Rojas// Skall bli riktigt kul att möta IFK Norrköping igen. Borde bli vinst men man vet ju aldrig vilken elva Sixten kommer att starta med i cupen. Det enda man vet är ju att den bästa elvan kommer att starta:)
Örebro Sekt. E
2010-04-22 20:22
ÖSK-Karl// Andra sidan av myntet är att vi ligger fyra i tabellen och har två bortasegrar på rad. Folk borde gå man ur huse på söndag. Så även om det inte nödvändigtvis var dumt så finns det med all säkerhet många faktorer bortom gais- och maifmatchernas avsaknad av propagandaspel som påverkat publiksiffrorna. Nu har jag inte kollat snittet efter den senaste omgången, men nog har alla lag tappat publik.
Örebro Miroslav kuba
2010-04-22 20:15
Nån som har koll på hur det går mellan VSK-Peking?
Örebro Rojas
2010-04-22 20:12
Cupen snack någon ?
Örebro Grixx
2010-04-22 20:10
ÖSK-Karl// Det var bara spammingen som jag tröttnade på. Absolut INTE dina fria åsikter som jag själv ibland kan instämma i.

Jag tycker mig själv minnas att du skulle försöka vara lite återhållsam i det negativa eftersom du innerst inne själv tyckte du var positiv.

...men som sagt mest handlar det om den där ekoeffekten modell spamm som blir jobbig som en viss Ara tidigare i forumet.

...och detta gäller givetvis Wivallius också...det var spammet och inte åsikterna.

...och Aspen, genmälet mot dig hade jag droppat, men jag tycker du borde våga dig på det jag skrev till dig senast;-)...stå upp som en riktig "Karl";-)
Örebro Alan Cork
2010-04-22 20:06
Ämne: Alan Cork//

Tack!....
ÖSK-Karl//
Vad menar du med ditt inlägg ???
Är du ironisk ?
Ursäkta att jag inte förstårvad du menar.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 19:35
Sekt.E//

Ja, det var nog dumt av mig att tro att dåligt hemmaspel och förluster leder till mindre publik. Det borde ju vara tvärtom kanske?
Örebro Rojas
2010-04-22 19:34
Jaha är det på bortaplan!, jag hoppas verkligen vi satsar på cupen i år!, Vi bör kräva semifinal iaf !. Men den där j*vla cupen skall vi vinna snart.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 19:32
Alan Cork//

Tack!

Jag är säker på att vi alla känner oss mer informerade om vad Sköldmark skall syssla med och varför just han är anlitad för det arbetet.
Örebro Aspen
2010-04-22 19:29
Åsikter man inte delar kallar en del gnäll. En del har väldigt svårt när många skriver inlägg om samma sak. Speciellt om dom flesta tycker lika.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 19:19
Grixx//

Så du tycker fortfarande att Kilhberg var värdig sin plats på mittfältet förra året? Detta då han bara kunde använda en fot. Det är ju egentligen inte klokt att köra med så skadade spelare helt i onödan.

Sammy gjorde en mycket bra match sist vilket jag också skrev. Tidigare och kanske framöver har han helt klart varit en säkerhetsrisk.

Till skillnad mot Sixten anser jag att man aldrig skall ändra ett vinnande lag, därför skall de som spelade mot Gefle även spela mot HBK. Det gäller även Sammy.

Sedan är det bra om du tar åt dig av mitt "gnäll" och hela tiden påpekar vad just jag skriver, det sporrar mig att skriva ännu mer ;)
Örebro Alan Cork
2010-04-22 18:56
Ämne: Förresten Alan Cork,....
Saywee// Det jag menar är bara att det redovisades väldigt tydligt både på hemsidan och i media vad Sköldmark skulle jobba med, att då hävda att allting,alltid är så hemligt i ÖSK är att sprida osanning.
Om man upprepar sådana påståenden tillräckligt ofta finns det en stor risk att det tas för en sanning.
Wivallius
2010-04-22 18:48
Grixx//

Jag refererade till följande del av ditt inlägg:

"...och segt att höra samma Sixtengnäll inlägg efter inlägg, förra året var det ju Kilengnäll där var och en borde insett att Kilen borde pensionerats för länge sedan och så var det Sammy i samma inläggs-spamming."
Örebro Grixx
2010-04-22 17:26
Aspen// Håll ändå med att det är jävligt gnälligt av dig kritisera mig för att kritisera Wivallius analys...när jag inte skrivet ett ord mellan hans inlägg och ditt.

...och Aspen kul att du skriver "Tycker man ska få skriva vad man vill"

Många självmål i några få inlägg av dig;-)

Erkänn nu och ta det med humor och en neslig fadäs;-);-)

...och nu droppar jag detta.

Framåt svartvita laget!!!!!
Örebro Miroslav kuba
2010-04-22 17:11
Dags att vinna en hemma match igen.KROSSA HBK!!! Vadå stämmer det att ÖSK har blit lottat mot Peking/VSK i cupen?
Örebro Aspen
2010-04-22 17:08
Jag tror vi skulle få mer publik på söndag om vi skulle leda AS eller om vi hade bomber och granater (=Barsom) i laget. D.v.s ÖSK kan själva påverka sin atraktionskraft.
Därutöver får vi ta hjälp av vädrets makter.
Örebro Aspen
2010-04-22 17:02
Grixx//Alla kanske inte uppfattar syftningarna i din svenska på samma sätt som du. Respekt för de som haft en annan svenklärare
Örebro Sekt. E
2010-04-22 17:00
Jag tror personligen inte att det är så enkelt som att hänvisa dåliga publiksiffror till hur laget uppträdde exempelvis mot gais hemma. Vi hade betydligt bättre siffror för två år sedan, även efter jobbiga förluster. Men... om man vill så kan man ju göra det.
Örebro Aspen
2010-04-22 16:58
Grixx//Citat "Har ni svårt att sammanställa alla bokstäverna till ord?" kanske har vi det.
Är vi mindre vetande för det?
Örebro Grixx
2010-04-22 16:56
Aspen//...och Aspen vad 17 skrev jag om analysen från Wivallius som var fel....han skrev ju efter mitt inlägg.

Snacka om att söka gnäll. Skärp dig!!!!!
Örebro Grixx
2010-04-22 16:53
Wivallius+Aspen // Men snälla ni det var inte det jag skrev om. Har ni svårt att sammanställa alla bokstäverna till ord?

Jag skrev om spamming och publikfallet i år!!!!
Annons: