/fotboll/osk/forum/5024.aspx/fotboll/osk/forum/5024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 22:42
KvT//

Du måste tänka på att Alvbåge stått mer eller mindre sjuk i tre matcher innan Gefle. Nu är han nog snart tillbaks i gammal god form.
Örebro rirobban
2010-04-22 22:39
Ämne: gesson /widemarsh //....
Fast "b-laget" gjorde det ju bättre mot Häcken än vad "A-laget" lyckades göra i seriematchen hemma. Så kanske var det bästa laget för dagen? Kanske var det bästa laget i huvudtaget mot Häcken och borde ha spelats med i serien med? På bortaplan i serien var det ett strålande inhopp av Bedoya som räddade poäng.

Aja jag hoppas också på bästa laget den här gången. Hoppas vi kan fylla 4-5 bussar till Peking, vore kul:)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 22:39
Peking i mitt hjärta//

Se upp bara, för ÖSK ställer alltid upp med bästa laget i Cupen! Så säger vår demontränare ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 22:29
Sekt.E//

Ett problem är ju också med det otroligt täta spelchemat som nu väntar. Det blir stora belopp för en barnfamilj om de skall gå på varje match.

Sedan är vi helt överens om att den tidiga starten kylde bort många åskådare.

Såg att Fjellström bl.a tyckte detta med vår/höst var toppen bara planerna förbättrades. Men åskådarna då? Man skall ju inte behöva riskera förfrysning för att gå på fotboll.
AIK Saywee
2010-04-22 22:14
Rojas, självklart är du välkommen till cupderby´t :)))
Örebro Sekt. E
2010-04-22 22:10
ÖSK-Karl // Ja många har senaste matchen på näthinnan, det håller jag med om. Det är marginalpubliken. I år verkar det som om marginalen förflyttas något, eftersom vi inte har lika mycket folk på matcherna. Det kan bero på de tidigare matcherna hemma som varit ganska medelmåttiga. Och på tidig start, ointressant motstånd och att det ekonomiska läget fortfarande är risigt för en del. Jag vill allra helst ha ett proppat och kokande vallen. Men visst finns det något charmigt i 4500 själar i en regnig match vi vinner på en kontring i 93´e.

Kul fö att även om vi sällan tycker lika, så blir vi till slut någotsånär överens:)
IFK Norrköping Peking i mitt hjärta
2010-04-22 22:08
Kul med lite "miniderby" i cupen, väl mött!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-22 22:07
gesson /widemarsh // Kul! Skall bli intressant att se hur Sixten formerar laget! Peking går det nog inte att skicka ut B-laget och räkna med seger utan vidare. Alvbåge lär väl stå iaf.
Örebro Rojas
2010-04-22 22:06
Skämt åsido. Krossa Peking !!!
Örebro Rojas
2010-04-22 22:06
Ämne: Disasterpiece, kan b....
Jag bör väl ha särskilda privilegier eftersom jag instiftade lagen?, typ gratis sjukvård samt att gå före i kön ?
Örebro gesson
2010-04-22 22:04
2-1 till nrkpg tror jag. Så blir peking för oss!
Örebro widemarsh
2010-04-22 22:03
KvT// 1-2, blir alltså Peking - ÖSK.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-22 21:50
Någon som vet hur det gick för VSK-Peking?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-22 21:47
Sammy gjorde nog sin bästa för säsongen nu mot Gefle men han är ff en stor sinkare vid spelvändningar.

Jag såg tex en sekvens när han vann bollen och en svartvit lirare stack direkt framför honom för att få bollen snabbt. Bara att "peta upp den" för Sammy. Sammy som har en Gelfeit jagandes bakom sig tar två snabba steg upp men istället för att slå den upp på den löpande ÖSK:aren så vad gör han? Jo han vänder hem med bollen(?). Det är Sammy i ett nötskal i uppspelen. Men han var mycket bättre i defensiven.

En som snabbare fick ut bollen nu var Alvbåge. Mot Gais kom inga offensiva utkast alls. Utan han sprang upp 3-4 meter - stannade upp - och alla Gaisare hann positionera sig.

AIK Saywee
2010-04-22 21:34
Disasterpiece, kan bara instämma!

ALLA TILL BA!!!!

.... och Rojas får väl skatta dubbelt ;)
AIK Saywee
2010-04-22 21:32
Alan Cork, förklara nu tydligt vad som kommer att skilja mellan Magnus och Lennart´s arbetsuppgifter, eftersom det är så himla tydligt.

Men skit i Medias info, för det kan ju betyda vad som helst, eller ingenting!

Jag är bara lite intresserad, eftersom jag bryr mig om klubbens framtid!
Örebro Disasterpiece
2010-04-22 21:28
Såg på SMHI att det blir klockrent fotbollsväder på söndag! 11 plusgrader & strålande solsken i hela svealand :D

Alla till BA
Örebro Aspen
2010-04-22 21:25
DaSa//Det märkliga är att Magnus bara är anlitad under halv transferfönstret!!??
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 21:24
DaSa//

Vad jag tror många är intresserade av är nog snarare på vilka grunder och villkor Sköldmark anställdes. Sedan har jag förstått av en massa pm hit och dit att Sköldmark snarare stjälpte Gais mot att han hjälpte dem.

Men förhoppningsvis kostar han ingenting för klubben och gör nytta nu när han fått en andra chans.

Själv var jag från början väldigt positiv, men har förstått att det finns anledning att se upp.
AIK Saywee
2010-04-22 21:16
Alan Cork// att skriva att jag kommer med rykten och osanningar tycker jag är ganska lågt, när jag funderar över vilka arbetsuppgifter Magnus skall tänkas ägna sig åt, speciellt som även Lennart finns kvar i klubben. Det är väl inte så himla konstigt att man funderar över hur klubben sköts, eller planeras i framtiden.

Skriv rakt på sak vad du hakat upp dig på i stället!
Örebro widemarsh
2010-04-22 21:14
Ämne: VSK ligger under med....
Matchen började väl 19.00 och är väl färdigspelad?
1-2 stod det att det blev på text-tv.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 21:12
Sekt.E//

Jo, det borde vara som du skriver. Men många har senaste hemmamatchen på näthinnan. De betalar ju inte entré för korvens skull.

Men vädret spelar en oerhörd stor roll också, en på kansliet sa att skillnaden mellan fint väder och regn gör minst 1.000 personer.
Örebro DaSa
2010-04-22 21:02
Jag tycker att det är riktigt bra att vi anställde en till för att sköta förhandlingar i sommar. För om vi fortsätter vinna lär det ju betyda att våra spelare är i form och då också är säljbara till sommaren. Kommer få många emot mig nu men jag HOPPAS att vi säljer 3-5 spelare under sommaren och till hösten.

- Porokara kommer ju säkert att lämna, förhoppningvis blir det till sommaren så vi kanske får ett par miljoner. Jag kommer inte att sakna honom, kommer bli svårt att hitta en anfallare som gör färre mål.
- Kommer Bedoya med i USAs VM-trupp och får speltid där så skall vi aktivt jobba för att sälja honom. Hans marknadsvärde kommer att vara maxat och om han inte säljs då så måste han säljas till hösten då han bara har 1,5 år kvar på kontraktet och jag vill inte rea ut fler spelare.
- Sen så tror jag min favoritspelare Nordin kan försvinna. Egentligen är det mest för hans egen skull, jag tror verkligen att han måste byta klubb för att ta ytterligare ett steg i sin utveckling. Sen så har han ju varit en av ÖSKs bästa spelare under säsongen, skulle gissa att han går till en norsk/dansk klubb för ca 5 miljoner.
- Sen har vi vår mittbacksklippa, han kommer nog bli den som är svårast att ersätta. Men han har gått ut och sagt att han vill vidare och det betyder att han inte kommer att förlänga så skall vi sälja så måste vi sälja till sommaren eller hösten. I Mickes fall kan jag tänka mig att han blir kvartvingad till hösten.
- Till sist så tror jag att om Alven vill ut på en proffssväng till så måste han gå snart. Tycker att han är värd det och hoppas att han gör en bra vår så att han får ngt bra erbjudande.

Lägg även till att Basse och Berra försvinner samt att Wiken kanske ställer skorna på hyllan. Sen så vet man ju inte om Weggen kommer tillbaka efter sin skada och även Olsen kan ju försvinna till sommaren (missade honom i min sammanställning ovan). Så jag tror att Sjögren kan behöva lite hjälp...
Örebro Aspen
2010-04-22 20:58
VSK ligger under med 0-2 i halvtid mot Norrköping i Svenska cupen
Örebro DaSa
2010-04-22 20:46
Rojas// Skall bli riktigt kul att möta IFK Norrköping igen. Borde bli vinst men man vet ju aldrig vilken elva Sixten kommer att starta med i cupen. Det enda man vet är ju att den bästa elvan kommer att starta:)
Örebro Sekt. E
2010-04-22 20:22
ÖSK-Karl// Andra sidan av myntet är att vi ligger fyra i tabellen och har två bortasegrar på rad. Folk borde gå man ur huse på söndag. Så även om det inte nödvändigtvis var dumt så finns det med all säkerhet många faktorer bortom gais- och maifmatchernas avsaknad av propagandaspel som påverkat publiksiffrorna. Nu har jag inte kollat snittet efter den senaste omgången, men nog har alla lag tappat publik.
Örebro Miroslav kuba
2010-04-22 20:15
Nån som har koll på hur det går mellan VSK-Peking?
Örebro Rojas
2010-04-22 20:12
Cupen snack någon ?
Örebro Grixx
2010-04-22 20:10
ÖSK-Karl// Det var bara spammingen som jag tröttnade på. Absolut INTE dina fria åsikter som jag själv ibland kan instämma i.

Jag tycker mig själv minnas att du skulle försöka vara lite återhållsam i det negativa eftersom du innerst inne själv tyckte du var positiv.

...men som sagt mest handlar det om den där ekoeffekten modell spamm som blir jobbig som en viss Ara tidigare i forumet.

...och detta gäller givetvis Wivallius också...det var spammet och inte åsikterna.

...och Aspen, genmälet mot dig hade jag droppat, men jag tycker du borde våga dig på det jag skrev till dig senast;-)...stå upp som en riktig "Karl";-)
Örebro Alan Cork
2010-04-22 20:06
Ämne: Alan Cork//

Tack!....
ÖSK-Karl//
Vad menar du med ditt inlägg ???
Är du ironisk ?
Ursäkta att jag inte förstårvad du menar.
Annons: