/fotboll/osk/forum/5011.aspx/fotboll/osk/forum/5011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2010-04-28 10:42
Jag har nästan börjat tröttna på att irritera mig på att vi inte får mer tid i riksmedia. Låt dom prata om krislag i Stockholm, så kollar jag på Herman istället. Dessutom är detta forum/sida, det mest intressanta om jag vill ha åsikter, fakta, spekulationer eller irritationsmoment.

Support your locals.
Örebro Grixx
2010-04-28 10:39
Ämne: Ämne: Jag tän....
Instämmer!!!
From nu är "100år" portad från alla livematcher och "skärmar" till dess att säsongen är över, sedan får vi omvärdera beslutet...det kan bli livstid.

ps Vid livstids "avskärmning" så får vi väl alla skramla ihop en slant till dig.
Örebro 100år
2010-04-28 10:22
Blå Bergen Blues/
Har jag fått sparken nu? :)
Örebro jappel
2010-04-28 10:14
ser man på. Bra beslut, förutsatt att förhandlingarna verkligen sköts helt utan hans inblandning.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-28 10:06
Ämne: Jag tänkte göra er b....
100år// Du är ABSOLUT FÖRBJUDEN att kolla matchen!!!
Örebro 100år
2010-04-28 10:03
Jag tänkte göra er besvikna nu. Vi förlorar idag.
Misstro mig inte nu... jag vill såklart att ÖSK ska vinna MEN.

Jag har varit väldigt upptagen med jobb och annat den senaste tiden och har missat 5matcher iår. Jag har dock hunnit med att se 3st matcher. Malmö,Mjällby samt Gais. Idag tänkte jag se min fjärde match iår... Förlusten är ett faktum ikväll bröder.

Men glöm inte vems felet var!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 09:55
Aspen//

Normalt sett skulle jag hålla med dig gällande Roni. Killar som inte förlänger skall placeras på läktaren.

Men sedan har vi detta med att aldrig ändra ett vinnande lag?
Örebro Bastard on Parade
2010-04-28 09:55
Det bästa rent sportsligt hade varit att ha en plan värd namnet att spela på...
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 09:50
Grohl//

Visst har AIK flest fans, men inte i förhållande till all tid de får. IFK Göteborg har mängder med fans, men de nämndes inte med ett ord.

Skall alla vi andra behöva sitta och lyssna på AIK-snack trots att de som väntat är ett bottenlag i år?
Örebro VapoRoy
2010-04-28 09:42
Sätta han på bänken tror jag inte på då han troligen bara kommer sprida missämja om han blir petad av icke prestationsmässiga grunder. Då är det bättre att plocka han från truppen helt tills han skrivit på i sådana fall. Eller så utnyttjar vi honom den sista tiden. Rätt trött på killen som inte verkar trivas på "sitt jobb"
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-28 09:41
Ämne: Wowoah och Bedoya i ....
Kul med representationen i dn-elvan, ja! Bedoya (liksom Anttonen) har stor del i ÖSK:s förvandling från "krislag" för tre omgångar sedan till guldaspirant! Och tänk hur snabbt omdömena kan svänga kring Wowoah, från "klapprutten" till hyllad på tillika tre omgångar. Själv tycker jag att han har hållit ungefär samma standard hela tiden, mycket bra i offensiven medan han, såsom ofta är förekommande för omskolade forwards har en del brister i defensiven.
Örebro Aspen
2010-04-28 09:21
TV4 kör Cabrera varje dag. Det finns tydligen en hel del att gräva i. Roni lär inte få lugn och ro på ett tag. Och så ska han också sköta förhandlingarna själv (sufflerar Cabrera?) med Sjögren.
Inte bra för laget. Sätt Roni på bänken tills Roni skrivit på och testa 4-4-2. Eller hitta en vänsterforward någonstans.
Wivallius
2010-04-28 08:19
Wowoah och Bedoya i DN-elvan denna omgång. Snyggt jobbat!
Örebro VapoRoy
2010-04-28 08:09
Håller med dig Aspen. Även om jag vart AIK fan så hade jag tyckt det var kul när det pratas om andra lag. För känslan blir lite som du säger, finns bara AIK och Göteborg i allsvenskan?
Örebro Aspen
2010-04-28 05:52
Grohl//Det är dåligt om det handlar om journalistik som ska vara objektiv och allsidig och om det handlar om att tillfrdställa de flesta flesta tittarnas behov. För nog skulle väl det vara tråkigt om allsvenska bara bestog bara av AIK. Vill man ha längre AIK analyser kan man väl titta på något Stockholms tidning. Svt har kravet på att täcka HELA Sverige. Man det fattar INTE Mats N.
Örebro Grohl
2010-04-27 23:13
AIK har flest fans och bör därför få mest tv-tid. Är väl inte så väldigt svår matematik? Vill man ha längre ÖSK-analyser kan man ju kolla på NA´s välproducerade program.

Gillade även Matchpuls taktik att välja ut några få matcher från omgången och analysera dom lite djupare, vissa matcher är helt enkelt inte intressanta. Sen tyckte nog även jag att ÖSK borde fått lite mer cred för sin placering, men jag hoppas vi kommer visa dom varför imorrn =)
Örebro worldfarm
2010-04-27 23:13
Regn i Kalmar imorgon. Blir till att klä sig bra! Jag ger er dessutom en fin Örebrovisa som ett ytterligare bidrag i den s.k inmarsch-soppan.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-27 22:23
Kolla in TV4-Sporten snart, mer Cabrera.
Örebro Bempa no:10
2010-04-27 21:52
ÖSK-Karl // fotbollskväll kan byta namn till STOCKHOLMS KVÄLL och sändas Lokalt via ABC NYTT detta har jag mailat Mats Nystström om redan för 4 år sedan hehehee
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-27 21:46
den oumbärlige//

Tycker fotbollskväll kan byta namn till AIK-kväll. 10 minuter av 30 bara för att de byter tränare? Det var ju inte direkt någon uppståndelse när ÅFF bytte tränare, men Rit-Ola kan väl inte få bestämma innehållet själv antar jag?

Förlorar AIK är det lång analys varför, vinner de samma sak.

Tycker det är bra att TV4 bestämt sig för att bojkotta AIK.
Örebro Conjuration ★
2010-04-27 20:30
Kalmar som lag är långt ifrån den trupp de hade guldåre, jag räknar vår trupp som mycket bättre. Dock så är de fortfarande ett väldigt starkt lag och snart plockar de poäng och stiger i tabellen, hoppas bara att deras steg uppåt inte börjar mot oss. Wastå är i mina ögon deras största svaghet, jag tror att han själv också märker hur hans prestationer inte längre är tillräckliga för en klubb som KFF.
Örebro den oumbärlige
2010-04-27 20:26
Tjatet om fotbollskväll förstår jag inte. ÖSK har inte direkt rosat, man ligger där man ligger mer för att AS varit svag. Spelmässigt bra samt vinst mot några formstarka topplag har man ännu inte haft. De går i princip igenom matcherna som spelas på måndag då sändningen också sker.

Matchpuls ska däremot ha en känga. Inte bara för att de inte snackar ÖSK utan för att de istället diskuterar olika ämnen som redan riksmedia plöjt igenom. Var bättre när de pratade om match för match och försökte ge en bättre bild av samtliga lag. Går man igenom lag för lag kommer man ändå in på de här övriga punkterna som agentskandalen och tränarbyte etc.
Örebro rirobban
2010-04-27 19:38
Ämne: Då Matchpuls i stort....Bra mejl, skicka samma till fotbollskväll (eller som någon så fyndigt skrev igår, "Stockholmskväll").

Jag har sedan länge slutat att se på matchpuls varje gång. Förr tog de upp lagen i betydligt bredare form och då var det kul att titta på programmet. 08fotboll började jag kolla på när 08:a-lagen började hamna i botten, var/är så kul att se bitterheten hos panelen:)

Tillbaka med gamla matchpuls och få tillbaka mera tittare tror jag på...
Örebro gazzettadellosport
2010-04-27 19:26
Då Matchpuls i stort sett aldrig tar upp Örebro mejlade jag Christopher Kviborg följande :

Hej Christopher. Jag vill först ge lite beröm för det otroligt bra jobb du och varierad panel gör i Matchpuls. Det är bara en sak jag inte riktigt
greppar. Örebro SK har nu vunnit 3 matcher i rad och lagt sig på en 3:e plats. Detta är mycket ovanligt och beundransvärt för en klubb som väldigt länge krigat i ingenmansland. Som journalist under utbildning tar jag mig friheten att påstå följande : Det är inte ur journalistisk synvinkel försvarbart att under era program knappt uppmärksamma detta. Speciellt inte
när ni i dagens program (27 april) inte ens nämner ett ord om ÖSK. Det talas om att " MFF hakar på i toppen " och ni menar att Helsingborg redanbärgat guldet. Jaha? ÖSK då?

Stor fotbollskonst bor inte längre i Stockholm eller Göteborg, den har flyttat. Till Skåne och Närke.
Örebro rirobban
2010-04-27 18:56
Ämne: Trots usel inledning....
Just Wastå gör att jag tror det blir seger:) Har väl aldrig sett storheten i honom och han gör rätt många tabbar varje år (guldåret så var Kalmar som lag grymma). Hoppas inte han gör ett par tabbar imorgon (för då gnäller väl Rydström på att segern inte var rättvis), utan hoppas på ordentliga mål som är otagbara för Wastå, men det räcker med ett mål om man gör som man brukar göra när man vinner, alltså håller nollan:)
Örebro Chipset
2010-04-27 18:55
Jag satt på sektion A i söndags. Måste säga att jag inte sett Porokara (kanten längs min läktarplats) så inspirerad som han var i första halvleken. Han brukar inte vara den som kommunicerar men han verkade vara väldigt taggad. Det var mycket tjöt på Olsen och Wowoah i positiv bemärkelse.
Örebro Chipset
2010-04-27 18:52
Trots usel inledning så är Kalmar ett lag som spelat rätt bra men inte haft marginalerna (läs Wastå) på sin sida. Jag är relativt nöjd med en pinne imorgon. Tror det blir en tuff match. Kalmar kommer börja plocka pinnar snart.
Örebro rirobban
2010-04-27 18:39
Ämne: rirobban //Ok, då va....
Blir ändå en tuff fajt imorgon. Tar ÖSK ledningen så vinner de matchen (har varit så ett tag nu). Tar Kalmar ledningen så vinner de matchen. ÖSK är ju inte direkt kända för att vända matcherna, tyvärr:(
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-27 18:36
rirobban //Ok, då var det säkert som du säger. Som sagt jag såg inte matchen så jag kan inte uttala mig.
AIK Saywee
2010-04-27 18:35
rirobban, jag gillar din tro ...

... men mitt optimistiska hopp är trots allt 9 poäng.

Annons: