/fotboll/osk/forum/5010.aspx/fotboll/osk/forum/5010.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grohl
2010-04-26 21:46
Man kan ju faktiskt se det som att Cabrera skrev över rättigheterna att förhandla om kontraktet till en annan agent, som i princip agerar målvakt och inte är mer aktiv än att han sitter med och får 50% för besväret.

Istället för denne "agent" så sköter Roni förhandlingarna själv och tror samtidigt att han inte bryter mot någon lag. För Cabrera hade ju skrivit över all förhandlingsrättighet till någon annan.

Det är ett komplicerat system och är man bra på att prata kan man övertyga folk om mycket, speciellt folk som har förtroende för en.
Örebro Ropesin
2010-04-26 21:44
Har inte läst speciellt mycket i det här forumet om Cabrera så kanske tar upp något som redan har berörts. Men varför har Porokara kvar Cabrera som agent? Har man kvar han efter Wanderson-affären så måste man ju vara dummare än tåget? Porokara kan ju bli lika lurad som Wanderson höll på att bli. Dessutom, vem vill representeras av en av fotbollssveriges mest hatade (Lagrell är värre)?
AIK Saywee
2010-04-26 21:40
Hade Blåvitt varit inblandade i Cabreraaffärer, så hade personerna som felagerat blivit straffade, men om ÖSK blivit inblandade i Cabreraaffärer, ja det är ganska enkelt att förstå, då skall klubben straffas, gärna hårt ;)

Lag Rell!
Örebro 0REBR0
2010-04-26 21:40
Ämne: Det var väl så att m....
Jag vet inte hur det ligger till, men har det framgått att det just förhandlingen det gäller?
Det vore konstigt, för isf är ju inte tv4:as "avslöjande" värt särkilt mycket...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-26 21:38
DaSa// Nej det stämmer inte. Erik har kontrakt även över 2011.
Örebro DaSa
2010-04-26 21:29
Stämmer det att Erik Nilssons kontrakt går ut efter denna säsong?
Örebro Grixx
2010-04-26 21:28
Det var väl så att man inte fick förhandla för två parter och det ska inte ha skett enligt pappret.

Sedan vet jag inte i vilken omfattning en klubb kan fällas om agenten strular, det verkar inte troligt....och def inte när det bevisligen inte blev någon affär, trots Cabreras irrfärder.
Örebro Aspen
2010-04-26 21:27
Sjögren har många minus i sin korg. Bra att vi har Sköldmark nu, förläng direkt så han jobbar över hela transferfönstret.
AIK Saywee
2010-04-26 21:25
Nordin Gerzic på SR P4 just nu, härlig intervju:)))

Forza NORDIN!!!!!!
Örebro DaSa
2010-04-26 21:24
Följande är från en intervju med TFF-bas:

"Trelleborgs ordförande menar att många andra allsvenska klubbar delar hans uppfattning att det ”blir bekymmer” när de arbetar med Cabrera. När det kommer till förhandlingar med deras spelare om förlängningar av kontrakt, menar Abrahamsson att det ofta blir problem när agenten förträder spelarna.

– Han har satt i system att låta sina spelare gå som Bosman. Det är olustigt men sådana är tyvärr spelreglerna nu, och då får man leva med det."

Ngn som är förvånad...
Örebro 0REBR0
2010-04-26 21:22
Ämne: KvT//Följande gäller....
Cabrera har väl licens iaf(hoppas jag) så det där bör väl inte gälla, men det kanske är samma straffskala ändå?
Örebro Simon78
2010-04-26 21:19
http://www.fotbolltransfers.com/?p=viewAgent&id=24

Cabrera är Roni Porokara agent...!
Örebro Aspen
2010-04-26 21:13
KvT//Följande gäller:
Beslutet tas av Disciplinnämnden och kan sedan överklagas till Besvärsnämnden. Besvärsnämndens beslut kan överklagas till Riksidrottsnämnden.

Spelare, som i ett övergångsärende nyttjar en icke-licensierad agents tjänster, kan bestraffas enligt 14 kap. RF:s stadgar (tillrättavisning, böter eller avstängning upp till två år). Beslut fattas av Disciplinnämnden.

Förening kan bestraffas av samma 14 kap. RF:s stadgar. Beslut tas av Disciplinämnden.
Föreningen kan även meddelas förbud mot nationella/internationella övergångar under minst tre månader, dels förbud mot all slags nationell och/eller internationell fotbollsverksamhet (FIFA dömer internationellt, SvFF nationellt). Föreningen kan också påtvingas nedflyttning eller, vid lindrigare föreseelser, erhålla poängavdrag - och beslut tas av Disciplinnämnden.

ÖSK kan alltså få poängavdrag, i LINDRIGARE fall !!!
AIK Saywee
2010-04-26 21:13
Ämne: Vilken soppa. Men in....
Ja, sicken röra, sicken soppa, och så länge Lagrell har ett finger med i svensk fotboll, kan i vart fall inte jag koppla av, han smider nog nya planer, regler och hånler i den mörknande aprilkvällen ...
Örebro 0REBR0
2010-04-26 21:06
Ämne: Alla klubbar verkar ....
Ja, det framgår ju att Dahan förhandlar, men Cabrera har ju fortfarande ekonomiskt bunden till både Porokara(Cabrera och Dahan delar 50/50) och ÖSK (jag utgår från att ÖSK betalar honom). Så det lär ju fortfarande inte vara tillåtet...

Och varför har man inte hört något om Dahan tidigare, haifa var ju rätt klara med att det var Cabrera förhandlade...
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-26 21:02
Jag har svårt att tro att ÖSK på något sätt kan drabbas av påföljder av detta. Vad skulle de "dömas" för? GAIS har däremot diskuterat att sälja Wandersson till ett bolag. Vilket inte är tillåtet. Dock vart det ingen affär som bekant.
Örebro Grixx
2010-04-26 20:56
Alla klubbar verkar vara ense om att Cabrera är PROBLEM och så är det säkert.

I kontraktspappret för Roni så står det dock att Cabrera bara är Ronis agent och att det är annan agent Jecky Dahan som förhandlar för Roni. Det är ju tillåtet...sedan kan man diskutera i vilken omfattning Cabrera avstod från att förhandla eller styra den andra agenten.
Örebro Sekt. E
2010-04-26 20:46
Vilken soppa. Men inte kan klubben drabbas väl?
Örebro DaSa
2010-04-26 20:19
0REBR0// Tack!

Grohl// Jag vill inte innerst inne tro att Roni gjort fel, men allting talar för det och att Roni själv inte talar om det gör att jag inte tror på honom.
Örebro Grohl
2010-04-26 20:09
Ja där ser det ju onekligen ut som att Roni har skrivit på ett papper där han hävdar att hans agent heter Cabrera. Jävligt lustigt beteende av finnen
Örebro 0REBR0
2010-04-26 20:02
Ämne: DaSa// Jaha, å varfö....
För att Roni har skrivit på ett kontrakt som säger att Cabrera företräder honom i förhandlingar med Haifa. (se länktips)

Jag rättar mig själv lite...

Det framgår ju tydligt att Cabrera är Porokaras agent. Men det står ju att det är någon annan företräder honom i denna förhandling... Eller fattar jag fel?
Örebro Grohl
2010-04-26 19:51
DaSa// Jaha, å varför skulle inte Cabrera kunna ha sagt till Roni att han inte fungerade som hans agent i just det här specifika fallet? Mig hade han i alla fall lätt kunnat trolla bort med diverse juridiska termer osv. Visserligen har han inte sagt sanningen till Sjögren, men han kan ju faktiskt ha sagt det han då trodde var sanningen.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-26 19:50
Jag tror nog båda två klubbarna samt Porokara var medvetna om problematiken med att Cabrera satt på dubbla stolar. Men det var bara Macabi Haifa som hade stake nog att avbryta förhandlingarna. Sjögren och Porokara blundar bara och låtsas som ingenting.
Örebro 0REBR0
2010-04-26 19:17
Roni behöver nog inte bryta med Cabrera det löser sig nog ändå. För nog lär väl Cabrera bli av med sin licens iaf...
Örebro apskallen
2010-04-26 19:11
Ämne: Känns som vi möter K....
Tja. Eller så möter man hellre de som ligger sist än de som ligger först. Men visst, är man närking så kan man ju hitta nåt negativt i allt :)
Örebro DaSa
2010-04-26 19:09
Grohl// Roni kanske blev lurad men ger det honom rätten att ljuga för Sjögren/ÖSK?

Sen tycker jag att ÖSK skall tillsätta en egen internutredning också. Känns inte som allt har skötts som det skall av vissa personer.
Örebro DaSa
2010-04-26 19:03
Aspen// Jag tycker nog det, i alla fall så länge som vi inte har ngn är ungefär lika bra/dålig:)
Örebro Grohl
2010-04-26 18:58
Ämne: Ämne: Jag tro....
Man ska inte underskatta hur lätt det är att bli lurad av personer man litar på. Kan tänka mig att Roni bryter med Cabrera så fort han får chansen, nu är ju inte en speciellt bra tidpunkt med kontraktsförhandlingar osv.

Förläng med Porokara nu!
Örebro DaSa
2010-04-26 18:57
Storm_90// Jag skrev så eftersom Roni har haft chansen att berätta hur det är men inte sagt ett dyft. Nu håller han på att sätta klubben i skiten för sitt agerande. Sen är det många indicier som pekar på att han har gjort fel så nu ligger nog bollen hos honom om han vill rentvå sig själv.
Örebro 0REBR0
2010-04-26 18:51
Ämne: Jag tror det är Cabr....
men varför hävdade Roni att han företrädde sig själv?
Annons: