/fotboll/osk/forum/5008.aspx/fotboll/osk/forum/5008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-04-27 16:07
gazettadellosport!!

Jag skiter väl vanligtvis i agenter, men bryr mig om klubben och dess framtid!

Behövs inte hållas några tummar, med den stämning som numera finns i laget och den formtopp som råder, så ordnar det sig ganska enkelt ...

Toppen eller MITTEN (?), hallå vadå, din pessimist ....

DUBBELN :)))
Örebro go_osk
2010-04-27 16:03
Ny match imorgon. Dags för ny startelva. Det vore kul om Sixten chockar lite och ställer upp med följande elva (4-4-2). Gärna med diamant på mitten:

JoAl
PaAn-MaWi-MiAl-SaWo
MaAs-MaKi-NoGe-AlBe
KiOl-PaGu
Örebro gazzettadellosport
2010-04-27 16:00
Skit i agenter och allt vad det heter för en stund och håll alla 2 tummar för VINST MOT KALMAR. Det är nu eller aldrig de närmsta omgångarna, toppen eller mitten..
AIK Saywee
2010-04-27 15:25
BoP (15.13), exakt så tolkade jag ditt inlägg (14.37) tidigare ...

... och nu vill jag att de fega/hemliga aktörerna i "Cabreraaffärerna" kliver fram, är ärliga och skriver/säger det som kan liknas vid en sanning.

För ÖSK´s skull, tvätta bort rykten, smuts och annan skit och ge inte Lagrell en chans att åter hånle när eleganterna kan tänkas tvångsflyttas ner från den svenska fotbollseliten :(
Örebro Bastard on Parade
2010-04-27 15:13
Aspen//

Jag var lite otydlig. Tänkte på affären i vintras då ÖSK hade han som representant nere i Israel.

Hade affären gått igenom då så skulle han ju fått pengar av ÖSK. Fotbollskanalens dokumentation visar ju att han uppenbarligen även skulle få en del av Porokara/Israelerna.

Ett uppenbart regelbrott, visst. Men det verkar ju inte Cabrera bry sig om.
AIK Saywee
2010-04-27 15:05
Aspen, ingenting är omöjligt, kan man flyga till månen och ta kort på mars, är det mesta möjligt.

Att bryta mot regler är inte speciellt svårt ;)

Det gör jag troligtvis varje dag ... sorry!
AIK Saywee
2010-04-27 15:03
Bempa, eftersom jag har "förstått" av så många riktiga GAIS´are, att Sköldmark fick sparken (rent ut skrivet) från GAIS, är jag lite orolig inför framtidens köp/sälj/kontakter etc ...

... OBS, detta är inget gnäll, utan bara vad jag hört från så många västsvenska fans ...

... förmedlar bara vad de sagt, men det kan ju förhoppningsvis, vara fel :)

Inget rykte, inga källor, eller skall jag PM´a ytterligare detaljer?
Örebro Aspen
2010-04-27 15:01
Bastard on Parade//Omöjligt han skulle kunna få betalt av ÖSK. Då vore det uppbart att han bröt mot reglerna. Han är ju Ronis agent.
AIK Saywee
2010-04-27 14:46
BoP, tackar för den "funderingen", för den är precis vad även jag har haft, men inte orkat formulera ...

... men nu är det verkligen dags att alla aktörer smyger ut ur sina små gömställen och försöker ärligt förklara verkligheten i denna hemliga soppa?!?!

Det borde vara bäst för alla parter, utom möjligtvis ... X och kanske även x?
Örebro Bempa no:10
2010-04-27 14:42
Att anställa sköldmark och sjögren är två skämt,ta hit Hasse borg han kan förhandla den mannen så mycket miljoner han dragit in TILL MALMÖ FF på spelar försäljningar och han har ju kvar Ösk i hjärtat då han bla räddade ösk när han köpte Niklas Skog en gång i tiden och Cabrera skicka honom till sibirien på arbets läger där hör han hemma jävla slav handlare och han tycks göra allt för sin egen vinning fyyy ff...nnn
Örebro Bastard on Parade
2010-04-27 14:37
Skulle verkligen en bosman-deal vara mer lönsam för Cabrera?

Jag menar, nu skulle han ju fått betalt av ÖSK om han lyckades sälja Roni. Utan att sitta på någon information så är det rimligt att anta att han hade en procentsats på övergångssumman, eller?

Han skulle ju även få betalat av Roni/Israelerna.

Det känns som att Cabrera redan kan ha fixat fram intressenter till en bosman-övergång och på så sätt redan blivit lovad mer $$.
Örebro Sekt. E
2010-04-27 14:27
Möjligen kan kanske Staaf vara den vänsterspringare som ersätter Roni?
Örebro Aspen
2010-04-27 14:27
ÖSK-Karl//Det mest sannolika är väl att Cabrera vill förhindra Israel-affären för att senare kunna göra en Bosman deal. Därför vart israelerna förbannade, dom ville ju köpa.
En bosman deal med israelerna verkar vara för genomskinlig.
Sjögren är ett stort ????.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-27 12:31
Aspen//

Så fort jag fick reda på att Cabrera var inblandad med Israelerna förväntade jag mig det värsta.

Porokara sittet garanterat fast i avtal med Cabrera. Det är högst troligt att Cabrera gått bakom ryggen på ÖSK och redan gjort upp en bosman-deal med Israelerna.

Därför kunde vi ju verkligen krävt att Sjögren skulle varit med i Israel, när han nu inte verkar kunna förhandla själv.

Jag fattar inte vad en sportchefs huvudsakliga arbetsuppgift är, om det inte är förhandlingar?
Örebro Aspen
2010-04-27 11:58
Kul att Wowoah och Kihlberg blir uppmärksammade i omgångens startelva.
Skulle inte tror att dom har Cabrera som agent
Örebro Aspen
2010-04-27 11:55
ÖSK-Karl//En ev. SvFF-bestraffning av Cabrera med alla överklaganden och snåriga utredningar kommer inte vara klar i år. Att det skulle vara klart innan transferfönstret stänger verkar helt otrolig.
Troligt att Porokara sitter fast i ett avtal som han inte kommer ur. Dessutom KAN det vara så att han och Cabrera bestämt en strategi (=bosman).
Köp en ny vänsterforward i sommar!! Detta kommer att bli en följetång under alla utredningar och sanningarna kommer fram succesivt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-27 11:32
Aspen//

Att man kan bli lurad av en som Cabrera förstår jag. Om man inte vet hur en psykopat fungerar och vilka frågor man skall ställa är det svårt att freda sig.

Men varför skall en klubb med en heltidsanställd sportchef anlita någon som sköter förhandlingarna åt klubben? Det minsta man kan begära är ju ändå att Sjögren följt med till Israel.

Men inget ont som inte har något gott med sig. Om denna soppa leder till att Cabrera stängs av på livstid så är det värt det.

Hoppas bara det går fort, för annars kommer Porokara att försvinna som bosman. Lyssnar han fortfarande på Cabrera är det nog kört.
Wivallius
2010-04-27 11:27
Wovven och Kihlen med i omgångens elva. Se länken!
Örebro Aspen
2010-04-27 11:20
Hur kan ÖSK skriva avtal med Cabrera när man vet att han representerar spelare i ÖSK? Verkar vara fel från början.
Örebro Aspen
2010-04-27 11:19
Jag tror inte SvFF klarar att reda ut sörjan kring Cabrera. Det är för avancerat för dom.
Kalmar Mååållll !!!
2010-04-27 11:10
Ni får gärna vinna SM-guld, men i morgon måste ni
åka från Kalmar utan poäng.
Örebro Sersant
2010-04-27 09:33
Cabrera har haft fuffens för sig i Kalmar också.
Örebro För det hjärta som brinner...
2010-04-27 08:34
Kommer det arrangeras bussresa till Göteborg - ÖSK matchen?
Vore ju otroligt trevligt!
Örebro Aspen
2010-04-27 07:40
Tror Roni blir bänkad påp torsdag. Kan nog inte koncentera sig på fotbollen nu. Nu är det media och pengar som gäller.
Kör 4-4-2 med Erik N på mittfältet. 4-4-2 har fungerat på Fredrikskans tidigare.
Örebro Örebroare i STHLM
2010-04-27 07:35
– Han har satt i system att låta sina spelare gå som Bosman. Det är olustigt men sådana är tyvärr spelreglerna nu, och då får man leva med det.

Trelleborgs ordförande Per-Anders Abrahamsson angående Oliver Cabrera.

Det blir nog inga pengar för ÖSK, men det får nog Cabera och Roni.
AIK Saywee
2010-04-27 00:28
En dag närmare en seger och dubbeln!

Vi hörs, eller snarare ses, Saywee skall drömma svartvitt som vanligt.

Mycket god natt, alla "svartvita själar"

Flugsnapparen hälsar :)
AIK Saywee
2010-04-27 00:21
Walter Gigena, innan jag loggar ur (ut?) på riktigt, måste jag bara skiva att jag gillar ditt inlägg, (MYCKET) kaxigt och fräscht i midnatten, det är möjligen 3:e - platsen som jag vill ha in någon annan på, eller kanske Lagrell även där ....?
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-04-27 00:08
Suck Cabrera. Aldrig gillat den människan och inte blir det bättre efter den senaste tidens avslöjanden. Min personliga Wall of Shame är

1: Lagrell
2: Thalinger
3: PFO

Bubblare: Den smutsigaste agenten av dem alla - Oliver Cabrera.

Det är som synes inte alldeles lätt att klämma sig in på topp tre då platserna de facto besitts av hantlangare till djävulen, men fortsätter Cabrera i samma takt är han nog fan snart där.
AIK Saywee
2010-04-27 00:00
Nu loggar jag ur och lyssnar/tittar vidare till Jeff Beck´s "A DAY IN THE LIFE" (Beatleslåt, SGT peppers), med en fantastisk basgitarrist, en mycket ung australienska "Tal Wilkenfeld" vilken tjej, vilken basist ... God bless her.

Förlåt, men fotbollen rockar fett, och vi måste hitta en perfekt gemensam "låt", trots så många olika musiksmaker, det blir inte lätt, men vi får ge och ta och fundera på vad som kan vara lämpligast, det är inte lätt, men sådant brukar inspirera till tankar och idéer.

Tänk gammalt, typ de fantastiska danska låtarna, "vi är röde vi är vide" etc etc. ...

... och tänk nytt, rytmiskt, trallvänligt, melodiskt, svartvitt ...
AIK Saywee
2010-04-26 23:40
Ursäkta mitt tjöt, när jag är i tjöt-tagen, men har Magnus Sköldmark börjat jobba för Örebro Sportklubb ännu?

Eller när skall han tillträda, tiden är ju knapp, snart skall han sluta (sista juli (?), eller, hur ser planerna ut, inför den svartvita framtiden?

Vad vet jag?
Annons: