/fotboll/osk/forum/5004.aspx/fotboll/osk/forum/5004.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lascaux
2010-04-28 21:42
Någon som har en stream till CL-matchen?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 21:40
Trist, men det var länge sedan vi kunde skylla en förlust på målvakten. Alvbåge har inte stått att känna igen på hela säsosongen, sjuk som han varit.

Men den här förlusten får han helt ta på sig. Kalmar är ju långt ifrån bra och de kommer att ligga kvar i träsket.

Frågan är vem som skall ersätta Bedoya på söndag, Per J. eller Erik N.?

Skit samma igentligen med straffen, men den var inte innanför.

Alvbåge måste höja sig rejält för att komma in i landslaget. Blev Wiken skadad eller har Sixten ochoch fattat att truppen måste gå runt i förlorade matcher (Berra)? Var kul att ändå se honom.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-04-28 21:38
Måste skriva av mig, trots CL, annars exploderar jag. Till att börja med var förlusten inget att tala om. Kalmar var agressivare och hetare. Vad som stör något så ohyggligt är att vi från minut ett uppträder som rädda p10 som möter ett p12 lag. INGEN vågade vårda bollen och det tjongades tokvilt. Hur kan Sixtens filosofi försvinna ur spelarnas huvuden på tre dagar?? Visst var planen skit men det gick tydligen att spela bra från minut 55 då Kalmar trillade boll. Den enda som lyckades någorlunda var Berra som fan var bäst i Ösk.

Sixten vill inte ändra ett vinnande mönster och kört hårt på sin filosofi angående 4-3-3. Men varför inte ändra på något om man ligger under med 1-3 och spelet är skit?

Måste avlägga spelarbetyg innan jag kan lägga förlorade pengar, poäng och lycka åt sidan.
0 = Tvärusel 5 = Gudomlig -1 = überkalkon
Betyg där emellan går att gissa sig till.

Alvbåge (-1) Har räddat oss många gånger men var orsaken till dagens förlust. Ingen pondus, p10 misstag, oinspirerad. Galna beslut gjorde hela laget nervöst. Dags att minska fokuset på bloggeriet, främst i aftonblaskan.

Wikström (0) Mr slowmotion..

Almebäck (2) Räddade några frilägen, hånade av Lagrell genom en horribelt dömd straff - igen.

Antonnen (1) Klister under skorna. Felpassar. Anonym.

Wowoah (1) Felpass, Lojhet, Nonchalant.

Kihlberg (1) Sirap till frukost, lunch och middag! Reaktionsförmågan hos en 80-årig pensionär hade förmodligen varit bättre än Kihlbergs idag.

Nordin (0) Var han med idag? Skymtade honom någon gång i första men vad hände sen?

Bedoya (2) Försökte och försökte men mycket blev fel. Fin framspelning.

Porokara (0) Fick inga bollar men verkade heller inte vilja ha några.

Olsen (1) Bra förarbete till vårat slumpmål men sprang annars helt galet fel. När Olsen startar löpningen har redan motståndarnas målvakt lagt bollen tillrätta för inspark.

Astvald (2) Fint mål. Försökte. Osynlig.

Berra (4) Vissade elegans, kyla och klass. Ett litet misstag på hela matchen. Ut wikström och in med berra i nästa tack.

Sixten (-1) Att försöka förändra spelet om man ligger under med 1-3 och knappt haft en målchans borde vara en självklarhet. Inte för Sixten. Spelet funkar kanon på hemmaplan men inte borta.

Domaren (-1) Att först blåsa frispark för att sedan ändra sig och blåsa straff är äkta ösk-hat. Domarkåren är köpt av Lagrell men det visste vi sedan tidigare.

Slutsummering på ett förmodligen långt inlägg är att det borde ha varit 1-1 idag. Men en förlust istället för ett kryss betyder egentligen bara ett poäng och ett sargat sjävlförtroende. Hellre våga gå för vinst och riskera en förlust än att satsa på kryss. Tyvärr satsade vi aldrig.

Årets hitills sämsta match. Tack som fan. Men likförbannat kommer jag att finnas på Behrn arena på Söndag!!!
Örebro bison
2010-04-28 21:23
KalleFF// Ni har ju lera, det är ju inte heller riktigt gräs.
Örebro widemarsh
2010-04-28 21:19
KvT// Ja, det var nån decimeter utanför linjen. Men det var fortfarande en helt onödig kapning.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-28 21:18
Kalle FF//Fast att planen var skit kan du ju inte förneka. Nu drabbade de lagen lika. Men det var ett jävla studsande på tovor hit & dit.

Säga vad man vill om konstgräs men det ger en bättre fotboll än planen idag.
Örebro widemarsh
2010-04-28 21:17
ElBarto// I tabellen innan matchen var ni sämsta laget i Allsvenskan tillsammans med Åtvidaberg. Att ni kanske har högre kapacitet än så är en annan sak.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-28 21:17
widemarsh //Kapningen var kanske klantig av Almebäck. Men den sker utanför straffområdet.
Kalmar Kalle FF
2010-04-28 21:15
Ni klagar på planen hela tiden fast ni själva inte har en riktig plan, utan en sån där med låtsas gräs. Sen tror jag att en bra plan skulle gynnat KFF mer än er, eftersom vi har ett betydligt bättre passningsspel.
Kalmar ElBarto
2010-04-28 21:12
Värst vad folk säger att Kalmar är sämst och allt, Kalmar FF har nästan exakt samma lag som efter förra sommaren. Hoppas detta är vändningen för oss,
Örebro widemarsh
2010-04-28 21:12
Jo, en sak till förresten. När ska Sixten inse att Paulinho inte gör någon nytta på kanten?
Örebro widemarsh
2010-04-28 21:11
Berra vågar iaf hålla bollen efter marken, trots den dåliga planen. Man blir ju tokig på Wikströms stressade tjongbollar ibland.

Nä, nu ska jag inte skriva mer om matchen, man är bara så besviken att orden blir lite väl hårda. Iofs förtjänar spelarna det.

Suck, nu blir det en ny patetisk publiksiffra mot Häcken. Seger idag hade gett upp mot 9000 på söndag, nu ska vi vara glada om vi kommer över 6000.
Djurgården kim for ever
2010-04-28 21:06
Ja där drog guldet all världens väg (ironi)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-28 21:05
Som vanlig agerar ÖSK trendbrytare för andra lag.

Fast jag tycker inte 4-1 på något sätt speglar matchen. 52-48 i innehav, Kom ihåg att Kalmar spelmässigt är ett mycket bra lag. De har 5 avslut på mål och gör mål på 4. De skapar ingenting utöver målen!

De som främst skilde var att Kalmars vilja var starkare och de var hetare + individuella misstag i ÖSK.

Passingspelet var dåligt från båda håll. För ÖSK del måste man slipa på passningsspelet sista tredjedelen främst vid vändningarna. Idag klumpar de ihop sig för mycket centralt framför bollhållaren. Ingen tar bredd.

Almebäck rädda mycket djup. Anttonen tycker jag kom på mellanhand ofta idag. Sammy mer med i spelet än Patrik. Kanske borde Sammy försökt glidtacklat vid 2-1 målet. Bedoya mycket bra i första!

Nordin, som är så viktig för ÖSK tycker jag försvann för mycket.

Kul att Berra fick komma in. Han skötte sig bra!
Tycker ÖSK ska förlänga och bygga på honom efter Wiken!

Alldeles för mycket rensningar från egen box. Vågar ingen vara lite kallare? Tror vi skulle vinna en hel del anfall på det.

Kalmar sämre än jag trodde eller då var ÖSK tillräckligt bra för att göra dem sämre.

Nu spottar vi i händerna. Hittills har jag inte, förutom MFF, sett något lag ÖSK mött som de inte kan slå!

Häcken nästa!
Örebro widemarsh
2010-04-28 21:01
Vi får storstryk av seriens sämsta lag och skänker bort iaf 3 av 4 mål. Helt värdelöst! Dom ska fan inte ha någon lön den här månaden, förutom Berra då.
Det enda positiva med den här matchen är ju att Berra får speltid och gör det relativt bra utan misstag.

Alvbåge skänker bort två mål, och Almebäck gör en hjärndöd kapning på straffområdslinjen. Utan dom enkla misstagen hade vi haft poäng idag trots uselt spel. Så svaga är Kalmar just nu.
Örebro bison
2010-04-28 20:58
Det såg ju ut som att de spelade med en studsboll, var ju ingen i Örebro som kunde hantera trasan.
Syntes lång väg att Kalmar ville mer så tragiskt att hela laget ska vara sämst samtidigt.

Kalmars målvakt var nog den målvakt som varit sämst på fötterna någonsin i övrigt helt ok.
Örebro Grixx
2010-04-28 20:58
Jag drar mig tillbaka ett tag för att jag känner på mig att det blir lite för mycket neandertalaranalyser snart.
...dumt att snedtända.

Slut för i dag.
Djurgården kim for ever
2010-04-28 20:56
går alvbåge på cocks eller? han snortrar ju efter varje mening, men starkt ställa upp i intervjuen.(till skillnad från rått-packet)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-28 20:56
Ja vad ska man skriva?! Är nog bäst att inte skriva nått alls.
Örebro Grixx
2010-04-28 20:55
Nu har vi fått 2 feldömda straffar mot oss i år, dags för payback time.
Örebro Ropesin
2010-04-28 20:54
Det här var det absolut sämsta jag har sett på 2000-talet. Alvbåge gör två riktigt grova tavlor, försvaret är lika dåliga och framåt kastade man bort 99 av 100 passningar. Fruktansvärt dåligt! Förstår inte hur vi kan gå från en sån klockren insats (Halmstad) till en så dålig? Bara att glömma det här och ladda om till söndag, hur det nu ska gå utan Bedoya, den enda som kommer undan med ett hyffsat betyg.

/Målvaktskris?
Kalmar jonte f
2010-04-28 20:53
ni är är totalt underlägsna mot ett lag som har en tredjemålvakt en pensionerad mittback en mittfältare som inte kan skjuta,vår bästa spelare skadad, och sämsta form. Hela kalmar tackar för alla poäng och att vi snart går förbi er i tabellen!
Örebro Grixx
2010-04-28 20:52
Det bli rackarns tydligt när det inte funkar för målvakten...att börja gnälla brett är ganska meningslöst alla lag i världen ballar ur efter sådana skitmål...och Alvbåge kommer givetvis att ta på sig det mesta....men jag antar att motståndarna måste få till det någon gång;-)
Örebro Disasterpiece
2010-04-28 20:51
"Hajhå, Hajhå, hajhå hajhå hajhå heja kalmar hajhåhajhåhajhå"

Coola ramsor har dom iaf :p

Dålig insats av ÖSK förövrigt. Uselt!
Örebro afroman
2010-04-28 20:47
kihlen vilken långsam åldring han är, inte ett rätt på hela jävla matchen.
Örebro AllanE
2010-04-28 20:46
Vi har gjort oss te åtlöje inför hela sverige idag, kalmar är ett av seriens sämsta
Örebro DaSa
2010-04-28 20:45
Sen tycker inte jag att KFF imponerade, det är vi som varit urusla. Men förhoppningvis så får de lite självförtroende nu och kan ta poäng mot andra lag.
Örebro DaSa
2010-04-28 20:41
Vilken plattmatch, typ alla spelare utom Bedoya underpresterar. Speciellt åldringarna Kihlen och Wiken tycker jag var extra dåliga men sämst av dem alla var återigen Roni.

Jävligt synd också att dagens bästa spelare är avstängd i nästa match, undrar vem som kommer att få ersätta honom?! Eller blir det 4-4-2?
Örebro Evigt ÖSK
Var ska man börja? Matchen är inte färdigspelad, men jag är så jävla besviken. Som sixten säger i halvtid; Vi får en chans till, hoppas vi tar den. Nej, de gör de verkligen inte. De ser sega ut. Det ska inte spela någon roll ifall de har många matcher inom kort tid.

Varför ska omställningen till gräs från konstgräs vara så oerhört stor? Gör som under Walkers tid, träna 2-3 ggr innan gräsmatch på vanligt jävla gräs.

Vad gör Alvbåge idag? Vad gör Wikström? Vad gör Almebäck? Jag är besviken.
Örebro Kronblom
kim//du har rätt,ni är inte bra...
Annons: