/fotboll/osk/forum/5000.aspx/fotboll/osk/forum/5000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:12
Magister mundi sum//

Det har du all anledning att vara. Själv är jag på gränsen till att få magsår.

ÖSK/Sjögren: Varför var ingen från ÖSK med till Israel?
Örebro rirobban
2010-04-29 16:11
ÖSK, GAIS och Kalmar kommer tvångsnedflyttas. Halva Superettan kommer få gå upp. 2004 gick AIK dåligt i tabellen, då blev också ÖSK nedflyttade. 2010 går AIK dåligt i tabellen, ÖSK blir återigen nedflyttade. Förbundet (där de flesta håller på AIK säkert) klarar inte av att ÖSK är före dem i tabellen:(
Örebro Magister mundi sum
2010-04-29 16:09
Ämne: Som sagt så skulle d....
jag är orolig iallafall
...

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-29 16:08
Som sagt så skulle det vara väldigt märkligt om ÖSK blir straffade sportsligt där det inte har nåt med själva spelet att göra angående denna affär. Andra lag som "fuskat" med otillåtna spelare och tjänat poäng i allsvenskan tack vare det går ostraffade. Jag känner mig inte orolig faktiskt. Dessutom verkar det vara Cabrera som är boven här och ÖSK har handlat i god tro.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:03
Aspen//

ÖSK måste agera snabbt, helst före HBK-matchen. Håller med dig, varför gå och se eventuellt helt oviktiga matcher?
Örebro Aspen
2010-04-29 16:01
Det endas sättet att få stopp på alla spekulationer är att Roni går ut och förklarar att han inte varit uppriktig mot ÖSK.
Då kan Thallinger säg vad han vill, ÖSK handlade i god tro.
Jag tycker att ÖSK ska agera.
Är tveksam till att gå på matcher där man inte vet resultatet vid slutsignalen.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-29 15:59
Ämne: Med tanke på alla an....
Farsen// Ja, Djurgårdens och AIK:s supportrar går in på planen/i båset (det sistnämnda iofs hockey) och misshandlar spelare i motståndarlagen, men det ger långt ifrån kännbara straff, men när ÖSK är inblandade..
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 15:56
Farsen...//

Detta är FIFA-regler som måste följas, dessutom är det ju ÖSK som är inblandade.
Örebro Aspen
2010-04-29 15:56
I länken kan man läsa SvFF regelverk
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-29 15:54
Med tanke på alla andra affärer i allsvenskan där lagen klarat sig undan både böter, poängavdrag och nedflyttning, så skulle det vara helt otroligt om man ännu en gång flyttar ner ÖSK. Ser det som en omöjlighet!

Ijeh och skattehärvan i IFK, GAIS-Wanderson, Malmö strulade ju också för några år sedan med nån spelare som inte hade arbetstillstånd eller vad det nu var, utan att bli straffade. Nä på nåt sätt tror jag inte på hoten...
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 15:53
Jaha, nu är ÖSK:s eventuella tvångsnedflyttning huvudnyhet hos Sveriges Radio. De intevjuade nyss Thallinger som nu skall sätta klorna i oss igen. Han talade om poängavdrag alternativt tvångsnedflyttning berättade en kolega. Sjögren hade svarat att han kände sig helt lugn, det var ju lugnande.

Frågan är om det är idé att gå på fler matcher om vi ändå skall bli av med en massa poäng eller bli tvångsnedflyttade? Kollegan tänker inte gå innan han vet.

Hur som helst, nu är det nog. Inte en sponsorkrona till så länge som Sjögren är kvar. Synd att vi betalt för hela året. Är han kvar vid årsskiftet går pengarna helt till ÖHK och Indianerna.

Skulle det dessutom bli tvångsnedflyttning eller poängavdrag känns det som man tröttnat helt.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-29 15:53
Aspen// Då kan man ju fundera på vad Roni skulle haft för vinning av att ljuga?! Kanske blev han förd bakom ljuset av den, vad kallade ni honom? "slemmige"?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-29 15:50
Aspen// Jo precis. Helt klart får agenten ett lojalitetsproblem och regelverket är väl då kan man tänka till för att skydda "den svagare" parten av de två (spelaren resp klubben). Ett rimligt regelverk, jo..
Örebro Aspen
2010-04-29 15:48
Blå Bergen Blues//Så tror jag. Och därför måste Roni erkänna att han ljugit för ÖSK. Roni har tydligen sagt att han inte hade någon agent. Men det hade han.
Örebro Aspen
2010-04-29 15:46
Blå Bergen Blues//Eller agenten får ett lojalitet problem. Det finns ingen garanti att han sätter spelaren bästa främst. Jmf Wanderson affären där han fick ett slavkontrakt presenterat för sig
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-29 15:45
... forts: För den som menar att överträdelse mot regeln förekommit handlar det då om att kunna bevisa uppsåt, dvs att ÖSK vetat om att klubben och spelaren haft samma agent samtidigt. I TV4-reportaget sägs det att klubben sade upp avtalet när det kom till dess kännedom att samma agent anlitats. Det blir alltså i slutändan en bevisfråga av det hela.
Örebro den oumbärlige
2010-04-29 15:27
Då har jag köpt ÖSK:s svarta matchtröja från förra året. Tycker den svarta är snygg och årets upplaga är inte lika snygg designmässigt. Årets ser ut som landslagströjorna under VM 2006 typ.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-29 15:23
Aspen// Ok, nu förstår jag. Om klubben anlitar spelarens agent utan att informera denne, spelaren alltså om att man gör det kan man troligen nå otillbörlig vinning genom detta. Däri skulle det "brottsliga" ligga.
Örebro Aspen
2010-04-29 15:18
Blå Bergen Blues//Det gäller att följa ett av FIFA uppställt regelverk som är till för att skydda spelaren.
Vinning, vett och dyl hör inte hit. ÖSK kommer inte att anmäla Mr Slisk. Roni kommer inte att anmäla ÖSK eller Mr Slisk.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-29 14:50
Har tittat på T4-sport-inslaget två ggr nu och förstår fortfarande inte vilken ev vinning ÖSK skulle kunna ha av att spelaren, i detta fall Porokara och klubben representeras av samma agent. Om man kan bevisa uppsåt och därmed "brott" kan alltså straff såsom böter, poängavdrag eller tvångsnedflyttning utdömas. Kanske jag som är korkad, men jag förstår faktiskt inte det "brottsliga" i detta? Korkat är det måhända, men allt som är korkat är väl inte "brottsligt" Någon som kan förklara?
2010-04-29 14:47
Ämne: Magister mundi sum//....
hoppas du har rätt, men jag får en djävla olustig känsla att svff kommer att klämma åt oss...
Örebro Aspen
2010-04-29 14:40
Magister mundi sum//ÖSK kommer att klara sig helt OM Roni erkänner att han ljugit för ÖSK. Roni har ju sagt till ÖSK att han inte hade någon agent.
ÖSK kan inte vara snälla mot Roni utan sanningen MÅSTE fram
2010-04-29 14:30
Hörde Tallinger på radion och han sa att ösk kunde tvångsnedflyttas pga Carbrera
affären om vi fälldes, men det kunde även böter eller poängavdrag...jag sätter en tunna skit på att Ösk kommer att tvångnedflyttas om vi fälls, nån som sätter emot?
Örebro Storm_90
2010-04-29 12:38
Om vi blir tvångsnedflyytade igen så önskar jag av hela mitt hjärta att allt går åt helvete privat för nötterna i svff resten av deras liv samt enorm olycka för svenska landslaget genom alla tider!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-29 12:30
Svårt att ge någon spelare nått vidare gott betyg från matchen. Olsen, Astvald och Bedoya var väl dom som försökte skapa nått kreativt framåt. Men även om segern var rättvis så blev siffrorna lite missvisande. 1-0 eller 2-0 hade kanske speglat målchanserna bättre.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 11:52
Aspen//

Då är det som vi trodde igår, Mr Slisk blåste Porokara när de otroligtvis var på egen resa till Israel.

Antar att ÖSK är rädda för att straffa Porokara om han skall stanna. Sedan blev garanterat Porokara garanterat blåst av Mr Slisk som väl får ses som en förmildrande omständighet.

Det bästa är då som du skriver att med båda parters goda minne straffa Porokara utåt sett. Sedan se till att han förlänger. För indirekt är ju detta Porokara som gjort att ÖSK hamnat i skiten.

Skulle han då gå som bosman är det ett svek utan dess like.

Hoppas nu ÖSK lärt sig att ha med eget folk vid förhandlingar, detta borde ju vara en självklarhet, men inte hos ÖSK. Synd att ingen kan ställa just den frågan till ÖSK.
Örebro Aspen
2010-04-29 11:32
ÖSK-Karl//Om Du tänker till - kontraktet är mellan spelare och klubben. Mr Slisk är bara rådgivare. Klubben ska veta vem som är spelarens agent är annars kan klubben inte förhandla. Klubben ska veta vilka den själv anlitar. Man kan inte begära att få en lista över agentens alla kunder, den sammanställningen är hans affärshemlighet.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-29 11:25
Ämne: Mitt första inlägg h....Sigge// Ja, håller med dig. Alvbåge har faktiskt inte gjort någon bra säsong så här långt och igår var han riktigt, riktigt dålig. Såväl det där proffskontraktet som den hägrande landslagsplatsen lär vara långt borta nu.. Igår sänktes ÖSK av en schabblande Alvbåge samt en feldömd straff. Det var den avgörande skillnaden mellan lagen.
Örebro Marquis de Sade
2010-04-29 10:51
Om det nu är så att svff har som främsta uppgift att jävlas med ÖSK, så stöd ÖSK - om inte annat så för att jävlas med svff.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 10:46
Grixx//

Ja, det är det jag menar. Om det var lite stake i SvFF skulle de inte bry sig om klubbarna. De borde ge sig på Cabrera enbart och göra allt de kan för att stänga av honom på livstid.

Aspen/
Är regeln sådan?
Annons: