/fotboll/osk/forum/4999.aspx/fotboll/osk/forum/4999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Åtvidaberg JAZZ
2010-04-29 19:55
Lita aldrig på en agent med plockade ögonbryn.
Örebro Aspen
2010-04-29 19:29
Saywee//Jag simmar ända till Slussen i Stockholm under veckorna.
Funderar just på om det blir BA på söndag. Hoppas ledningen kan rensa luften innan dess och att sedan laget klipper Häcken.
AIK Saywee
2010-04-29 19:19
Aspen, vi är inne på samma "spår" ...

... sådant här "mediadrev", får inte ta kraft från klubben.

Agera direkt, skriv en pressrealese (?) direkt och avfärda en massa onönigt spånande ... och medialarv!

Förresten, simmar du motströms ända upp till slussen så här års (från Hjälmaren), eller ligger du lungt och skönt med en spegelklar yta mot himmelen, utanför Lerum?
Örebro Aspen
2010-04-29 19:05
Är det tomt med information så fyller media tomrummet med en massa påhitt. Därför tycker jag att ÖSK bör gå ut med en ordentlig redogörelse hur det förhåller sig.
Annars kommer media bara att pumpa på och det blir svårt att fokusera för dom som jobbar i ÖSK, för lagledningen och spelarna.
AIK Saywee
2010-04-29 18:56
Allt kan hända så länge SvFF´s få galenskapare gör vad de kan för att sänka vår fina klubb ...

... nu är det viktigt att klubben agerar, snabbt, rakt, tydligt och ärligt!

Så att vi slipper fundera eller oroa oss. förresten, tack Grixx och KvT, ni dämpar min puls något ...
Örebro K.Carlos
2010-04-29 17:53
Tror ni på fullaste allvar att de skulle kunna straffa oss för detta? Finns värre saker att oroa sig över, tex startelvan mot Häcken om även Porokara och Wikström saknas tillsammans med Bedoya...
Örebro svartvitseger!
2010-04-29 17:42
Ämne: Börjar kanske bli da....
var är mailen är på? alla skickar! .Mot den moderna fotbollen! SVFF=SVENSK FOTBOLLS FIENDE!!
Örebro Magister mundi sum
2010-04-29 17:09
tja, inget blir ju bättre av att man oroar sig, man får väl vänta in mer handfasta nyheter och tillkännagivanden innan man går i taket.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-29 17:04
Nä, vi kan nog spänna av. Känner mig inte särskilt orolig. Kan styrelsemedlemmar fiffla med spelarlöner och hamna i finkan utan degradering har jag väldigt svårt att se att detta skulle leda någonstans.

Om dessutom inte ÖSK hade kännedom, vilket de hävdar, hur skall de då kunna dömas?

Fira valborg och se fram emot Häcken och två mycket offensiva lag istället!
Örebro Grixx
2010-04-29 16:58
Mediatrycket är för närvarande lika med 0 om man ska kolla kvällstidningarna som inte ens gäspar åt TV4....var är mediadrevet???

Tall-Inger;-) svarar journalisterna att enligt regelverket så kan detta eller detta hända osv. Vad ska han svara?...det är ju det som står i regelverket....och ingen anmälan har inkommit.

Kan någon skriva ner den mening där det står att en spelares agent inte får representera tex ÖSK om han skriftligen avstår att förhandla och Fifa-agent MR XX förhandlar istället åt spelaren.

Alltså "Agent" och "förhandla" är inte samma sak.

Jag har verkligen försökt att hitta texten att en agent inte kan avstå förhandlingsrätten som det nu står att det har skett i Ronis kontraktsförslag.
Hjälp mig gärna att hitta detta om det finns. Mycket text att leta bland och kanske letar jag lite för snabbt.

...och en sista fråga, måste inte en affär ha gjorts för att ett regelbrott skett?
Örebro Frostbite*
2010-04-29 16:49
Jag tänker inte sponsra ÖSK om Sjögren är kvar, det var det löjligaste jag har hört! Låter precis som Mr Obol.
Örebro Knix
2010-04-29 16:48
Det blir trevligt att höra vad Lagrell har att säga när han på tisdag kommer till Forwards lunchmöte.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:40
Rocky Dennis//

Förra gången var jag övertygad om att det skulle ordna sig, den tavlan gör jag inte om.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:38
widemarsh//

Jo, men man vill ju veta om de betyder något?

Därför ser jag aldrig träningsmatcher men alla AS-matcher. Men betyder de något, vi vet ju inte?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:35
Börjar kanske bli dax att mailbomba förbundet?
Örebro widemarsh
2010-04-29 16:35
ÖSK-Karl// "varför gå och se eventuellt helt oviktiga matcher?"

Kärleken till ÖSK?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:34
Mia_1977//

I detta fallet handlar det nog mycket om att vi stred in i det sista förra gången och det hade inte Lagrell o Thallinger räknat med. Nu ser de en chans att ge igen.
Örebro Rocky Dennis
2010-04-29 16:25
Blir så jävla trött. Jag kan inte tänka mig att vi tvångsdegraderas, men poängavdrag skulle vara förjävligt också med tanke på att varje placering innebär en högre vinstsumma pengar vid säsongens slut. Vad i helvete vill förbundet oss? Börjar bli så pinsamt uppenbart nu, thallinger!!!!!!!!
Djurgården Mia_1977
2010-04-29 16:22
Varför hatar SvFF er? Ärligt? Vad har ni gjort?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:20
Ta in en PR-byrå och gör omgående en pressrelice där ÖSK visar att de är helt oskyldiga, annars kommer mediatrycket bara att öka, sedan dröjer det inte innan en groda slinker ur någon.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:12
Magister mundi sum//

Det har du all anledning att vara. Själv är jag på gränsen till att få magsår.

ÖSK/Sjögren: Varför var ingen från ÖSK med till Israel?
Örebro rirobban
2010-04-29 16:11
ÖSK, GAIS och Kalmar kommer tvångsnedflyttas. Halva Superettan kommer få gå upp. 2004 gick AIK dåligt i tabellen, då blev också ÖSK nedflyttade. 2010 går AIK dåligt i tabellen, ÖSK blir återigen nedflyttade. Förbundet (där de flesta håller på AIK säkert) klarar inte av att ÖSK är före dem i tabellen:(
Örebro Magister mundi sum
2010-04-29 16:09
Ämne: Som sagt så skulle d....
jag är orolig iallafall
...

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-29 16:08
Som sagt så skulle det vara väldigt märkligt om ÖSK blir straffade sportsligt där det inte har nåt med själva spelet att göra angående denna affär. Andra lag som "fuskat" med otillåtna spelare och tjänat poäng i allsvenskan tack vare det går ostraffade. Jag känner mig inte orolig faktiskt. Dessutom verkar det vara Cabrera som är boven här och ÖSK har handlat i god tro.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 16:03
Aspen//

ÖSK måste agera snabbt, helst före HBK-matchen. Håller med dig, varför gå och se eventuellt helt oviktiga matcher?
Örebro Aspen
2010-04-29 16:01
Det endas sättet att få stopp på alla spekulationer är att Roni går ut och förklarar att han inte varit uppriktig mot ÖSK.
Då kan Thallinger säg vad han vill, ÖSK handlade i god tro.
Jag tycker att ÖSK ska agera.
Är tveksam till att gå på matcher där man inte vet resultatet vid slutsignalen.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-29 15:59
Ämne: Med tanke på alla an....
Farsen// Ja, Djurgårdens och AIK:s supportrar går in på planen/i båset (det sistnämnda iofs hockey) och misshandlar spelare i motståndarlagen, men det ger långt ifrån kännbara straff, men när ÖSK är inblandade..
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 15:56
Farsen...//

Detta är FIFA-regler som måste följas, dessutom är det ju ÖSK som är inblandade.
Örebro Aspen
2010-04-29 15:56
I länken kan man läsa SvFF regelverk
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-29 15:54
Med tanke på alla andra affärer i allsvenskan där lagen klarat sig undan både böter, poängavdrag och nedflyttning, så skulle det vara helt otroligt om man ännu en gång flyttar ner ÖSK. Ser det som en omöjlighet!

Ijeh och skattehärvan i IFK, GAIS-Wanderson, Malmö strulade ju också för några år sedan med nån spelare som inte hade arbetstillstånd eller vad det nu var, utan att bli straffade. Nä på nåt sätt tror jag inte på hoten...
Annons: