/fotboll/osk/forum/4998.aspx/fotboll/osk/forum/4998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 00:31
Aspen//

Får i efterhand ge dig rätt. Porokara borde bänkats idag och kanske läktarplaceras fram till att han förlänger.

Får väl försvara mig med att jag inte visste hur rutten denna affär var. Nu vet vi ju varför han inte stått att känna igen i år.
Örebro widemarsh
2010-04-29 00:26
KvT// Håller med, Astvald var tämligen blek idag förutom målet. Men han är fortfarande ung, dumt att rusa utomlands vid första bästa bud. Han behöver nog utvecklas en nivå till innan han är redo för proffslivet.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-29 00:09
Astvald höjs till skyarna i NA idag "Får jag rätt bud drar jag direkt".

I första tycker jag Atsvald inte hade ett rätt innan han drog till med målet. Så mycket mer hände inte i andra heller. Men målet var naturlivis en bra prestation. Men spelmässigt var han ytterst medioker.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-29 00:06
Rirobban//

Exakt det jag menar, denna gång måste SvFF kunna lägga fram bevis på att ÖSK medvetet gjort sig skyldiga till detta. Det är en omöjlighet om så skulle vara fallet bara de håller truten. Därför vill jag direkt ha in t.ex Bodström som advokat, skiter i vilket parti han tillhör.

Han är fotbollskunnig, duktig advokat och nämnd som efterträdare till Lagrell. Dessutom står han överst på Örebros partilista.

ÖSK-styrelsen, VD, Sportchef och Porokara skall hänvisa alla frågor från SvFF och media till honom, sedan är det lugnt.

Dessutom har Porokara stor del i detta, därför borde han förlänga minst 2 år utan en massa ekonomiska krav.
Örebro Dejmon
2010-04-29 00:02
ÖSK-Karl//
Jag var helt hundra på att de skulle redas ut förra gången. Nu vet vi ju vad de är kapabla till. Om de så mycket som är på väg att hända igen kommer ja protestera på alla vis ja kan!
Örebro rirobban
2010-04-29 00:02
Kan iofs bli en ganska bra superetta om ÖSK, Kalmar och GAIS blir nedflyttade och om AIK åker ur av egen maskin.
Örebro rirobban
2010-04-29 00:00
"Orkar vi med en tvångsnedflyttning till om det skulle hända?"

Tror ÖSK-Supportrarna hade blivit betydligt argare om det skedde en gång till. Jag själv skulle inte sörja förbundets död (om ÖSK blev nedflyttade igen)...
Örebro Dejmon
2010-04-28 23:59
Nån som sitter på länk till inslaget på tv4-sporten?

Porokara lär ju varit väl medveten om att han hade slisk som agent, verkar ju varit väl medveten om att det inte var okej eftersom han sade att han företrädde sig själv. Eller?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 23:57
Saywee//

Låt KFF-fansen vara kaxiga med sin leråker och att Alvbäge gjorde sin sämsta match i ÖSK. Även solen har sina fläckar.

De borde istället oroa sig mer för Cabrera och alla pengar de skickat till hans bolag i Panama (fast det inte är hans) enligt honom. Det ägs av en 21-åring.

Gais och Kalmar borde rimligen ligga mer illa till än ÖSK. Men rimlighet vet vi ju att det inte existerar hos SvFF. Orkar vi med en tvångsnedflyttning till om det skulle hända?
Örebro rirobban
2010-04-28 23:55
ÖSK-Karl//
Jag placerar in vissa i helvetes fack, och längst in i detta fack trängs tre personer just nu:

Cabrera, Lagrell och Tallinge. Hoppas de har det riktigt trångt där inne!

Skönt i alla fall att rollerna är ombytta. Förra gången var det ÖSK som var tvungen att bevisa sin oskuld. Den här gången måste alltså förbundet hitta klara bevis på att Cabrera haft dubbelroll? I så fall bör det bli enklare att försvara sig kan man tycka.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-04-28 23:55
Ämne: Ämne: Bara at....
Följer med till förbundet med ett knippe bengaler.(Också ironi ifall någon forumpolis tror något annat)!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 23:50
rirobban//

Tydligen skall Cabrera försvara sig i TV4-soffan imorgon bitti. Lyssna då på en fullblodspsykopat i sitt esse.
Örebro rirobban
2010-04-28 23:41
Ämne: Bara att bryta ihop ....Jag följer med till förbundet och tar med slagträt (OBS: Ironi ifall någon forumpolis tror något annat)! Lagrell går inte att diskutera med. När ska han pensionera sig? Rose-Marie är väl vice-ordförande i SEF? Måste väl ändå ge en viss trygghet?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-28 23:40
Ja, det är märkligt att andra lag kan spela med spelare utan arbetstillstånd, får behålla alla poäng men 10 000 (Gais ordförande måste ha skrattat hela vägen till banken) i böter. I IFK får delar av styrelsen fängelse för agerat med svarta pengar i spelaraffärer vilket enbart leder till individuella starff (Som om Sjögren individuellt ska få ta detta ev straff). HIF får en "gåva" från kommunen vilket egentligen är ett förtäckt lån för att rädda elitlicensen och undvika kk osv....osv...
Örebro Aspen
2010-04-28 23:33
Udling gnuggar händerna
Örebro Bempa no:10
2010-04-28 23:33
Bara att bryta ihop och komma igen!! två miss tag av våran super målvakt och en felaktig dömd straff igen ffffyfff....n!! men men jag är mest oroad över vad den falska Lagrell o Thallinger hittar på skickar de ner Ösk igen ... ja då vet jag inte vad som kommer att hända,men en sak är säker och de är att jag åker till förbundet och hoppas på anstormning av ösk supportrar för att reda ut en och annan sak för som de har behandlat ÖSK lär de inte sitta i himmelen för ,man undrar hur mycket pengar som förbunds folket fått under bordet genom tiderna så Tv 4 ta och granska dem för jag kan garantera att de har inte rent mjöl i påsen. fy jag är så förbannad att jag inte orkar skriva mer p.s FIFA STÄNG AV Cabrera PÅ LIVSTID!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 23:31
rirobban//

Den gången hade toppadvokaten en nästan omöjlig uppgift, dessutom jobbade han nästan gratis.

Nu är det upp till SvFF att försöka bevisa något, just därför gäller det att kunna hänvisa alla frågor till en toppadvokat.
AIK Saywee
2010-04-28 23:28
Att KFF-fans orkar var kaxiga efter en match på en leråker, med som vanligt hemmadomare när första segern efter nio omgångar skall firas unnar jag dem, eller kanske inte ...

Men vi svartiva fans har fått fira vinster fem gånger, redan !!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 23:26
Detta är en känga till hela ÖSK-Styret: Hur tusan kan ni vara så blåsta så ni anlitar Cabrera att på egen hand få härja fritt i Israel?

Nu är det bara ni häller käften så kommer inget att hända, men det det är nog illa med mångmiljonaffären som gick i stöpet.

Samtliga av er kan omöjligtvis ha varit så upptagna att ingen kunde följa med till Israel.

Sedan är det en sak att SvFF borde släppa alla inblandade klubbar fria och stänga av Cabrera på livstid.
Örebro Aspen
2010-04-28 23:25
Vi kanske ska ta och städa i eget hus. Det är det som vi kan påverka.
Steg 1 är redan tagit Sköldmark är anlitad. Sjögrens uppgift blir att se till att han är nykter på jobbet.

Steg 2 Har Roni ljugit? Får man göra det ostraffat om man skadar klubben? Utredning behövs.

Steg 3 analysera hur organisationen kan bemannas bättre. Både kompetensmässigt och humörmässigt.
Örebro deportivista
2010-04-28 23:23
Jag tror inte att vi behöver vara så oroliga, faktiskt. Det hade varit värre om ÖSK hade sålt Porokara i vintras...
Örebro rirobban
2010-04-28 23:22
Ämne: Det blir inte någon ....
Men just att de inte orkar leta igenom alla allsvenska klubbar så kommer de att skicka ned ÖSK för att statuera ett exempel, återigen! När det plötsligt börjat gå ganska bra för ÖSK så klarar inte högsta helvetesförbundet av det...
AIK Saywee
2010-04-28 23:20
Här kommer inledningen av mitt tidigare inlägg, förstår inte varför det blev "halverat" ...

4-1 torsken mot domarnas favoritlag KFF, som fortfarande tillåts spela på en leråker och får någon extrastraff, bekymrar mig inte så mycket i natt.

Men att den ”småländske” fortfarande på alla sätt, möjligheter och via regelstiftande försöker sänka ÖSK, gör mig faktiskt ganska bekymrad men inte förvånad, det verkar vara hans livsuppgift!

... å resten av inlägget verkar ha daterats 23:13

Örebro rirobban
2010-04-28 23:20
Ämne: KvT//

Tror som di....
Det där med toppadvokater kostar bara pengar. Senast hjälpte det ju föga:(
Husqvarna fredohva
2010-04-28 23:16
Det blir inte någon tvångsnedflyttning för ÖSK. Oavsett hur skyldiga ni än må vara. Det blir böter högst. SvFF gjorde ju bort sig totalt 2004 och de kommer inte vilja göra det igen.

Dessutom finns det nog mycket skit om man vill gräva kring allsvenska klubbar och agenter. Tyvärr orkar ju inte förbundet syssla med sådant utan verkar mest fundera på hur man ska göra allsvenskan sämre...
Örebro rirobban
2010-04-28 23:16
Om ÖSK blir nedflyttade igen på lösa grunder. Någon som hänger med och bränner ned Fotbollsförbundet?

FY FAN för Lagrell och hans pojkvän Tallinge! Antar att båda kommer nå helvetet efter detta liv. Om ÖSK ska straffas så ska även GAIS, Kalmar, IFK Göteborg och Helsingborg skickas ned pågrund av tidigare dåliga affärer, skulder mm.

Alltså får Tallinge igenom en nedflyttning den här gången kommer jag att bli så arg så det finns inte...
AIK Saywee
2010-04-28 23:13
Lyckas han att ännu en gång sänka ÖSK, då är mitt svenska fotbollsintresse totalt ”nollat”!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 23:11
KvT//

Tror som dig att Cabrera lurade till sig något med Porokara när de otroligt nog åkte ensamma till Israel.

Det var skumt redan från början. Porokara hade ju ingen agent när han kom.

Nu gäller det bara att knipa käft, anlita en toppadvokat som man hänvisar allt till.

Sedan är det surt att ÖSK/Spelarinvest och Porokara förlorat stora pengar, men skadan kan annars bli värre.

Frostbite/
Återigen, vad är det man skall ta med en nypa salt?
Örebro Aspen
2010-04-28 23:10
Det verkar som Roni är den stora lögnaren.

Det finns ju papper på att agent Slisk och/eller hans hantlangare var Ronis agent. Dessutom sade israelernas chef att det var agent Slisk som skötte förhandlingarna och han var ju med i förhandlingarna (=förstahands information).
TV4:
Örebro menar i det här fallet att de blev förda bakom ljuset av Cabrera och Porokara.
– Roni Porokara har ju sagt att han företrädde sig själv under förhandlingarna.
Örebro Ropesin
2010-04-28 23:07
Det här är ju bara löjligt att diskutera, varför skulle ÖSK straffas för att Cabrera är en jävla skit? Det är helt orealistiskt. Visserligen är det Sveriges två största horor i Lagrell och Thallinger som styr svensk fotboll, men den här gången kan dom bara inte lyckas, hur mycket dom än vill. Inget kan stoppa oss, vilken jävla känsla att se Lagrell gråta när vi tar SM-guld. Nåväl, all fokus på Häcken nu, detta är som sagt bara löjligt att diskutera! Alla till Behrn på söndag!
Annons: