/fotboll/osk/forum/4997.aspx/fotboll/osk/forum/4997.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro foppa!
2010-04-30 17:19
Håller med dig Ropesin. Så länge man presterar, ge fan i vad han gör eller äter.
Örebro Pintorp
2010-04-30 17:03
Ämne: Rudolf...//

Tacka....
-73 slog vi dessutom Sirius med 6-0.
Örebro Ropesin
2010-04-30 17:02
Jag har bara en sak att säga. Bedoya springer mest och orkar mest av alla i ÖSK och kanske mest i allsvenskan? Finns det då någon anledning att bry sig om vad han äter? Nej just det, ät hur mycket chips du vill Bedoya!
Örebro Yeah
2010-04-30 16:48
Laul calling har gjort ett litet reportage hos bedoya. Där får man bland annat se lite av hans matvanor, typ bara cola och skäpmat. Trodde ÖSK hade ordentliga genomgångar om hur viktigt det är med rätt kost.
Sånt måste man ju ta på allvar om man nu ska kämpa för en plats i landslaget och att spela i nån av världens bästa ligor.
Örebro Yeah
2010-04-30 16:39
//pemo
Tror berra fick speltid för att spara på wiken i det hårda matchandet. Berra kom väl in vid 3-1 så matchen var i princip avgjord. Sen vill nog sixten gärna ge berra speltid för att han inte helt ska ge upp. Men det är bara vad jag tror.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 15:48
Tallinger ger sig inte, dålig bortförklaring varför man inte skickade Sjögren av Björn, annars bra svar, se länk.

Inte undra på att Porokara varit så tyst.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 15:40
Rudolf...//

Tackar, då har jag alltså varit på plats när ÖSK vunnit den största segern genom tiderna, alltid något!
Örebro Kajanus
2010-04-30 15:24
Tydligen hade spelarna fått ta del av informationen som TV4 gick ut med (ang. straff, tvångsnedflyttning osv...) precis innan avsparken mot Kalmar.
Nu var Kalmar allmänt vassare, men detta kan vara en bidragande orsak indeed.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 15:19
Rocky Dennis // På så vis. Tack för info
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-30 14:55
ÖSK-Karl// 2000 slog vi Västra frölunda med 6-0 på Eyravallen. Det är den största Allsvenska segern för ÖSK.
Djurgården Berra82
2010-04-30 13:59
Hej!
Jag är en student vid Handelshögskolan i Göteborg som just nu genomför en undersökning om fotbollsfans till min kandidatuppsats. Jag och min medförfattare skulle vara väldigt tacksamma om ni vill hjälpa oss genom att delta i denna undersökning som självklart är helt anonym.
Undersökningen innehåller enbart 9 frågor som går fort att svara, max någon minut.
Era åsikter är väldigt viktiga för oss för att få en så god förståelse som möjligt! Så gå in på undersökningen genom denna länk:
http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=KHIMIG_eb8361df

Med vänliga hälsningar Bertil
Örebro pemo
2010-04-30 13:49
Angående att Berra helt plötsligt fått speltid: Kan det ha något att göra med att Basse är bortplockad ur truppen? Hans inflytande på Berra har kanske varit en bidragande orsak. Berra ställer solidariskt upp på sin landsman ( som är den äldre av de två ) och nu när han inte är med så lossnar det för Mr ZE?
Jag vet att det är långsökt och väldigt fantasifullt tänkt av mig, men när det är så ont om info till oss fans som bor utanför stan så får fantasin i bland lite spel.

Aspen// Håller med. Tittade extra på Berras spel mot KFF då ryktet på nätet sa att han spelade lugnt.
Örebro Rocky Dennis
2010-04-30 13:20
Wiken utbytt med känningar i..låret var det va? osäkert med spel på söndag.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 13:19
Jag såg hela matchen mot Kalmar men lämnade rutan för någon minut. När jag kom tillbaka spelade plötsligt Berra.

Vad hände med Wiken? Blev/är han skadad?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 13:16
He,he, 19-1. Någon som vet vad ÖSK:s bästa matchresultat är i AS någonsin?
Örebro Marquis de Sade
2010-04-30 12:52
Ämne: Jag tror vi vinner m....
Rocky Dennis// Tror att du överskattar våran förmåga något.

19-1 låter mer rimligt.
Örebro Aspen
2010-04-30 12:50
Pemo//Berra har markant förbättrat spelet på dåliga planer sedan AIK matchen. Mot KFF hade han inga problem med att spela på en åker. Hans passningar var bättre än övriga i backlinjen.
I bland går utvecklingen snabbt!!!
Örebro Bastard on Parade
2010-04-30 12:26
Många spelare såg ut att vara försiktiga på uppvärmningen mot Kalma. Nu stod jag visserligen 150 meter från planen, men det såg ut som att Porokara, Wikström, Almebäck och Kilen hade lättare känningar.

Sedan är det mycket möjligt att min syn är helt åt h-vete. Det har den varit förr, men ingen av de nämnda var i närheten av normal standard. Illa om det visar sig att Sixten fortsätter matcha skadade spelare för att hålla fast vid sin kontinuitetsprincip.

Jag som tycker hans coaching varit mycket bättre mot Gefle och Halmstad. Aja, jag hoppas innerligen att spelarna som ersätter de som ej kan spela får göra det på sina rätta positioner.

Paulinho håller inte ens superettan-klass som vänsterforward. Han ska vara centralt eller i ett 4-4-2 anfall, där är han en klassforward!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 12:12
Aspen//

Ja, Alvbåge är ett bekymmer. Att han inte är på hugget när han stod sjuk är en sak, men vi behöver en Alvbåge i samma form som förra året när han räddade oss i flera matcher.

När vi bevisligen haft så svårt med Häcken borde kanske Sixten chocka dem med en 4-4-2 uppställning och testa Paulinho med Kim på topp.

Porokara skulle nog må bra av att vila en match.

Ett mittfält utan avstängde Bedoya skulle ju kunna vara Per J, Kilen, Nordin, Erik N.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 12:04
pemo//

Så här skriver ÖSK själva om matchen på söndag:

"Matchen mot Häcken kommer också bli en tuff match och vi hade svårt mot dem förra året 1 förlust hemma och oavgjort bort, därtill förlorade vi också mot dem i Svenska Cupen. Allsvenskan i år är lite upp och ned om vi jämför de resultat vi gjorde förra året med de vi gjort så här långt säsongen 2010. Vi förlorar mot dem som vi vann emot ifjol och vinner de matcher mot lag vi förlorade/tappade poäng mot ifjol. Så om den trenden håller i sig så vinner vi mot Häcken på söndag."

Förövrigt håller jag med dig om att Berra skall starta, finns ingen anledning att köra med en halvskadad Wiken.
Örebro pemo
2010-04-30 11:47
Eftersom dåliga planer inte passar Berra ( AIK borta? )enligt Sixten, så gör han väl hemmapremiär mot Häcken. med tanke på det täta matchandet ( och ÖSK-Karls antydan ) så bör nog Wiken vila.
Örebro Nikki Sixx
2010-04-30 11:30
Bra och viktigt att klubben går ut och ger sin version av det hela. Hoppas man kan lägga detta bakom sig nu.

Klipp Häcken!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 11:23
Nedanstående information har idag kommit från ÖSK till sponsorerna, nu känner jag mig en aning mer lugn:

"Som ni säkert har läst i media så har Svenska Fotbolls Förbundet dragit igång en utredning kring agent Oliver Cabrera och dennes misstänkta oegentligheter i olika spelaraffärer. En av spelaraffärerna gäller Roni Porokaras tänkta övergång till Maccabi Haifa, Israel och där agenten misstänks för att ha representerat två parter, ÖSK och Spelaren, vilket är emot gällande regelverk som finns inom fotbollen.

Vill bara förtydliga att vi i detta varit i kontakt med SvFF och dess jurist Krister Malmsten i saken och återgett vår version. Krister menar utifrån vår berättelse att vi agerat korrekt och utifrån vad man kan begära av en klubb. Vi anser att detta har fått för stora proportioner och känner ingen oro i saken.

Nu fokuserar vi på matchen mot Häcken och hoppas ni kommer och stödjer oss i denna kamp."

I samma mail skrev de att det är oklart om Wiken kan spela på söndag.

Örebro Rocky Dennis
2010-04-30 11:00
Jag tror vi vinner med 19-0 mot häcken. Ser det som säsongens mest självklara match och resultat.
Örebro Aspen
2010-04-30 10:54
Jag är mer orolig för en Alvbåge ur form/trött/tänkande på annat än Berra. Berra är bra och tuff. Berras hårdhet (opolerad) överträffas nu av Iron-Mike.
Örebro KCMarten
2010-04-30 09:45
pemo/

Wikström är ju ingen blixt han heller..
Örebro pemo
2010-04-30 09:40
Aspen/ Såg reprisen av andra halvlek från KFF-matchen. Var nyfiken på Berra, men kunde konstatera att Alven inte riktigt var vaken alla gånger. Om det beror på småbarn, cykel eller blogg låter jag vara osagt. Men det är betydligt värre när målisen tabbar sig än när mf tappar bollen pga onödig dragning.

Jag har väl varit lite tveksam till alla rop efter Berra, men när jag såg hans sista 25 minuter så är jag ganska lugn inför söndag om det blir så att Berra är med från start. Visst, han är inte snabbast i backlinjen, men ev löpbollar får väl Micke och Patrik ta hand om. Det är nu det vänner för vår vän från Kamerun.....
Örebro KCMarten
2010-04-30 09:37
När det gäller mitt stöd till ÖSK så ger jag aldrig upp.

Det spelar ingen roll för mig om alla sponsorer hoppar av och vi åker ned till divison 7.

I likhet med Helsingborg kommer vi förr eller senare komma tillbaka efter åren i kylan och bli ett "klassikerlag" ochj slåss i den allsvenska toppen igen.

Jag kan se mig själv stå på Berhn Arena och grina efter ÖSK:s första SM-Guld efter typ 150 år och kvida "vilka grabbar" precis som tomten i Bajen gjorde 2001.

Realistiskt så tror jag ändock att vi får fira det betydligt tidigare än så, kanske redan i år :-)

Upp med hakorna!

Forza Svartvitt som tar en övertygande seger mot Häcken på söndag.
Örebro Aspen
2010-04-30 09:28
pemo//ÖSK lär inte släppa info förrän 1 timme före match. Vis av erfarenheten så spelar vi hellre med skadade spelare än stoppar in någon reserv. Jag är lite bekymrad över Alvbåge tycker han inte har varit på tå under årets inledning. Man undrar om han har sviter efter sin influensa, problem med sömnen pga den nyfödda, träningsvärk av allt cyklande, tänker på vad han ska skriva i sina bloggar (=prestationsångest) som är trevliga att läsa.
Örebro KCMarten
2010-04-30 09:26
Det har uppenbarligen varit ett fulspel på högre nivå än ÖSK mellan SvFF och Cabrera.

Min tolkning av Cabreras samtal till chefsjuristen är att han inser att han kan bli uthängd, och talar då om för chefsjuristen att fler kommer falla om han faller. Det kan naturligtvis inte chefsjuristen gå ut med i media.

TV4 kommer nysta vidare och kolla upp varenda spelarövergång som Cabrera varit inblandad i och det kommer att komma fram en hel del. Fler klubbar kommer dras in och SvFF kommer framstå som myglande idioter (vilket de är).

Nä, även om läget är allvarligt för ÖSK så behöver vi nog inte vara oroliga.

Det är SvFF som TV4 är ute efter, inte ÖSK, vilket bara kommer leda till att Lagrell & Co kommer sopa allt under mattan och förmodligen låta ÖSK komma undan med god tro.

Det lustiga i sammanhanget är att Thallinger förmodligen inte är insatt i allt mygel. Han är en fyrkantig träskalle som försöker agera korrekt i sina kommentarer, utan att ha en aning om att han då samtidigt hänger ut sina SvFF kollegor.

Jag tror att detta kommer tystas ner snabbt. Thallinger och Chefsjuristen får plötsligt nya jobb och Lagrell har i vanlig ordning "ingen aaaning.."
Annons: