/fotboll/osk/forum/4992.aspx/fotboll/osk/forum/4992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 21:57
Ropesin har naturligtvis rätt. Det viktiga är att man de allra flesta dagar äter, sover och tränar rätt. Gör man det spelar en pizza, en öl, en hamburgare någon gång ibland ingen större roll.

Hörde till och med en sk näringsexpert på radion säga att tom en fylla någon gång saknade betydelse, utom just 1-2 dagar efter.

Sen finns de extremister som t ex bodybuilders som skall upp och tävla som bokstavligt talat väger maten på våg och räknar gram kolhydrater och protein.

Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 21:53
Gurra2001 //"En simpel mannen på gatan som du" hahahah....;)
Örebro zxcv
2010-04-30 21:05
Bedoya får äta precis vad han vill så länge han inte blir fet och långsam.
Chips o Cola är gott.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-30 20:42
Helt otroligt att det diskuteras en påse chips i detta läge :) Minns när Nordin hade köpt nån påse godis på nån bortamatch och detta filmades. Shit vilka diskussioner det blev. Vad jag vet kan kroppen till och med må bättre av lite belöningar då och då... Heja ÖSK och hoppas Thallinger och Lagrell halkar på nåt och bryter benen...
Örebro Grixx
2010-04-30 20:37
Det blir mycket några monologer i ämnet istället för dialog. Jag tror de flesta är något så när överens. Rätt käk o rätt träning ger bästa resultat och små övertramp någon gång påverkar det inte på något mätbart sätt. Möjligen kan det ge en viss frihet för vissa idrottsmän att något övertramp är ok. För vissa kan man påverkas negativt psykiskt och prestera därefter om man vet att man ätit något som kan vara negativt.
Örebro Ropesin
2010-04-30 20:24
Gurra2001// Jag som själv har idrottat på elitnivå har rätt bra kunskaper inom ämnet. Jag vet att det inte påverkar prestationen om man unnar sig lite "skräp" ibland. Sen ska man ju kanske inte käka en chipspåse och 1 liter cola varje dag i kombination med McDonalds. Men så är ju inte fallet. Om han vill lira lite Fifa och käka chips på ledig tid så försämrar det inte prestationen.
Örebro Bastard on Parade
2010-04-30 19:25
Jag som tyckte det var uppenbart att Bedoya skämtade om sina Cola- och chipsvanor...
Örebro Gurra2001
2010-04-30 18:48
Ropesin// Sämsta jag har hört. Ett proffs tänker i banorna "Jag kan alltid bli bättre. Vad kan jag göra för att bli bättre?"

En simpel "mannen på gatan" som du verkar vara tänker "Finns det då någon anledning att bry sig om vad han äter?".

Kan han springa 5 % mer om han ändrar sin kost? Det vet inte du och du vill heller inte göra något åt det.

Med ditt sätt att tänka hade utvecklingen inte gått så snabbt framåt...
mr_montana
2010-04-30 18:00
LÅT BASSOMBENG SPELA!!!
Örebro Rocky Dennis
2010-04-30 17:21
Det är sant angående bedoya. Fast tanken på att han skulle kunna springa ännu mer (om nu det är möjligt), bli ännu bättre osv. är ju inte helt omöjligt vid bättre kost. Bara för att han är en av de bästa i ÖSK betyder det ju inte att han är bäst i världen.
Örebro foppa!
2010-04-30 17:19
Håller med dig Ropesin. Så länge man presterar, ge fan i vad han gör eller äter.
Örebro Pintorp
2010-04-30 17:03
Ämne: Rudolf...//

Tacka....
-73 slog vi dessutom Sirius med 6-0.
Örebro Ropesin
2010-04-30 17:02
Jag har bara en sak att säga. Bedoya springer mest och orkar mest av alla i ÖSK och kanske mest i allsvenskan? Finns det då någon anledning att bry sig om vad han äter? Nej just det, ät hur mycket chips du vill Bedoya!
Örebro Yeah
2010-04-30 16:48
Laul calling har gjort ett litet reportage hos bedoya. Där får man bland annat se lite av hans matvanor, typ bara cola och skäpmat. Trodde ÖSK hade ordentliga genomgångar om hur viktigt det är med rätt kost.
Sånt måste man ju ta på allvar om man nu ska kämpa för en plats i landslaget och att spela i nån av världens bästa ligor.
Örebro Yeah
2010-04-30 16:39
//pemo
Tror berra fick speltid för att spara på wiken i det hårda matchandet. Berra kom väl in vid 3-1 så matchen var i princip avgjord. Sen vill nog sixten gärna ge berra speltid för att han inte helt ska ge upp. Men det är bara vad jag tror.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 15:48
Tallinger ger sig inte, dålig bortförklaring varför man inte skickade Sjögren av Björn, annars bra svar, se länk.

Inte undra på att Porokara varit så tyst.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 15:40
Rudolf...//

Tackar, då har jag alltså varit på plats när ÖSK vunnit den största segern genom tiderna, alltid något!
Örebro Kajanus
2010-04-30 15:24
Tydligen hade spelarna fått ta del av informationen som TV4 gick ut med (ang. straff, tvångsnedflyttning osv...) precis innan avsparken mot Kalmar.
Nu var Kalmar allmänt vassare, men detta kan vara en bidragande orsak indeed.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 15:19
Rocky Dennis // På så vis. Tack för info
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-30 14:55
ÖSK-Karl// 2000 slog vi Västra frölunda med 6-0 på Eyravallen. Det är den största Allsvenska segern för ÖSK.
Djurgården Berra82
2010-04-30 13:59
Hej!
Jag är en student vid Handelshögskolan i Göteborg som just nu genomför en undersökning om fotbollsfans till min kandidatuppsats. Jag och min medförfattare skulle vara väldigt tacksamma om ni vill hjälpa oss genom att delta i denna undersökning som självklart är helt anonym.
Undersökningen innehåller enbart 9 frågor som går fort att svara, max någon minut.
Era åsikter är väldigt viktiga för oss för att få en så god förståelse som möjligt! Så gå in på undersökningen genom denna länk:
http://www.kwiksurveys.com/online-survey.php?surveyID=KHIMIG_eb8361df

Med vänliga hälsningar Bertil
Örebro pemo
2010-04-30 13:49
Angående att Berra helt plötsligt fått speltid: Kan det ha något att göra med att Basse är bortplockad ur truppen? Hans inflytande på Berra har kanske varit en bidragande orsak. Berra ställer solidariskt upp på sin landsman ( som är den äldre av de två ) och nu när han inte är med så lossnar det för Mr ZE?
Jag vet att det är långsökt och väldigt fantasifullt tänkt av mig, men när det är så ont om info till oss fans som bor utanför stan så får fantasin i bland lite spel.

Aspen// Håller med. Tittade extra på Berras spel mot KFF då ryktet på nätet sa att han spelade lugnt.
Örebro Rocky Dennis
2010-04-30 13:20
Wiken utbytt med känningar i..låret var det va? osäkert med spel på söndag.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 13:19
Jag såg hela matchen mot Kalmar men lämnade rutan för någon minut. När jag kom tillbaka spelade plötsligt Berra.

Vad hände med Wiken? Blev/är han skadad?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 13:16
He,he, 19-1. Någon som vet vad ÖSK:s bästa matchresultat är i AS någonsin?
Örebro Marquis de Sade
2010-04-30 12:52
Ämne: Jag tror vi vinner m....
Rocky Dennis// Tror att du överskattar våran förmåga något.

19-1 låter mer rimligt.
Örebro Aspen
2010-04-30 12:50
Pemo//Berra har markant förbättrat spelet på dåliga planer sedan AIK matchen. Mot KFF hade han inga problem med att spela på en åker. Hans passningar var bättre än övriga i backlinjen.
I bland går utvecklingen snabbt!!!
Örebro Bastard on Parade
2010-04-30 12:26
Många spelare såg ut att vara försiktiga på uppvärmningen mot Kalma. Nu stod jag visserligen 150 meter från planen, men det såg ut som att Porokara, Wikström, Almebäck och Kilen hade lättare känningar.

Sedan är det mycket möjligt att min syn är helt åt h-vete. Det har den varit förr, men ingen av de nämnda var i närheten av normal standard. Illa om det visar sig att Sixten fortsätter matcha skadade spelare för att hålla fast vid sin kontinuitetsprincip.

Jag som tycker hans coaching varit mycket bättre mot Gefle och Halmstad. Aja, jag hoppas innerligen att spelarna som ersätter de som ej kan spela får göra det på sina rätta positioner.

Paulinho håller inte ens superettan-klass som vänsterforward. Han ska vara centralt eller i ett 4-4-2 anfall, där är han en klassforward!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 12:12
Aspen//

Ja, Alvbåge är ett bekymmer. Att han inte är på hugget när han stod sjuk är en sak, men vi behöver en Alvbåge i samma form som förra året när han räddade oss i flera matcher.

När vi bevisligen haft så svårt med Häcken borde kanske Sixten chocka dem med en 4-4-2 uppställning och testa Paulinho med Kim på topp.

Porokara skulle nog må bra av att vila en match.

Ett mittfält utan avstängde Bedoya skulle ju kunna vara Per J, Kilen, Nordin, Erik N.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-30 12:04
pemo//

Så här skriver ÖSK själva om matchen på söndag:

"Matchen mot Häcken kommer också bli en tuff match och vi hade svårt mot dem förra året 1 förlust hemma och oavgjort bort, därtill förlorade vi också mot dem i Svenska Cupen. Allsvenskan i år är lite upp och ned om vi jämför de resultat vi gjorde förra året med de vi gjort så här långt säsongen 2010. Vi förlorar mot dem som vi vann emot ifjol och vinner de matcher mot lag vi förlorade/tappade poäng mot ifjol. Så om den trenden håller i sig så vinner vi mot Häcken på söndag."

Förövrigt håller jag med dig om att Berra skall starta, finns ingen anledning att köra med en halvskadad Wiken.
Annons: