/fotboll/osk/forum/4991.aspx/fotboll/osk/forum/4991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-05-01 12:28
ÖSK-Karl// Jag måste samtidigt även be om ursäkt för min spamming, för jag har nog tagit upp ämnet 4-5 gånger under 2,5 års tid;-))))

Förlåt;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-01 12:11
Aspen-Grixx//

Håller helt med er i era inlägg idag.

Aspen/
Ditt inlägg 08:44 är klockrent. Om Basse när allt startade behandlats med minsta empati hade säkert den gamle Basse funnits kvar. Få böter efter sin fars plötsliga död och efterföljande begravning är fruktansvärt lågt. Om han känt till de svenska reglerna så hade han säkert behövt vara sjukskriven minst en månad för att vara med familjen.

Grixx/
Ditt inlägg 10:32 bugar och bockar jag för!
Örebro Aspen
2010-05-01 12:08
Botemedel mot liten publik på Olympia?
En sittplatsbiljett sänks med drygt hälften, från 200 kr till 99 och en ståplatsbiljett kommer att kosta 59 kronor i de två kommande matcherna mot Halmstad och Örebro
Örebro Grixx
2010-05-01 11:41
Jäpp, byken är tvättad oh klädstrecket är draget.
Örebro svartvitseger!
2010-05-01 11:40
vi drar ett stryk över Kalmar matchen o alvbåge tabbar dom är borta nu...
Örebro Grixx
2010-05-01 10:32
Aspen//Instämmer nog i detta,i synnerhet empatigrejen. Löneavdrag mm-skiten som han drabbades av är ju sjukt. Ett snack som utmynnade i att det var ok av Basse skulle sin höjd ha skett när han kom hem. Får inte ÖSK-styret/Sixten löneavdrag av att ha misskött ÖSK-starten av Berra/Basse?

Språkliga trasslet har som jag bedömer spelat en enorm roll i hur det gått för Kamerunspelarna.

Det kan ha gått halvdåligt ändå men möjligheterna till att det lyckats för spelarna hade ökat.
Det ger ett lite löjets skimmer över ÖSK-fotbolls möjligheter att ta hand om internationella spelare och i synnerhet talangutveckling av dessa spelare. Internationella stjärnor köper vi inte..ännu. Talanger både hemmavid och internationellt är alltid intressanta om vi har chans att få dom.

Jäkligt dum jämförelse kanske men spelare uppträder amatörigt om de är ute och festar dagarna innan eller under högsäsong. Fyllan ger inte spelarna bästa förutsättningar för att lyckas sportsligt och skämmer ut klubbnamnet....och får bestraffning därefter.

Det ligger i samma nivå när klubben klantar sig. De ger inte spelarna bästa förutsättningarna att lyckas genom att inte ge dom det språkliga verktyget att förstå träningarna/taktik och skämmer de skämmer samtidigt ut klubben genom att visa att de inte klarar av internationella spelare med annat hemspråk än skånska eller engelska.

Nej,löneavdrag för detta och tillfällig avstängning av Sixten och styret. Några dagar som symboliskt visar att att de inser sitt fel...och det från spelarrådets inrådan,det vore rättvist!
Örebro Aspen
2010-05-01 09:14
Grixx//När det gäller Basse straff för sen ankommst var det mycket tidigare än anstängningen från träningarna och gav visst bara löneavdrag. Men det somtrologen var hårdast straff var bristen på empati från ÖSK.
Tror ett samtal Sixten - Alven kan få båda att vara kreativa och tänka till. Asper i Mjällby fryser nog inte i sina långbyxor. Kan det vara så att den ändrade taktiken med högre backlinje inte fungerar ännu? Men Alens två tabbar i Kalmar kan ite ha den orsaken.
Örebro Grixx
2010-05-01 09:01
När det gäller Alvens senaste matcher och den mot Kalmar i synnerhet visar väl bara på målvaktens utsatthet där agerandet på plan verkligen är en dance on the edge. Därefter kommer väl mittbackarna...och sedan ytterbackar. För de lite längre upp, tex forwards drabbas inte ögonblickligen när det falierar.

Lite teknik/taktikförändring från Alvbåge kanske utmynnat i ännu mer "on the edge" spel som möjligen ser farligt ut men som faktiskt kan stoppa fler mål, men det kräver en längre tids agerande för att kunna utvärders...men det kan ju vara tvärtom vilket gör att vi tappar toppkänning.

Kallt jävla väder kan också vara orsak, stel frusen osmidig målvakt mot varma alltid löpande forwards...blir bättre med vår/sommarvärmen då blir rollerna ombytta, dvs överhettade veka slutkörda forwards mot smidig stark målis.

...sedan kan ju allt handla om en slump:-)

Däremot var Alvens försök att vänta in den rullande bollen pojklagsnivå...första målet var tveksam nivå både hos backar och Alvbåge.

ps att matchen tog den väg den tog kan man i vart fall inte skylla på laget som helhet. I vart fall inte på det sättet att de var urusla eller vek ner sig.

Vi var helt klart med och de flesta av oss var inte spec oroliga vid 1-1. Alvens rullboll och den feldömda straffen knäcker vilket lag som helst. Ytterst få lag orkar stå emot sådant psykiskt och det spelar ingen roll vilken nivå eller vilken lön man har. Det är bara knäckande och all intelligens i världen säger att man losat när det sticker i väg...och det är inte lätt att lura hjärnan.

...och ett sista ps, när matcher avgörs pga att fans bär en viss tröja eller keps så har givetvis Alvbåges bloggande en jäkla stor roll.Fråga bara Helsingborgs tränare;-))))
Örebro Grixx
2010-05-01 09:00
Vad jag hörde om Basses avstängning var att spelarna uppfattade allt som förutbestämt när de kom till mötet om stängningen, de hade inte så mycket att säga till om upplevde de...och inget hade blivet sämre sista tiden. Basse är lite tystlåten men det är väl ok att vara, sedan skär det väl när han språkar med NA....men även språktrasslet påverkar då. Storm i ett vattenglas och lite "liten verkstad" löser problem från styrets sida. Åter säger jag att en tidig språklösning hade gett en helt annan positiv alla emellan.
Örebro Aspen
2010-05-01 08:57
Grixx//Hoppas Sixten pratar igenom formsvackan med Alven. Och hittar en bra väg ur den.
Örebro Aspen
2010-05-01 08:54
På mr Slisk har i varje fall jag inga förväntningar om ärlighet men det han man på Roni.
Sjögren verkar har haft förtroende för Mr Slisk, dåligt omdömme? Mr Slik är ju känd och omskriven sedan länge
Örebro Aspen
2010-05-01 08:44
Här kommer den andra NA-artikeln. Roni har inte varit ärlig med ÖSK (=ljugit) i denna affär.
Med det hårda straff Basse fick för han var bort några extra dagar vid sin fars dödsfall bör Ronis straffa vara mycket hårdare. Basses straff var på gränsen till ohumant. På min arbetsplats förekommer sjukskrivningar på uppåt 2 månader när en i familjen hastigt gått bort. När man träffar en drabbad person så är det lått att förstå varför.
Varför man nu inte vill ta i med hårdhanskarna kan väl bero på två saker. Man vill skydda sin investering i Roni och skriva nytt kontrakt. Eller så har man en taskig etik och behandlar inte människor rättvist.
På söndag hoppas jag att vi undantagslöst får se friska, oskadade, fokuserade och motiverade spelare på plan. Gärna med Pålle från start. Roni kan få vila och tänka över situationen.
Örebro Aspen
2010-05-01 08:39
NA har två artiklar om Mr Slisk affären i dag.
Det hade varit bättre om ÖSK lämnat den informationen som framkommer där direkt på sin hemsida. Sedans Uddlings bananhistoria är jag skeptisk till att tror på vart ända ord i den tidningen.
Örebro Grixx
2010-05-01 08:23
Någon annan som reflekterade över Alvens försök att plocka höjdbollar då det var tjockt med spelare runt?

Det har varit så några matcher nu kan det bero på bloggandet?

....;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-01 00:20
Aspen//

Och sist men inte minst borde Porokara omedelbart förlänga med ÖSK. Det är det minsta man kan begära.

Du har föresten PM!
Örebro Aspen
2010-05-01 00:08
Kajanus//Tycker att Porokara inte har handlat på ett korrekt sätt mot ÖSK. Detta tillsammans med hans prestation gör att han borde sitta på bänken t.v
Örebro Kajanus
2010-04-30 23:42
På söndag ska ALLA till Behrnabeu och stå upp för laget i allmänhet och för Porokara i synnerhet.
Cabrera är ett svin och inom en vecka kommer det komma fram mer smuts om denne Oliver.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 22:02
Masa er ned mot Häcken nu på söndag. Jag tror det blir underbar trevlig offensiv fotboll från båda håll.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 21:57
Ropesin har naturligtvis rätt. Det viktiga är att man de allra flesta dagar äter, sover och tränar rätt. Gör man det spelar en pizza, en öl, en hamburgare någon gång ibland ingen större roll.

Hörde till och med en sk näringsexpert på radion säga att tom en fylla någon gång saknade betydelse, utom just 1-2 dagar efter.

Sen finns de extremister som t ex bodybuilders som skall upp och tävla som bokstavligt talat väger maten på våg och räknar gram kolhydrater och protein.

Örebro Kurt von Traatt
2010-04-30 21:53
Gurra2001 //"En simpel mannen på gatan som du" hahahah....;)
Örebro zxcv
2010-04-30 21:05
Bedoya får äta precis vad han vill så länge han inte blir fet och långsam.
Chips o Cola är gott.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-30 20:42
Helt otroligt att det diskuteras en påse chips i detta läge :) Minns när Nordin hade köpt nån påse godis på nån bortamatch och detta filmades. Shit vilka diskussioner det blev. Vad jag vet kan kroppen till och med må bättre av lite belöningar då och då... Heja ÖSK och hoppas Thallinger och Lagrell halkar på nåt och bryter benen...
Örebro Grixx
2010-04-30 20:37
Det blir mycket några monologer i ämnet istället för dialog. Jag tror de flesta är något så när överens. Rätt käk o rätt träning ger bästa resultat och små övertramp någon gång påverkar det inte på något mätbart sätt. Möjligen kan det ge en viss frihet för vissa idrottsmän att något övertramp är ok. För vissa kan man påverkas negativt psykiskt och prestera därefter om man vet att man ätit något som kan vara negativt.
Örebro Ropesin
2010-04-30 20:24
Gurra2001// Jag som själv har idrottat på elitnivå har rätt bra kunskaper inom ämnet. Jag vet att det inte påverkar prestationen om man unnar sig lite "skräp" ibland. Sen ska man ju kanske inte käka en chipspåse och 1 liter cola varje dag i kombination med McDonalds. Men så är ju inte fallet. Om han vill lira lite Fifa och käka chips på ledig tid så försämrar det inte prestationen.
Örebro Bastard on Parade
2010-04-30 19:25
Jag som tyckte det var uppenbart att Bedoya skämtade om sina Cola- och chipsvanor...
Örebro Gurra2001
2010-04-30 18:48
Ropesin// Sämsta jag har hört. Ett proffs tänker i banorna "Jag kan alltid bli bättre. Vad kan jag göra för att bli bättre?"

En simpel "mannen på gatan" som du verkar vara tänker "Finns det då någon anledning att bry sig om vad han äter?".

Kan han springa 5 % mer om han ändrar sin kost? Det vet inte du och du vill heller inte göra något åt det.

Med ditt sätt att tänka hade utvecklingen inte gått så snabbt framåt...
mr_montana
2010-04-30 18:00
LÅT BASSOMBENG SPELA!!!
Örebro Rocky Dennis
2010-04-30 17:21
Det är sant angående bedoya. Fast tanken på att han skulle kunna springa ännu mer (om nu det är möjligt), bli ännu bättre osv. är ju inte helt omöjligt vid bättre kost. Bara för att han är en av de bästa i ÖSK betyder det ju inte att han är bäst i världen.
Örebro foppa!
2010-04-30 17:19
Håller med dig Ropesin. Så länge man presterar, ge fan i vad han gör eller äter.
Örebro Pintorp
2010-04-30 17:03
Ämne: Rudolf...//

Tacka....
-73 slog vi dessutom Sirius med 6-0.
Annons: