/fotboll/osk/forum/4983.aspx/fotboll/osk/forum/4983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-06 15:15
Spelade Jerrys brorsa Pierre i AIK förra året?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-06 15:14
Finns det något mer tvättäkta svenskt namn än Jerry Bengtsson?? :-)
Örebro Roswall
2010-05-06 15:12
Spännande match ikväll. Många artiklar framhåller det som om det handlar om ifall ÖSK kommer få in någon boll, jag orar mig inte särskilt för det offensiva. Vi har många som kan sätta den, Olsen, Pauolinho, Bedoya, Astvald, Kihlberg, Gerzic...eller varför inte en mittback? Eller Anttonen eller Wovven. haha, nämt hela laget nu.
Hur som helst, ser jag att utmaningen snarare ligger vid att hålla nollan. Fixar vi det tror jag att vi vinner!
Örebro Tomten (har hittat tillbaka)
2010-05-06 15:04
Översatte lite, inte helt korrekt kanske men man förstår ju grundmeningen i artikeln i alla fall...

Förutom sina kläder och personliga tillhörigheter, packade anfallaren Jerry Bengtsson i sin resväska de förhoppningar som byggts upp under hela hans liv, att så småningom uppfylla sin dröm om att spela i Europa, fotbollsvärldens Mecka.

Det här för den 23-årige anfallaren in i en ny fas, en ny utmaning och sist men inte minst, från och med nu kommer han automatiskt vara en ambassadör för honduraner utomlands.

Och han har inte mycket tid att smälta det, eftersom han denna månad kommer att ta planet som kommer att leda till Sverige, till sitt nya hemland och den bittra kylan i skandinavien som den första "motståndare" för att övervinna.

Målgöraren gav en intervju till La Tribune och detta var vad han sade:

När lämnar du för Sverige?
Den 11/5, för fystester och rutinundersökningar, sen återvänder jag den 25/5.

Är det frågan om ett lån eller ett köp?
Jag ska på ett ett-årigt lån med köpoption. Jag hoppas på att vinna en plats i laget

Reser du ensam?
Hittills har jag rest ensam, får vi se vad som händer..

Vad heter laget du ska till?
Örebro, just nu är de trea i tabellen efter tio omgångar.

Lagkamraten Bryan Beckel kommer han också att spela i Örebro?
Nej, han kommer att resa för att spela i en annan klubb inom den svenska ligan, jag tror det är bra att ha en nära vän som i ett land så långt borta

Kan du sammanfatta din säsong?
Det är den bästa jag haft sedan jag blev proffs, och jag betonar inte bara det individuella utan även det det kollektiva, eftersom vi kvalificerade för semifinal. Att jag blev uttagen till landslaget är också positivt.

Hur kändes din debut med landslaget?
Jag kände mig väldigt bra, det var en skön känsla eftersom det är den dröm för alla fotbollsspelare, tyvärr gjorde jag inget mål men jag var nära. Jag var lite nervös men det är normalt.

Bengtson under lupp
Född: 8 April, 1987
Ursprung: Santa Rosa de Aguan
Fullständigt namn: Ricardo Bengtson Jerry Bodden
Längd: 188cm
Vikt: 80kg
Lag: Vida

Statistik
National League debut: 13 augusti 2007
Första målet i ligan: 30 september, 2007
Mål i Apertura: 7
Mål i Clausura: 13
http://en.wikipedia.org/wiki/Apertura_and_Clausura
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-06 14:59
Seaborg// Det är inte vi som anser att vi spelar offensivt det är riksmedia. Det är nog mest för att resultaten har varit bra dom senaste matcherna som ryktet har spridit sig bland kvällsblaskorna. Men jag kan leva med det ryktet:) Men i ärlighetens namn så är det en aning överdrivet faktiskt.
Örebro Conjuration ★
2010-05-06 14:57
Extra, extra!

Se länktipset för äkta svartvit humor ;)
Örebro Miroslav kuba
2010-05-06 14:56
Nu blir det prommenad till bolaget.Sen blir det att dricka öl och följa dagens toppmatch HIF-ÖSK. Är dock pessimist idag men men jag älskar att bli överraskad. Så snälla ÖSK överaska mig ikväll!!!!
Örebro Marta (hane)
2010-05-06 14:56
Vackra ord!!!

Länge sedan man såg Örebro beskrivet i matchrapport på detta sätt av annat topplag.

Kämpa nu Örebro... Ingen genomklappning. Och för guds skull, inget tidigt insläppt!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-06 14:53
Vi bör nog vara ödmjuka och tillerkänna Helsingborg en mycket fin säsong så här långt. Tänk på HUUR utskällda vi skulle ha varit vid det här laget om VI efter tio omgångar hade lett serien på 26 poäng och 13-2 i målskillnad?! "Tråkiga Örebro" hade återigen gått som ett eko landet runt..
Örebro Conjuration ★
2010-05-06 14:50
Seaborg// Kärleken är blind, vi tycker även att ÖSK är sexigare än HIF ;)

Sen så är antalet mål inget tecken på om man spelar offensiv fotboll. Se bara på Åtvidaberg med ca 40% bollinnehav & ett defensivt spel smällde in 4 bollar mot BP.

Dock så tillåter jag dig att småle ;)
Örebro Bastard on Parade
2010-05-06 14:47
Seaborg//

Jag är inte imponerad av eran offensiv. Det innebär inte att våran offensiv är bättre, eller?

Däremot är erat försvarsspel imponerande och resultaten. Ni får den typen av resultat som AIK hade förra året och det ledde till ett guld för dem.
Örebro Conjuration ★
2010-05-06 14:47
Hmm... jag skulle faktiskt vilja ha hit HIFs floppvärvning Porcellis för provspel och se hur han står sig mot Jerry.
Helsingborg Seaborg
2010-05-06 14:44
Tillåt mig att småle...
Ni påstår att HIF saknar offensiv. Ni påstår också att ni spelar fin och bra offensiv fotboll.
Hur många mål har vi gjort? svar 13
Hur många mål har ni gjort? svar 13
Helsingborg Idoit
2010-05-06 14:44
Tomten,

Roligt att ni anser oss dåliga offensivt när ni gjort lika många mål som oss i år......
2010-05-06 14:38
Conjuration// Kanske lockar ett ettårskontrakt med ÖSK mer än ett ovisst provspel med AIK. Jag trodde först att det handlade om ett provspel med ÖSK också men efter att ha läst artikeln på latribuna.hn så förstår jag att det handlar om ett lån på ett år med option på förlängning.
Örebro Tomten (har hittat tillbaka)
2010-05-06 14:36
Seaborg // HeIF kan väl inte göra mer än 1 mål per match?
Örebro Kronblom
2010-05-06 14:35
ikväll ryker mustascherna,Hååiieef åker förr eller senare på en förlust och tror faktiskt på det ikväll.De är väldigt kompakta i försvaret och svåra att göra mål på men är väl inte så himla heta offensivt,öser ju inte in mål direkt.Skönt att slippa Gashi som varit mycket bra de matcher jag sett även om Mahlungu är en bra ersättare.Viktigt med första målet som alltid för ÖSK!
Helsingborg Seaborg
2010-05-06 14:13
Vad härligt överoptimistiska alla är här inne då...
2-0 till HIF ikväll bara så att ni vet.
Örebro rirobban
2010-05-06 14:13
Ämne: Jag tror nog att Jer....
Paulinho? Han valde oss före AIK, kanske iofs beror på att han varit bajare, men ändå:)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-06 14:02
Grixx//

Fotbollsmördarsnacket blir vi aldrig av med i Skåne. Dessutom ivrigt påhejade av Expressens lönnfete grötmumlare Mats Ohlsson.
Örebro Grixx
2010-05-06 13:53
Om han nu är duktig så hoppas jag att han redan är klar...trots att Sjögren mörkar.

...är han usel så hoppas jag AIK på något skumt sätt mutar agenten som fifflar ihop papper med AIK.

Helgarderat är ordet för dagen;-)...förutom att vi knäcker skåningarna på löpning över långklippt gräs och skåpar ut dom efter noter med 3-0 till oss....och deras spel har ju inte varit så jäkla bra de sista två omg.

Krossa skåne och föraktet mot "tråkiga Örebro" och krossa fotbollsmördarstämpeln en gång för alla.

Forza svartvitt!!!!
Örebro Conjuration ★
2010-05-06 13:43
Jag tror nog att Jerry väljer AIK före oss, så har det alltid varit. Kommer ni ihåg Alexander Gerndt? (Nu i Gefle) han valde bort oss och nötte bänk i AIK, finns fler exempel har jag för mig?

DAGS ATT TAGGA GUBBAR! Blir lösgodis inför matchen ;)
Örebro Grixx
2010-05-06 13:37
Åter säger jag att det vore rackarns kul om JB väljer oss för att vi är ett bättre lag än förra årets SM.

Sköööön känsla...och hoppas bara att han i så fall slår igenom med buller o bång...inte dippar downhills:-/

Forza svartvitt
Örebro Grixx
2010-05-06 13:31
RB & Dejmon// Skulle vara 1,5 år kvar och han har inga som helst tankar att flytta hem i förtid...detta enligt NA intervju med honom idag(läs igår).
2010-05-06 13:30
Dejmon// Utan att vara 100% säker så tror jag att Olsen skrev treårskontrakt efter succésäsongen 2008. Alltså 1,5 år kvar på kontraktet.
2010-05-06 13:27
Såg att Göteborg har +-0 i målskillnad. Måste vara rätt ovanligt att ett bottenlag har så pass bra målskillnad? "Offensiva" Örebro har imponerande +1 ;) Egentligen är det bara Helsingborg, Malmö och Elfsborg som jag tycker har imponerat spelmässigt. Malmö och Elfsborg har dock varit lite ojämna men dom har nog den högsta "högsta-nivån".
Örebro Dejmon
2010-05-06 13:27
Ämne: Var kommer detta Ols....
Internet? Kanske är det ett rykte som blivit till sanning genom upprepande.. När du påpekar det kan jag inte komma på nån tillförlitlig källa alls.

Vet nån hur lång tid det är kvar på Olsens kontrakt?
Örebro Gummianka
2010-05-06 13:25
Ser redan Jerry Bengtson skjuta ner AIK till SE. Kanske är att gå händelserna i förväg men hoppas hoppas
Örebro osarn
2010-05-06 13:17
Varje gång jag tippat att ösk skall förlora har de vunnit, känns det som. Jag tippar 1 - 0 till HIF ikväll. ÖSK kommer därför att vinna på Olympia! Ni kan tacka mig senare.
Örebro Örebroare i STHLM
2010-05-06 13:06
Kollade "LA Tribuna" med google translate och det ser ut som att Jerry Bengtson ska fått ett kontrakt på ett år med option på förlängning. hoppat att han är något att ha!
Annons: