/fotboll/osk/forum/4981.aspx/fotboll/osk/forum/4981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-05 07:23
Endast en ÖSK:are, Magnus Kihlberg i veckans DN-elva, men å andra sidan är Magnus samtidigt utsedd till veckans DN-stjärna!!
Örebro Keep It Pure
2010-05-05 07:17
Torsdag närmar sig med stormsteg. Håller med ÖSK-Karl om att det är "grisfotboll" vi får sikta in oss på. Att försöka spela ut Helsingborg på Olympia är helt enkelt orealistiskt. Mycket måste stämma om vi ska få med oss 3 poäng hem till Örebro.

För övrigt hoppas jag att Porokara inte spelar. Tycker han har sett enormt loj ut och verkar springa runt och tänka på annat. Däremot är ju Sixtens 4-4-3 hugget i sten och några andra klockrena alternativ till ytterpositionen finns ju inte. Tycker Paulinho gjorde en godkänd insats mot Häcken och jag hoppas han verkligen får chansen från start på centerpositionen inom en snar framtid.
Örebro YounesRahim
2010-05-05 06:39
Kolla videon i länktipset. Tiden 09.20 börjar den sköna sången. Skulle inte ÖSK-klacken kunna sjunga något liknande?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 23:13
Grixx//

Ja, det är fruktansvärt roligt att vara ÖSK:are just nu, speciellt för mig som har många kontakter runt om i Sverige. När de grattar tar jag på mig pokeransiktet och frågar om de skämtar, samtidigt som jag säger att vi borde leda AS och är missnöjda ;)

Men som den Närking jag är borde man kanske svara: Just nu ja.

Men ännu roligare blir det om vi mot förmodan skulle slå Helsingborg, det kan ju också kanske ge 1 minut i riksmedia utan skandal inblandad!

Sist men inte minst, en seger mot Helsingborg och vi kan säkert se fram emot femsiffrigt på söndag!
Malmö FF Toby i exil
2010-05-04 23:08
Lycka till mot HeIF på torsdag! Det är dags för er att visa att spelande lag faktiskt är bättre än lag som har som främsta merit att spela fult!

Jag litar på att ni kan göra det vi misslyckades med och ta 3 poäng, men jag blir inte missnöjd om ni bara tar 1 poäng!

Ser fram emot att kolla min första match i Örebro till hösten för övrigt.
Örebro Grixx
2010-05-04 22:56
Toran// Avrundat från 13 600;-....case closed;-)
Djurgården Toran
2010-05-04 22:51
"Något säger mig även att Rasmus kommer att få mer i lön än de 14 000 kr i månaden som han lyfte i Trelleborg. "

Saxat från länktipset, case closed?
Örebro Grixx
2010-05-04 22:43
Kul att vara ÖSK-are just nu...till nästa förlustmatch i vart fall;-)
Örebro Grixx
2010-05-04 22:41
Meningslös diskussion om summman stämmer eller inte, stämmer den inte så kommer det ju att stå överallt i morgon...bara att avvakta.

Annars är det kul att trots Sixten, Sjögren, Sammy, Kilen och oförmågan att spela in Astvald och Bedoya och tusen andra saker och med spel av en som aldrig skull kunna kunna spela allsvenskt dvs Nordin....trots detta är det kul spel och bra läge i tabellen;-)

Forza svartvitt
Örebro Bastard on Parade
2010-05-04 22:35
Jag blandade ihop lönen med villkoren för arbetstillstånd. Där fanns förra året åtminstone ett minimikrav på 14,400 för spelare som värvas från icke-EU länder.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-04 22:24
Bastard on Parade//Rasmus var väl väldigt ung. Kan det ha varit kanske nån lärlingslön som han drogs med? han kanske inte likt Nordin satte ned klackarna och hotade med AIK för att höja under kontraktstid.

Det vore ju konstigt av Cabrera att öppet gå ut med hans lön om det inte alls stämmer.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-04 22:18
deportivista //Jo per definition har du rätt naturligvis. Nu är det ju svårt att mäta ett lags slagstyrka med någon mätare som är jämförbar över säsonger. Men kunde man det med alla lag i AS så har jag känslan att summan skulle bli lägre än 2009 och ännu lägre än 2008/2007 om du förstår vad jag menar. Många bra spelare har ju också lämnat ligan de sista tre åren och det är allt färre profiler vilket också naturligvis sänker kvaliteten. Samtidigt har kanske svenska juniorer fått stå tillbaka för importer i vissa lag som gör att det blir ett glapp.

Jag vet inte säkert. Jag spekulerar mycket. Men av de lag jag sett hittills mot ÖSK tycker jag alla varit sämre än i fjol utom möjligen MFF. Jag tycker egentligen ÖSK borde ha sänkt Mjällby och GAIS också med tanke på det spelövertag de hade.
Örebro Bastard on Parade
2010-05-04 22:13
ÖSK-Karl//

ÖSK har inte betalat Yunus någonting, det stämmer. Däremot fanns ett färdigt kontrakt på minst 13,000 enligt Förbundets regler. Ska se om jag hittar dokumentet igen.
Örebro Disasterpiece
2010-05-04 22:12
Jävlar vad jag vill ha söndag. Nu! Äntligen kan vi få storpublik på BA, det var plågsamt länge sen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 21:27
Bastard on Parade//

Mig veterligen har aldrig ÖSK betalt Yunus 1:-. Tror inte ens att de skulle få göra det juridiskt sätt.

Det skulle vara möjligt om TFF hade halvtidsanställningar, men det låter osanolikt lite ändå.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 21:22
den oumbärlige//

Innan Nordin förlängde tror jag grundlönen var ca.16.000:- minst. Det är det minsta man kan betala en heltidsanställd spelare. Men om TFF betalar sådana löner skulle de inte ens kunna ha lag för SE.

Cabrera bara slänger ur sig en massa skit som låter som sanningar. Jag är på goda grunder inte längre orolig för ÖSK:s del. Men jag väntar mig svar på varför de gav Cabrera fria händer att ensam åka till Israel när gäller sådana jättebelopp.
Örebro Bastard on Parade
2010-05-04 21:17
ÖSK-Karl//

13,000 kan nog stämma. Jag vill minnas att det var minimikrav för att skriva kontrakt med Yunus enligt nån paragraf.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 21:15
den oumbärlige//

Ditt inlägg 19:38 stämmer bra med hur jag menar att ÖSK måste möta Helsingborg. Bara det att jag kallade det för "grisfotboll". Men att försöka ta initiativet på Olympia skulle vara rena självmordet.

Jag vill inte ha någon mer 3-0 förlust och få höra att vi ändå försökte spela fin fotboll.
Örebro den oumbärlige
2010-05-04 21:13
ÖSK-Karl// Kan han ha pratat om grundlön, lärlingslön etc., har ingen aning själv.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-04 21:10
Chipset//

Jag orkar knappt inte lyssna på Cabrera. Men han påstod väl att Rasmus Bengtsson hade 13.000:- hos TFF? Finns inte en chans att det stämmer, det är långt under minimilönen och något aldrig Spelarföreningen skulle tillåta.
Örebro Grixx
2010-05-04 20:47
Visst kan man sakna Hammarby och det vägs inte upp med Mjällby eller Åtvid. Att sedan Djurgården också var på väg ut förra året och AIK & IFKFUSK ligger i botten drar inte igång adrenalinet hos media....och jag förstår dom.

Samtidigt känns det som att det är först nu som träningsmatcherna är slut och allvaret börjar.

...men det får inte förta vår svartvita glädje...skulle sedan det sjukt otroliga ske att det slutar i topp...jag säger om, så kan vi för fan inte be om ursäkt och nervärdera säsongens resultat.

För den som tycker att jag andas lite för mycket hybristankar så säger jag bara...i år åker vi ur AS till S1...bara för att hålla lite balans;-)
Örebro Bempa no:10
2010-05-04 20:42
Min upp lag uppställning mot HIF 4-4-1-1
en lite defensiv uppställning med kim som target och Paulihino som ren topp forward som hugger på alla nickskarver och lång bollar...

-----Alvbåge-----

Patrik A - Wikström - Almebäck - vovven

Astvald - Kilhberg - Nordin - E Nilsson

-----Kim O-----

-----Paulihino-----
Örebro Bempa no:10
2010-05-04 20:40
Min upp lag uppställning mot HIF 4-4-1-1
en lite defensiv uppställning med kim som target och Paulihino som ren topp forward som hugger på alla nickskarver och lång bollar...

Alvbåge

Patrik A - Wikström - Almebäck - vovven

Astvald - Kilhberg - Nordin - Bedoya

Kim O

Paulihino
Örebro Grixx
2010-05-04 20:36
Man har ett avtal som avslutas och därefter avtal med någon annan. Sedan kan man sluta avtal med samma person igen.

Jäv är det inte...men visst kan det kännas konstigt.

När det gäller tillståndsskrivningen det talas om så är det ok om det inte finns ett skrivet avtal mellan Roni och Cabrera som säger något annat. Hur var det?..ska SvFF ha in eventuella agentavtal för licensierade spelare, i så fall borde det vara hyggligt solklart, om man inte behöver lämna in sådant papper så är det svårt att bevisa det ena eller andra.
Örebro deportivista
2010-05-04 20:29
Ämne: Intressant FAN-TV (M....
Att säga att ÖSK går bra bara för att allsvenskan är svag är inte logiskt. Man kan inte säga så eftersom serien per definition handlar om att vara bättre än de andra lagen i serien. Därför är de lag som det inte går bra för alltid svaga (oavsett om de heter AIK, IFK Göteborg, Enköping, eller Mjällby).

Om vi tycker att ÖSK kunde ha spelat bättre så säger det fortfarande ingenting om allsvenskans styrka - bara någonting om våra förväntningar.
Örebro Chipset
2010-05-04 20:12
Jag fattar inte hur Cabrera hela tiden kan sätta sig i jävsituationer. Var det verkligen så klokt att sitta i en diskussion där Ronis personliga vilkor diskuteras. I vilken annan branch som helst skulle man vidta alla möjliga åtgärder som helst för att undvika detta.

Det enda jag möjligen tror på i hans historia är anledningen till att Roni drog sig ur. Det är lite tabubelagt att diskutera sin lön och att riskera att framstå som girig så det skulle kunna vara en förklaring till att han drog sig ur på det sättet han gjorde. Sedan var det också intressant att Cabrera tog upp Zlatan-affären med tanke på att Zlatan i efterhand riktade kritik mot Borg.

En fråga till alla gamla forumrävar här. Var det Cabrera som förut var härinne på forumet och diskuterade dagligen eller var det någon annan? Minns att han hade ÖSK-tröja som profil och något skumt nick. Tror det var runt 2003-2004.
Örebro Grixx
2010-05-04 20:09
Kurt von Traatt// Det var Benny Lennartsson som för två år sedan sa att Bosse mest kom med en massa dravel.
Örebro Grixx
2010-05-04 20:06
Visst låter Cabrera som en sluddrande orm men...det han säger kan mycket väl stämma och allt verkar hyggligt trovärdigt. Nu har man mest gått på känslan i ryggmärgen som baseras på rykten och reptilhjärnans känsla att agenter är av ondo;-)

Nu sitter jag i balans angående hans skurkaktighet. Han kan ha rätt eller så är det fel...jag har inte en aning och har ingen anledning att gnälla mer över något jag inte vet.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-04 19:59
Intressant FAN-TV (Med Bosse Pettersson) med bla om ÖSK.s tredjeplats samt AIK:s behandling av målvakten.

"Även om ÖSK är ett lag för över halvan så är ÖSK tredjeplats nu mer beroende att flera topplag underpresterar (eller är oväntat svaga)än ÖSK egen styrka. När serien är slut kommer öSK hamna runt 6:e plats."

Delvis lite vad jag var inne på igår att AS är sämre än någonsin. Men se och lyssna själva.
Örebro den oumbärlige
2010-05-04 19:38
Jag tycker HIF faktiskt har ett bra lag, kanske inte de bästa elva spelarna i AS men är ett jäkligt gediget lag i år. Sen så har man bra individuella lirare, norrmannen i mitten Gashi är ett riktigt bra fynd, Lantz håller hög klass. Sen så har man AS bästa vänsterback i Edman och dessutom bra spelare på kanterna i Lindström och C. Andersson.

Anfallet är väl den lagdel som håller lägst klass men ändå tillräckligt bra för att hänga i toppen enligt tabellen.

Jag tror ÖSK först och främst måste ställa in sig på snabba omställningar, HIF är inte bäst på att föra spelet och om ÖSK tar initiativet så lär det snabbt likna skånederbyt. De lär kötta sönder oss.

Bäst vore att tillåta HIF försöka passa sig igenom medan ÖSK lyfter i djupled mot Astvald och Palle, och mot Olsen när man behöver andas. Kanske skulle vara något att ge Palle centerpositionen ifall Porokara är tillbaka men hur som helst måste hela laget vara förberedda på hårt, hårt, och slitsamt jobb över hela planen ifall man ska ha chans att vinna.
Annons: