/fotboll/osk/forum/4976.aspx/fotboll/osk/forum/4976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-06 16:41
Någon som vet vart Honduras ligger kontra Sverige i ranking? Jag vet inte var man kollar.
AIK Saywee
2010-05-06 16:40
Han kunde väl "i stället" ha kunnat heta Ricardo Bodden?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-06 16:39
KvT//

Svart är han, kolla länken från Dejmon. Men han har kanske blå linser!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-06 16:29
Fast adoption ger ju inte blåa ögon iofs ;)
Örebro Conjuration ★
2010-05-06 16:28
Det jag stör mig på är att han bara har ett s i "Bengtson" en "svensk" skulle förmodligen ha efternamnet "Bengtsson", Vi får skicka iväg Sarp eller FanTV för att kolla upp den här ovissheten ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-06 16:27
Dejmon//

Stort tack!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-06 16:25
Han är väl, kan jag misstänka, en tänkt påläggskalv till Kim. Vi har ju ingen annan en Kim som den primära spelartypen som Sixten vill ha som centerforward.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-06 16:24
ÖSK-Karl //jag vet inte. Han kan ju ha varit adopterad också. Men har ingen aning
Örebro Dejmon
2010-05-06 16:20
ÖSK-Karl//
Länk..
Örebro Dejmon
2010-05-06 16:19
Jag är oxå lite fundersam över denna värvning. Bengtson är alltså en en renodlad central forward med längd och starkt huvudspel som plus, om ja förstått det rätt. Där har vi nu Olsen (som alltså inte är på väg bort?), Paulinho (iallafall under denna säsong), Staaf och Jidsjö som reserver/under utveckling. Behöver vi verkligen fler alternativ där?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-06 16:13
KvT//

Är han vit, mulatt eller svart? Men behöver vi en anfallare till? Det är väl snarare försvaret som behöver breddas.
Örebro Dejmon
2010-05-06 16:13
Ny artikel om Bengtson. Det är alltså inte klart, enligt Sjögren i NA..
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-06 16:10
Conjuration//

Bra bild! Jag har så svårt för denne Sundin som springer och ramlar hela tiden. Sedan gnäller han alltid på linjemännen oavsett hur många meter offside han är.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-06 16:10
ÖSK-Karl //Svenska föräldrar sa de i AIK intervjun om honom.
Örebro Dejmon
2010-05-06 16:09
ÖSK-Karl//
Svenska rötter. Blåögd tydligen, appropå ingenting..

ÖSK ÄR sexigare är HeIF!
Örebro den oumbärlige
2010-05-06 16:06
ÖSK-Karl// Det kan vara artistnamn, han kan ha svensk påbrå. Sverige har ju haft en Ö där i närheten. Det kan handla om en svensk sjöman som flyttat dit. Många olika scenarier. Han behöver inte ens ha något med Sverige att göra.
Örebro den oumbärlige
2010-05-06 16:04
1:an möter 3:an i Allsvenskan men de stora sajterna bryr sig knappt om det. Folk pratar hellre om ett förlorarmöte mellan IFK - AIK.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-06 16:04
Tomten//

Du får gå på ishockey i vinter, där låter det som förr mot Västerås!

Hjälp mig någon: Denna Jerry Bengtsson, är han alltså inte svensk? Varför heter han i så fall Jerry Bengtsson? Jag fattar ingenting.
Örebro Tomten (har hittat tillbaka)
2010-05-06 15:55
Tycker det har varit väldigt lite västeråshat här inne på sistone så jag klämmer i med ett rungande !!HATA VÄSTERÅS!! innan jag loggar ut och går hem från jobbet!
Örebro Brus-Nilsson
2010-05-06 15:53
För allsvenskans skull, inte minst för publiksnittet i fortsättningen, så vinner vi ikväll! :-D
Örebro Conjuration ★
2010-05-06 15:50
BBB// Det är mycket möjligt ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-06 15:34
Ämne: BBB// Pierre Bentsso....
Conjuration// Åhh fan, kanske t o m en tvättäkta närking?! :-)
Örebro Grixx
2010-05-06 15:33
Lite tyngre plan än vanligt dvs naturgräs som ev klipps långt för att störa ÖSK-spelarna som är vana vid balgolv....det var väl så de gjorde för några år sedan.

...men nu har vi grisat nere i Kalmar så kanske känns det helt ok.

Astvald målar som vanligt när det är det minsta tungsprunget. Bedoya på gång mfl mfl mfl.

Kul att det vi spelar i kväll kallas för en "riktig toppmatch".

...men för kvällstidningarna och tv4 så är väl stenhård fokus på bottenmötet med massintervjuer. Helikopterpanoreringar och maxstor studio på plats är det som gäller...ha ha ha ha.....

...men som sagt jag njuter till nästa förlust. Såg nyss förra årets tabell och tänkte att i princip bara futtiga 4 förluster var det som hindrade oss från guldet förra året.

Vägra förlust...ge aldrig upp!!!!!
Örebro Conjuration ★
2010-05-06 15:29
BBB// Pierre Bentsson , ex AIkaren är helsvensk tror jag
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-06 15:15
Spelade Jerrys brorsa Pierre i AIK förra året?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-06 15:14
Finns det något mer tvättäkta svenskt namn än Jerry Bengtsson?? :-)
Örebro Roswall
2010-05-06 15:12
Spännande match ikväll. Många artiklar framhåller det som om det handlar om ifall ÖSK kommer få in någon boll, jag orar mig inte särskilt för det offensiva. Vi har många som kan sätta den, Olsen, Pauolinho, Bedoya, Astvald, Kihlberg, Gerzic...eller varför inte en mittback? Eller Anttonen eller Wovven. haha, nämt hela laget nu.
Hur som helst, ser jag att utmaningen snarare ligger vid att hålla nollan. Fixar vi det tror jag att vi vinner!
Örebro Tomten (har hittat tillbaka)
2010-05-06 15:04
Översatte lite, inte helt korrekt kanske men man förstår ju grundmeningen i artikeln i alla fall...

Förutom sina kläder och personliga tillhörigheter, packade anfallaren Jerry Bengtsson i sin resväska de förhoppningar som byggts upp under hela hans liv, att så småningom uppfylla sin dröm om att spela i Europa, fotbollsvärldens Mecka.

Det här för den 23-årige anfallaren in i en ny fas, en ny utmaning och sist men inte minst, från och med nu kommer han automatiskt vara en ambassadör för honduraner utomlands.

Och han har inte mycket tid att smälta det, eftersom han denna månad kommer att ta planet som kommer att leda till Sverige, till sitt nya hemland och den bittra kylan i skandinavien som den första "motståndare" för att övervinna.

Målgöraren gav en intervju till La Tribune och detta var vad han sade:

När lämnar du för Sverige?
Den 11/5, för fystester och rutinundersökningar, sen återvänder jag den 25/5.

Är det frågan om ett lån eller ett köp?
Jag ska på ett ett-årigt lån med köpoption. Jag hoppas på att vinna en plats i laget

Reser du ensam?
Hittills har jag rest ensam, får vi se vad som händer..

Vad heter laget du ska till?
Örebro, just nu är de trea i tabellen efter tio omgångar.

Lagkamraten Bryan Beckel kommer han också att spela i Örebro?
Nej, han kommer att resa för att spela i en annan klubb inom den svenska ligan, jag tror det är bra att ha en nära vän som i ett land så långt borta

Kan du sammanfatta din säsong?
Det är den bästa jag haft sedan jag blev proffs, och jag betonar inte bara det individuella utan även det det kollektiva, eftersom vi kvalificerade för semifinal. Att jag blev uttagen till landslaget är också positivt.

Hur kändes din debut med landslaget?
Jag kände mig väldigt bra, det var en skön känsla eftersom det är den dröm för alla fotbollsspelare, tyvärr gjorde jag inget mål men jag var nära. Jag var lite nervös men det är normalt.

Bengtson under lupp
Född: 8 April, 1987
Ursprung: Santa Rosa de Aguan
Fullständigt namn: Ricardo Bengtson Jerry Bodden
Längd: 188cm
Vikt: 80kg
Lag: Vida

Statistik
National League debut: 13 augusti 2007
Första målet i ligan: 30 september, 2007
Mål i Apertura: 7
Mål i Clausura: 13
http://en.wikipedia.org/wiki/Apertura_and_Clausura
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-06 14:59
Seaborg// Det är inte vi som anser att vi spelar offensivt det är riksmedia. Det är nog mest för att resultaten har varit bra dom senaste matcherna som ryktet har spridit sig bland kvällsblaskorna. Men jag kan leva med det ryktet:) Men i ärlighetens namn så är det en aning överdrivet faktiskt.
Örebro Conjuration ★
2010-05-06 14:57
Extra, extra!

Se länktipset för äkta svartvit humor ;)
Annons: