/fotboll/osk/forum/4960.aspx/fotboll/osk/forum/4960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tomten (har hittat tillbaka)
2010-05-10 14:33
IFK Göteborg - Örebro SK
Gamla Ullevi
Torsdag 19:00
Domare: Daniel Stålhammar

Är det bara jag som ser minst tre fel här?

1: Varför matchstart 19:00 på en röd dag?
2: Gamla Ullevi? Verkligen? Varför inte spela i en sandlåda...
3: Daniel Stålhammar, för helvete, INTE DANIEL STÅLHAMMAR...
Örebro Dejmon
2010-05-10 13:48
ÖSK-Karl//
Info om tidigare samt kommande matcher plus lite statistik finns under fliken "matcher" uppe till vänster.

Segern igår satt fint som f*n!

edit: Rudolf han före med länk. Låter stå ändå.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-10 13:45
Trelleborg är på måndag.
AIK Saywee
2010-05-10 13:24
ÖSK-Karl, ja vad linjemannen pysslade med de sista minutrarna i "hörnet nedan för familjeläktaren" kan jag bara inte förstå!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-10 13:22
Vilket datum o tid är TFF-matchen någon? Jag har antecknad 15/5, men det kan väl inte stämma?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-10 13:17
Saywee//

Visst var det skönt att linjemannen var på vår sida igår, men vad höll han med på i slutet?
Wivallius
2010-05-10 13:13
Sekt E//

.... men ÖSK-Karl är där oftare.
Wivallius
2010-05-10 13:13
Sekt E//

Ofta är väl att ta i. Tredje gången igår. Vi var där matchen innan också samt avslutningsmatchen i höstas mot TFF.
Örebro Aspen
2010-05-10 12:50
På tal om att öka publikintresset. AIK kör en drive.
Örebro Aspen
2010-05-10 12:46
I have a dream:
- vi ska orka ta minst 4 poäng på resterande två matcher
- vi ska få se mer av våra duktiga avbytare Erik, Per, Berra, Leonidsson och Skoglund
- att vi ska få se Paulinho på sin riktiga position (utan att Kim blir utburen på bår eller utvisad)
AIK Saywee
2010-05-10 12:41
Wivallius, ajaj, men det blev faktiskt Örebro i helgen, med som vanligt hektiskt program.

Men sommartider blir det mycket Halland.

Närmste program för mig, Borås på onsdag och Göteborg på torsdag.
Örebro Sekt. E
2010-05-10 12:29
Wivallius// Är du ofta på kungen innan match? Bara nyfiken, för jag och en kompis brukar ibland ta en öl och en mat innan match där och man funderar såklart på om andra härinne är där.

Tuff match på torsdag, men är det någon gång vi ska vinna mot stolpskotten är det väl då.
Wivallius
2010-05-10 12:22
Härligt med Millencollin igår. Jag sjöng för full hals tillsammans med grabben!
Wivallius
2010-05-10 12:20
Saywee//

Så du var i Örebro igår. Vi trodde du var i Varberg. Du saknades av undertecknad och ÖSK-Karl på Kungen.
AIK Saywee
2010-05-10 12:03
BBB, aha, intressant faktiskt.

Vi får väl spela 3-0, 3-0 innan uppehållet, sedan i sommarvärmen, efter allt tevetittande på fotboll, så är vi åter sugna på "livefotboll" ?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-10 11:58
Ännu mera "publiktappet": För att locka tillbaka publiken och visa Örebroarna att vi har ett topplag borde ÖSK fundera på något sorts publikdragande jippo till TFF-matchen, typ "gå två för en" + "du som har säsongsbiljett får bjuda en kompis för en femma", etc...
Hjalmar kan ju leverera matchbollen via fallskärmshopp (kul va!)?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-10 11:45
forts, publiktappet: Kollade in vändningen vad gäller ÖSK: Fram t o m omg 13 förra året hade ÖSK ett snitt på nära 8.500/match. Efter 0-3, 0-3, 0-3 halverades publiken till 4.200 åskådare per de återstående två matcherna och årssnittet sjönk under åttatusen. Tror att vi tappade många åskådare på 0-3, 0-3, 0-3, åskådare som "gav upp" och som är svårflirtade att locka tillbaks. Detta i kombination med tidigare anfört (tidig start, kallt, för tätt mellan matcherna, dyrt) tror jag är anledningen till att vi backar trots topplacering. Hade vi legat i botten hade vi säkert dippat ännu mer..
Örebro Örebro-SK
2010-05-10 11:44
alla till göteborg på torsdag, någon som vet hur många anmälda det är?
AIK Saywee
2010-05-10 11:40
Kan vi inte sätta in Oliver Cabrera någonstans?
Örebro Uhlan
2010-05-10 11:32
Snart match igen!!! Riktigt kul med Allsvenskan just nu!!!

Någon som vet vad som händer med Jerry Bengtson ?

Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-10 11:25
Saywee// Tack för ögonvittnesrapporten!
Jovisst, visst borde vi ligga högre i snitt, men det har ju "hänt" något vilket gör att i princip alla lag tappar. Ekonomisk kris? Borde ju ha vänt nu? För tidig start i vinterkyla? nja, men "tappet" började ju faktiskt i höstas, typ i oktober, så det kan ju inte förklara allt..
Tror själv att det i första hand beror på den tidiga starten (för kallt!) i kombination med ett (för) tätt spelprogram. Ett tätt spelprogram innebär att det för många dyrt att gå alla matcher (mycket månad kvar i slutet av lönen) och man avstår titt som tätt, typ går på varannan match.
På det nationella planet spelar väl AIK:s och Hammarbys djupdykningar också in förstås?
AIK Saywee
2010-05-10 11:03
Ämne: Ämne: BBB, me....
BBB, undras vilka de tre var?

Kanske Carl XVI Gustav, Niklas Strömstedt och min kompis Kenth?
AIK Saywee
2010-05-10 11:00
BBB, jag menade inte så att du är krumögd, utan tycker det är lite klena hemmapubliksiffror när vi ändå är ett topplag. Att Solnapubliken sviker kan jag förstå ... men ÖSK borde ha ett högre snitt i år?

Nu följer en detaljerad beskrivning från rad 19, sektion F och plats nummer 749, och lite lutad till höger på stolen:

Nordin´s boll, var perfekt, eftersom jag satt exakt i linjen, främre linje från "Familjeläktarsektionen", främre stolpe, ribban, bakre stolpe och bakre linje, sammanflöt till en exakt rak, vit linje från min stol och med mina två ögon.

Nordin träffade bollen c:a 3-4 dm innan kortlinjen, bollen gick inte spikrakt, men nästan, den böjde efter halva sträckan mot mål något lite mot linjen, kanske två dm från kortlinjen och sedan något svag utåt igen.

Den var aldrig någonsin utanför, dvs i "dött" område. Odiskutabelt!

... men eventuella knuffar och ruffar oroande mig lite spontat när jag målvrålade!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-10 10:43
Ämne: BBB, men som du såg ....
Saywee// Klantigt av mig att vara så krumögd att jag inte såg att du redan noterat skillnaden på tre åskådare mellan BA och Råsunda. Undras vilka de tre var?
När det gäller Nordins mål: Det man var orolig över, förutom om den skulle dömas som inne eller ej var också huruvida Nordins knorrade inlägg på väg mot mål skulle bedömas som utanför förlängda mållinjen eller ej. Men linjemannen var på vår sida igår!
AIK Saywee
2010-05-10 10:35
BBB, men som du såg i mitt 10.16 inlägg, så visst borde tabellplaceringen betyda mer för ÖSK i "nuläget", eller?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-05-10 10:30
Gällande publiksiffror, avdelningen kuriosa: ÖSK hade 8.656 åskådare igår att jämföra med 8.659 på AIK-Trelleborg på Råsunda. Attans att de slog oss med tre (3) åskådare... Visst genomgår allsvenskan ett ordentligt publiktapp. Snittet hittills i år 6.096 att jämföra med 7.953 förra året och årtusendets högsta snitt, år 2007: 10.258/match. En tröst är dock att ÖSK på hemmaplan i år med sina 6.620 ligger en bra bit över snittet..
AIK Saywee
2010-05-10 10:22
Känner ändå att det är NORDIN´s mål, för hade inte han jobbat som attan på just den bollen och fått till en "kliniskt rent inlägg" som smög precis innanför tillåtet område så hade det kanske inte blivit något, vi kanske hade kryssat 0-0?

Det var Nordin´s mål, men risken fanns och oron från mig spontant, att det var något slags ruff, störningar kan sabba ibland när det är tight, så att snygga förspel och mål blir bortdömda, puuuh!

Tack och lov skipades rättvisa igår.
AIK Saywee
2010-05-10 10:16
Publikt brukar även de olika lagens tabellplacering, tydligt spegla antalet åskådare, t.ex. HIF och MFF har ju rättt skapliga siffror medan man kan fundera över ÖSK´s 8656 och AIK´s 8659 ...

OBServera att det bara var tre fler i Solna.
Örebro widemarsh
2010-05-10 10:16
Saywee// Om inte Olsen gått upp i rygg på backen och stört hade nog inte djurgårdaren gjort självmål :)
AIK Saywee
2010-05-10 10:07
Ursäkta att jag inläggsbombar, men jag inväntar några samtal innan jag drar västerut och förbereder mig för Ullevi.

Nu skall vi ta fuskgänget, finns inget annat i min tankevärld!
Annons: