/fotboll/osk/forum/4958.aspx/fotboll/osk/forum/4958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
2010-09-20 02:47
Rojas/

Du nämnde en lokal politiker vid namn, om du sedan körde med ironi spelar ingen roll. Lägg ned detta nu.

Admin
Örebro Rojas
2010-09-20 02:40
Bra att du håller koll ,men gzus var inte så känslig
Örebro Rojas
2010-09-20 02:39
Det var oxå starkt anknutet till just ÖSK .
Örebro Rojas
2010-09-20 02:37
Btw jag har läst forumreglerna...
Örebro Rojas
2010-09-20 02:36
Hur f*n kan du få sarkasm och ironi till politik ?
Örebro Kubatown
2010-09-20 02:19
Håller med om att Astvald såg ovanligt pigg ut och orkade för ovanligheten skull hela match utan att bli utbytt.
Värre då med Porokara som verkar ha både kropp och hjärna(delvis) i utlandet. Det är synbart att han spelar i Ösk fortfarande p.g.a att Ösk ligger bra till, inget annat. Men en sak som jag inte fattar är hur några utlänska klubbar överhuvudtaget är intresserade av hans tjänster.
Dels är han bara bra när han får ytor, annars tenderar han att bli felvänd med motståndare i ryggen hela tiden.

På Behrn arena så är spelet annorlunda och fler chanser, och anfall kommer på rättvända spelare. Bara då kan Roni bli involverad i spelet, och det är ända gångerna han kommer med i spelet.
På bortaplan är han tung,trög och får inrikta sig på defensiven. Istället behövs en kvickare spelare som kan hanterna båda sakerna, såväl offensivt som defensivt. För Porokara är det en omöjlighet då motståndarna sätter högre press tidigare än på våran hemmaplan och plötsligt får Porokara det väldans svårt då han dessutom måste krångla sig förbi högerbacken felvänd och i samma moment överlista en defensiv mittfältare, för rättvänd får man aldrig tillåta Porokara springa.Bassombeng skulle vara det naturliga valet då han är lättare i steget och utmanar mer frekvent oavsett.
2010-09-20 02:10
Ett enda politikerinlägg till kommer att leda till omedelbar spärr.

Läs forumreglerna innan ni postar inlägg.

Admin
Örebro Rojas
2010-09-20 01:55

Örebro Rojas
2010-09-20 01:54
Lägg ned politikskriveriet direkt.

Admin
Örebro Conjuration š
2010-09-20 01:45

Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-09-20 01:21
Missade andra halvlek men av kommentarerna att döma gick tydligen spelet i stå. Surt som fan när man är tvungen att lämna tv-soffan i 42:a minuten med ÖSK-ledning som såg hur stabil ut som helst.
Jag har dock en rätt god känsla inför fortsättningen. Framförallt Astvald såg fantastisk pigg ut (så länge jag kunde bevittna matchen i varje fall). Gefle är 3 poäng och sen jäklar ska inte tredjeplatsen släppas.
Örebro Rojas
2010-09-20 00:42
Ämne: Om jag räknat rätt s....
Tack för att du tog dig tid att svara !...Intressant att vi har fått 0 st straffar !
Örebro Erkan
2010-09-19 23:05
Ingen bra match idag...hoppas det blir bättre på onsdag!!

Pelle Blom...vilken pajas han är, snackar så mycket skit om oss att man undrar varför han får skriva i na! Porta honom genast därifrån, tack!!
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-09-19 22:32
Ämne: Ämne: Nu vill....
Säger inte att du har fel, men det är inte väsentligt hur många straffar ni skulle haft eller huruvida Astvald la sig. Mitt syfte var att få fram att vi ÖSK:are inte ska behöva gräma oss så värst mycket över just den uteblivna straffen. Utöver det kan jag inte bry mig mindre om Halmstad, förutom att Björn Hellberg är världens vidrigaste människa och att jag önskar honom allt ont.
Örebro pemo
2010-09-19 21:58
Jasså? Paulinho vill stanna kavar? Då får man inte missa ett sådant nickläge som han fick. Ett under att han missade målet.
Sedan måste jag tillstå att Roni gjorde en bedrövlig match. Fanns inget spring i dom benen. Bänkas mot GIF? Fast med Två "ordinarie" avstängda och en skadad Kihlen, så gör väl inte Sixten större änddringar än han behöver. Om nu Kihlen är skadad.

Det troliga är väl att Per tar vänsterbacken och Kihlen tillbaka på mitten med Nordin och Wirtanen som offensiva.

Men man blir oxtokig på alla bortslagna passningar, helt i onödan. För att inte tala om alla misslyckade hörnor. Varför får inte Astvald slå hörnorna? Klart bäst i dag. På hörnor alltså.

Mina extra-plus går i dag till Anttonen, Nordin, Wikström, Per och Astvald.

Och det är ju rätt många för att vara en nästanförlust.
Halmstads BK :)
2010-09-19 21:54
Ämne: Nu vill jag inte var....
Jag tycker nog att er spelare lägger sig. Kontakten ser inte ut att vara så våldsam o definitivt inte medveten, eller ens. Men tycker det skall vara straff eller kort för filmning.

Sedan är det två handssituationer.
Dels vid Sises klack mot Mackie. Där tar er spelare medvetet, eller med en reflexrörelse. Dvs solklar straff och kort.

Sedan vid Sises friläge som Alvbåge räddar, när han spelar förbi den sista backen, så tar bollen på en rakt utsträckt arm. Solklar straff den med.

Sedan har vi också en tredje straffsituation, iofs tror jag den händer på fel sida linjen. Men inspelet, över er backlinje till Olsson, när Antonen? tacklar honom i ryggen. Det skall blåsas där, men tror inte domaren vågar blåsa straff och därmed målchansutvisning efter 4? minuter.

Så nog mer 3-1 i icke dömda straffar.
Hoppas ni rycker upp er i resten av matcherna, tycker ni ändå är ett roligt lag.
2010-09-19 21:47
Ämne: Tycker Pelle Blohm o....
Ledsen, men ni är i toppskiktet. Ni kan inte trilla ur o rädda ett stockholmslag. Däremot om man kan psyka ut HBK. Då kan man rädda ett stockholmslag. Därav all koncentration, negativ på HBK.
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-09-19 21:43
Nu vill jag inte vara sån, men var det egentligen inte 1-1 i uteblivna straffar? Nordins hands i första var väl innanför eget straffområde?
Örebro FotBoldt
2010-09-19 21:32
Tycker Pelle Blohm och Anders Fredriksson är riktiga dåliga idag. Hela tiden handlade det bara om HBK, vad dom borde göra och vad dom inte borde göra.
Tycker det blir löjligt i överkant när dom verkligen vill frånsäga sig sin ÖSK-anknytning.

För den som inte är insatt lät det verkligen som dom höll på Halmstad. Så fort ÖSK gjorde mål så sa Pelle: - Det är långt kvar

Och flera gånger som HBK kom på språng så sa Anders: - NU DÅ !!
Vare sig det var från kanten eller från eget straffområde.

Hörde ni förresten i studion efteråt?
Vad heter han? Fjellström va?
Ha sa att HBK är ett relativt litet lag och inte får domsluten med sig en sådan här match ????
Det roliga var att dom samtidigt visade upp 2 situationer som gick rakt emot ÖSK.

HBK var rätt bra, även om dom mest kontrade på våra misstag. Men vi blev solklart berövade på en straff, så vi borde ha vunnit.

Ja, jag är bitter. ;-)
Örebro GT
2010-09-19 21:25
Martin Ingvarsson är en urusel domare.
Så jävla fegt att inte våga blåsa straff när det faktiskt enligt regelboken är det...

Rätta mig om jag har fel !!
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-09-19 21:02
Jag blir så jävla trött på alla idioter som dömmer allsvensk fotboll. Visst skulle Paulinho gjort mål och visst skulle vi spelat bättre, men det är solklar straff när Astvald fälls. Det är sent i matchen och kunde mycket väl ha avgjort matchen. Därmed kan man mycket väl säga att Ingvarsson avgjorde den här matchen. Att han dessutom blåste frispark för Halmstad för minsta lilla gör det ju bara ännu värre!

För övrigt verkar det finns någon regel att man absolut inte får blåsa straff för ÖSK. Blåser man straff för ÖSK så får man sparken som domare, hur solklart det än är. Lovar att förbundet med Lagrell i spetsen ligger bakom det här.

Nej, jag är inte bitter ;)
IFK Göteborg Clifford
2010-09-19 20:46
Krontorps: Vi har fått 4 (och bränt samtliga)
2010-09-19 20:38
Ämne: Om jag räknat rätt s....
Tycker nog inte antalet säger så mycket, skulle vara bättre o få reda på vad de fick straff på, och av hur många situationer.
Örebro Krontorps
2010-09-19 20:07
Om jag räknat rätt så har de olika lagen tilldelats följande antal straffar hittils i år:

MFF: 4
KFF: 4
GBG: 3
AIK: 3
ÅFF: 3
HBK: 2
BKH: 2
IFE: 2
GAIS: 2
TFF: 1
MAIF: 1
HEL: 1
GEF: 1
DJU: 1
BP: 0
ÖRE: 0
Halmstads BK HBK-GULD
2010-09-19 19:59
Straffar eller inte men Martin Ingvarsson är helt urusel som domare föstår inte hur det kan vara så kass standard på Allsvenska domarna
Örebro den oumbärlige
2010-09-19 19:37
Fick iaf in rätt tips idag! Fy.
Örebro Grixx
2010-09-19 19:29
Efter första 10 min tog vi över ordentligt med vårt passningspel. Sedan kom 1-1 som en blixt från klar himmel.

I andra halvlek så var det mest skitspel till mot sist kvarten då vi fick lite press. Några chanser under skitperioden dök ju ändå upp.

Missar under matchen var mest att minnas Pålles nick i rel öppet läge, Straffen som vi borde fått och Pers stolpträff....sedan hade HBK ca lika många chanser men inte lika öppna...tycker jag.
Örebro rosso
2010-09-19 19:27
Ämne: Ämne: sett ti....
tycker inte heller att avstängningarna skall påverka matchen på onsdag men jag hade ju hellre haft både samuel och alejandro med från start!

ÖSK KRILLE// det tror jag med, finns inte så jätte många andra alternativ heller ju
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-19 19:21
Jag tror att Per Johansson tar vänsterbacken och Astrit tar Bedoyas plats.
Örebro Kronblom
2010-09-19 19:21
rosso//Vet inte om Halmstad var så himla mer kreativa än ÖSK,däremot så hade de den hetare viljan och på så sätt var de kanske bättre.Sista 15-20 faller Halmstad tillbaka mer och mer så 1-1 speglar väl matchen väl!
Annons: