/fotboll/osk/forum/4951.aspx/fotboll/osk/forum/4951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro S E
2010-05-11 21:54
Sekt. E// Så sant. Vi får hoppas att ÖSK ligger en bit före de andra bara ^^
Örebro Sekt. E
2010-05-11 21:49
S E// Kan tänka mig att Allsvenskan i allmänhet kan dra fördelar när det kommer till att scouta i amerika efter detta. Och förhoppningsvis ligger vi bra till där med iaf visst kontaktnät kan man tro. Det känns helbra att Santiago kommer och testar vänsterbacken i sommar, även om Wovven varit bra på slutet. Han är ju inte 20 längre.
Örebro S E
2010-05-11 21:46
Lite synd är det att inte ÖSK har utnyttjat det här bättre. Bedoya är en utmärkt reklampelare för att det går att gå från collagefotboll via ÖSK till USAs landslag(30-manna truppen iaf). Är det nåt ÖSK borde ha gjort är att scouta USAs marknad lite mer, det lär ju skrivas en del om den amerikanska truppen, Bedoya och lite om var han spelar.

Det är nog lättre för en Amerikan att komma till Sverige än någon från Afrika och Sydamerika. Tolkar lär ju inte behövas, de flesta här kan eller förstår engelska vilket underlättar flytten till Örebro och Sverige.

Grattis Bedoya.

Förövrigt så tycker jag att "jänkarnas" medfödda inställning "Vi är bäst och nu går vi ut och vinner" är lite vad som saknas i ÖSK. Jag har inget emot fler spelare från USA. (Vi får hoppas på att lillebror Bedoya är grym och vill gå samma väg som brorsan ^^ )
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-11 21:25
Eddy Bengtson? heter han inte Jerry Bengtson?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-11 21:25
den oumbärlige// Eddy Bengtsson är nog inge vidare på fotboll;)
Örebro widemarsh
2010-05-11 21:11
den oumbärlige// USA är rankat 14:e land i världen, Sverige återfinns på 37:e plats :)
Örebro den oumbärlige
2010-05-11 21:01
Bedoya hattrick nästa match???
Bara han inte går och aktar sig tills han sticker på läger, det är trots allt där det avgörs.

Funderar på en sak. Jag tror USA är bättre än Sverige, de brukar spela bra i slutspelen, och om Alé varit svensk hade han aldrig fått komma till landslaget just nu, undrar lite kring hur det skiljer sig i filosofin över Atlanten.

Eddy Bengtson som inte kommer till ÖSK på provspel nobbas också i Honduras VM-trupp.
Örebro zxcv
2010-05-11 21:00
Grattis Bedoya! Mycket välförtjänt!
2010-05-11 20:57
Awesome Ale!! Skitbra för ÖSK också. Nu får han en riktig boost!
Örebro jappel
2010-05-11 20:39
Härligt med Bedoya...Strongt att klara även denna cut. Snart bär det av mot sydafrika.
Wivallius
2010-05-11 20:27
Om Bedoya på ÖSK:s hemsida, se länken
Örebro Sekt. E
2010-05-11 20:22
Grattis Alejandro!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-11 20:21
Grattis Bedoya!
Wivallius
2010-05-11 20:19
Bedoya är med i 30-mannatruppen. Se länken.
Örebro gnumule
2010-05-11 20:19
Woho, Bedoya!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-11 19:18
gnumule//
Okey tack.
Örebro gnumule
2010-05-11 19:13
Krille: Kl 20 om jag förstått saken rätt.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-11 19:03
Någon som vet när USA:s VM-lägeruttagning kommer? Enligt uppgifter så skulle den komma idag? Skulle vara skit kul om Bedoya kom med.
2010-05-11 17:42
Planen godkändes inte för spel när IFK tog emot AIK. Trots det blev det spel på Nya lilla gamla Ullevi. Så vad än delegaten eller domaren säger så är det till slut den småländska jäveln som bestämmer allt.
AIK Saywee
2010-05-11 16:56
Sekt.E

Fast innan delegaten bestämmer "sig" för att godkänna, måste ju han/hon slå en signal till Lagrell, för att kolla att det är OK att godkänna leråkern, fast den är totalt oduglig för spel med boll ;)

Oddset är 1.00 för att det inte blir spel på lilla felbyggda Ullevi, oavsett hur den ser ut.

Sätt potatis!
Örebro Sekt. E
2010-05-11 16:49
Blir planen inte godkänd av delegaten ska matchen givetvis spelas på stolpskottens reservplan utan omsvep.
Örebro Sekt. E
2010-05-11 16:48
Det här med spelbara planer är ytterligare en i raden av direkt kardinalpinsamma hanteringar av SvFF.
AIK Saywee
2010-05-11 16:43
Varför är det skillnad på lag och lag?
AIK Saywee
2010-05-11 16:40
Jaa du, RB, regeln om spelbara planer och dess bedömare, är det ju en riktig sandlådenivå på, när det gäller regler och svårtolkade verkligheter.

Svenska Fjant- och Fån skipar sådana konstiga regler, som den lilla töntiga trojkan kan laborera med, styrda år efter år, av den maktgalne!
2010-05-11 16:33
Inte för att jag tror det finns en chans att matchen flyttas. På Aftonbladet så står det iaf att Lilla Ullevis plan kan underkännas för Allsvenskt spel. Men SFF regel om spelbara planer är ett skämt så det blir väl spel på åkern ändå.
AIK Saywee
2010-05-11 16:25
Aspen, håller lite med om, att vi med Kim på topp, ofta blir lättlästa, verkar som att 4-5-1 inte fungerat (?) även om det kallas 4-3-3. eller?

... jag gillar anfallsfotboll som är lite oberäknelig och variationsrik och frekvent förekommande :))))

Attack, attack attack, A-tack ;)
Örebro Aspen
2010-05-11 16:01
Frostbite*//I ÖIS och Bajen var Paulinho en mycket bra center. Såg själv när han sänkte ÖSK på Söderstadion. Det var inte roligt.
Det stora problemet är att vi är lättlästa NU men Paulinho blir det mer variation.
Tittar man på Kims målsnitt per säsong är det inte bra med undantag för hösten 2008.
AIK Saywee
2010-05-11 15:59
Frostbite*, dina funderingar är inte konstiga, men ÖSK har ju bara lånat Paulinho en "liten stund", och Kim är väl snart hemma i Danmark, om jag förstår hur känslor fungerar ....

... medans jag som supporter, hela tiden hoppas och hoppas, att det "långsiktiga" målet redan i år kan slå in :)))))

Det är helt enkelt skrivet, så, att min ålder börjar göra mig lite otålig, jag vill uppleva det bästa ur en fotbollsynvinkel, kan inte vänta 30 år till.

Ni som i dag är ungdomar har kanske några generationer på er av ångest, hopp och tro kvar, men för mig rinner tiden ivägg allt snabbare ...

I ÅR TAR VI DUBBELN?!?!?!?!?!?
AIK Saywee
2010-05-11 15:50
Framtiden, kontinuiteten, bänkpojkarnas möjligheter är en färskvara eller inte?

Vad är det för träslag i avbytarbänken, eller är det plast? (ursäkta en kemist´s undran)
Örebro Frostbite*
2010-05-11 15:50
Aspen//Om vi inte har en stark target typ på topp känns det som att vi blir väldigt lätt lästa. och vi har mindre alternativ. Jag tror att Paulinho kommer att göra mycket mål från kanten då han på ett bra sätt fyller på i mitten istället för att bevaka sidlinjen som både Porokara och Bassombeng gjorde.

Däremot om vi körde ett 4-4-2 system så skulle jag definitivt se Paulinho som en av topparna.

Notera ovan att jag inte nämnde Kim utan en spelare av Kim model. :-)
Annons: