/fotboll/osk/forum/4949.aspx/fotboll/osk/forum/4949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lotta potta
2010-05-11 23:00
Fy på dig ÖSK-KARL, påminn mig inte om Fredrik Samuelsson.
Örebro Aspen
2010-05-11 22:58
S E//Forward är inte lätta. Därför behöver vi en bra sportchef.
Så har vi Karlslund också. Efter sommaren ass. tränar cirkus är väl det stängt där. Ny sportchef krävs här också.
Tror inte nuvarande sportchefen vågar sig till Degen.
Vissa i ÖSK har svårt med relationerna till närliggande klubbar.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 22:56
Congratulations Bedoya!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 22:51
widemarsh//

Du har rätt, hittade honom i deras trupp.
Örebro Dejmon
2010-05-11 22:47
Hmmm stryk de ja skrev om Santiago. Verkar visst vara provspel som är aktuellt ändå. Hade för mig att klubben gått ut med att han inte var aktuell nu för han var så ung eller nått liknande men verkar visst haft för mig fel..
Örebro widemarsh
2010-05-11 22:42
ÖSK-Karl// Gamla hackkycklingen Samuelsson är väl fortfarande i Assyriska? Han var ju med och spelade kvalet till Allsvenskan ifjol.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 22:35
Aspen//

Gillade du inte Pozniaks ersättare, Fredrik Samuelsson? Någon som vet var Fredrik är idag?
Örebro S E
2010-05-11 22:27
Vad kan man säga om relationerna med Trängen och Forward. Där har vi spelare som vill spela för "Real Madrid", jag tror inte det är så lätt att bara säga att vi ska värva allt som Forward har att erbjuda. Vi får hoppas att Leonidsson blir vändpunkten, tyvärr så kommer han inte få så mycket speltid i år.
Örebro widemarsh
2010-05-11 22:26
Asien är ju en helt oanvänd världsdel i allsvenskan.
Japan och Sydkorea brukar ju göra bra ifrån sig i mästerskapen, och de länderna är ju fulla av Bedoyas som springer som fan och aldrig ger upp :)

Men deras ligor ligger kanske en bra bit över Allsvenskan lönemässigt? Dom är antagligen bättre kvalitetsmässigt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-11 22:22
Creep//

Vi har väl redan mött AIK? ;)
Örebro Aspen
2010-05-11 22:22
S E/Tack, Pozniak var en favorit.
Örebro S E
2010-05-11 22:20
Aspen// Pozniak.
Örebro Aspen
2010-05-11 22:18
Tycker bara att detta forum koncentrerar sig på värvningar från andra världsdelar. Jag gillar också Bedoya och högerbacken som Lundin skickade i väg (glömt vad han heter).
Men både ekonomin och nya regler om inhemska spelare talar för något annat. ÖSK hade rekrytering av lokala spelare som strategi innan ochoch kom. Jag tror det är en nödvändighet och att en sportchef som klarar detta måste rekryteras. Tränaren blir aldrig gammal i en klubb (Manchester U är undantaget som bevisar detta) och han vill ha färdiga och dyrbara spelare så han från nytt uppdrag i nästa klubb.
Örebro Sekt. E
2010-05-11 22:12
Dejmon // Det visste jag inte. Men det är ju skit samma. Är han bra så har vi första tjing.
Örebro Sekt. E
2010-05-11 22:11
Creep// Visst är det så att Davies var före, och vad jag förstår inte helt oviktig för att vi fick Bedoya eftersom de är polare. Men det borde inte bli mindre attraktivt för amerikaner att testa i Allsvenskan efter att Bedoya kommit med i breddtruppen till vm.
Örebro S E
2010-05-11 22:08
ASPEN// Gräset är kanske inte grönare på Trängen. Förstår inte riktigt din poäng med den kommentaren.
Örebro Dejmon
2010-05-11 22:05
Lillebror Bedoya är inte aktuell som värvning. Han ska hit på semester och får då chansen att träna med truppen, inte provspela.
Örebro S E
2010-05-11 22:02
Sant Creep, tråkigt det som hände Charlie en bra spelare.
AIK Creep
2010-05-11 21:59
Inte för att vara sån, men ÖSK var ju knappast först med att hämta in en jänkare. Charlie Davis någon? Han hade det ju f.ö. rätt tufft i början, så det är ingen dans på rosor att ställa om från Collegefotboll till Allsvenskan. Men jag är jävligt imponerad av Bedoya. Hoppas han tar sig in i den slutgiltiga VM-truppen.

Annars får jag passa på att berömma ÖSK för en grym säsong så här långt. Bor ju själv i Örebro nu, så jag hoppas det går bra för er. Förutom när ni möter AIK förstås, hehe.
Örebro Sekt. E
2010-05-11 21:57
Aspen// Håller med om att vi främst ska försöka förse oss med ung talang från närområdet. Men det skadar ju inte att få hit en Bedoya ibland.
Örebro Aspen
2010-05-11 21:56
Sekt. E, S E//Grabbarna på Trängen pratar hyfsad svenska. Stort självförtroende har dom också. Inte ska väl MFF behöva åka hit.
Det är inte säkert att gräset är grönare på andra sidan Atlanten.
SUPPORT YOUR LOCALS
Örebro S E
2010-05-11 21:54
Sekt. E// Så sant. Vi får hoppas att ÖSK ligger en bit före de andra bara ^^
Örebro Sekt. E
2010-05-11 21:49
S E// Kan tänka mig att Allsvenskan i allmänhet kan dra fördelar när det kommer till att scouta i amerika efter detta. Och förhoppningsvis ligger vi bra till där med iaf visst kontaktnät kan man tro. Det känns helbra att Santiago kommer och testar vänsterbacken i sommar, även om Wovven varit bra på slutet. Han är ju inte 20 längre.
Örebro S E
2010-05-11 21:46
Lite synd är det att inte ÖSK har utnyttjat det här bättre. Bedoya är en utmärkt reklampelare för att det går att gå från collagefotboll via ÖSK till USAs landslag(30-manna truppen iaf). Är det nåt ÖSK borde ha gjort är att scouta USAs marknad lite mer, det lär ju skrivas en del om den amerikanska truppen, Bedoya och lite om var han spelar.

Det är nog lättre för en Amerikan att komma till Sverige än någon från Afrika och Sydamerika. Tolkar lär ju inte behövas, de flesta här kan eller förstår engelska vilket underlättar flytten till Örebro och Sverige.

Grattis Bedoya.

Förövrigt så tycker jag att "jänkarnas" medfödda inställning "Vi är bäst och nu går vi ut och vinner" är lite vad som saknas i ÖSK. Jag har inget emot fler spelare från USA. (Vi får hoppas på att lillebror Bedoya är grym och vill gå samma väg som brorsan ^^ )
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-11 21:25
Eddy Bengtson? heter han inte Jerry Bengtson?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-11 21:25
den oumbärlige// Eddy Bengtsson är nog inge vidare på fotboll;)
Örebro widemarsh
2010-05-11 21:11
den oumbärlige// USA är rankat 14:e land i världen, Sverige återfinns på 37:e plats :)
Örebro den oumbärlige
2010-05-11 21:01
Bedoya hattrick nästa match???
Bara han inte går och aktar sig tills han sticker på läger, det är trots allt där det avgörs.

Funderar på en sak. Jag tror USA är bättre än Sverige, de brukar spela bra i slutspelen, och om Alé varit svensk hade han aldrig fått komma till landslaget just nu, undrar lite kring hur det skiljer sig i filosofin över Atlanten.

Eddy Bengtson som inte kommer till ÖSK på provspel nobbas också i Honduras VM-trupp.
Örebro zxcv
2010-05-11 21:00
Grattis Bedoya! Mycket välförtjänt!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-11 20:57
Awesome Ale!! Skitbra för ÖSK också. Nu får han en riktig boost!
Annons: